pondělí 21. srpna 2017

Málo krycí makeup: jak na to? ft. Couleur Caramel

* dostala jsem od krasnakazdyden.cz

Občas mi přijde, že přírodní makeupy s čistým složením a bez silikonů jsou skoro až za trest. Nejsou špatné, ale moc toho nezakryjí. A nebo mají tak komplikované konzistence, že se s nimi musíte naučit pracovat. A někdy se to ani nenaučíte.

Tento makeup od Couleur Caramel je fajn. Na bázi vody, s troškou olejů, bez silikonů. Bohužel ale moc nekryje. Je mi příjemný na pleti, voní mi, ale to krytí je prostě opravdu minimální. Což je na moji pleť a také na můj vkus přece jenom trošku málo. Ale nechce se mi to vzdát, takže kdo chce, hledá způsoby a nějaký ten způsob by se našel.

Jaké jsou tedy moje triky pro zvýšení krytí málo krycího přírodního makeupu?

Couleur Caramel Lehký tekutý make-up 01 Light Beige - složení:

Aqua (Water), Rosa Damascena Flower Water*, Glycerin, Glyceryl Stearate Citrate, Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil*, Prunus Armeniaca (Apricot) Kernel Oil*, Dicaprylyl Ether, Polyglyceryl-6 Distearate, Camelina Sativa Seed Oil*, Coco-caprylate/caprate, Persea Gratissima (Avocado) Oil*, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter*, Benzyl Alcohol, Stearic Acid, Palmitic Acid, Tocopherol, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Dehydroacetic Acid, Xanthan Gum, Sodium Citrate, Citric Acid, Parfum (Fragrance), D-limonene, Geraniol, Linalool [+/– Může obsahovat: CI 77 891 (Titanium Dioxide), CI 77491 (Iron Oxides), CI 77492 (Iron Oxides), CI 77499 (Iron Oxides), Silica]

Smiřte se s tím

A víte co? Čím jsem starší, tím mi to přijde jako lepší varianta. Jednou jsem si přece pořídila lehce krycí makeup, tak asi jsem tím něco podvědomě myslela, takže co kdybych to s ním zkusila. Kryje to málo, ale zase to má pěknou konzistenci, alespoň mně Couleur Caramel na pleti opravdu vyhovuje. Ze začátku sice může trošku lepit, ale postupně se vsákne a docela i vydrží. Navíc samotný makeup tvoří docela pěkný podklad pro další dekorativní kosmetiku. Což mě dostává k druhému tipu...



Přidejte minerální makeup

Tekutý makeup nekryje. Minerální sypký makeup vysušuje. To jsou takové dvě nejčastější výtky směrem různým přírodním makeupům. Takže je úplně logickým řešením, tyto dvě formy makeupu spojit. Nejdříve tekutý makeup, přírodní bez silikonů, ale s nějakými těmi pečujícími složkami, jako s olejem, výtažky, extrakty. Zrovna Couleur Caramel není na bázi oleje, ale na bázi vody, i když tedy oleje obsahuje. Díky tomu hydratuje, rychle se vsakuje (skoro až moc rychle, je nutné s ním pracovat trošku rychleji, než jsem tak jako zvyklá), dokonale přilne k pleti a vůbec nekryje. Ale udělá velmi dobrý podklad pro další makeup. Díky tomu, že není na bázi oleje a že tam oleje není hodně, tak je velmi vhodný i pod minerální makeup.

Po nanesení tekutého přírodního makeupu tak jen přidáte na nejhorší místa trošku korektoru a vše přepudrujete minerálním makeupem. Můžete pudrovat jen trošku a jen v jedné vrstvě. Ale můžete pudrovat i více a ve více vrstvách, podobně jak při nanášení jen minerálního makeupu. Ten totiž přidá docela hodně krytí. Tato kombinace je vhodná i pro problematičtější a horší pleť. Díky tekutému podkladu ten minerální nevysušuje. Díky minerálnímu má i ten tekutý najednou dostatečné krytí.



vlevo nahoře - pleť, vpravo nahoře - Couleur Caramel
vlevo dole - + korektor, vpravo dole - + WTM MMU (až moc světlý odstín)


Smíchejte makeup s korektorem

Krom toho, že můžete navrstvit dva makeupy, tak dobře funguje i možnost, kdy vlastně zhutníte lehký nekrycí makeup mega krycím korektorem. Můžete to udělat tak, že na hřbetě ruky si smícháte makeup a korektor a pak to jen nanesete jako krycí makeup. Dávám ale přednost vše si smíchat až na tváři. Takže můj postup je následující:

Na nutná místa si nanesu korektor, který lehce i rozetřu a nechám trošku usadit, stačí třeba dvě minuty. Poté nanáším běžně štětcem úplně normálně málo krycí makeup. Štětec dokáže vše propojit, lehký makeup zjemní viditelné přechody, zároveň se smíchá s korektorem a zvýší celkově krytí na celé ploše, ale s tím, že na nutných místech, která jste zakryli korektorem, je krytí ještě o stupínek vyšší. Můžete ještě korigovat trošku korektorem v další vrstvě, pokud máte pocit, že je nutné, pak už stačí jen zapudrovat. Celkové krytí je přirozené, ale zároveň není neexistující.



vlevo nahoře - pleť, vpravo nahoře - korektor
vlevo dole - rozetřený korektor, vpravo dole - + Couleur Caramel

Smíchejte makeup s dalším makeupem

Krom toho, že můžete navrstvit málo krycí makeup s minerálním, tak samozřejmě se nabízí i varianta míchání dvou různých tekutých makeupů. Konkrétně tento Couleur Caramel ráda míchám s přírodními makeupy s vysokým obsahem olejů, například s Vapour. Dohromady lehký makeup na bázi vody a hutnější makeup na bázi olejů vytváří lehkou pečující vrstvu. Není úplně pro každého, přece jenom oleje jsou na pleti docela cítit, ale díky velkému obsahu vody se opravdu veškeré složky v makeupech vsakují a makeup lépe přilne k pleti. U Couleur Caramel se díky Vapour zvýší krytí, ale zároveň si konečný mix zachová určité olejové odlesky a zdravě působící pleť. Do horka to úplně není, alespoň pro můj typ pleti ne. Taky musím zapudrovat, jinak to ze mě uteče. Ale jinak je to moje snad nejoblíbenější a také nejrychlejší použití Couleur Caramel, pokud chci vyšší krytí, než mi nabízí.



vlevo - samotná pleť, vpravo - Couleur Caramel + Vapour


Na závěr bych chtěla shrnout ještě dvě možnosti, které se většinou nabízí jako řešení málo krycí situace, ale které mi nevyhovují a nedoporučila bych je: 
  • Báze pod makeup. To se tak říká, že dejte bázi a zlepšíte tím roztíratelnost a třeba i zvýšíte krytí. Za mě je báze jedno velké ne. Zaprvé jsem líná na tento jeden extra krok. A zadruhé mi nevyhovují silikonové báze a najít bázi bez silikonů je ještě těžší, než najít dobrý makeup bez silikonů. A stejně mi přijde, že báze nemá úplně účinek. Možná jo, makeup se na ně nanáší lépe, to jako jo, ale to je tak jako všechno. Krytí se nezvyšuje, výdrž ... mi normálně makeup vydrží v pohodě tak 14 hodin a i více, pokud si nezačnu na obličej šahat... proč bych tady tohle chtěla ještě zvyšovat nějakou bází?
  • Lehký makeup stačí navrstvit. Mně to vrstvení nějak neoslovuje. Nebaví mě ani u konvenčních makeupů, navíc mám pocit, že většinou pak výsledné líčení působí tvrdě a těžce, nehledě na to, že více vrstev je většinou na obličeji dost cítit. U Couleur Caramel jsem navíc měla pocit, že při vrstvení tak každá další vrstva přidá opravdu minimálně krytí, ale zároveň zůstává sedět na pleti a nechce se vsáknout. Nehledě na to, že celkový sled všech vrstev má na obličeji tendenci se drolit a taky je cítit a opravdu působí těžce, přetěžce. Takže já spíš nevrstvím.

4 komentáře:

  1. Moc pěkný a užitečný článek! Třeba to smíchání make-upu s korektorem mě nikdy nenapadlo! Dobrý tip :-)
    Jo a líbí se mi názorné fotky. Mě přijde, že ať udělám 5 obrázků nebo 150, tak se mi líčení nikdy nepodaří vyfotit a vystihnout tak, jak chci. A ve výsledku prostě není vidět vůbec nic, nebo vypadám jak utečenec z ústavu :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jej děkuji. jsem ráda, že fotky třeba někomu i pomůžou...

      Vymazat
  2. Mně make-up nikdy nedržel. Přes léto se hodně potím, takže bylo lepší, když jsem si ho vůbec nedala, protože jsem odpoledne vypadala jako klaun. Léto jsem proto úplně nesnášela. Osvědčil se mi až make up pro mastnou pleť , který mi pěkně sedí, sjednotí mi pleť a hlavně vydrží i přes léto, takže jiný už nepoužívám.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...