neděle 13. září 2015

3x3 za podzim

Jako takto... podzim je moje nejoblíbenější roční období. Sedí mi na něm úplně všechno. Začne to babím létem, pokračuje to pěkným barevným podzimem a skončí to studeným propršeným listopadem. K tomu bagančata, sukně stále bez punčoch ale s teplými ponožkami, svetry pod sako i nad sako, kabátky, mikiny, lodičky nebo gumáky... k tomu všechny ty barvy, fialová, zelená, hořčicová, šedá, hlavně těch 50 odstínů šedi a vůbec mám to ráda všechno. Ale letos je mi asi smutno, letošní léto jsem si totiž užila maximálně. Dokonce jsem ani nebyla nikde u moře, ani jinde, z plánovaného roadtripu na poslední chvíli sešlo... ale i tak tohle léto bylo prostě skvělé. Včetně všech tropických nocí, všech dnů, kdy mi teploty nad 35 přišly nepředstavitelně vražedné. Chci víc... chci letos víc léta. Tak nic no... je tady podzim. Letošní podzim je navíc strašný. Vím, že skoro ještě ani nezačal, ale co se děje od začátku září je prostě strašný. 

Tak aby mě to víc bavilo, tak vyhlašuji letošní podzim podzimem péče o pleť. A tak se připravte na hromadu pleťových sér, hromadu pleťových masek a všechno možné pro dokonalost.



Pleťová séra jsou takovou mojí slabostí. Masky tedy taky, to je pravda. Takže pleťová séra jsem zatím vytáhla v září tyto:

(0) Laidbare From Dusk Till Down
Pořád jsem k tomu skeptická. A čekám prostě obyčejný olej, zatím toho Laidbare moc nepředvedlo. Laidbare jsem začala používat snad už začátkem srpna, prostě jak mi docházel Mad Hippie antioxidační, tak jsem to tak nějak začala střídat s Raw Gaia konopným a s Laidbare. A pořád mi to připadá jako obyčejný olej. Nebo takto, abych to objasnila ještě víc... jakmile jsem začala používat další tři séra, tak jsem najednou viděla obrovskou pozitivní změnu v kvalitě pleti. Když jsem ještě před tím používala jenom Laidbare, tak se nedělo nic. Takže v tomto světle, buďto Laidbare trvá dlouho (více než 4 týdny), než se začne něco dít. Nebo Laidbare nedělá nic a všechnu práce odvádí někdo jiný. Jinak je olej příjemný, ale v těchto oblíbencích je zmíněný jen tak bokem a počítat ho nebudeme.

(1) S5 Illuminate Serum
Přijde mi, že toho taky až tak moc nedělá. Rozhodně to není žádný zázrak, co by vykouzlil jednotnou pleť bez skvrny po dvou společných setkání. To ne, výsledky jsou spíš pomalejší, jsem si jich všimla až třeba po dvou týdnech, že se mi některé menší flíčky začínají ztrácet. A možná za to ani S5 nemůže, možná za to může Mad Hippie, co jsem tou dobou zrovna nastěhovala do koupelny? Nejsem si úplně jistá. Každopádně S5 dělá strašně příjemná séra, rychle se vsakují, ale zároveň pleť tak skoro až vyživují, že ani není třeba mazat krémem. Jen tedy! jako chápu to u vzorků, že jim to balení úplně nefunguje... ale mně ta pipeta moc nefunguje ani u tohodle plného balení, co se prodává za úplně velké peníze... což je ostuda no.

(2) DIY céčkové sérum
Abychom to smetli ze stolu jednou pro vždy. Z čeho si to dělám? Práškové céčko z dm, jejich privátní značka. Jak si to dělám? Podle oka. Asi tak 10 ml vody, obyčejné, nebo to klidně vytuňte nějakou květovou. K tomu až pět pidilžiček, co najdete v balení vitamínu. Na co dát pozor? Vitamin C by neměl přesáhnout 20 % ve směsi. Pak může poškodit pleť. Zamíchat, protřepat, nechat rozpustit, protřepat před každým použitím a rychle spotřebovat, používat nejlépe dvakrát denně. Tahle várka mi vydrží týden až dva. Můžete si do toho klidně přidat i olej nebo cokoliv. A co to dělá? Sjednocuje to tón pleti.

(3) Mad Hippie Vitamin A Serum
Stejně si myslím, že za zvyšující se kvalitu mojí pleti v těchto dnech může tohle áčkové sérum. A to všechno ostatní hraje tak akorát doprovod. Asi to trošku vysušuje, taky to trošku na obličeji štípe, věřím tomu, že to nejspíš bude zvyšovat citlivost pleti i tu fotosenzitivitu pleti... ale prostě to je tak krásné, jak se mi ztrácí černé tečky, vyhlazuje se pleť, vyhlazující se pupínky, sjednocuje se barva...



Na podzim se docela určitě ponořím do všech možných zesvětlujících masek. V září jsem zatím nejvíc točila tak nějak tyto:

(4) Evolve Light Perfect AHA Mask
Je na čase konečně zjistit, jestli to tedy i zesvětluje.

(5) Med (nejlépe manuka, ale když není, tak vezmu zavděk čímkoliv)
Už jsem vám říkala, jak moc mám ráda čistý med jako pleťovou masku/peeling/čistící cokoliv? Asi jo, ale tak si to zopakujeme. Med je boží. Jako maska to čistí, regeneruje, zvláčňuje, zjemňuje. Navíc to je antibakteriální, takže to fakt pomáhá na akné. Nejen to, redukuje to i černé tečky a vůbec je to dost fajné. To ale není všechno. Když máte doma zcukernatělý med, tak to naprosto skvěle peelinguje. Možná až moc, rozhodně to není nic pro citlivky. Ale o to víc, je to podle mého vkusu, prostě pořádný škrábák. Ale s takovou jemností, protože pak ten med necháte sedět na pleti a je to jedno velké aaach... dokud při smývání zase nepeelingujete. Prostě med do každé domácnosti! (A to zásadně nesladím.)

(6) Tarika nebo May Lindstrom?
Pořád se nemůžu rozhodnout. Jasně pro Tariku mluví její cena. Ovšem na druhou stranu, jedno balení Tariky mi vydrží při používání jednou týdně tak čtyři měsíce? Půl roku? Víc fakt ne a to si ještě Tariku fakt šetřím. May Lindstrom mám doma už skoro rok, používám ji taky tak jednou týdně a ještě mi tam zbývá třetina. Což sice tu hrozivou cenu trošku zaobaluje, ale stejně je Tarika výrazně levnější. Mi ovšem přijde, že May Lindstrom je na akné i lepší. Vím, že o tom pořád melu horem dolem, a pořád si nejsem úplně jistá, že to je fakt tak... ale každým použitím jsem si jistější zase o kousek. May Lindstrom je ta nejlepší maska na akné, co jsem kdy zkusila. Není asi vhodná pro citlivou pleť, pálí a není na pleti úplně příjemná, stejně jako Tarika. Ono vůbec jsou ty pocity při používání dost podobné, možná i ten základ ve složení je podobný minimálně filozoficky. Ovšem May Lindstrom Tariku dost upgradovala... k dokonale čisté pleti a zklidněným pupínkům se přidal navíc i docela účinný peeling (dělat si ho nemusíte, ale já se na něj při smývání vždycky fakt těším), k tomu mnohem větší pocit čistoty, ubytí černých teček, vlastně i ubytí pupínků. Navíc May Lindstrom méně vysušuje, to zase na druhou stranu znamená méně vypnutou (napjatou) pleť, což je efekt, který se mi u Tariky hodně líbí, ale u May Lindstrom mi zase nijak zásadně nechybí.



A trošku tématicky, když už máme ty Dny Marianne:

(7) Už zase jsem si nic nekoupila, věřili byste tomu, že jsem nikdy na DM nebyla? Odehrávají se vůbec nějaké DM na maloměstech?

(8) Místo toho jsem byla v místním Penny a chtěla jsem koupit brambory, protože jsem měla chuť na zapečené brambory. A oni brambory neměli. Věřili byste tomu? To v kterém obchodě v třetím tisíciletí moderního věku nemají docela obyčejné brambory?

(9) A na eBay jsem si koupila boží šaty, strašně se těším, až je začnu nosit. Ono jinak jako vůbec jsem v posledních týdnech nakoupila kopu šatů a polovina z nich je modrých. To už fakt musí být nějaká porucha...


13 komentářů:

  1. Ty jo, teď jsi mě tím medem docela navnadila, musím se podívat do špajzu, jestli tam nějaký nemáme.. A May Lindstrom je lepší, než Tarika?? Tariku jsem právě měla včera na obličeji poprvé a jsem docela nadšená.. a May je ještě lepší? To jsem neměla vědět..
    Jinak, na Marianne dnech jsem taky nikdy nebyla, i když se v době konání povětšinou nacházím v Praze. Stačilo mi vidět tu frontu před Padorou. Asi tam dávali něco zdarma, či co..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. may je lepší, ale taky několikanásobně dražší no. (a možná citlivá pleť si o tom bude myslet svoje, i když ani tarika není úplně slabý čajíček)

      Vymazat
  2. Na sérum značky S5 mám podobný názor. Ta pipeta je pěkně na nic, třetina séra mi zůstává v lahvičce a budu na ni muset vzít nějaký jiný nástroj :-( Zesvětlující účinky ale nějaké jsou, skvrnu na čele už snadno zakryju makeupem. Ale zázrak to není

    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no mně se na s5 líbí, že má takový hodně pečující efekt, docela rychle se vsakuje, ale zároveň nahradí i krém a vůbec si nepřipadám vysušená nebo tak. ale ta pipeta je fakt na prohození oknem.

      Vymazat
  3. Taky se mi stýská po létě a nejradši bych vyrazila k moři. A to zrovna babí léto miluju. Nějak je to letos jiné...
    Medu jsme dovlekli minulý týden pět litrů, v létě jsem dodělala většinu čistících věcí , tak zkusím :)
    A dny Marianne mě taky míjí, většinou je trávím ochutnáním buď francouzského nebo moravského vína, po případě čištěním krve =burčákem :) než stáním ve frontě....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten podzim je letos strašný. a jestli to bude takto pokračovat, tak asi už nikdy nechci podzim. med rozhodně doporučuji. jako neodlíčí to, to ne, ale místo čistícího gelu se dá, i když tedy nejlepší je jako maska.

      Vymazat
    2. Já jsem asi úplně mimo, ale co se letos děje v září? Jako nějaký blbý počasí? Jsem z jihu Moravy a letošní září je úplně super. Po těch vedrech, který nenávidím, je příjemných dvacet skoro každý den.

      Vymazat
    3. no počasí už je teď asi docela fajn, ale osobně je to peklo. chci zpátky bezstarostné léto.

      jo a taky mi přijde divný, že asi letos nebudou kaštany, všechny suchem opadaly nezralé už v srpnu.

      Vymazat
  4. Laidbare mě bohužel zklamalo, je fajn, na noc příjemné, moc mi voní, ale je to jenom olej. Medovou masku jsem si dříve za studentských chudých let dělala často, asi se k ní zase vrátím. Vitamín C tu mám, chci si vyrobit tonikum, jen všude psali, že se má použít destilovaná voda, zkusím to z obyč vody nebo uvařeného zeleného čaje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no nechtěla jsem to takto napsat, ale přesně: Laidbare je prostě jenom olej. nezklamalo mě to, protože jsem skoro nic nečekala... ale je to jenom olej. dokonce občas takový ten ulepený olej. nechci to zatím úplně odsuzovat, možná mě ještě překvapí, ale prostě olej.

      a destilovaná voda na C? asi to bude lepší, ale protože si fakt dělám dávku na maximálně dva týdny, tak si myslím, že je to nakonec jedno. ono je stejně lepší dělat jenom malé dávky, protože vitamin C se rychle rozkládá a ztrácí účinnost, takže se to ani nemá šanci zkazit.

      Vymazat
  5. Jůů, já miluji séra na obličej, to je moje must have. Z výše zmíněných jsem ještě žádné nikdy neměla, protože hodně používám ty od saloos, ale třeba někdy zkusím i to některé od tebe :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahojcek moja guru na kozmetiku ;-) Chcela by som ta poprosit ci si mala Kiehl's Midnight Recovery Concentrate ... Ci si aspon vyskusala ... Ja sa neviem rozhodnut ci mam do toho ist ... Za take prachy!!! Pocujem samu chvaaaalu ... Dik krasny den praje Sylvia :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj, měla. nedělá to vůbec nic. používala jsem asi půl roku a nic, věnovala jsem dál víc než půl lahvičky a tam to taky moc neuspělo. recenze tady někdy je před rokem.
      jinak tu chválu slyším taky všude a nechápu ji. spíš mě to vždycky jen naštve.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...