středa 28. října 2015

Což takto dát si čaj?

Nedávno jsem se podívala na historii článků tento rok a zjistila jsem, že se nejspíš letos nedostanu přes 100 článků za rok. Bylo mi to líto. Je mi to líto. Chvíli to sice vypadalo, že třeba bych to mohla i dohnat, ale zrovna teď to vypadá, že spíš asi ne. Nemám na to čas a vypadá to, že do Vánoc to lepší už nebude. Ani nemám energii. Ono hlavně pokud píšete v práci a píšete do školy... tak trávit svůj volný čas psaním blogu se najednou nezdá jako ten nejlepší možný nápad.

Navíc mě postihla rýmička. Vím, že jako žena na to nemám nárok, ale chci umřít. Chci si uvařit teplý čaj, zachumlat se do postele pod dvě deky minimálně, zavřít oči a otevřít je po Vánocích. Do klidného ledna. Během té doby zapomenu na celý svět. Jen mi prosím pravidelně noste hrnek čerstvého čaje.

Nejsem kafová, i když jako dobré překapávané si občas dám. Nebo z presovače. Ale třeba Nespressa a další kafové kapsle asi moc nechápu. Pořizovací náklady jsou vysoké, samotné kapsle jsou drahé. A navíc vám nikdo nezaručí, že ta káva uvnitř kapsle je fakt kvalitní a čerstvá. Prostě takový trošku lifestylový podvůdek mi to přijde. Pěkně to vypadá, třeba na Instagramu, můžete s tím machrovat na návštěvu a ještě si libovat, jak ušetříte, protože ve Starbucksu je takové latéčko mnohem dražší. No tak jo no. Ale zase kávě moc nerozumím, takže možná jsem jenom mimo... a doma si vařím zásadně čaj. A jsem na něj jakože tedy dost náročná. A jaké čaje si dávám tento podzim?


English Tea Shop. Tato značka mě vlastně k článku inspirovala. Dost přeneseně, jsem totiž zaznamenala jakousi product placement vlnu, že jsou ETS čaje super a jsou podzimní. No já vám tedy nevím. Některé jsou dobré, to zase jo. Třeba bílé mají celkem fajn. Ale většina ovocných nebo těch jejich roiboos jsou prostě odsouzeníhodné. Spousta ibišku, málo koření, skoro žádná chuť. Jejich černé čaje mi taky přijdou nic moc, na to, že stojí tolik, tak mi víc pomalu chutná tradiční Pigi než ETS. Taky mívají na Vánoce vždycky speciální edice, velké placaté plechovky (72 sáčků), designově jsou krásné. Chuťově jsou na tom ovšem dost špatně, samý ibišek a ve výsledku všechny ty čaje v plechovce chutnají dost stejně, tak nějak nijace. Jedinou výjimkou jsou u značky tyto dvě vánoční plechovky, které jsem měla minulý rok a jsou prostě úžasné. Mají neskutečně plnou a opravdu vánoční chuť. Taky nejsou ibiškové a mají v sobě opravdu čaj. Takže za mě jako milovníka čaje vám doporučím od značky akorát tyto, u velkých plechových kazet fakt vybírejte pečlivě, měla jsem doma dvě a ty čaje z toho se mi pořád ještě někde válí, protože to nikdo nechce pít.


Just a Leaf. Chtěla jsem ho vyzkoušet už dlouho. Nedávno měli na iHerbu akci, že prý jedno balení za dolar, tak jsem si vzala, co zbylo. A jako není úplně špatný, ale zase není ani úplně dobrý. Zase taková trošku normálka. Plechovka dobrá, ale za plnou cenu si myslím, že to až tak dobrý kauf není. Navíc nově to není už ani balené v plechovce...


Harney & Son. Jako všechny ty jejich varianty nejsou dobré. Některé chutnají jak sušené seno. Sypané (v černé plechovce) jsou chuťově mnohem lepší, zatímco pytlíčkové (barevné větší plechovky) jsou na tom chuťově dost slabě. I tak si je občas kupuji, protože plechovky jsou opravdu moc pěkné a pak si do nich dávám třeba čočku nebo bulgur. No a v kuchyni to vypadá pěkně. Ale jestli něco, tak tento Hot Cinnamon Spice a Hot Cinnamon Sunset prostě potřebujete. To jsou tekuté Vánoce. V životě jsem nepila lepší skořicový čaj. S panákem rumu to chutná taky skvěle. Dokonce i pytlíčková verze chutná dobře a jen o kousek hůř než sypaná, to ale vyřeší delší louhování. A sypanou mám doma už podruhé, to už je co říct.


Kusmi Tea. Zas tak moc jsem toho od Kusmi nezkoušela, mají totiž asi tak stovku příchutí. Ale zrovna tato Love je úžasná. A Princ Vladimir byl taky víc než fajn. Navíc plechovky, hlavně ty nejmenší, jsou strašně krásně roztomilé a mně v kuchyni skvěle slouží na koření. Příchutě jsou hodně rozmanité a myslím, že si tam vybere kde kdo. V malé plechovce sice vychází nejdráž, ale co jsem měla tak možnost si osahat všechny plechovky, tak ty malé jsou nejhezčí a to o několik tříd. Kusmi jsem kupovala v kamenném obchodě, když jsem naposledy byla v Dánsku, ale koupíte je i normálně na českých eshopech. Žádný vyzkoušený nemám, takže nebudu nic linkovat nebo doporučovat, ale Google používat umíte ne?


NUTE. Je to nejstylovější čaj, co jsem kdy pila. A navíc ani chuťově to vůbec nezaostává. Černý čaj má opravdu krásnou plnou chuť, zatímco bílý je jemnější a má v sobě opravdové lístky růže. No a ty plechovky, co ani nejsou plechovky, ale dřevo, takže vlastně dřevovky... prostě skandinávský styl se nezapře. Bohužel je to i docela drahá sranda, jedno balení vyjde na asi čtyři stovky. A taky se to u nás nikde neprodává. Ale chtěla bych jich mít doma víc, to se přiznám. Navíc teď jsem jim sjela stránku a mají spoustu nových příchutí, které bych chtěla vyzkoušet hned. Škoda, že se to u nás neprodává. To balení je prostě krásné.


Z dalších čajů mi ještě chutná třeba Pukka, jejich bylinné čaje jsou velmi fajn. Třeba takové After Dinner jsem naprosto geniální věc po každé porci čočky. No dobře, možná stejně fungují i jiné lékořicové čaje, ale co jsem nazkoušela, tak Pukka měla ty účinky nejlepší. (Naprosto spolehlivě a to se po čočce vždycky hodí.) Asi před rokem jsem zkoušela houfně i Numi, ale nakonec pravidelně kupuji jen pu-erh bez příchuti. Ten čokoládový je sice taky fajn, ale postupem času mi přijde takový chuťově slabší. Ne slabý jako špatný, ale že by chuť mohla být výraznější, protože jinak je fakt dobrá.

No a k čaji samozřejmě peču sušenky... nebo tedy, když je nejhůř, tak si vystačím i s kupovanými.



17 komentářů:

  1. Oh, ty krásné plechovky potřebuju! Jinak souhlasím s ETS, ty čaje jsou dost průměrné. A když k tomu připočtu moji alergii na ibišek... Ale letos jsem ochutnala ty jejich vánoční rooibosy pro děti a je to docela dobrý, akorát se musí delší dobu louhovat. Minimálně mají roztomilé zimní balení a je to pěkný dárek, i když děti tím asi nikdo neohromí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nojo ETS je prostě nicmoc. nejhorší je, že vždycky nalákají na pěkné balení, ale pak v super plechovce dostaneš 72 kusů ibiškových čajů, co se nedají pít. já už si dávám na jeden čaj dva pytlíky a stejně je to pořád slabota. a nejhorší na tom je, že dávám příchutě zcela náhodně a prostě mezi nimi není rozdíl. ale stejně se vždycky dívám na nějakou tu ňuňací plechovku a říkám si... že tentokrát to bude lepší. a ještě pořád potřebuji ochutnat i ty slony se sypanými.

      Vymazat
    2. Ty jo, ty slony si teď koupila kamarádka a má je tak kvůli těm slonům, řekla bych. Žádného oslavného hodnocení jsem se od ní nedočkala..

      Vymazat
  2. Čaje ty mám taky ráda. Teď při stěhování jich byly dvě plné tašky. No ovocné vůbec nejsem a ty ochucené snesu jen některé a ještě občas. Ale tak velké plechovky, abych v nich mohla skladovat třeba čočku, to doma nemám. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo harney&sons barevné jsou fakt velké. akorát na půl kilové balení čehokoliv. cukr, čočka, ovesné vločky. do menších černých se mi zase krásně vešla třeba quinoa nebo bulgur, protože to už je exotika, takže se to prodává v menších baleních.

      Vymazat
  3. Krásný článek ;) Kupodivu bavil, i když nebyl o kosmetice :D Čaje mám ráda, i když jsem i kávová, tak od podzimu do jara si to bez čajů neumím představit.
    Dřív jsem pila hodně černé sypané s mlékem ráno místo kafe a pak zelené. Dneska zelené nesnesu, mám z nich migrény jako blázen. Takže jsem přešla na ovocné. Nejsem zase nějaký velký lovec, takže to řeším tak, že vletím tady kousek do Oxalis a trochu jim to tam vyplením. Naprosto u mě vede brusinkový krém s domácím medem.

    Případně někdy piju ještě čistě bylinkové, když cítím, že je to potřeba.
    Ty plechovky jsou krásné ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jej děkuji, musím říct, že jsem až překvapená, že se sešlo tolik komentářů. Oxalis asi není špatný, ale tak nějak kolem něj nevedou moje trasy. na maloměstě máme sice nějaké sypané čaje taky, ale přijdou mi občas trošku vyčichlé. bylinky taky nejsou špatné, to je pravda... ale to piju jen, když mám důvod. chuťově a hlavně účinkově potřebuji prostě černý čaj. samotný nebo s mlíkem. nebo tedy zrovna dneska s citronem a medem.

      Vymazat
  4. Já na kafe taky nejsem, teďka právě zkouším ty Numi a dost mi chutná bílý s růžemi nebo ten císařský :) na čokoládový mám podobný názor! jinak ETS mám s vanilkou a brusinkou a nic moc intenzita (vařím to skoro 400 ml hrnku) jinak doporučím Clipper čaje, podle mě dobrá kvalita za nízký peníz! dále jsem měla oblíbený černý s karamelem nebo s mátou z nordic day, až na tu cenu! :) no a taky jsem pro bylinky - hlavně heřmánek, lípa a bez :) a musím prozkoumat Nute, sakra!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jej Numi bílý mi taky chutnal. nečekala bych, že někdo bude mít stejný názor na čokoládový puer, mi přišlo že z něj jsou všichni na větvi. já jsem taky tedy ze začátku byla, ale postupně mi přijde strašně slabý. chtěla bych ho silnější, alespoň tak dvakrát. Clipper jsem si hned musela vygooglit a ty konvičky jsou tak krásné. škoda, že to nemají v plechu, to už bych asi kupovala...

      Vymazat
  5. Škoda že jsi od Just a Leaf nestihla jiný než Noble Keemun, ten mi taky moc nechutná. Zato Bergamot Grey nebo Crimson Chai se vydařily a mrzí mě, že v nové edici už nejsou. Pukku mám taky moc ráda, vyzkoušela jsem snad všechno, co je k dostání a za nejmíň chutný považuju snad jen After Dinner, úplně nej po jídle je pro mě Licorice & Cinnamon.
    Brzo se uzdrav!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. z těch lékořicových od Pukky jsem měla ještě tři lékořice (skořicový jsem neměla). a ten mi tedy sice chutnal víc než After Diner, ale After Dinner mi zase fungoval líp na to zažívání, si ho právě dávám vždycky po čočce nebo po fazolích, hlavně když jdu druhý den někam mezi lidi. a prostě mi funguje nejlíp a se 100% úspěšností. týjo, to by jeden neřekl, že na kosmetickém blogu budu řešit prd.

      Vymazat
    2. mě na to nadýmání pomáhá od lerosu stomaran ;)

      Vymazat
  6. Super! Já jsem káfová i čajová zároveň. Loňskou zimu jsem dala několik krabiček Mandala Harmony, to je bezva zimní čaj! Na koho by to bylo ještě málo koření, doporučuji Yogitea Classic. Já nemám příchutěmi většinou moc ráda, takže mám teď super puerh, bílý, lapacho a tulsi z webu sypanycaj, výborný kvalita i dovoz, zkusila jsem na doporučení teď prvně. ETS mám opakovaně pouze slona bílý čaj s bezovým květem a borůvkou, ten mi chutná moc. A Tulsi moc doporučuji, svěží chuť, zaručené zázraky ;-), např. V Biooo je maj i dobře sáčkové , ale chce to klasický a nebo se zázvorem, s růží je hnusnej. Pukku asi konečně zkusím, jen pendrek v jakékoli podobě nedám :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a Clipper bílé s příchutěmi mám taky ráda, zelené nepiju a černé nejvíc asi z M&S , do nich pak med a mlíko. A Kusmi jsem měla v kadeřnictví jednou - Zelený Detox, chutnal moc, než jsem se dozvěděla cenu ;-).

      Vymazat
    2. Tulsi chci taky vyzkoušet, jen mám tedy doma zrovna trošku přečajováno, potřebuji alespoň dva sypané zlikvidovat. slony od ETS chci taky zkusit už asi rok a půl, ale pak jsem vždycky dala přednost plechovkám, které stály za nic. a asi teď chci i YogiTea. týjo si snad jdu psát čajový wishlist.
      Kusmi má luxusní cenu, to je pravda. na běžné pití to moc není, ty svoje tři jsem si dost šetřila. ale zase i ta chuť je luxusní. M&S má taky dobré čaje, to je pravda, jen pro mě jsou ty obchody strašně špatně přístupné.

      Vymazat
  7. Kusmi tea mám moc ráda a nadšeně vždy ochutnávám nové verze, které jsem ještě neochutnala, jen moje peněženka při větších baleních docela pláče :D. Kafová tedy vůbec nejsem zato čajová ano :)). Kafe nemám ráda jenom z toho důvodu, že ho potom pořád cítím v puse. A nedávno jsem v Costě zkusila kávu, jejíž hlavní složkou byl zelený čaj a káva ani prakticky moc ne. Naprosto jsem si to zamilovala, jen si pořád nepamatuju jak se to jmenuje, i když to s kávou tedy moc společného nemělo, což mi tedy vůbec nevadilo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nojo kusmi prostě stojí dost, ale zase to stojí za to. do costy taky ráda chodím, ale dávám si tedy klasicky kafe, jejich podzimní a vánoční speciály jsou náhodou super.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...