pondělí 25. dubna 2011

Jak získat krásnou pleť aneb zmizíkujeme...

...pigmentové skvrny a jizvy. Protože takové problémy dokáží pořádně potrápit. Tento článek je opět jen menší dokumentace mého osobního soukromého boje s jizvami po akné. Pigmentové skvrny mě nikdy příliš netrápily, kromě dvouletého období těhotenských hormonálních bouří, kdy mi pod každým okem na vnější straně zhyperpigmentovaly oblasti velikosti mexického dolaru. A později se samy od sebe upravily do normálu. Ale i tak bělící prostředky pro úpravu těchto dvou problémů jsou většinou stejné, jen účinky se můžou lišit.

Jizvy po akné jsou pořádné sviňuchy. Když mi bylo -náct, tak mě tento problém nijak netrápil. Sice jsem měla akné plnou pusu, ale pupínky se samovolně regenerovaly a vstřebávaly, i důkladnější amatérsko-chirurgický zásah se většinou hojil se stoprocentním úspěchem do týdne. Pak mi překročilo prvních -cet a situace se zlehka začala vyhrocovat. Pro úplné zhojení pleť potřebovala nejméně deset dní, během několika let se tento časový interval natahoval a natahoval, měsíc často nebyl dostatečně dlouhý... Takže co s tím?

Krok jedna: zbavte se akné.
Líp se to řekne, než udělá. Ale přetrvávající akné Vám jen přidá další jizvy a tak můžete celý zmizíkovací proces začínat znovu a znovu. Dobrou zprávou je, že většina bělících krémů má lecjaké účinky i proti akné. Takže tento krok vlastně můžete přeskočit. A nebo se inspirujte v mém předchozím článku o krásné pleti.

Krok dva: podpořte regeneraci pleti.
Musíte si najít nějaký dobrý regenerační krém. Nastartujete si tak vlastní vnitřní obnovu pleti, která se vrátí do náctiletého období a začne se regenerovat rychlostí blesku. Problém je ten, že takový krém nejspíš neexistuje. Nejlepší zkušenosti mám s Yves Rocher - 24 hodinová vitalizační péče proti únavě, který sice není naprosto perfektní, ale jinak je vlastně úžasný. Regenerační krémy se taky prodávají houfně v lékárně (Avéne Cicalfate, La Roche-Posay Cicaplast, Bioderma Cicabio). Skvělé recenze jsem četla na Vitacreme B12, který jsem ale ještě nezkoušela.





Tyto krémy fungují vlastně skutečně trošku zázračně. Při používání jsem si opravdu všimla toho, že pokožka se regeneruje rychleji a barva se postupně sjednocuje a oživuje. Ale moc bych je nedoporučila pro dlouhodobé pravidelné používání. Problémem totiž může být to, že pleť si zvykne na nadstandardní péči a nebude pak reagovat na běžnou kosmetiku a postupně přestane i reagovat na tuto speciální péči. No a pak jste nahrané. Je to stejný princip, proč se nedoporučuje používat krémy určené pro zralou pleť už v nižším věku jako prevenci. Takže... Yves Rocher používám jako intenzivní kůru po dobu maximálně jednoho měsíce, dvakrát ročně, Avéne Cicalfate jsem používala jako noční krém maximálně jednou týdně. A výsledky byly opravdu vidět.
Regeneraci pleti taky můžete podpořit peelingem. V tomto případě ovšem pozor, jestliže máte problematickou pleť, tak se může stát, že peeling pleť jenom podráždí, roznese bakterie po obličeji a vlastně všechno jen zhorší. Obecné poučky zní, že nikdy nepeelingujte, pokud máte otevřené rány na obličeji, např. klasicky vypáčknuté pupínky. Přiznám se, že této poučky jsem během svých telecích let moc nedbala. Sice to na mě nezanechalo žádné následky, ale na druhou stranu to nepřineslo ani žádné zlepšení. Rozhodně pokud máte normální jen skvrnitou pleť, peeling může být tím účinným řešením. Skvělý peeling prodává UNT: Exfoliant a Brightening Exfoliator, já jsem ho sice nezkoušela (zatím), ale všude na něj slyším jen chválu a oslavné ódy. Nebo můžete vyzkoušet nějaký chemický peeling, třeba Glyco-A nebo jiné.

Krok tři: vybledněte.
Královstvím bělící kosmetiky je Asie. Asiatky prostě chtějí být bílé. Slunečný kult solárkové oranžády tam prostě neletí, spíš se inspirují snahou Michaela Jacksona. Prostě bílá... komu by se nelíbila. Bělící krémy, bělící tonika, bělící gely, bělící makeupy, bělící pudry, bělící masky... prostě možností je spousta. Loni jsem vyzkoušela C*Clarity od UNT, má olejovou strukturu, zanechává celkem mastný film na obličeji, smí se používat jenom na noc, protože na slunečním světle oranžoví, a vůbec jsem si nevšimla nějakých bělících nebo regeneračních účinků. Takže tak. Teď mám doma Ex-White od (už-zase-to) UNT. Ještě neotevřené... (No raději bez komentáře.)



Jestli nejste s eBayem nebo zahraničními e-shopy velcí kamarádi zkuste zajít do lékárny, tam je bělících řad u různých dermokosmetických společností spousta. Bioderma, Vichy, Neostrata, Isis jen si vyberte. Bělící řadu má taky Clinique nebo jiné parfumérkové značky, stačí jen hledat. Zkušenosti s žádnou z nich nemám...
Všeobecně platí, že lepší je bělit v zimním období. V létě je třeba používat silný ochranný faktor proti slunci. Bělící krémy a jiné totiž mírně naruší přirozenou ochranu obličeje a pokožka je pak náchylnější ke vzniku právě pigmentových skvrn nebo k radikálnímu spálení pokožky. Já se toho zas až tak nebojím a loni v létě jsem si klidně bělila, bez jakýchkoliv následků... ale je pravda, že pro citlivou pokožku a pro pokožku se sklonem k hyperpigmentaci to možná nebude to pravé ořechové.

Existují samozřejmě i jiné možnosti dermokosmetické chirurgie, laserová ošetření nebo odborný chemický peeling s vysokou koncentrací účinných kyselin. Nemám s žádnou z nich zkušenosti. V mládí jsem byla možná dvakrát na laseru u kosmetičky (takže nějaká slabší verze), výsledky se až tak nedostavily, i sama kosmetička říkala, že by to chtělo alespoň dvakrát týdně po dobu jednoho měsíce... No tenkrát na to nebyl čas ani finance, takže nic. Každopádně ať už zvolíte jakýkoliv způsob, pamatujte si, že výsledky se nedostaví přes noc. Chce to trpělivost...

5 komentářů:

  1. Zajímavé tipy. Jsem zvědavá, jak se bude blog dále vyvíjet.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, já soudím, že podle popisu na tvém blogu mám zhruba stejný typ pleti, takže se v tvých radách většinou najdu (mám zhruba stejný i věk, takže telecí léta rovněž za mnou). Mám zkušenost s bělícím krémem a sérem Clinique (řada Even Better) a musím říct, že mi moc vyhovuje, ale mně vyhovuje celá ta řada tří kroků, která ti, vzpomínám-li si dobře, nesedla. To jejich sérum má dokonce nějakou mezinárodní kosmetickou cenu..
    A pak je také dobrý denní krém (stále Clinique) Youth Surge, ten jsem zkusila teď, abych prostřídala s tím bělícím a je právě hodně regenerační, takže já jsem s ním jako s denním krémem asi ještě spokojenější než s tím bělícím.
    Tož tak, mé soukromé poznatky :-)

    OdpovědětVymazat
  3. ta řada tří kroků clinique... jako ne, že by mě nevyhovovala a škodila, to zase přímo ne, spíš jsem měla pocit, že účinek nula nula nic, asi takový, jak když si koupím garnier za stovku z dm.

    jinak moc děkuji za komentáře a za soukromé poznatky. a slibuji, že blog se bude vyvíjet výš a daleko. minimálně se pokusím.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, nedávno jsem narazila na tento blok a tento článek. Na akné trpím už dlouhou dobu tak jsem se rozhodla vyzkoušet tvoje tipy :)
    Koupila jsem v lékárně Avene Cicalfate a jsem maximálně spokojená. Už po 4 dnech jsou vidět změny. Nemám už bolavé, rozhnisané pupínky, ale pouze malé drobné červené tečky. Když ráno vstanu, tak nejsem rudá jako rajče a vše nemusím krýt make-upem :3 Děkuju moc za radu!! Super blog!! :33

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jé, tak to jsem ráda, že ti něco pomohlo. děkuji moc za komentář.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...