sobota 7. ledna 2017

6 věcí, které se vyplatí v péči o pleť dělat jinak

Jsou to takové menší změny v péči o pleť, které když jsem je dělala... no vůbec jsem si nebyla jistá, jestli to dopadne dobře. A vlastně jsem tak nějak počítala s tím, že možná se vrátím zpátky, i když zpátky ni krok. Ale nevrátila jsem se, protože se mi tyhle změny opravdu vyplatily a už asi nechci jinak.

Navíc to nejsou změny produktů, takže po dnešním článku není třeba až tak nakupovat ... no i když možná trošku nakupovat bychom mohli ne? Nakupování není nikdy dost!


(1) Bez vaty ani ránu?
Největší změnou pro mě bylo skoro úplné odstranění vatových tamponků z péče o pleť. Je pravda, že jsem nikdy nebyla velkospotřebitel, jedno balení mi stačilo třeba na měsíc a rozhodně jsem nikdy nekupovala tamponky na kila. Teď kupuji jedno balení jednou za hodně dlouhý čas a mám pocit, že mi vydrží půl roku, možná i rok. Protože tamponky používám akorát na odlakování nehtů a občas si vezmou nějaký děti, protože z něho potřebují něco vyrobit. Spotřeba plus mínus jednoho tamponku týdně... si to spočítejte, jak dlouho mi balení 60 kousků vydrží.

Na odličování je nepotřebuji, micelárku nepoužívám (viz další bod). Překvapivě je nepotřebuji ani na tonikum. Znáte tu poučku: dočistěte pleť tonikem na vatovém tamponků. Trošku jsem se toho bála, že nebudu mít pleť čistou a že se mi začnou ucpávat póry, když vynechám to dočištění vatou a tonikem. A víte co? Se ukázalo, že když je pleť čistá, což by po správném odlíčení a vyčištění vlastně měla být, tak ji není třeba dočišťovat. Přijde mi, že vatové tamponky jsem opustila asi před rokem a půl a od té doby se mi žije lépe. Odličuji se balzámem nebo olejem, tonikum nanáším dlaněma. Prostě malou špetku dám do hrstičky, nejdřív si namočím dlaně a pak to přitisknu na obličej a hotovo. Nevýhody? Nejsou. Výhody? Obrovské: ušetřím za tamponky, ušetřím i za tonikum, používám ho totiž míň, zbytečně si netahám pleť a přijde mi, že i toho tonika mi na pleti zůstane víc, takže je účinnější.

(2) Micelárka - přátelé až do smrti?
S bodem jedna souvisí i tento druhý bod a to ten, že se neodličuji micelární vodou. Vím, že všechny marketingové kampaně a stále se rozšiřující nabídka v drogériích a i jinde tak nějak dává vědět, že micelárky jsou prostě ono. No a já si to nemyslím. Mám pocit, že micelárkou jsem se naposledy odličovala pravidelně tak před pěti lety, možná míň, možná by se to dalo někde tady na blogu dohledat. Proč nemám micelárky ráda? Odličují hůře než mastné věci, na pleti mi nejsou příjemné a navíc se s nimi spotřebuje hodně vatových tamponků.


(3) Hnutí za mini ručníky
Takže to máme bez micelární vody a bez tamponků. Tonikum je vyřešené, ale co s tím odlíčením. Odličuji se balzámem a olejem. Občas pěnou a vždycky namokro. Vím, že se to moc nenosí, ale já se potřebuji umýt vodou. Dvakrát denně ideálně. A potřebuji k tomu hadřík na obličej. Mini ručníky, nejlépe bavlněné, které používám na spoustu věcí. Utírání obličeje, jen můj vlastní separátní ručník. Na odlíčení. Na smytí jílové masky. Na umytí jiných masek. Na jemný peeling obličeje. A tak.

Jak mini ručníky používám? Mám jich asi padesát, některé jsem dostala v sadě s odličovacím cokoliv, některé byly třeba jako GWP, ale většinu jsem koupila na eBay. Mají sadu obyčejných bílých po deseti za pár dolarů. Ty mám čisté poskládané ve skříni a beru si každý večer jeden. Nejdřív se odlíčím, dejme tomu balzámem. Balzám nanáším na suchou nalíčenou pokožku, všechno rozpustím. Vezmu "špinavý" mini ručník z minulého dne, namočím ho do teplé vody a všechno líčení stáhnu většinou na první dobrou. Ale ručník ještě otočím, namočím a stáhnu ještě jednou. Pak se umyju odličovacím gelem a utřu se tím čistým ručníkem, co jsem si zrovna donesla ze skříně. Ráno se pak umyju vodou a utřu ručníkem z večera. Špinavý ručník, kterým jsem se večer odlíčila, už je suchý, takže ho dávám do špinavého prádla. Peru, když mám zásobu prádla na 60 °C, občas peru třeba s utěrkami i na 90 °C. Mini ručníky nezabírají místo v pračce a vyždímané na sušáku uschnou za pár hodin. Pokud se něco nevypralo, stává se to u odolných řasenek nebo voděodolného makeupu, a mini ručník je flekatý, tak ho prostě vyhazuji. Konec pohádky o ručnících.


(4) Dva tonery - dvojí péče
Zatímco předchozí body už praktikuji docela dlouho, toto je čerstvá záležitost. Dva tonery jsem začala používat asi před půl rokem. A občas si klidně použiji i tři tonery, však proč se omezovat. Jako první používám klasicky kyseliny (večer, případně i ráno) nebo něco astringentního (ráno). A jako druhý toner používám hydratační toner. V asijské kosmetice tomu často říkají esence a tento rok bych se ráda ponořila do hloubky a šířky různých esencí a vyzkoušela, co to dá.

Hydratační toner je totiž fajn. Hlavně ten asijský. Zjistila jsem, že přírodní složení mi v tomto případě asi příliš nevyhovuje, hydratační toner totiž pro přírodní kosmetiku znamená voda a alkohol s glycerinem... a to ne díky. Tím nechci říct, že by mi na složení nezáleželo, ale ono i v té asijské kosmetice se dají najít totiž skoro až přírodní věci. Pokud tam je nějaké zbytečné plnidlo, tak to je většinou dimetikonek, který mi přeci jen vadí o dost méně než glycerin.


(5) Tekutý chemický peeling
Nechápu, že jsem mohla být tak omezená a že jsem chemický tekutý peeling pro domácí použití neměla doma dřív. Nebo trošku to chápu, ono totiž narazit na volně prodejný chemický peeling, který by šel jen tak koupit, není úplně jednoduché na to narazit. Ale stejně, jsem se po tom měla pídit víc a intenzivněji a efektivněji. Protože Bravura mi ukázala, jak jednoduché a jak účinné to je. Fakt jakože. Konzistencí to je jako voda. Jde to nanést v úplně slabé vrstvě, necháte chvilku působit, stačí pár minut, mojí hroší kůži je skoro až jedno jak dlouho. A pak to jen smyjete vodou. Ono to ani nesmyjete, jen neutralizujete, takže stačí jen třeba dvakrát opláchnout obličej a je hotovo. Tak jednoduše a rychle. Výsledkem je hladší, jemnější a krásnější pleť. A navíc: konečně mi tento chemický peeling od Bravura ukázal, jaké je to kouzlo dvojitého maskování. Nejdřív vyžírací a pak čisticí. Na to nervy nemám, se to moc dlouho umývá a tak. Ale Bravura tu vyžírací fázi zkrátí tak na minimum, že na to dávám vždy ještě jílovou masku a prostě to miluji. Takže s chemickým peelingem na věčné časy.

(6) S olejem dospodu
I další věcí je pro mě tak zhruba půlroční novinka. Aneb pořadí večerní péče mám zrovna teď následující: odlíčit - umýt - (maskovat) - tonizovat kyselinami - sérum - tonizovat hydratačně - olej s vodou - mastný krém - lehký krém, co se hned vsakuje. Začalo to tím, že jsem na sebe někdy před dvěma lety začala vrstvit olej a na to ještě mastný krém. Jen tak, protože jsem to měla doma. Ale ukázalo se, že mi to docela vyhovuje a že mi to pomáhá s regenerací, která v mém věku už není jako blesk. Jen jsem pak chodila večer pokaždé pár hodin mastná. Většinou jsem se přestříkávala vodou ve spreji, to pomáhalo vsakování, ale rychlost to nebyla. Až jsem pak jednou přidala krém, úplně nakonec, protože dřív jsem si nevzpomněla. A víte co? Je to dost boží kombinace. Olej s vodou pleť hydratuje, mastný krém dodá tu mastnotu a výživu, no a lehký krém na konci tomu všemu pomůže se rychle a beze zbytku vsáknout. No rychle, pořád se tady bavíme třeba o desítkách minut, rozhodně to není nic pro ráno, kdy se potřebuji během dvaceti minut namazat, oblíct, umýt zuby a namalovat. Ale večer je to prostě dost fajné. Pokud se vám to zdá moc, tak zkuste třeba jenom olej a na to obyčejný hydratační krém. V takovém případě ani nemusíte olej míchat s vodou, stačí jen máznout, pak přidat krém na bázi vody... a je to. Vypadá to, že jsem konečně pochopila, jaký je přesně význam výrazu "olejové sérum". Je to olej a prostě to patří pod krém. A já blbá používala vždycky olej jako úplně poslední na krém. Ale zkusila jsem jinak a je to prostě lepší.


Ještě něco bych mohla udělat lepší? Určitě jo. Co děláte třeba jinak u vás v koupelně?



30 komentářů:

  1. pořadí olej-krém praktikuju taky a je to super! naopak odličování s tamponkama se asi nevzdám, na obličej sice používám odličovací olej a moc mi to vyhovuje, ale na oči mi to vadí...resp. mi vždycky něco podráždí oči a myslím, že to spíš jsou zbytky makeupu než odličovací balzám, tak nevím co s tím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fakt? mi přijde, že se mi dělá s miniručníky mnohem méně často mlha, než jsem občas mívala třeba s micelárkou. a nebo některé ty odličovací oleje mi taky dělaly mlhu, ale balzám a ručník nikdy.

      Vymazat
  2. tiež som sa pred pár mesiacmi vzdala všetkých tých micelárnopredražených chemických blbostí a používam balzám, olej a uteráčiky. Najprv som si ťažšie zvykala, ale nakoniec je to super :)

    Zvláštne dievča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to super. micelárky podle mě dost zbytečně tahají pleť.

      Vymazat
  3. Představa těch padesáti ručníčků mě trochu děsí, ale musím říct, že jsem před nedávnem zkusila přestat na všechno používat ty vatové tamponky (inspirovala si mě) a není to špatné. Je fakt, že to tonikum přímo do ruky a na obličej je příjemnější a netahá to. A ta redukce odpadu mě taky hřeje u srdce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. že jo? taky mi tonikum přímo do ruky přijde mnohem příjemnější a mám navíc pocit, že toho na pleti zůstane víc. na tamponku to bylo takové suché. a nebo se toho spotřebovalo až moc. ručníků je zrovna teď možná i míň než padesát. tipla bych si tak 35 - 40, něco jsem povyhazovala. ale už mám novou sadu na cestě...

      Vymazat
  4. Téééda... Pro mě tenhle článek obsahoval fakt hodně nových informací, ale každému vyhovuje něco jiného :) Já se také teď snažím do nejvíce omezit micelárky, protože spotřeba produktu jako takového a tamponků je vážně šílená, takže hezky balzámy, krémy a oleje na odličování. Ty ručníky jsou v tomhle super nápad, asi jich pár z ebay objednám na vyzkoušení, jak mi to bude vyhovovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ručníky zkus, fakt to stojí pár dolarů a pro mě to byla jedna z nejlepších koupí na ebay, opravdu je používám, i když mi to ze začátku připadalo jako blbost a naprosto nepraktické.

      Vymazat
  5. To je bezvadný článek :) Já teda u svých micelárek a tampónků zůstanu, ale chemický peeling rozhodně vyzkouším, dlouho jsem o něm uvažovala. Když mám teď v zimě hodně vysušenou pleť, občas se mi taky podaří praktikovat rozsáhlejší péči - odlíčení micelárkou, opláchnutí vodou, jílová maska, přestříknutí růžovou vodou, lehká vrstva bambuckého másla, po vsáknutí buď znovu osvěžím růžovou vodou nebo natřu lehčím hydratačním krémem. Ale tohle dělám opravdu jen vyjímečně, většinu času krémy spíš nepotřebuju, v létě už vůbec ne, takže jen přes zimu při extrémně suché pleti a ještě to musí být spojené s čištěním maskou - bez masky by moje pokožka tolik krémů nedala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chemický peeling fakt doporučuji, jasně vyžírací masky jsou taky fajn a taky se jich nevzdám, ale peeling od bravury je moje momentální štěstí... to se tak jednoducho používá a hned to jde umýt, nechápu sama sebe, že jsem tohle doma nikdy neměla a že mi to vlastně ani nechybělo.

      Vymazat
  6. Tak najprv si čítam, že žiadne tampony, žiadna vata. Hovorim si, že čim sa teda utieraš?? Lebo ja som zvyknutá umytu a odličenu tvár dosušiť práve vatovými tamponmi. A potom sa dočítam k bodu o mini uteráčikoch a hovorim, že wau skvelý nápad... aj ked k uterákom som doteraz mala výhrady, vraj su na tvár nevhodne, lebo sa tam držia bakterie. No ked to takto čitam, že každy den vlastne vytiahneš čistý uteráčik, tak nevidim problém. Asi začnem zhánať mini uteráčiky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mini ručníky jsou super. taky jsem k nim byla nedůvěřivá a myslela jsem si, že objednám jednou po deseti a budou to vyhozené peníze... a ono ne, je to prostě boží.

      Vymazat
  7. Já jsem měla dřív mini froté ručníčky, ale přišlo mi, že mě na obličeji moc dřely. Nedávno jsem objevila v DM takovou mini chňapku na odlíčení od Ebelinu, tak jsem si jich postupně 10 pořídila a je to super! Je hrozně jemňoučká a podle obalu by vlastně měla fungovat jako takový MakeUp Eraser. Jen tedy stojí asi 60 kaček a ne 600 jako ten v Sephoře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fakt něco takového mají? to se budu muset podívat. děkuji za tip.

      Vymazat
  8. väčšinu poznám, tonikum do dlane ušetrí strašne veľa - keď potom niekto píše, že 100ml vydrží možno 3 týždne tak len neveriaco krútim hlavou. Vatové tampónniky používam len na odličovanie, každý večer 2 spolu s micelárkou a za tým ešte mydlo/gél/.., ale ešte som nenašla vhodnú alternatívu - keď odličujem olejom (občas v zime) použijem tiež tampóniky , balzamu sa nejak neprestaviteľne bojím, že by mi začal upchávať póry, takže si kúpu neviem zdôvodniť a ručníčky mi prijdú nepraktické, pretože sa musia stále prať. Ručník som na tvár nepoužila minimálne 3 roky :D po umytí jednoducho nechávam uschnúť, čo akurát vychádza kým vyjdem z kúpeľne a dám si čočky, prijde mi to ako najhygienickejšia varianta.
    Dva tonery používam tiež, ale nie tak ako ty - po sebe, ale jeden ráno a druhý večer, kvapku oleja pridávam práve do toho druhého aby som nemusela používať vodu na toner a "nezmyla ho". Mastný krém pod ľahký ešte musím skúsiť, znie to dobre. Ale neviem si úplne prestaviť ten tekutý chemický peeling, nevsiakne sa, neokapáva? Alebo ako to drží počas času kým ho nechávaš pôsobiť?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele ten chemický peeling, kyselina salicylová, co mám já, je prostě taková vodička. trošku hustší voda nebo jako hodně tekutý toner. takže já to nanesu na obličej a ono se to skoro hned vsákne, nic nikam neteče, jen to trošku štipká, takže víš, že to něco dělá. a právě to je na tom geniální, protože ani se nemusí nic umývat. jen vodou kyselinu po pár chvilkách působení neutralizuješ, což dělám tak, že se dvakrát opláchnu vodou a hned můžu nanášet další masku.

      no a toner s kapkou oleje? to budu muset někdy vyzkoušet zase já.

      Vymazat
  9. Ahojcek prosiiiim, prosiiiim ta mozes sem dat link na predajcu ebay co ma tie uteraciky??? Dakujem moc Sylvia ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to už fakt nevím, navíc jsem kupovala různě. ale stačí hledat "muslin cloth" a pak si vybrat podle ceny.

      Vymazat
  10. Micelárky taky nepoužívám, vadilo mi hlavně milion vatových tamponů, které jsem spotřebovala a taky že jsem tu pleť jakoby tahala. Takže odličuji buď olejem nebo balzámem. Bravuru jdu prozkoumat, asi nutně taky potřebuju chemickej peeling.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. bravura potřebuje každý. pořád mi cuká, že si objednám hned ještě lactic acid, ale zatím rozumně odolávám.

      Vymazat
  11. Takže, uteráčiky mám doma z ikey tie najmenšie, tiež stoja pár korún (myslím že 29), ale... vôbec mi nevyhovuje tento spôsob odličovania na oči - nedokážem si dať balzam či olej na oko, a maskaru mi to aj tak odlíči len veľmi náslilným spôsobom. Takže môj spôsob - na jedno odličovanie očí použijem 1 na polovicu roztrihnutý vatový tampón. Jedna polovica na jedno oko, druhá polovica na druhé oko. Držím tú polovičku tampóna (nasiaknutého poriadne micelárkou) cca 3-5 minút na oku, nič nešúcham, neťahám, nedriem, len stiahnem dolu a všetko ostane na tampóne. Medzitým aj pobehám po byte a robím veci čo sa dajú robiť jednou rukou :D Potom nasleduje druhé oko. Takto to robím už roky a tento spôsob mi maximálne vyhovuje :) na tvár potom pokračujem uteráčikovou metódou a tiež musím mať umytú tvár vodou, bez toho nedokážem fungovať.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Video (nie som to ja :D) https://www.youtube.com/watch?v=FjBI7fPPvfk

      Vymazat
    2. fakt namočené ručníky tě tahají? jsem měla ten pocit vždycky s micelárkou a vatou, vůbec nezáleželo, kolik jsem dala micelárky a jaký použila tamponky, vždycky jsem měla pocit namáhání pleti. taky mám lepší pocit si dávat na oči olej než sulfáty v micelárce. ale tak to je asi o preferencích.

      Vymazat
    3. Nejde o ťahanie (hoci keď vidím niektoré youtuberky, ako sa odličujú, tak ma chytajú mdloby), ale o pocit oleja/masti v oku plus mi to absolútne nerozpustí obľúbenú maskaru (Lash Sensational, niektoré iné áno, ale to aj voda). Prípadne máš tip na FAKT potentný odličovač, ktorý si poradí s ťažko odlíčiteľnou maskarou? Btw micelárky neobsahujú sulfáty, ale áno, žiadna príroda to teda nie je :)

      Vymazat
    4. jasně máš pravdu, jsem myslela povrchově aktivní pěnidla, takové to, co když micelárkou zaštěrcháš, tak v tom udělá tu pěnu. nevím, na co jsem myslela. no a olej/balzám ti vadí, to chápu. a zkoušela si je umývat tím hadříkem a teplou vodou? s hadříkem já nemám povlak vůbec u ničeho, ani třeba se saloos hydrofilními, které mi samotné povlak občas udělají. ani s obyčejným jojobovým, prostě ten teplý hadřík přiložím, stejně jako přikládáš ty micelárku v tamponu, a za pět sekund stáhnu a všechno je pryč. jinak konkrétní tip je samozřejmě emma hardie, která odlíčí všechno a zvládne to i bez hadříku. s hadříkem pak jakýkoliv balzám nebo olej, klidně i jen nějaký jednodruhový, třeba kokosový. stačí prsty promnout oči, jen tak jemně pošolíchat a hadřík v teplé vodě to stáhne.

      Vymazat
    5. Vieš čo, tak zanietene o tom píšeš, že to teda ešte na tie oči skúsim. Poriadne namočím do teplej vody a budem držať :) Inak ešte jeden tip na mini uteráčiky - detská bavlnená/bambusová plienka rozstrihnutá na 4 ks :))

      Vymazat
    6. se teď budu bát, že mi přijdeš za trest nabančit, až to nebude fungovat. jinak dětská plínka je taky fajn, ale mi tam pak začaly vadit vykukující nitě. a stejně mi je pak děti zabavily na utírání štětců.

      Vymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  13. Prosim ta, kde si kupila bravura sylid acid?? Dakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na ofiko stránkách bravura london

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...