čtvrtek 16. července 2015

Co najdete v mojí přespávací taštičce

S létem se balí každý a každá blogerka si to navíc fotí a popisuje. Ať už jede na dovolenou, na vodu, k moři, do hor nebo kamkoliv. A tak jsem se poblogeřila a tu svoji cestovní taštičku taky vyfotila. Jen je trošku jiná. Je to moje taková přespávací taštička. V podstatě ji mám sbalenou permanentně, je to taková moje stabilní cestovní výbava, přidávám do ní třeba jenom pleťové sérum, když chci pleti dopřát, nebo šampon, když jedu na dýl.

A moje z kabelky právě vyndaná a na postel vysypaná taštička vypadá takto:





Taštičku jsem kupovala před rokem. Oilily mi vždycky přišla taková trošku kýčovitě laciná, ale ve slevě, s balzámem na rty a s mýdlem... a navíc v naprosto té nejlepší velikosti... jsem tomu neodolala. A rozhodně tedy nelituji, protože taštička vypadá pořád jako nová. Vejde se mi do kabelky, do ní se vejde kosmetika i na týden a vůbec je moc fajn.

Ještě bych to měla objasnit. Asi před čtyřmi roky, když jsem začala studovat v Praze a přitom se rozhodla, že svoje bydliště nechám v Třebíči, vyvstala potřeba převážení kosmetiky. Nejdřív jsem to řešila tak, že jsem měla věci i v Praze a vozila jenom to, co bylo třeba. Třeba sérum, to mám vždycky otevřené jenom jedno. Pak jsem se ale rozhodla, že prostě v Praze budu bezdomovec, nebudu si tam platit další nájem a začala jsem přespávat dost na divoko. No a všechny věci jsem si musela tedy vozit s sebou. Bylo potřeba, aby se mi kosmetická taštička postarala o péči o pleť a zároveň mě obstojně nalíčila. Na každou příležitost, spolehlivě, kvalitně a trvanlivě. Navíc neuznávám takové to, že na dovolené nebo na cestě se není třeba líčit. Já chci vypadat pěkně prostě vždy a všude. Taštička taky musela být malá a lehká, aby se mi vešla do kabelky. Postupně se tak ustálila tato kosmetická taštička, kde jsou věci, na které se můžu opravdu spolehnout.

Navíc jako v taštičce jsou samé vyzkoušené poklady, které prostě nikdy nezklamou. Na složení jsem pilně pracovala asi rok a půl a teď konečně přišel ten správný čas se o to nejlepší veřejně podělit.




Péče denní i noční je značně jednoduchá. Jako nejdůležitější vidím odlíčení, na zbytku až tak ten jeden den nezáleží.

odličovač: Origins olej
Vozila jsem kdysi micelárku, ale musela jsem si dávat pozor, abych měla tamponky a vůbec ta micelárka mi prostě nevyhovuje. Odličovací olej Origins odlíčí rychleji a příjemněji než micelárka. Mám ho přelitý do lahvičky, kterou tedy budu muset ještě pořešit, protože tahle začala prosakovat. Jinak ale jiný odličovač v přespávací taštičce nechci. Před Origins jsem tam měla vzorková balení Saloos Hydrofilního odličovacího oleje a taky super.

Pokud jde o čištění pleti, tak do přespávací taštičky dávám vzorky, které sesbírávám všude možně. Tento čistící gel od Origins je docela v pohodě. Rozhodně je to to nejlepší na čištění pleti, co jsem zatím v cestovní variantě měla. Na pokožce chladí a nechává takovou jemnou pokožku, která je pocitově velmi čistá. Hustá krémová konzistence se docela snadno smývá a nijak extrémně nevysušuje. Občas ho používám jako čistící masku, nanesu a nechám třeba pět minut, pak teprve smývám. A je to fajn.

Další vzorek, co se mi nastřádal. A nevím... asi nic neobvyklého, příště do lahvičky jen přeliju svoje běžné tonikum a Matis mi nijak chybět nebude.

krém na oči: Melvita Youthful skin comples eyes and lips
Prostě vzorek. A nepřijde mi ničím úžasný.

krém: Acorelle Protecteur de Jeunesse sérum
Další vzorek. Většinou jsem si spíš dávala do malých kelímků třeba Steamcream nebo jiný noční balzám. Ale rozhodla jsem se, že je třeba zkoušet více vzorků. A tak jsem přidala tento Acorelle.

Používám ji ráno pod makeup, aby se rychleji vsákl krém. Nebo během dne na makeup pro osvěžení. Nosila jsem ji spíš v kabelce, jen tak na volno jako bordel, ale jednou se mi při kabelkovém úklidu přestěhovala do cestovní taštičky a už tam zůstala.

Pokud jde o denní a večerní péči, tak často jsem do taštičky přibalovala i sérum, co běžně používám, takže buďto MyChelle Clear Serum nebo Mad Hippie céčkové nebo DIY céčkové. Ale zjistila jsem, že ta pěkná lahvička od Mad Hippie teče, takže už ji s sebou nevozím. Občas přidám MyChelle, ale spíš zapomínám.




Makeup musí vydržet celý den. Bez kompromisů. A nějak mi ani potom nevadí, že se maluji pořád stejně. Takže pokud jste mě v posledních dvou letech v Praze potkal někdo, tak jsem na sobě měla toto:

No co asi tak dodat. Nahradí mi denní krém, opalovací krém i makeup. Můžu ho bez problémů použít, když chci jenom sjednotit. Stejně tak skvěle kryje, když chci něco zakrýt. Trošku mi vadí, že to je velké balení a zabírá dost místa. Občas si ho tedy dávám do kalíšků, ale spíš jsem na to líná.

korektor pod oči: Crushed Botanicals žlutý
Nejlepší korektor pod oči vůbec. Škoda, že už se nevyrábí. Ale fakt je nejlepší. Hydratuje, namaže, kryje kruhy pod oči, ale není mastný, neslévá se v čárky, klidně na to rovnou můžu dát i oční stíny...

Nejlepší korektor na nedokonalosti. Vím, že je TheBalm hodně doporučovaný i na kruhy pod očima, ale Crushed Botanicals je lepší a s TheBalm je hlavně víc práce. Takže ho používám spíš na pupínky a tam je prostě skvělý. Drží celý den (když se zapudruje) a prostě kryje.

pudr + tvářenka: Clarins Face and Blush Powder
Vozila jsem s sebou Hourglass a Bourjois tvářenku. Ale Clarins je lepší a hlavně, když to je dohromady, tak je to tak pěkně skladné.

oční stíny: essence Naturventurista krémové oční stíny
Oční stíny mi musí vydržet celý den. Tyto essence jsou sice krémové linky, ale já je jako linky nikdy nepoužívala. Protože to jsou nejlepší oční stíny na světě. Drží, nejvíc mám vyzkoušeno 20 hodin (jo i tolik občas trvá můj den), a prostě celý den vypadají skvěle. Rozjasňují pohled, mají nenápadnou barvu, ale přitom jsem v nich tak nějak hezčí.

Nejlepší zapečené linky na světě. Drží celý den, opět vyzkoušeno 20 hodin, dobře se s nimi pracuje, můžou se nanášet suché i mokré. Sice jdou trošku špatně rozmazávat, ale v nouzi, když chci být nalíčená výrazněji, tak zastoupí i oční stíny. Vykreslí i obočí. A když je opravdu velká nouze, tak zvládnou zastoupit i řasenku. Prostě tohle byl nejlepší impulzivní nákup, co jsem kdy udělala.

řasenka:  Kevyn Aucoin The Essential Mascara
Nejlepší řasenka na světě. Nebo tak něco. Je hodně přirozená. Řasy rozčeše a vůbec neslepuje, přitom je ale hezky zvýrazní. Druhá vrstva je pak už celkem výrazná. Ale řasy vůbec nejsou slepené, spíš tak pěkně rozčesané. Jo a vydrží to celý den (20 hodin), jen si nesmím moc šahat na oči... když jsem unavená, tak si prostě mnu oči, a pak mám pod očima šmouhy od řasenky.

Do taštičky jsem ji přidala, když jsem byla před měsícem v Talinu. Čekala jsem velkou oficiální akci a chtěla jsem být na té party za namalovanou kočku. No a už mi tam zůstala. Tahle tužka je totiž super. Možná jsem ji kdysi i pomluvila, je z jakési LE paletky, ale ona si to vůbec nezaslouží. Má velmi příjemnou měkkou konzistenci, takže se snadno nanáší i rozmazává do kouřova. Vydrží hodně dlouho, dokonce i na vnitřní lince. Takže jo... byla jsem v Talinu za kočku s kouřovýma očima po celý večer.

Tohle se mi taky válelo jen tak v kabelce, ale víčko je trošku rozviklané a nedrží. Takže jsem tužku přestěhovala do cestovní taštičky, aby mi v kabelce jen tak nemalovala, a už zůstala.




Štětce mám samozřejmě špinavé.

na pudr: Becca 57 (stippling)
Nejraději mám na pudr stipplingy. A tento od Beccy je moc fajn.

na tvářenku: UNE
Na tvářenku zase ráda spíš něco menšího a klidně i hrubšího, aby se dobře nabíral pigment. UNE mi zůstal v taštičce po éře s Bourjois tvářenkou, která potřebuje prostě něco přírodního hrubšího na nabírání. Což UNE zvládl v pohodě. No není to heboučký štěteček na mazlení, to rozhodně ne. Ale zase jedním mávnutím nabere dost pigmentů a druhým mávnutím je rozmístí na ta správná místa. Prostě ultrarychlý a navíc i skladný a malý štětec.

na korektor: no name z eBay
Nestěžuji si, je docela fajn.

na linky: essence
A tento mám taky ráda, s Nvey linkama zvládne nalinkovat, rozmaže kouřové linky, nalíčí i obočí a občas s ním i stínuji banánek oka (jo jde to blbě, ale když se chce, tak to jde).




Nezbytnosti jsou opravdu nezbytné, ale občas i zbytné.

kartáček na zuby: Spokar
Vím, že bych tady asi měla fotit nějaké ty Curaproxy, ale já mám ráda Spokary. Ty za asi dvanáct korun, co je skoro nikde už ani neprodávají.

pasta na zuby: Dentiste
Tuhle pastu jsem dostala kdysi jako dárek k nákupu a na cesty je super, protože je opravdu mini. Ale už mi dochází, takže budu muset koupit nějaký malý Colgate nebo něco. Jinak tato pasta má redukovat ranní zápach z úst. Jakože večer použijete tuto pastu a ráno vám pak nebude smrdět z pusy. To jsem si úplně nevšimla, ale když to říkají.

suchý šampon: Lee Stafford Original
Abych řekla pravdu, tak suchý šampon už ani nepotřebuji s sebou vozit. Takže ho tam sice mám, ale už se těším, až ho dopotřebuji. Jinak do cestovní taštičky přidávám případně i šampon, to pokud jedu někam na déle než tři dny. Většinou vezmu nějaký vzorek, co mám doma první po ruce. Kdysi jsem vozila Dr.Bronner’s univerzální tekuté mýdlo. To mi sloužilo jako čistič na obličej a případně jsem s ním umyla i vlasy. Asi si malého Bronnera znovu pořídím, až mi dojde Origins gel. Jinak sprchový gel ani třeba krém na tělo s sebou nevozím nikdy. Maximálně přibaluji opalovací krém.

antiperspirant: Rexona Maximum Protection Confidence
To abych nesmrděla. A to Rexona umí dost dobře.

parfém: Thierry Mugler Angel
Uznávám, že to je trošku těžší vůně, ale prostě už tam zůstala od zimy. Navíc já Muglery parfémy fakt miluji. Ale nikdy se nepřenesu přes ty jejich divné flakonky, které mi způsobují tiky, protože to vypadá fakt divně, nestojí to a vůbec... řeším to nákupem vzorků přes eBay. Tak se voňavá koza nažere, ale nemusí se otravovat s těmi vlčími tvary lahviček.

vzorky, kdyby náhodou: krémová maska Natura Siberica + BB krém Cho Bo Yang
Kdysi jsem s sebou vozila Vita Shake masky a ty byly fakt super. Týjo, je musím zase koupit. Vzorek BB krému tam mám ani nevím proč, ale už tam asi zůstane... to tak vypadá.

gumičky: eBay
Prostě gumiček není nikdy dost. Jsem to tedy nedávno protřídila, ale není výjimkou, že mám v cestovní taštičce gumiček klidně pět.

pérka: z drogérie
To sice skoro nepoužívám, ale stejně pérka potřebuji. Jen pro ten dobrý pocit.


Takže asi tak, já na ten minimalismus... jakože bych si s sebou sbalila dohromady celkem jednu micelárku a hřeben na vlasy... no na to já prostě moc nejsem.

13 komentářů:

  1. Super článek, dobře jsem se pobavila. Ale nejvíc mě dostal ten kartáček na zuby. Taky ho mám nejraději, ale stydím se ho někde vytáhnout. Opravdu vypadá jako z komunistické éry. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. když mi ten spokar opravdu maximálně vyhovuje. tak nějak pak nechápu všechny ty složité vychytávky v oblasti kartáčků, většinou mi to stejně zavazí při čištění. takže se za něj ani nestydím, spíš mi přijde líto, že nejde už skoro nikde koupit.

      Vymazat
  2. Filozofie mojí přespávací taštičky je stejná. Během let se v ní ustálil arzenál, přidávám do něj jen aktuální řasenku a rtěnku. Je to taková taška na víkend. Když jedu na delší dobu, balím toho víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem s tímto zvládla šest dní. přidala jsem tedy ten šampon vzorek a ten jsem ani zpátky nevozila. ale jinak mi snad ani nic nechybělo.

      Vymazat
  3. ach, kedysi som v taštičke nosila nvey linky tiež, práve kvôli ich všemožnému použitiu a raz som siahla do taštičky a zistila, že sa rozbili a všetko je od nich špinavé:D :D už sú len doma, ale aj tak, keď sa nimi líčim tak sú aj po poličke a zemi:D takže teraz v taštičke nemám linky:/ inak super článok:) ako vždy;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. týjo, se teď o ně budu bát. zatím tedy vydržely všechno, dokonce mi přijde, že snad ani neubývají... ale kdyby se mi měly rozbít. no to by bylo dost smutné.

      Vymazat
  4. Krásny článok, pekne napísané.... :-) máš niekde aj článok o tom, ako si bola bezdomovkyňa? Rada by som si ho prečítala, že ako si vtedy fungovala :-)
    Pekný slnečný dník :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. bezdomovecký článek nemám. zase pod mostem jsem nikdy nespala, pokaždé mě někdo adoptoval. gauč v kanceláři to jistil.

      Vymazat
    2. neboj, nemyslela som tým, že si spala pod mostom :-D Rada by taký článok od teba uvítala :-)

      Vymazat
    3. tak ale o tom ani není co. v kabelce počítač, přespávací kosmetika, náhradní spodní prádlo a to mi prostě na jedno přespání stačilo. a občas tedy náhradní boty, to když jsem si brala vysoké podpatky, abych vypadala hezky na nějaké schůzce. jo a hodně času jsem trávila třeba v mcdonaldu nebo na jiných místech, kde je wifi, abych mohla pracovat.

      Vymazat
  5. Co to je prosimtě za ty stíny Essence? Vůbec jsem je nezaznamenala, to jsou tak staré?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, to je hodně stará LE. ale měli něco podobného i ve stálém, úplně to samé jen jiný odstín, někdy... možná už nemají? zas tolik ten essence sortiment nesleduji.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...