sobota 1. srpna 2015

Makeup na léto s SPF

Takže je mi naprosto jasný, že se tady ozve nějaký chytrák s tím, že v létě je nejlepší chodit bez makeupu. No to asi jo, ale já nosím makeup i v létě ze tří důvodů:

(1) SPF. Už několik let mě nikdo nepřinutil koupit si opalovací krém na obličej. Obyčejné opalovací krémy (čti ty na tělo) kupuji úplně normální Nivea nebo podobně a ty si tedy na obličej mazat fakt nebudu. Denní pleťový krém s SPF taky nekupuji, protože to je potom prostě jen předražené SPF. Já vlastně ani ten denní krém moc nepoužívám, stačí mi ráno sérum (momentálně DIY C a MyChelle Clear). Speciální opalovací krém na obličej si fakt kvůli létu kupovat nebudu. Takže požaduji, aby měl SPF můj makeup. Ideálně celoročně, ale v zimě to bez SPF tak nějak v pohodě dávám. Z čehož vyplývá, že v létě mám mnohem větší potřebu používat makeup než v zimě, protože bez SPF na obličeji s mou historií pigmentových skvrn fakt ven nevylezu.

(2) Denní krém. Ten totiž nepoužívám. Občas namažu zrovna teď vzorky Green Energy Organic. Ale spíš to dost flákám, takže potřebuji alespoň občas krémový makeup/BB, který dokáže zastoupit pleťový krém. V létě je tato potřeba o dost menší než v zimě, ale vzhledem k bodu (1) ... je to jasný ne?

(3) Vzhled. Jo záleží mi na tom, abych měla na veřejnosti sjednocenou pleť. Nemám problém vylézt bez makeupu, to zase ne, ale s je to tak nějak lepší. A hlavně mám problém s tím, že mi nestačí jenom korektor. Znáte to, jak beauty bloggerka nebo nějaký ten vizážistický guru v časopisu prohlásí, že makeup nepoužívá, že jí stačí překrýt nedokonalosti korektorem a přepudrovat? To je snad nějaká urban legend nebo co. V životě se mi nepodařilo použít jenom korektor tak, aby to vypadalo přirozeně. Vždycky je korektor na mojí pleti vidět. Někdy méně, někdy skoro neviditelně, někdy více... ale vždycky alespoň minimálně ano. Minimálně tak, že celý obličej mi třeba zčervená, jen těch pár ploch s korektorem vždycky vypadá dokonale. Takže jo, záleží mi na mém vzhledu a raději ráno obětuji těch pět a méně minut s makeupem, abych přes den vypadala lépe.

Z bodů (1) a (2) tak nějak vyplývá, že makeup chápu pomalu až jako součást ranní péče o pleť. No a dle bodu (3) jsem asi dost povrchní. Ale nevadí, a pokud to máte stejně, tak tady je můj výběr letních makeupů a BB. Těch letošních.




Skin79 Chiffon BB Mousse (dostala jsem od roseroseshop.com) SPF30
Snažila jsem se ho zbavit v poslední prodávačce. Dokonce jsem dala jen symbolickou cenu za poštovné, ale nepodařilo se mi a BB mi zůstal. Se tomu ani nedivím, protože jsem ho popsala jako tmavý, nekryjící a divný. Což víceméně platí, asi nejspíš. Odstín je tmavší, ale teď v létě se dá. Moc nekryje, ale má to naštěstí dost blbé dávkování. Mně toho pokaždé pumpičkou vyleze asi tak dvakrát víc, než bych potřebovala. Takže druhá vrstva už krytí dá docela pěkné. Konzistence je zvláštní, vyleze z toho fakt pěna, ta je pak při nanášení docela tekutá, ale zároveň krémová. BB jsem začala používat, protože když už mi doma zbyl... a má SPF30, tak jsem toho chtěla rychle využít a na podzim ho tedy vyhodit. No a věřte tomu nebo ne, ale já se do něj skoro až zamilovala. Je mi na pleti fakt příjemný. A po týdenním používání jsem za něj byla ráda. Že mi nakonec doma zbyl. To bylo určitě nějaké znamení. Pak se ale ukázalo další znamení a já se z něj osypala. Docela škaredě na celé bradě a podkožně. To už se mi dlouho nestalo. Dost nešťastná láska to byla, krátký týdenní románek. Od té doby k němu přistupuji obezřetně a dávám ho třeba jenom dvakrát týdně. On je totiž fakt moc příjemný, navíc na pleti má celodenní výdrž, což mi v tom horku docela imponuje. Ale jako zářná budoucnost nás nečekaná a na podzim letí do koše.

Shills BB Cream (koupila jsem na eBay.com) SPF30
Upřímně musím říct, že jsem čekala něco úplně jiného. Taková kovová tuba s pěkně krémovým BB... to nezní špatně. Jenomže ta krémová konzistence je dost tekutá. Tak tekutá, že pokud krásnou kovovou tubu zmáčknete, tak z toho vyleze dostatek BB krému pro třetí rotu. Jako nejideálnější aplikace se jeví to prostě vylít. V tom případě ovšem fakt nechápu kovovou tubu, cokoliv s pumpičkou by bylo praktičtější. Nebo tedy třeba lahvička stylu bez ničeho by sloužila taky dobře. Kovová tuba je zbytečnost v tomto případě. Ale jinak ten BB není vůbec špatný. Vlastně je dost dobrý. Kryje sice celkem málo na můj vkus, ale stejně dávám kvůli SPF dvě vrstvy a ty mi prostě stačí. Tekutá konzistence se snadno nanáší, krytí dá navrstveně takové střední, nikam nezalézá, nic mi neucpává a vydrží celý den. Fakt celý den v potu tváře a shonu města. Nosila jsem ho během stěhování, takže jsem spolu s BB nosila i hromadu krabic do třetího patra a BB to dal bez ztráty jediné kytičky.




Becca Sheer Stick Foundation Praline (koupené na fragrancedirect.co.uk) SPF30
Vím, že se to jmenuje sheer, ale týjo to vůbec nekryje. Nebo něco málo to kryje, ale fakt málo. Asi jako první vrstva od Shills nebo i Skin79, je to dost podobné. Jenomže tahle tyčinka se sakra blbě používá. Když má něco slabé krytí, tak čekáte krémovou nebo fluidní konzistenci, která se snadno rozetře, dost často hydratuje a rozjasňuje. Jenomže tohle je tyčinka. Skoro to nejde rozmazat, na pleti to sedí, má to naprosto matný efekt, na kterém je vidět každá chybička rozetření. Ono to ani nejde pomalu uspokojivě rozmazat prsty, nejlépe to vypadá nanášené štětcem. A ještě lépe, pokud ten štětec namočím do nějakého krému (třeba Steamcream byl dobrý) nebo rozjasňovače (třeba Benefit Girl Meets Pearl), což zase v létě není úplně praktické. Pak to vypadá docela pěkně, ale vrstvit to moc nejde, jedině bodově jako korektor. Odstín je žlutý, pro mě až moc žlutý. Ještěže to moc nekryje, takže se to ztratí. Ale zase chválím, že balení je moc pěkné a Becca má na pleti docela dobrou výdrž. Zatím tedy máme s tyčinkou docela proměnlivé vztahy, prostě škoda, že to nemá trošku větší krytí. Ale uvidíme, možná si s tyčkou budeme víc rozumět na podzim.

Lumiere minerální makeup (koupené na už neexistující lumierecosmetics.com) SPF??? asi tak max 10 bych to viděla
Na minerální makeup a SPF existují různé názory, já osobně patřím mezi skeptiky a moc velkou hodnotu SPF tomu nedávám. Představte si totiž jakýkoliv opalovací přírodní krém s minerálními filtry. Když ho dáte dostatečné množství, které zajistí deklarovanou ochranu, tak je prostě vidět bíle. A teď si představte, že dáváte mmu v dostatečném množství na pleť tak, aby měl deklarovanou SPF třeba 15... ano správně musíte ho dát hodně. Nejspíš tak hodně, že to udělá masku, bude to vidět a je dost dobře možné, že ho stále budete mít na pleti málo. Někde jsem kdysi četla, že SPF je měřené na mmu ve velkém množství. Naměřeného SPF tak dosáhnete, pokud na pleť nanesete zhruba 1,5 g. Velké balení mmu má třeba 10 g a vydrží při pravidelném používání i rok. Nechci si nanášet na obličej 1,5 g mmu. Takže z hlediska SPF mmu vnímám víceméně jako doplněk a vždy ho kombinuji s BB krémem vespod. V létě mi mmu tak slouží spíše jako fixační pudr s obstojným krytím, které nahradí sníženou krycí schopnost BB krému. Dohromady to má úžasný efekt.




Původně jsem plánovala článek jako doporučení, který makeup se hodí do druhé poloviny léta. Hlavně aby měl SPF. Ale upřímně nedoporučím ani jeden z nich. Všemi dvaceti bych doporučila pouze Lumiere. Ten má ale stejně SPF na můj vkus nízké a navíc ho už nekoupíte. Za což jsem nedávno dostala i vynadáno, ale já za to fakt nemůžu...

Ze zbývajících tří: 

  • Třeba takový Skin79 rozhodně nedoporučím, i když je na pleti příjemný a má dobrou výdrž. Ale ty pupínky a dost opruzovací aplikace, prostě ne. 
  • Becca tyčku bych třeba i doporučila. Ale na léto je příliš hutná a špatně se nanáší. Dobrý je, že neobsahuje silikony, ale zase obsahuje nějaké ty vosky a oleje, takže do horka fakt ne. Uvidíme, jak na podzim.
  • Shills je tak asi jediné, co opravdu pravidelně používám. Ale nevím, prostě třeba ten loňský letní BB byl lepší. Měl lepší obal, lépe kryl, na pleti byl příjemnější a vůbec lepší. Taky víc rozjasňoval a mnohem lépe hydratoval. 

Spíš tedy vy mi prozraďte váš oblíbený makeup/BB s SPF...
(nejlépe bez silikonů, středního krytí, lehce hydratující a nepříliš moc matující)

12 komentářů:

  1. A co tvůj oblíbený Matis? Díky tvé nadšeń recenzi jsem si ho málem koupila, než mi došlo, že mám v záloze min. 3 makeupy a jedno BB od Mizon.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no vidíš, na ten jsem zapomněla. jsem totiž skoro na dně tuby, takže si ho šetřím na dny, kdy jdu někam důležitě. třeba na schůzky nebo tak. ale v běžné dny používám právě levnější varianty, protože jsem zrovna lakomá dávat za Matis velké peníze. ale novou tubu si koupím... asi na podzim.

      Vymazat
  2. Já SPF v make-upech moc neřeším, protože moc neřeším ani make-upy, jak asi víš. Abych se mohla na make-up přes léto vykašlat, tak jsem si raději koupila ten opalovák na obličej. Od La Roche-Posay za asi 350 pro mastnou pleť, SPF 50, protože se snadno spálím. A je fakt super. Není mastný, dá se dát pod make-up, nezhoršil mi pleť, ba mám dokonce pocit, že mi ji zlepšuje. Takže tak, no asi jsem ti moc neporadila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nojo, když nemůžu si pomoct, ale pořád mě to nepřesvědčilo ke koupi pleťového krému s SPF. možná kdyby byl tónovací? to jsem měla kdysi dávno od UNT a byl to ten nejlepší tónovací a zároveň ten nejlepší opalovací krém, co jsem kdy měla... už se nevyrábí. vím, že něco podobného dělá asi i Bioderma, LRP nebo Avéne, ale já ty lékárenské značky nemám moc ráda, takže asi nic. zůstanu u asijských BB.

      Vymazat
  3. So Bio BB! dobrá cena i dostupnost, moc příjmená vůně a mně supermilá pěnová hutná konzistence (aplikuju ještě na skoro mokrou pleť po nanesení séra/SteamC.) a pak konečně zkoušený REN BB - ten je proti mému So Bio v tmavším odstínu světlejší a o dost řidší, míchám si je tedy denně na hřbetu ruky podle aktuální potřeby a páč mám coby úča zasloužené prázdniny, se v tom trochu vyžívám :-D.

    K moři jsem se kvůli skvrnám vybavila Eucerinem Control Oil, opravdu se po něm nelesknu ani nelepím (prvně!), ale skvrny stejně vylezly - u mě je to od 1. těhotenství a v létě prostě aspoň lehce vylezou vždy. Lezu teď tetičce do šuplíku na Melanil - lehký krémový, moc pěkně vonící a se super aplikací :-), ale litr za něj dávat nebudu, krom jiného proto, že po pár dnech užívání už skvrny dost zesvětlaly, tak zas nechci mít místo skvrn na lehce zlatavém obličeji bílé flekance ;-). Ale účinkuje a je moc fajn! Vydrží asi věčně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. když REN mi nebyl sympatický. a byl na mě brutálně tmavý a konzistence se mi taky nelíbila. ale So Bio BB si píšu na seznam a třeba na něj příští léto dojde.

      jinak ty skvrny jsou fakt mrchy. mně tedy vylezly až pár let po druhém těhotenství. nejvíc mě štve jizva pod pravým okem, mám ji od asi patnácti, nikdy nebyla vidět a poslední dvě léta mám pod okem prostě bílý flek. v zimě se zase schová a na konci června vyleze. hajzlík jeden.

      Vymazat
  4. Ja pouzivam sneci missha BB a vyhovuje mi, ted na dovolene zkousim uriage 50 faktor na oblicej a je desne oranzovy.

    OdpovědětVymazat
  5. Já v létě ráno nedávám žádný krém, dávám rovnou BB krém od Kiehl's. Ten hydratuje, má SPF 50, jsou na prodej 3 odstíny a teda naprosto se přizpůsobuje pleti a dělá pleť prostě nádhernou. Mám odstín Light, tj. prostřední, ani světlý, ani tmavý. Dokonce přemýšlím, že u něj zůstanu i po zbytek roku. Dávají vzorečky do kelímku, takže doporučuju určitě vyzkoušet.

    P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem Kiehls vyzkoušela už minulé léto a ten BB jako není úplně marný, to je pravda.

      Vymazat
  6. S tím úvodem se úplně ztotožňuju. U mě to jde až do extrému, protože bez make-upu nevylezu ven snad nikdy :) Moje pleť je do červena, někde mám žilky a další nedokonalosti, přitom krk a zbytek těla jde do žluta. No tak to bych byla vyloženě blbá chodit ven s červeným xichtíkem a žlutým krkem :) A řešením opravdu není udělat si na obličeji korektorem pár žlutých fleků. Myslím, že spousta žen má podobný problém a rady typu léto bez makeupu mě fakt moc nebaví.

    Jinak co se týká oblíbeného letního make-upu, tak já to hodně prostřídávám, ale momentálně ráda používám Catrice All Matt Plus z drogerie. Není zase tolik matující, podle mě lehce hydratující, kryje spíš méně než středně, ale nějaké silikony bohužel obsahuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. si myslím, že s tím korektorem je to spíš nějaká propracovaná fáma nebo spiknutí nebo co. jako buďto je pleť tak dokonalá, že ten korektor ani nepotřebuje. takže se tam dá trošku korektoru, že to ani není poznat. a korektor se dává jen tak pro dobrý pocit. a nebo sice se korektor používá, ale dotyčná si jen namlouvá, že to s korektorem vypadá dobře. což nikdy nevypadá. mám kamarádku, která má fakt dokonalou pleť. jediný, co řeší, jsou kruhy pod očima. a tak si na ně dává každý den korektor... no a ten korektor je pokaždé vidět. jakože i z normální konverzační vzdálenosti. korektor bez makeupu je prostě neskutečná blbost.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...