sobota 15. srpna 2015

S vůní jen tak

Už druhý týden mám náladu napsat nějakou šťavnatou recenzi a pořád nemůžu vymyslet na co. Asi mi došly produkty, na které bych mohla psát recenze.  No prostě konec, nevymyslela jsem nic.


Při stěhování jsem procházela svou sbírku parfémů a zjistila jsem, že jsem dost ubohá v tomto poli. Nehledejte žádnou rafinovanost a nichové zalíbení, žádné fajnšmekrovské libůstky ani bůhví jaké parfumérské skvosty. Jsem trapná. A tak bych ráda věděla, jestli je na tom někdo stejně.

Nastíním problém. Nevím, čím to přesně je, ale muži a vlastně i ženy mi velmi rádi dávají jako dárek parfémy. Většinou mi to přijdou takové neslané nemastné vůně. Moc svěží, moc obyčejné... nebo já nevím. Jedinkrát v životě jsem dostala jako dárek vůni, co se mi líbila. Acqua di Gio. A celou jsem ji spotřebovala. Jinak jsem dostala velké množství různých lahviček, které jsem strategicky poztrácela, zapomněla přestěhovat, rozbila, darovala... některé spotřebovala, ale nikdy v tom nebyla žádná vášeň. Prostě taková normálka.


Přitom to ale vůbec není o tom, že bych dostávala špatné vůně. I když i špatné, laciné a dost nepoužitelné jsem občas dostala. Spíš to bylo o tom, jak kdyby mě nikdo neznal. Jak kdyby nikdo vlastně nevěděl, co já vlastně chci. Ne že bych to věděla já, protože třeba v parfumérii si taky nikdy nevyberu a málokdy potkám něco, po čem zatoužím vonět trvale. Takže ani třeba tento roztomilý Lancome mě za nos nějak nezapomenutelně nechytl.

Jsem vybíravá? To snad ani ne. Vlastně v pohodě se můžu vonět spoustou různých variací. O čemž svědčí hromada vzorků, které doma skladuji a kterými se klidně navoním, když na to přijde. A nemám s tím problém. Ale zatím jsem nenarazila na vzorek, který bych si chtěla koupit. Většinou vůni spotřebuji, a že už není, tak mi ani nechybí. 

S jedinou výjimkou a tou je Alien a částečně i Angel od Muglera. Po těch se mi stýská, tedy pouze po originálních verzích, z limitek a odlehčených variant mě nechytla ani jedna. Ale moje estetické cítění se nikdy nepřenese přes formu lahvičky, ve které jsou tyto dvě vůně balené. Fakt ne... pokud mám za něco dát tolik peněz, nesmí to vypadat jak z pera sjetého designera, který zamrzl svým myšlení na úrovni pětileté holčičky. Čím větší hvězda, tím větší frajerka asi. A čím víc různých výstupků do různých stran, tím víc cool? Ne děkuji. Takže když už se mi po Alienu zasteskne, většinou na podzim, tak si na eBay koupím pár vzorků a jsem spokojená.


V podstatě mě dost dostávají všechny ty možné blogerké a lifestylové snahy najít tu svoji jednu vůni. Tu svoji signature scent, jak by řekl časopis nebo jaký kýhošlak. Nebo on ten koncept asi není špatný, najít vůni, co bude vystihovat to, jaká přesně jsem. Bude to vonět mně, bude to vonět mému okolí a každý si mě bude podle toho pamatovat. No hezký to je... asi jsem na to líná.

Přitom ale já se snažila. Dokonce mám v zásobách i samé kuriozitky a vyzkoušela jsem spoustu mainstreamových i naprosto lowstreamových variant. Včetně různých 100% přírodních a hodně chválených olejů. Jo chvíli mě to vždycky drželo, ale pak mě to přešlo, a kdybych o všechny tyto specialitky přišla, tak by mě to ani nemrzelo, spíš by se mi ulevilo, že bude víc místa na nové tvářenky. V zásobách jsem našla třeba i tuhý parfém od Lush, který se snad už ani nevyrábí, nebo možná jenom změnil obal, a který patřil mezi takové menší Lush superstáry. Jo voní kýčovitě a navíc barví červeně a používá se naprosto totálně prakticky, tak moc prakticky, že ho z praktických důvodů raději nepoužívám.


Ono vůbec mi přišly vždycky zajímavé různé formy parfémů. Tuhé, v oleji, s rozprašovačem, s tyčinkou, v roll-on, v tyčince, v kalíšku... ale čím jsem starší, tím víc mi všechny tyhle experimenty přijdou zbytečné. Ještě tak roll-on je praktický, ale tuhé tyčinky nebo kalíšky? Opruz. Matlá se to. Tuhé a olejové? To mastí a často to navíc i barví. Nebo se to rozteče v kabelce. Prostě obyčejná lahvička se stříkátkem je nejlepší.

Na milost jsem z těch jiných forem vzala v poslední době vlastně jenom ten roll-on, konkrétně tento od Crabtree&Evelyn. Sice ho spíš používám, abych ho už konečně spotřebovala... ale ničím mě neštve, voní to docela příjemně a vypadá to dost stylově.


Tak dobře no, tak jsem parfémový ignorant. No co no... však naštěstí, ony ty parfémy taky můžou být dost finančně náročné. Ale nějaké stálice jsem nasbírala a jsou parfémy, co se mi po nich stýská. Nebo ty, co jsem je koupila opakovaně.

Takže třeba Givenchy Ange ou Demons. Moje druhá lahvička. První parfém (drahý), co jsem si kdy koupila v plném balení. 

A pak taky Salvator Dali Black Sun. Jo vím, že to je pánský parfém. První pánský parfém, co jsem si koupila pro sebe. Ten si musím někdy znovu koupit.

A pak moje no name z Dubaje. Ta až dojde, tak mi bude chybět. Jo zkoušela jsem i všechny ty možné Kashka (co byly v LB), ale tam mě žádná z vůní tak nechytla jako tato.

No a pak tedy ten Alien no. Až ho někdy předesignují a přelijí do jiné lahvičky, tak uvidíme.


To máme dvacet let vůní a mně z toho vykrystalizovaly 4 pamatované a zapamatování hodné vůně. Bych řekla, že to je málo. Třeba tvářenek, bez kterých nechci žít, bych napočítala mnohem víc.

Takže článek opět z horka. Alespoň mi povězte, která je ta skvělá vůně, co je ta vaše. Ta moje je docela určitě Ange ou Demon. I když tedy uznávám, že ten název je vlastně dost laciný.

Jo a ještě jsem zapomněla, letošní horka jsem trávila v body spreji. Ta vůně je tak nějak až nestoudně jednoduchá, ale přitom tak krásně letní... takže k čemu mi vlastně ty parfémy všechny jsou, když mi nakonec stačí jen maliny.


14 komentářů:

  1. Jsem na tom stejně - ještě jsem nepotkala vůni, kterou bych si koupila podruhé (no možná Lacoste Pour Femme, protože jsem jej měla na své svatbě a byla to má první parfumérková vůně a vůbec,...) Jinak jsem spoustu dodělala s nechutí, prodala, nalila do difuzéru, používala na WC :-)) Momentálně jsem velmi nenáročná - stačí mi líbivé polívačky v podobě body sprejů VS, cosi s čajem Bvlgari, Yves Rocher,... Vpodstatě snesu cokoli, co pěkně voní a neobtěžuje třeskutou extravagancí - asi kdybych nebyla doma na MD, měla bych to jinak, ale teď na sebe Lalique fíkat prostě nebudu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zrovna u YR mi nic nevoní. vlastně ani ty VS mi nevoní. spíš naopak na sebe raději dám nějakou tu extravaganci. ale je pravda, že MD jsem na sebe nestříkala snad nic. jsem byla ráda, že jsem zvládla čas od času deodorant.

      Vymazat
  2. momentalne mam v rotaci 5 parfemu. 3 byly vanocni darky od mamy, jeden byla nostalgicka koupe (porad tu vuni mam rada, jen mam pocit, ze jsem s ni uz nejak vyrostla) a jeden byla koupe dle popisu v reklamnim videu - a musim rict, ze Dita von Teese fakt umi nejen vune popsat, ale i delat. Alespon me sedi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak o Ditě jsem ani nevěděla, že má parfémy.

      Vymazat
  3. Ange ou demons jsou fajn, ale mě se líbí jen ty lehčí verze. Nicméně ač můžu mít z parfumerií na co si prstem ukážu (díky práci, kterou dělám), nepoužívám z nabídky nic. Jsem silný migrenik a z jakékoli vůně mě bolí hlava a vadí mi i navonění lidé v okolí, takže třeba ani nejezdím MHD...no opruz. Jediná výjimka, ze které mi nebolí nic jsou takové ty lehké ovocné sprejíky jako např. malina z Yvs Rocher a vůně od Roger&Gallet, ty si kupuju a voním aspoň na párty...:-) A pak taky Nuxe parfém mi nic nedělá:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nevím, ty lehčí verze čehokoliv mi většinou přijdou strašně nevýrazné a unylé. jinak mi právě tyhle ovocné sprejíky nic neříkají, pokaždé se snažím vybrat od VS něco... a zatím nikdy nic. jsem až překvapená, že letošní maliny Aubrey mi vydržely fakt celé léto.

      Vymazat
  4. Hm... V tuhle chvíli mi nejvíc pocitově sedí Playboy PinUp, ta úplně první verze (na obale byla roztomilá blondýnka, samozřejmě už se nevyrábí), a potom jedna no name vůně z DM výprodeje (a že já blb zahodila krabičku, tak si ji nejspíš už taky nikdy nekoupím). :D

    Ale kdybych mohla, tak s radostí investuju jedna do "Deep red" od Hugo Boss a "Ideálního muže" od Guerlain. (Zatím.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no vidíš. Hugo Boss mi taky dost voní a Deep Red jsem měla a byla dost fajn... ale ani to mě nepřinutilo to koupit znovu.

      Vymazat
  5. Ty jo, já ten vývoj mám naprosto opačný - od jedné vůně, která mi byla taková "akorát pro mě" celý rok, přes období parfémů 1ks na jedno roční období či půlrok (teplejší "letní" a studenější od podzimu do jara) jsem nakonec sklouzla k naprosté promiskuitě, která už trvá taky x let a střídám to jak ponožky, čemuž odpovídá i domácí zásoba ;)
    Nejvíc mě baví teď asi Delarom s pomerančovým květem, protože se zajímavě vyvine, může se používat v létě na tělo a nezlobí. A pak v tom horku došela ke slovu zase Chanel pudrová 19ka...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. parfémovou promiskuitou netrpím. někdy je mi až líto, ale mě prostě ty parfémy ani nebaví nakupovat. v podstatě mě dost obtěžuje už jenom fakt, že bych si měla v parfumérce něco zdlouhavě někam stříkat a vybírat si novou vůni.

      Vymazat
    2. Tak kdybych měla tyhle stavy, tak asi dost ušetřím :D Jenže nevím, jestli by se mi to netransformovalo zase do nějaké jiné formy jako třeba tvářenkolitídy a šetření by byl konec ;) Zase jsem ale třeba z tvářenkového článku u Tebe měla velkou radost, že jako ještě můžu klidně nakupovat a nakupovat a nakupovat a stále je to OK :)

      Vymazat
  6. Momentálně mám asi tak 12 vůní a ráda je točím, nemám ráda nudu, takže po nějakém "svém" parfému netoužím a žádný bych si dvakrát nikdy nekoupila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. týjo 12 vůní? to mi přijde už strašně náročné... asi budu vděčná za svoje dvě.

      Vymazat
  7. miluju Aliena, mám tuším 2 a zamilovala jsem se tento rok dokonce i do Angela, kterej mi celá léta vyloženě smrděl!
    Miluju je, ale používám jen v zimě, v léte na sebe leju Armaniho a letos ještě cosi lehoučkého pomrančového od Manufaktury.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...