čtvrtek 25. srpna 2016

Voda ve spreji (aneb nastříkáno už potřetí)

No o toniku ve spreji jsem se tady už vyjadřovala. Prý je ten sprej strašně otravný. Ale fuj otravný. Že to vymyslel určitě chlap, protože je to ultra nepraktické. Změnila jsem ale trošku názor. V současné době mi je asi jedno, jestli má tonikum sprej nebo normálně dírku. Už minulý rok jsem totiž došla k jedné převratné změně v péči o pleť. Přestala jsem používat vatové tamponky. Jako jo, pořád ještě tak jedno až dvě balení za rok spotřebuji. Protože si odlakovávám nehty. Ale na obličej mi tamponky ne že nesmí, ale přijde mi to tak zbytečné, že to nedělám.

No jo, takže jak to dělám? No neodličuji se micelárkou na tamponku, ale olejem a balzámem, co buď rovnou emulzifikují, nebo to stahuji hadříkem na obličej, který se pak jen vypere. A tonika jsem začala nanášet asijským způsobem. Tedy si šplíchnu do dlaní, dám dlaně k sobě a poťapkám si obličej. A opravdu je to ten nejlepší způsob tonika. Alespoň si to tak myslím. Zbytečně to netahá pleť, ušetří se čas, ušetří se samotné tonikum, co se pak nemusí kupovat tak často, ušetří se i za nákup nové vaty. 

Bála jsem se, že třeba mi bude chybět takové to jakože dočištění. Že by mělo tonikum dočišťovat pleť... už jste určitě někdy zaslechli. A to je prostě blbost. Se umyju ráno pěnou, večer balzámem a mýdlem a na pleti mi prostě nezůstává nic, co bych měla ještě dočišťovat. A kdyby zůstávalo, tak se to ukáže na tom bílém obličejovém ručníčku.

Navíc tím, jak nanáším tonikum, si stále více uvědomuji, jak důležité jsou aktivní látky v toniku. A že tonikum není jen takový něco, čím si přejedete pleť, abyste si byli jistí, že je vše čisté. Ne naopak. Občas úplně cítím, jak tonikum působí. Umyju si obličej a pak chvíli chodím jen tak a najednou mám pocit suché a úplně napnuté a neprodyšné pleti. Stačí nanést trošku tonika a najednou se pokožce tak uleví, jakoby se změkčí a mnohem lépe na ni přilne jakýkoliv krém nebo sérum, co nanáším další. To je přesně ta funkce, že tonikum připravuje na další pleťovou péči. No a prostě přesně. Zapomeňte na nějaké tonikové dočišťování, takové tonikum toho totiž umí mnohem víc.

No a z toho tak nějak vyplývá, že mi přestalo záležet na balení tonika. Nanáším to rukama a na balení nezáleží. To může mít střičku, může to mít díru jak vrata, může to mít malou štěrchací dírku. Já už si s tím nějak poradím. Do dlaně to vždycky nějak dostanu. I když na spreji je vlastně docela dobré, že dokážu kontrolovat množství tonika, abych dávala každý den stejně. Aktuálně pro mě šest střiků Martiny Gebhardt.



Raw Gaia Frankincense Floral Water je můj miláček i nepřítel. Zaprvé je úplně úžasná na pleti. Jako tohle není jenom voda, tohle je regulérní aktivní péče. Zklidňuje, podle mě i podporuje regeneraci, má antipupínkové účinky. Až mi je líto to používat jenom jako tonikum, takže míchám s olejem, každý večer a miluji to. Hlavně to tak krásně voní! No ovšem zadruhé je problém s tím, že tento sprej je mrcha. Moc koncentrované na jedno místo, moc silné, moc prudké, špatně se to dávkuje a rozhodně si tím jen tak nepřešplíchnete...

(dostala jsem do mojesminky.cz)


Akamuti Organic Chamomile Water jsem chtěla používat jako ranní tonikum, na střídačku s Martinou Gebhardt. Ale když jsem ho párkrát zkusila, tak dostalo jinou funkci. Stříká totiž z mojí současné výbavy nejjemněji. Takže ho používám klasicky a stříkám přímo na obličej. Stříkám to na make-up, stříkám to pod make-up, stříkám to před krémem, stříkám to po krému, stříkám to po pudru, stříkám to během dne jen tak, stříkám to občas večer na krém a balzám, aby se rychleji vstřebaly. Voní mi to a stříká to docela ucházející mlhu. V tomto mi to připomíná minerální vodu ve spreji od Youngblood, kterou jsem milovala, ale která stála snad pětkrát víc, než tohle Akamuti. Takže za mě dobrý.

(dostala jsem od blueberryhill.cz)


Martina Gebhardt Salvia Tonic používám ráno jako klasické tonikum (večer používám Pixi Glow). A jako úplně na zadek jsem si z něj nesedla. Před tím si pamatuji, že jsem měla Rugiada od Argital a to bylo podle mě lepší. A před tím jsem měla Pore Refining od Silk Naturals a to bylo neporovnatelně lepší. Přitom jako ta Martina se snaží pěkným složením a dobrou pověstí, ale pro mě ne... jiskra mezi námi nepřeskočila. Jako ona není špatná, ale kdybych si mohla vybrat, tak raději sáhnu po tom od Silk Naturals.

(koupila jsem v biooo.cz)


NeemAura Naturals Neem Hergal Skin Conditioning Spray není samozřejmě tonikum. To vám asi došlo z názvu. Je to takový hybrid mezi olejem a tonikem. Hodně olejové tonikum. Nebo hodně řídký vodový olej. Vyberte si. Kromě různých olejů včetně neemu a vody tam najdeme třeba i Aloe vera, bohužel i glycerin a nějaké ty éterické oleje. Složení pěkné. Trošku to na pleti lepí, ale rychle se vsakuje a podle mě docela funguje i na pupínky i černé tečky. Tento sprej momentálně používám jako ranní hydratační krém a nemám s ním nejmenší problém, i když je původně určený na něco jiného (zklidnění po opalování a tak). Na to dávám ještě opalovací krém, makeup se na to dobře nanáší i drží. Občas mám tedy pocit, že to je možná až moc těžké, většinou je to způsobené tím, že si dám tři místo dvou stříknutí a že je opalovací krém zrovna trošku těžší. Ale jinak je to fakt fajn. Navíc balení 120 ml vydrží asi tak milion let.

(koupila jsem na iHerb.com)


20 komentářů:

  1. Život bez odličovacích tamponů si vůbec neumím představit, nicméně ráda jsem se něco nového dozvěděla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už jsem si tak zvykla, že si nedokážu představit tu druhou variantu... šmrdlat si vatou po obličeji.

      Vymazat
  2. Akamuti heřmánek vodu miluju, naprosto souhlasím, jsem se vykašlala na růžovou vodu, která mi dělá někdy pocit ulepené pleti a jedu už jen Heřmánek a spokojenost.
    Jinak vidím, že se nám sešla v koupelně podobná sestava, ráno Martina se šalvejí, večer Pixi. A já mám Martinu ráda, ale tady se mi stýská po původním obalu, kde nebyla střička. Taky mi víc sedělo tonikum z řady Young s meduňkou, ale jinak mi vyhovuje.
    Vatové tampóny omezuju, když tak přemýšlím . V podstatě jen večer Pixi a někdy micelarka. Taky mám nakoupené odličovací utěrky /hadříky /žínky a plus bílé malé ručníky na obličej. Takže třeba dosáhnu i zenového bez tamponového stavu :)
    A pořád nevím, jestli potřebuju "Gaiu"....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. raw gaia... já nevím, jestli ji potřebuješ. záleží, co od ní chceš. co si tak pamatuji, nemáme stejný typ pleti a stejné požadavky. ovšem stejně zrovna tuhle raw gaia budeš strašně špatně shánět, já ji mám protekčně. tak asi zrovna tuhle raději nepotřebuješ.

      Vymazat
  3. Vatové tamóniky taktiež používam len minimálne, resp. vôbec. Ja som donedávna používala tonikum od La Roche-Posay, no príde mi veľmi vysušujúce. Asi by som sa mala inšpirovať a vyskúšať nejaké z tvojich toník, hlavne raw gaia ma zaujala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. LRP je dost alkoholové ne, alespoň co si tam pamatuji. si myslím, že cokoliv přírodního udělá lepší službu. jen pozor na velký podíl glycerinu.

      Vymazat
  4. Ja som asi na vatových tampónoch závislá. Minule mi došli v sobotu večer a keďže v Rakúsku sú v nedeĺu obchody zatvorené a v pondelok ráno som musela ísť do práce, do drogérky som sa dostala až v pondelok poobede.
    Úplne som cítila tú úľavu keď som ich dávala do košíka:-DD (ale inak som normálna).
    Ten ázijský spôsob mi nenapadol, vyskúšam nabudúce.
    Lucc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fakt? závislost na vatě? no v tomto je asijský způsob lepší. já už ani nemám přehled, kolik tamponků máme doma a kdy jsme naposled kupovaly... takže už se i stalo, že jsem týden nemohla odlakovat nehty, protože nebylo čím.

      Vymazat
  5. Pod ten úvod bych se podepsala -tonikum není na dočištění (z toho mě vždycky může vzít čert, když to někde vidím napsané), správně vyčistit pleť má už odličovák a proto tamponků netřeba. Nanášení dlaněmi je mi příjemnější a ušetřím spoustu tamponků, ale výrazně mi klesla i spotřeba tonika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no že jo. mě vždycky napadne akorát: to jaký používáš odličovač a čistič, že to musíš ještě dočišťovat? asi ne moc funkční!
      k nanášení dlaněmi jsem bývala skeptická, ale fakt je to asi super. funguje to, je to šetrné, navíc se ušetří tonika a vydrží asi tak dvakrát déle.

      Vymazat
  6. Zase ta Raw Gaia... no neodolala jsem a právě si pár věcí pořídila :) Akamuti se mi taky zamlouvá, mají zajímavé věci, třeba ten švestkový olej. Jednou jsem byla na masáži a paní na mě použila právě olej ze švestkových jader a byla to naprosto božská vůně, ale zapomněla jsem si poznačit výrobce. Tak třeba to bude ono. Na Martině mě odrazují obaly, i když věřím, že produkty má dobré. To samé s tou neemovou věcičkou. Mám teď novou strategii, jak krotit nezřízené nakupovací záchvaty a od nynějška za své peníze vyžaduji taky pěkný obal. Jestli něco ušetřím se teprve ukáže. Spíš ne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. týjo obaly od Martiny jsou hrozný. škaredý a navíc těžký a dost blbě se mi s nimi manipuluje. taky mě to dost odrazuje od dalších nákupů. s tou neemovou věcičkou máš pravdu, ale ono to tenkrát bylo brutálně levný, asi za pět dolarů, možná i míň... a je to fakt super, pro mě je to taková jistota, co se k ní vracím, když nevím, co na sebe už namazat. nebo na sebe něco namažu a dopadne to špatně. bych to přirovnala k steamcream, taková základní jistota. ale chápu, že obal odradí. jinak jsem zvědavá na tvoji strategii, já měla teď měsíc strategii: kup všechno, co vidíš. a to moc nedoporučuji.

      Vymazat
    2. Tak s tvojí strategií se známe moc dobře :D Právě proto jsem si teď dupla, že chci i ten pěkný obal. Každopádně neem mě jinak moc zajímá, dobře na mě funguje, často teď používám práškový. Takhle z rostlinných ingrediencí můžu jednoznačně říct, že u neemu a taky u levandule vidím jejich účinky hned a zřetelně. Kůže se mi po tom výborně hojí, ať se s ní stalo cokoliv. A po neemu je navíc taková projasněná. Dneska mi přišel manuka med, tak jsem na něj zvědavá jako opice :)

      Vymazat
    3. tak to jen počkej, až dáš neem do manuka medu!

      Vymazat
  7. Ázijský spôsob je najlepší! Keď sa potom niekto sťažuje že 100ml fľašku spotrebuje za 2 týždne je to na zaplakanie :D Momentálne používam Rugiadu a zatiaľ je minimálne rovnako dobrá ako Balančné tonikum od Madáry, ak nie lepšia, až na ten alkoholový puch. Inak tá Akamuti voda vyzerá dobre, asi skončí nabudúce v košíku. Raw Gaia ma láka tiež, ale nebaví ma stále sledovať čo majú a nemajú zrovna na sklade, hoci keď vidím ten MSM Organic Cleansing Oil šklbe mi rukou.
    Ako rýchlo sa ti míňa odličovací olej pri použití bez tampónikov? Keď ho už používam (väčšinou uprednostním micelárku) použijem tampóniky hlavne kvôli tej spotrebe (pár kvapiek), v nejakej recenzii bolo spomenuté že 50ml saloosáckeho oleja sa minie za necelý týždeň bez použitia tampónikov
    P.S.: Nemáš tip na prírodný balzam na pery na noc?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, to taky vždycky z toho rostu: mám tady 200 ml levného tonika z drogérky a vydrželo mi měsíc a je to super, protože je to levné. pro mě bylo tonikum od Mádary utrpení, takže Rugiada byla jak posel z nebe. chápu to s Raw Gaia. se kamarádím s Bárou a občas dostanu něco jen tak pod rukou. a zrovna o tohle kadidlové mi napsala výrobci zvlášť a čekala jsem na něj pár měsíců, protože normálně ho mojesminky neprodávají. no ale MSM mi celá řada taky pořád leží v hlavě.

      odličovací olej (200 ml) mi vydrží tak půl roku, tipuji. teď mám malé balení, jen 120 ml, používám ho už druhý měsíc systematicky, před tím asi půl roku občas a zbývá mi tak na měsíc. ale používám ho opravdu hodně, protože mám ráda jeho konzistenci, je to jak pohlazení. a neemulzifikuje, takže je hutnější a je ho potřeba asi víc.

      přírodní balzám na rty? nuxe. ten asi není úplně přírodní. lucy minerals bez barvy. měla jsem ty barevné a ty jsou úžasné. ale já se na noc dost často ani nemažu, nemám s pusou problém, abych to musela výrazně řešit. a když už jsem měla, tak všechny vyřešil nuxe reve de miel no. a nebo ještě hurraw noční, ten byl hodně fajn.
      (ovšem rozhodně nedoporučuji různé crazy rumors, lipsmackery a tak)

      Vymazat
  8. Mám ted to salvějové takže jsem na něj zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  9. Vody pouzivam rovnako, do dlane a vtlacat,niekedy si robim aj masaz,mala by posobit na lymfat.system. pouzivam od missha first essence,ten je nenormalne dobry,aspon pre mna,pixi mi nesedel,nemam rada kys.glykolovu,radsej mandlovu,a potom si robim svoje- magneziu alebo evian,pridam eo kadidlo, msm prasok,trochu aloe vera gelu.akamuti harmancek pisem na zoznam,je mi sympaticka tato znacka.mala som baob.olej, teraz mam pomarancovy odlic.krem a vyhovuje mi,tak prihodim aj ten harmancek.
    PS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. masáž jsem si taky kdysi dělávala... a nevšimla jsem si žádných změn, takže líně už masáž nedělám. jinak tu misshu chci už dlouho vyzkoušet, ale ještě na ni nedošlo. diy tonikum jsem si dělal to céčkové, přes léto jsem přestala, ale asi se k němu vrátím.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...