úterý 31. července 2018

Péče o pleť na dovolené a v létě, aneb jaké aktivní látky jsem vyřadila

Vzhledem k tomu, že jsem zrovna na dovolené u moře, tak jako ilustrační fotky použiji reálnou fotku toho, co jsem si opravdu zabalila. Balila jsem miniaturně, ale stále maximalisticky ve svém stylu. Prostě proč si mazat jeden krém, když si můžu navrstvit pět esencí a sér, že ano. Nejdřív se ale podíváme na jednotlivé aktivní látky, které jsem si nechala a které jsem si vůbec nebrala.

AHA kyseliny: Už před létem jsem přecházela ke slabším než glykolové, nebo alespoň k nižší koncentraci. Já ovšem AHA kyseliny miluji, takže jsem to omezování nijak nepřeháněla a používala jsem tonikum (momentálně mám Vichy) i masky (dodělávám svou poslední zásobu Evolve) i peelingu Bravura (používám lactic). Ale tonikum jsem používala třeba jen jednou za dva až čtyři dny, masku i peeling jsem pak postupně přestala používat úplně. Na dovolenou jsem si žádné AHA nevzala. AHA totiž zvyšuje riziko pigmentových skvrn, což ve svém věku rozhodně nepotřebuji.

BHA kyseliny: Tak vzhledem k tomu, že BHA od Cosrx je moje nová láska a závislost, tak jsem neomezila nic. Navíc co jsem tak hledala studie na netu, tak podle všeho BHA nezvyšuje fotosensitivitu pleti, dokonce některé průzkumy poukázaly i na skutečnost, že BHA zvyšuje odolnost proti sluníčku UVA i UVB. Takže BHA jsem se nevzdala ani na dovolené. Používám každý večer jako první tonikum. Navíc BHA mi dokáže nahradit to prázdné místo, které mi momentálně vzniklo kvůli vysazení AHA, a také mi pomáhá udržet pleť bezpupínkovou a bezčernotečkovou.

Retinoly: U retinolů je to trošku totiž složitější. Podle všech průzkumů totiž nezvyšují fotosenzitivitu pleti a jejich používání by mělo být v létě bezpečné. Problém ale je, že zvyšují citlivost pleti, což na sluníčku úplně nemusí dělat dobrotu, proto je spíš doporučováno, aby se retinoly používaly až na podzim. Já jsem se jich ovšem třeba loni nevzdala a nemělo to nějak negativní důsledky. Letos jsem se retinolů vzdala někdy v půlce července z jednoho jednoduchého důvodu... všechna retinolová kosmetika mi došla a novou jsem si ještě nekoupila. Takže ani na dovolenou jsem si retinoly nezabalila, ale už se mi po nich fakt stýská, asi první věc, co udělám po dovolené, bude objednávka.

Vitamin C: U céčka je to maximálně jednoduché. Používejte ho, zvyšuje odolnost proti sluníčku a zvyšuje účinnost opalovacího krému. Když zvolíte správnou koncentraci, tak by vás ani neměl dráždit. No mně céčko stejně jako retinoly došlo. Objednala jsem si nové sérum... nedošlo mi a myslím, že už ani nedojde. Taky mám doma krém, ten jsem ještě neotevřela, a takové krémové sérum, co přišlo před pár týdny a co si ho hned po návratu domů otevřu. Jinak doma zrovna používám céčko v opalovacím krému (InstaNaturals), není to nic silného, ale jako opalovací krém fajn. Na dovolenou jsem si ho ale nebrala, balení je velké a bylo mi líto místa. Takže céčko s sebou nemám, ale už se těším, až si ho doma dopřeju plnými hrstmi.

Niacinamide: Vzhledem k tomu, že jsem konečně našla niacinamide, který mi neucpává póry (InstaNaturals), tak nově jsem zvažovala, jestli béčko používat v létě, nebo raději ne. Spousta takové té lifestylové literatury navíc zrovna niacinamide řadí k AHA a retinolům jako krajně nevhodné pro letní použití. Což mi ale přijde dost přehnané, přece jenom zrovna niacinamide nepůsobí na slupování a oslabování vrstev kůže, není přehnaně dráždivý, spíš pleť posiluje a pomáhá bojovat proti pigmentům v kůži, podobně jako céčko. Při vnitřním použití pleť posiluje proti sluníčku, vnější použití v kosmetice by se mělo chovat podobně. Některé studie navíc navrhují, že niacinamide je antioxidant, tedy působí proti volným radikálům i těm od sluníčka, tak předchází stárnutí pleti. Vhodně tak doplňuje opalovací krémy a jeho používání v létě je dokonce žádoucí, tož vyvodila jsem si, že béčko je v pohodě a přibalila jsem to na dovolenou. Používám dokonce dvakrát denně, ráno i večer jako sérum.

Kyselina hyaluronová: Asi neexistuje důvod, proč hyaluron nepoužívat. Nedráždí to, nic to neslabuje, nedělá to pigmentové skvrny. Hydratuje to, což v létě zrovna pokožka potřebuje. A tak jsem si přibalila každou malou hyaluronovou, na kterou jsem doma v zásobách narazila.


Takže, co jsem si tedy sbalila?

Na odlíčení olej od DHC. Úplně ale nedoporučuji, nechává mi lehký povlak na očích. Ale zase na druhou stranu odlíčí všechno, nedráždí a je hodně jemný, jde umýt i jen vodou, takže nemusím smývat hadříkem. Pleť pak čistím SebaMedem, jen proto, že by měl mít vhodné pH, jak to slibují na obalu. Ale moc mi nevyhovuje, trošku mě dráždí v očích a taky mi voní jak dezinfekce. Přibalila jsem si i malé Foreo a pleť je docela fajn čistá. Jako náhradní čisticí gel jsem si sbalila i Omoroviczu, to kdyby byl SebaMed k ničemu, ale zatím jsem nepotřebovala měnit a vypadá to, že Omorovicza bude jediná kosmetika, co jsem si brala zbytečně.

Jako toner mám BHA Cosrx toner. Jak říkám, miluji ho a nechci bez něj žít, takže ho mám odlitý v Kiko lahvičce, ta je mega skladná a mega šikovná s kapátkem. Ráno používám stále zbytky toneru od Acwell, mám ho přelitý do malé Matis lahvičky. Taky jsem si přibalila 2 malá mini balení Sulwhasoo, které mi zatím přijdou fajn, používám je jako první esenci ráno i večer, má to hodně gelovou konzistenci, ale v podstatě se vsakuje jako toner. Po tonerech dávám niacinamide sérum od InstaNaturals, které jsem si přelila (to bílé v Matisu).

Pokud jsem na něčem nešetřila, tak to je kyselina hyaluronová. Doma používám Hada Labo, ale nějak mi nepřirostlo k srdci, takže jsem to vyřešila různými vzorky a malým balením, Hada Labo jsem si nepřendávala, naopak jsem ráda, že jsem se ho přechodně zbavila. Mám Biotherm super jakési hydratační sérum, není to tedy přímo hyaluron, ale zase to slibuje deep účinky řady Aquasource. Pak kyselinu hyaluronovou v oleji od Cougar. Jako extra hydrataci jsem si přibalila i jakési hyaluronové kapsle, co jsem je náhodně koupila v Tetě za pár korun.

Jako krém používám buďto olej nebo vzorky krémů. Ráno dávám spíš jen vzorek nějakého krému + opalovací krém. Večer si to klidně nakombinuji v několika vrstvách. A to je vlastně všechno. Jako masky jsem si zabalila platýnkové a uznávám, že ta hydratace a zklidnění po opalování jim jde dost dobře. Navíc platýnko se spotřebuje a uvolní mi cestu v kufru na nové nákupy...

12 komentářů:

  1. Nebylo náhodou to ztracené céčko z iHerbu? Já sem objednala dva balíčky na konci června, podle trackingu dorazily do Prahy, ale do Plzně už to ČP jaksi nezvládla. Tak mě to dost zklamalo, byly tam celkem poklady... Náhradou mám sérum Ordinary C + Arbutin, tak snad aspoň ohromí výsledky. A sem zvědavá, jak se k tomu postaví iHerb, jestli vrátí peníze nebo pošlou znovu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. není, je to noname, teda spíš nějaký asijský neznámý name z ebay. ale teď jsem koukala a má to naplánované doručení do 13. srpna, takže třeba ještě dojde, i když jsem objednávala taky v červnu.

      Vymazat
    2. Neklesejme tedy na mysli, pošta jede v prázdninovém režimu a ty třináctiletý individua, co chodí jako brigáda, to je učiněná tragédie. Aneb, kdo neměl dost intelektu na smažení hranolek na koupáku, šel doručovat..
      Ale abych byla k tématu - obdivuji zachování maximalismu i na dovolené. Já běžně taky jedu na max, ale na cestování se omezuju na dva až tři produkty..i když je fakt, že to po návratu často pár dní žehlím..

      Vymazat
    3. Ja cekam z iHerb 3 balicky! 3! A uz 3ztydny! Hyaluronove serum s C, mozna to, jak Hance nic neda😂 a retinolove serum. A nove jeste pupalkovy olej. Jsem bez hyaluronu, bez retinolu...psala jsem jak na to depo v Praze, tak jsem volala u nas na postu, na nase depo... nic.

      Vymazat
    4. si myslím, jestli oni nemají na poště 120 celozávodní dovolenou. jinak děti dost zdržují, takže mi přijde, že mám v koupelně asi tak třikrát více času než doma. dokonce jsem se z nudy včera i komplet namalovala...

      Vymazat
  2. Mam dotaz k cecku - zkousela jsi nekdy sypky vitamin C? Nektere firmy vcetne Ordinary maji v nabidce cistou 100% kyselinu askorbovou v prasku a doporucuji vmichat tesne pred pouzitim do jakehokoli sera nebo kremu. Tim by mel byt vzdy cerstvy a melo by to resit jeho nestabilitu. Co si o tom myslis? Muze to fungovat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. žádný speciální jsem nezkoušela. ale kupuji si obyčejný práškový z dm, stojí do stovky. míchám s vodou a normálně to funguje.

      Vymazat
  3. Ja si prave taky vsimla toho z dm :-) Jen jsem si nebyla jista, jestli to neni blbost, jestli se treba rozpusti tak, aby se vstebal do pleti apod. Tak dekuji za tip, vyzkousim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. normálně funguje. ale s krémem jsem to tedy nemíchala, jen s vodou, dobrý je jen hlídat konzistenci, jinak v pohodě.

      Vymazat
  4. Ahojky trb, prosím Tě, v jakém poměru mícháš práškové C z DM s vodou, aby to bylo 20%, jak jsi psala? 1 odměrka C a 4 odměrky vody, chápu to dobře? A dáváš normální kohoutkovou nebo něco speciálního? Moc děkuju :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. podle oka a podle reakcí mojí pleti. míchám si to do lahvičky 100 ml, většinou tam nedávám vody do plna, spíš jen 80 ml. a pak vím, že 5 odměrek je málo, nic to nedělá. 10 odměrek je na mě už dost silné, takže většinou přidávám tak 7 - 8 odměrek. pak to používám jako sprej, míchám s tím oleje, přestříkávám krémy i makeup i pudr. používám to docela hojně a často, vydrží mi to asi dva týdny. dobré taky je si třeba zkontrolovat pH s lakmusovým papírkem, to céčko z toho dělá fakt kyselinu, takže podle toho se můžeš taky orientovat, jak moc nízko můžeš jít.

      Vymazat
  5. Patym tydnem za polarnim kruhem v kanade jsem se vzdala veskere pece. Ono pri tom kempovani s tou ledovcovou vodou o teplote ani nechci vedet kolik to proste nejde. Oblicej si myji dokonce mýdlem (!!!!). Nicmend je tu tak extremne cisty vzduch, ze se moje vzdorovite cerne tecky odporoucely samy od sebe. Mam plet jako jeste nikdy v zivote... nicmene hlad po civilizaci he vrlmi silny, takze prvni objednávka od the ordinary odeslana.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...