čtvrtek 16. června 2016

Makeup: bez silikonů a s SPF

Takže takové menší pokračování makeupového speciálu. Aneb když nám záleží na složení. Na začátek se musím přiznat, že si asi nemyslím, že se přírodní kosmetika dokáže vyrovnat asijským BB. BB krémy vždycky patřily mezi moje letní stálice. Prostě v létě nosím ochranný faktor, což bohužel podle mě v dostatečné kvalitě ve formě makeupu nebo BB, aby to krylo a drželo... tak tohle prostě přírodní kosmetika neumí. A tak jsem se vždycky spokojila s BB klidně i se silikony, hlavně aby to dobře krylo a aby to mělo SPF.

Vzhledem k tomu, že letos jsem se rozhodla důsledně používat opalovací krém na obličej, tak velikost SPF v makeupu klesá na důležitosti. A navíc se mi zlepšila i pleť, takže nepotřebuji tak velké krytí. To značně zvětšilo spektrum makeupů, které mi vyhovují. Rozdělila jsem je do několika skupin a o každé si něco povíme. 

Tato první skupina, bez silikonů a s SPF, je u mě doma asi nejpoužívanější. V podstatě tyto makeupy odvádějí naprosto stejné výkony jako jakákoliv jiná alternativa se silikony z drogérie nebo parfumérie. Dokonce bych i řekla, že často lepší. O dvou jsem vám to už pověděla nedávno. A co ty další dva? No nejsou špatné, ale nejsou ani výjimečné a navíc se stejně už asi neprodávají... Takže dneska nic moc nového, jen takovou menší rekapitulaci.


Becca Luminous Skin Colour Porcelain (koupené na fragrancedirect.co.uk) SPF20
Je hodně jakože sheer. On je to spíš jen takový tónovaný krém, má hodně až fluidní texturu a na pleti není skoro vidět. Ale přijde mi, že je trošku cítit, jakože až ulepeně, jen lehce, ale trošku mi to vadí. Nezakryje to skoro nic, i tak mi ale stačí, bych tomu ani nevěřila, že toto spojení někdy použiji. Dobrý je, že na pleti vypadá přirozeně a opravdu hydratuje, nezatěžuje, neucpává póry, i lepení pak přestane, dobře vypadá i v teple a v létě. Loni jsem ho skoro polovinu spotřebovala, protože docela dobře nahradí i denní krém, hlavně když se mi pak nechce moc malovat. Teď už ho moc nepoužívám, protože mám Omorovicza, ale možná je na čase se vrátit a spotřebovat to.

Becca Sheer Stick Foundation Praline (koupené na fragrancedirect.co.uk) SPF30
Na to, že se to jmenuje sheer, tak to nakonec kryje docela hodně. No ale žerty stranou, krytí bych označila spíš za podprůměrně střední. Ale díky balení v tubě jde velmi dobře vrstvit a třeba nanášet jenom bodově. Trošku je u mě problém odstín, který je bohužel do žluta. Druhým problémem je konzistence, která je hodně hutná až krémově vosková. Nic moc na léto a určitě mám zrovna teď jiné favority. Ale na podzim se k němu zase vrátím, sice to chce trošku větší námahu při nanášení, ale výsledek je pěkný. A zrovna teď má pro moji pleť i dostatečné krytí. Ale když jsem před rokem měla pleť opravdu o dost horší, tak mi krytí nestačilo... to byste měli vědět.

Matis Réponse Blanche BB Cream (koupeno ve FAnn) SPF30
Tak jako fakt? Musím ještě někomu něco říkat o tomto BB? Moje čtvrté balení. A blíží se ke konci. Šetřím si ho jen na sváteční dny (=pracovní), ale jednou k tomu dojde. Budu si muset koupit novou tubu. Kryje dostatečně, zakryje i moje špatné dny. Na pleti vypadá tak krásně rozzářeně. A vypadá tak každý den celý den. Vydrží dlouho, minimálně 15 hodin bez problémů. Neucpává póry. Nemá silikony. Ale má až photoshopový efekt. Má SPF. Nahradí i denní krém. Dokonce až skoro pomáhá regenerovat pleť. Je prostě perfektní. Odstín je docela tmavý, ale mojí pleti se přizpůsobí a rozhodně bych to na obličeji nepoznala.

Omorovicza Complexion Perfection Light (koupeno na Cult BeautySPF 20
Omorovicza je moje nová láska. Taková méně krycí varianta Matisu. Bohužel dvakrát tak drahá. Nejsem si úplně jistá, jestli si dokážu ospravedlnit tohle koupit i podruhé, ale zatím nestahujme gaťky, brod je ještě daleko. Největší výhodou u Omorovicza je to, že prostě není na obličeji vidět. Po nanesení to vypadá, že vlastně skoro na pleti nic není... a ani to moc nekryje. Ale po chvilce jak kdyby to potáhlo pleť takovým neviditelným sametovým závěsem a najednou vypadám lépe. A vypadám lépe celý den, protože Omorovicza prostě vydrží. I v teple a extrémních podmínkách. No jak říkám, moje nová makeupová láska.

Becca - Becca - Matis - Omorovicza

Každopádně si myslím, že v dnešní době se už makeup bez silikonů s dostatečným SPF dá najít, pokud opravdu hledáte. A nebudete muset slevit z žádného nároku, jako třeba na krytí, výdrž, přirozenost, snadnost použití. Kdo hledá, ten si určitě najde.

6 komentářů:

  1. Já snad tomu Matisu dám ještě šanci. Třeba mě napodruhé pálit v očích nebude :-D Stále jsem nic takového ani podobného nenašla... Taky se budu muset podívat po té Omorivitze, ta mě taky láká díky tobě už delší dobu. Super článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. omo za to fakt stojí. i když stojí jak nová ledvina.

      Vymazat
  2. Škoda, že ten Matis je tak tmavý...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je, v porovnání s ostatními je hodně. ale zase na druhou stranu to na pleti až tak nevidím, vždycky mě to překvapí až na ruce, když ho swatchuji.

      Vymazat
  3. Ahoj, chtěla jsem se zeptat, jak je to s poštovným na fragrancedirect.co.uk?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no nějaké se platí, napočítá to košík podle nákupu, ale není to nějak moc, snad pět liber jsem platila nebo tak nějak. ale už jsem tam dlouho nenakupovala, takže nejlíp si to zkusit... košík to normálně napočítá. (jo a ten kód na free delivery platí sice jenom pro UK, ale international shipping sníží možná o dvě libry při nákupu nad 40 liber, chce to vyzkoušet)

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...