pondělí 11. května 2015

Nastříkáno

No dobře, takže zrovna se pohybuji už pár týdnů mezi prací, stěhováním, nepořádkem a zmatkem, školou, červnovou cestou a k tomu mi přibyly neštovice k řešení. Ale stýská se mi po blogu a taky jsem nabrala v posledních týdnech hromadu inspirace, takže jdeme zase na to? Dvakrát týdně bych to snad dávat měla...

No nic, takže nastříkáno. Upřímně to není moje oblíbená forma aplikace. Přijde mi to hodně plýtvavá forma aplikace. Třeba tonery ve spreji... to musel navrhovat chlap a navíc pěkně zazobaný chlap. Je to brutálně nepraktické, stříká to na vlasy místo na obličej, dost často je to balené ve skle, aby se to snadno nosilo v kabelce pro jemné denní přešplíchnutí... a navíc to většinou stojí stejně jako náhradní ledvina. Asi aby to bylo cool. Pro příklad jmenujme třeba Omorovicza, May Lindstrom, Antipodes nebo Hauschku.

Další věc je ta, že většina těch stříkacích věcí je brutálně hypovaná a přitom to nic nedělá. Jakože čím větší cena, tím větší hype. Nebo čím vyšší hype, tím vyšší cena? Dost těžko říct, kterým směrem ta závislost jde, ale nějaká tam určitě bude. A jak víme, závislosti nejsou dobrá věc.

I přes to všechno se mi doma sešlo několik balení, které spojuje právě ta stříkací forma:




Derma Boost Rejuvenating Spray Mist je asi můj nejlepší stříkací nákup. Dělá to opravdu jemnou mlhu, ale zase ne moc jemnou, takže když chcete, tak během pár stříknutí to udělá mokrý obličej. Nijak to trapně nevoní, ani třeba po růžích fuj. Navíc je to fakt velké balení, které nestojí moc... a prý to obsahuje asi tak padesát různých minerálů, které mají sice bůhvíjaké účinky na pleť, ale špatné to určitě nebude.

L’Occitane Esenciální voda ve spreji malé balení jsem koupila za nějakou výprodejovou cenu a nosím ji v kabelce. A nevím tedy, za tu cenu... bych čekala víc. Nejlepší na tom je, že balení je opravdu malé a vejde se mi do kabelkové kosmetické taštičky. Taky se mi líbí vůně, voní mi to. Ale stříká to strašně moc. Používám L’Occitane během dne, když mi je horko a tak, jenom na osvěžení makeupu... a docela to funguje, ale bohužel jsem po tom hodně mokrá a trvá než uschnu.

Argital Rugiada je moje nové ranní tonikum. To jsem tak dlouho vybírala, až jsem rezignovala a koupila tonikum s alkoholem. Ale neobsahuje ani glycerin, ani aloe vera a ani smradlavku růžovku. To je zase úspěch. No a ten alkohol snad v létě nějak přežiju. Zatím můžu říct, že dobrý. Nepřijde mi, že by Argital vysušoval jako Mádara. Navíc mi ubylo černých teček na čele, vlastně i trošku na tvářích, takže za mě zatím fakt dobrý. Jen ta stříkací aplikace... stříká to moc a všude. Takže nanáším jako Japonky: nastříkám do dlaní a vtisknu dlaněmi do obličeje.

Raw Gaia Living Facial Cleanser jsem strašně dávno dostala. A tak nějak si s ním stále nevím rady. Líbí se mi složení, moc pěkně to voní a vůbec je to příjemné. Ale nějak mi nesedí to, že mám nastříkat na obličej a setřít vatovým tamponkem. Jsem vatové tamponky úplně vyloučila a použiji maximálně jeden denně. Ono to sice odličuje, ale prostě s tím tamponkem mi to přijde moc zdlouhavé a namáhavé na pleť. V současné době to tedy používám tak, že nastříkám do dlaní, nanesu na nalíčenou suchou pleť a stáhnu mokrým ubrouskem. Není to plnohodnotný čistící olej, protože velkou část tvoří květové vody. Ale makeup to stáhne docela pěkně a nechá pokožku čistou. Nevýhodou ovšem je, že na oční makeup, hlavně na řasenku, to moc nefunguje. A pořád si zahrávám s myšlenkou, že bych to na sebe prostě zkusila mazat jako pleťový olej. Podle složení by mi tam měl vadit maximálně tak pšeničný olej, který může být silně komedogenní... ale jinak se mi to líbí. (Na mýchšminkách mají nějaké jiné balení, jmenuje se to nově Divinity Cleansing Spray, ale podle složení je to to samé.)


Taky si všímáte toho, že Argital a Raw Gaia mají nejspíš stejného dodavatele skla? Mě to mate každé ráno i večer.

Abych to nějak uzavřela, tak myslím, že i když tu stříkací formu nemusím, tak každý jeden z těchto čtyř výrobků bych si klidně pořídila znovu. Derma Boost minerální vodu nejspíš někdy koupím, pokud mě na iHerbu nezaujme něco jiného ve spreji. L’Occitane si asi novou nekoupím (ledaže by byla nějaká v pořádné slevě), ale tuhle starou si nechám s nějakou novou DIY náplní. Argital si možná koupím znovu, pokud zase nebudu vědět kudy kam s novým tonikem. A RG sice není úplně nejúčinnější odličovač, ale strašně se mi líbí složením. Škoda, že nemají v nabídce nějaký ten mastnější odličovací balzám.

Čestnou zmínku si zaslouží i oleje ve spreji, tedy Raw Gaia MSM Spray a NeemAura. Díky tomu si vlastně celou každodenní rutinu můžete na obličej nastříkat. Od odlíčení přes tonizaci až po hydrataci. Což mi tak nějak připomíná, že ten neemový sprej bych mohla někde doma najít a začít zase používat. Ten vlastně vůbec není špatný.

... ehm ... a stříkáte rádi?

16 komentářů:

  1. Ty jo, tak jsem asi fakt na půl chlap :) Tonikum bez stříkátka není ono. I ostatní věci, třeba tělové oleje jsou mi milejší stříkací.
    Mám teď ne stříkací Martinu G. a stříkací BioAroma. MG mám moc ráda, ale stejně použiju častěji BA. Hrozná věc, ta lenost...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mně teď stříkací BA došla, ale právě včera jsem do ní přelila nestříkací smradlavku růžovku od KH :) ano ano, lenosti 3x zdar!

      Vymazat
    2. K Martině jde dokoupit rozprašovač, co na to tonikum pasuje
      http://www.biooo.cz/davkovac_pro_tonika_martina_gebhardt-p-4145.html
      Je to sice drahý, ale vypadá, že vydrží dlouho a stříká fakt hezky jemně (jestli stříkají všechny stejně teda, co by mohly, když je to německý :-) ).

      Vymazat
    3. týjo, se asi nedokážu přenést přes ten pocit plýtvání, že to stříká všude. prostě ne, stříkací tonika nejsou pro mě.

      Vymazat
    4. Stříkátko jde dokoupit, tak to je skvělá zpráva, to jsem nezaregistrovala. Díky za info :)

      Vymazat
  2. Já jestli můžu doporučit, tak naprosto BOŽÍ tonikum má Balm Balm - Frankincense. Nejen, že má neuvěřitelně jemnoupumpičku, ale za měsíc mi výrazně ubyly černé tečky i rozšířené póry. Nejradši bych nakoupila všechno znova, ale vzhledem k tomu, že jsem po měsící v půlce, se mi do toho zas tak nechce. Hlavně mě štve, že zaplatím těžký prachy za luxusní skleněný obaly, který stejně můžou letět po dopotřebování do koše. Uvítala bych, kdyby tady ty ekologicky zaměřené značky umožňovaly dokoupení refilů v obyč tenkém plastu. Já bych si klidně koupila třeba litr tonika a postupně přelívala do skleněné šplíchací lahvičky...
    (Mimochodem poslední otázka mě strašně rozesmála. Asi jsem nevyspělá a prase.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já vim... jsem na ty dvojsmysly myslela pokaždé, když jsem psala stříkání, takže jsem si ani tu závěrečnou otázku nedokázala odpustit. (schválně jsem ji pak ještě přepisovala pro holky i kluky, původně tam bylo jenom "stříkáte rády", což v podstatě nedává až tak smysl) asi jsem tedy taky nevyspělé prase.

      a ten balm balm je ale jenom hydrolát ne? když já na ty hydroláty nevěřím, i když kadidlo mi na pleti svědčí. asi jsem snob, ale v toniku chci víc složek, minimálně hydrolát a alespoň jeden éterák.

      Vymazat
    2. Já tomu složení moc nerozumím... Na stránkách píšou, že to je "100% Boswellia carterii water". Já mám spíš suchou pleť, takže tohle byla dost sázka do loterie, ale mám celou řadu (balzám, olej, vodu) a v kombinaci s hutnějším hydratačním krémem je to fakt super. Poprvé mi něco funguje na černé tečky a nedělá to ze mě vysušenou mumii. Nicméně vzhledem k ceně flašky (s dopravou 23,5 liber za 100mL) koukám už zase po něčem jiným, páč mi to přijde trošku přehnaný.

      Vymazat
    3. to mi právě vlastně jenom za vodu přijde moc. ale díky tobě jsem začala hledat alternativy s kadidlem a možná už mám na cestě Raw Gaia.

      Vymazat
  3. Já mám radši takové střičky.. :-)


    http://wormake.blogspot.cz/2015/05/mala-boure-v-sephore.html

    OdpovědětVymazat
  4. Věci ve spreji nejsou moje nejoblíbenější, ale ani mě to moc neobtěžuje. Máš zajímavý postřeh s vatovými tamponky. Už mě přestávají bavit.
    PS. Neštovice jsou opruz, ale je lepší to odbýt v dětství než v dospělosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem právě vždycky měla pocit, že vatové tamponky potřebuji, minimálně pro tonikum nebo tak něco... aby jako byla pleť úplně čistá, abych si to ověřila tím, že tamponek zůstane čistý. ale ono to nakonec vlastně ani není potřeba. a fakt od nového roku, jestli jsem spotřebovala dvě balení tamponků, tak je to hodně. takže si asi založím hnutí "odličujeme a tonizujeme bez vaty a micelárek!"

      Vymazat
  5. Název článku mě pobavil =D
    Tak se brzo z těch neštovic uzdrav..já si to odkroutil už jako dítě =))

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  6. To oni maj ty neštovice možná právě děti, ne? Doufám tedy...
    Já stříkám ráda! Se prostě už roky vracim k Lush vodám, já je mám zkrátka ráda, všechny tři, občas prostřídám - třeba tou Mádarou, ale taky mě u ní ty vatičky sejřily. Lush nastříkám a setřu ručníkem, někdy nechám zaschnout.
    Jo a v jedné té lahvičce mám Vincentku, kus naleju, zbytek vypiju, třeba aspoň jednou měsíčně obměním.
    Mám radost, kdyby to bylo aspoň jedenkrát týdně, že se zase objevíš! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak jasně, že děti. tedy velmi rafinovaně jen jedno... takže si příští týden dáme přestávku a pak si to zopakujeme ještě jednou. Lush jsem nikdy nezkoušela, mě právě stříkátka vždycky odradí. ale Vincentku jsem vždycky zkusit chtěla. tak uvidíme, až mi lahvičky dojdou, co do nich pro změnu naleju.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...