pondělí 29. srpna 2011

Vlasy, vlasy, vlasy... koruna mé krásy

V komentářích se občas objeví dotaz, jak se starám o svoje vlasy. Tento článek jsem vlastně neměla nikdy a vůbec v plánu z několika důvodů. Proč? Protože to bude nudný článek. Já se o vlasy moc nestarám. Proč? Protože jsem na to líná a zapomnětlivá. A taky vlastně... já mám skvělé vlasy. Takže článek bude víceméně tak trošku vychloubačně a egoisticky o ničem. A jestli na to nemáte nervy, tak dneska raději přeskočte. Protože vězte, že já:
Mám zdravé vlasy.
Rychle mi rostou.
Mám lesk jako blesk.
Mám husté vlasy.
Nemám roztřepené konečky.
Mám vlasy jemné a příjemné na dotek.
A to všechno skoro bez starostí. Vlastně mým jediným problémem jsou šedivé vlasy, to jsem zdělila po svém otci, který byl napůl šedivý, už když jsem se narodila. Takže první šedivý vlas jsem si vytrhla v osmnácti. Od té doby je raději netrhám, protože nechci být plešatá. Menším problémem je padání vlasů, přijde mi, že postupně plešatím, ovšem na hlavě se to moc neprojevuje, takže vlastně v pohodě. Jen mi vadí, že doma jsou moje vlasy všude.

Vlasy vlastně nikdy nebyly pro mě nijak důležité. Zhruba do sedmnácti let jsem sice brala na vědomí, že nějaké vlasy jsou, myla jsem je šamponem, aby byly čisté, ale to je tak všechno. V sedmnácti jsem si vlasy do pasu ostříhala na mikádo. A začala jsem se barvit (a taky se mi začaly objevovat první šedivé vlasy, asi to spolu nějak souvisí). Černá, hnědá, oříšková. Červená, zrzavá, bordó. Modročerná, mahagonová a co já vím, jaké všechny odstíny jsem vystřídala. Průběžně jsem vlasy stříhala do různých tvarů a délek, dokonce jsem se jednou nechala i vyholit do hola. Problém nastal, až když jsem zatoužila být blondýnka, po domácím půlročním odbarvování jsem měla vlasy všelijaké. No ale vyrostla jsem z toho, nechala jsem se ostříhat a barvím se hennou. A od té doby nemám problém. A jak se starám o vlasy?

Šampón
 Je mi celkem jedno jaký. Mám ráda šampuky z Lush, protože se mi líbí ta tuhá forma a je s nimi v koupelně sranda. Ale zase urputně na nich nelpím. Klidně si umyji hlavu čímkoliv z drogérie, silikony-nesilikony... je mi to celkem jedno. Občas si půjčuji šampón od dětí. Hlavu si myji každý třetí den.





Kondicionér
Moc nepoužívám, protože jsem na to líná a vždycky zapomenu. Jako já vím, šampon vlasy umyje a otevře vlasové vlákno, které se zase zavře až s kondicionérem. No tak jako jo, ale už jsem Vám říkala, že jsem líná? Takže občas (asi tak jednou týdně) použiji Jungle (opět z Lush), protože se mi líbí ta tuhá forma. Jinak nic, i když mám teda doma i nějaké ty drogérkové silikony ve vzorku. Jako jo, je pravda, že s kondicionérem jsou moje vlasy ještě hezčí, ale tak... už jsem říkala, že jsem líná?




Masky
Masku doma mám od Gliss Kur, od někoho jsem ji dostala asi před půl rokem. Za tu dobu jsem ji použila asi pětkrát. Takže to máme... masku používám jednou za měsíc. A ještě k tomu Gliss Kur. No odbornice na vlasy, klidně se do mě pusťte... já vím, že je to jen plné silikonů a z vlasů to nejde vymýt, ale silikony-nesilikony mlha přede mnou mlha za mnou je mi to opravdu celkem jedno a mým vlasům vlastně taky.



Krémy
Mám doma R&B od Lush. A mám ho strašně ráda, moc krásně voní, vlasy jsou po něm krásně heboučké. Používám, když si vzpomenu, jednou týdně, jednou za čtrnáct dní. I když tedy plán je takový, že použiji při každém mytí kondicionér a když na koncionér zapomenu, tak si dám trošku R&B... Že jsem líná, jsem už říkala, tak teď Vám asi už konečně taky došlo, že jsem i zapomnětlivá.



Oleje
Olejové zábaly jsem si dělala jako blondýnka a bylo to perfektní. Teď to nepotřebuji, jen příležitostně si do konečků nanesu kokosový olej, už jen pro tu vůni. Jo a abyste správně chápali výraz příležitostně... tak to znamená zhruba tak jednou za půl roku.



Styling
Mým nejoblíbenějším účesem je drdol skrz skřipec. Drží bez jakékoliv námahy, jen začínám mít problém s tíhou svých vlasů. Takže různá tužidla, gely, laky a tak doma nemám, nepoužívám a nepotřebuji. Mám doma jednu pěnu pro vlny, tu používám občas, když chci mít vlnité vlasy. Mám doma i sprej pro vlny, ten nepoužívám, protože nefunguje.



Sprej pro snadné rozčesání
... používám vždy, když si vlním vlasy a chci vlny rozčesat.




Barva
Používám hennu. To je asi tak jediná cíleně vlasům prospěšná činnost. Nevadí mi zdlouhavost aplikace ani svinčík po celé koupelně. Barvím asi jednou za dva měsíce, šediny mi henna kryje opravdu přirozeně, barva se postupně vymývá, takže odrosty řešit nemusím.



Fén, žehlička, kulma...
Nepoužívám, nevlastním, nepotřebuji. Už jsem říkala, že jsem líná? Tak jsem líná i na fénování. Jo a taky ráda dělám drdoly z vlhkých nebo ne-úplně-suchých vlasů. Pro šťouraly: v zimě nosím čepici.

Kadeřnice
Chci si nechat narůst dlouhé vlasy, takže nechodím. Už jsem se nebyla stříhat přes půl roku, možná i rok.

Výživové doplňky
Jím Biosil plus, ale přijde mi, že to žádné účinky nemá.

Tak jen doufám, že jste u toho neusnuly. Však jsem to říkala, žádné velké vzrůšo. Prostě vlasy mám a asi ještě delší dobu mít budu. Je potřeba je pravidelně mýt, to abych v nevětraných autobusech a tramvajích nebudila rozruch. A všechno ostatní je spíš taková nadstavba, kterou vykonávám velmi nepravidelně, nesystematicky, bez jasného cíle a nahodile...

27 komentářů:

  1. Na článek o vlasech jsem se těšila. Nudný nebyl ani trochu. A Tvoje přirozená barva vlasů je světle hnědá?

    OdpovědětVymazat
  2. Závidím ti tu beztarostnost :-) Já bych vypadala děsně, kdybych se nestarala. I když dnes ráno jsem hodila culíka a bylo bez starosti :-D Ale mám ofinu a ta má vyžaduje každodenní pozornost. Jojo, hold jsem si pořídila náročné zviřátko :-D

    OdpovědětVymazat
  3. noogeta: asi tak, taková ta myší hnědá. nejlepší na tom je, že bych chtěla zpátky svou vlastní barvu vlasu, ale protože jsem napůl šedivá, tak nemůžu a zatím to řeším jen tou hennou

    shaki: ty máš ale taky moc pěkné vlasy.

    OdpovědětVymazat
  4. Ten sprej na vlnky z DMka jsem koupila bráchovi (ano, má delší kudrnaté vlasy, takže o ně pečuje víc než kdejaká ženská:D) a on je z něho nadšený! Od Vánoc má už třetí balení a má po něm ty vlnky takový hezčí, když si to nastříká do umytých vlasů. Tak nevím, ale na něj to určitě funguje:)

    OdpovědětVymazat
  5. Určitě zajímavý článek, moc díky!
    A asi ti hodně závidím! :D Vypadá to, že máš fakt parádní vlasy a po tolika experimentech! Jo a taky ti hodně závidím tu bezstarostnost. To já furt hledám ti nejlepší šampony (ted je to Alverde) a bez vyfoukání nemůžu ani vylézt z domu. Bohužel. :-/

    Jo a můžu mít jednu osobní otázku? - ty už jsi maminka? :-)))

    Karolína

    OdpovědětVymazat
  6. moje vlasy sú osobitná kapitola, ktorú radšej ani nerozoberám :D takže ti závidím, že s nimi nemáš žiadne trápenie :)

    OdpovědětVymazat
  7. Koukám že tam máš šampon Elséve, teď se doprodává ten se selenem, a ten by měl padání vlasů omezit. Nebo zkus vodičku Biohar nebo potravinové doplňky, jestli tě to padání hodně děsí :)

    OdpovědětVymazat
  8. Šťastná to ženo! Prosím pěkně ten krém od Lush má být k čemu dobrý?

    OdpovědětVymazat
  9. Aha, koukám, že máš biosil, ten je podle mně taky k ničemu. Tak ten Biohar, přijde mi, že mi po něm vypadne tak pět vlasů za den.

    OdpovědětVymazat
  10. peťulka: na mě nefungoval nikdy, ani když jsem měla krátké vlasy. (a krátké vlasy já mám vlnité přirozeně)

    karolína: ano, mám děti.

    nina: a navíc mi přijde, že čím míň se starám, tím hezčí ty vlasy mám.

    dejnicka: jako co já vím??? krásně voní a ta vůně je z vlasů cítit i tři dny. proto ho mám doma já. ale prý je dobrý jako ochrana konečků, regeneruje a uhlazuje a tak dále.

    kristýna doležalová: nevím, jediný šampon, který kdy mi fungoval proti padání byl yves rocher phytum actif, který se už nevyrábí. a z potravinových doplňků nejlíp mi fungovaly těhotenské vitamíny, takže ty mám v plánu koupit, až dojde biosil. a pak možná zkusím ten biohar. i když si stejně myslím, že to moje padání je v normě, jen čím jsou ty vlasy delší, tím víc jsou vidět po celém bytě...

    OdpovědětVymazat
  11. jsem ráda, že nejsem jediná, kdo tak trochu kašle na vlasy a slovo kondicionér nebo fén skoro nezná :)

    OdpovědětVymazat
  12. Jo, tohle je dobrej důvod, něco co by vydrželo vonět sháním pořád a ta přídavná hodnota na konečky by se taky šikla, tak dík;-)

    OdpovědětVymazat
  13. Přidávám se k závidění tvé bezstarostnosti! :-))
    Já vlasy právě řeším až moc :-(
    Ale díky moc za článek, zatím mě bavil nejvíc ?:-)
    Vally

    OdpovědětVymazat
  14. mam rada clanky o vlasech:)

    http://sienastyle.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  15. Mě se článek moc líbil a překvapilo mě vyholení hlavy :-O Kde jsi na to vzala odvahu?

    Jinak, mohla bych prosím vědět co je zač ten lak na nehtech? Viděla jsem ho u tebe víckrát a moc se mi líbí - mám ráda modré laky. Děkuju! Jana

    OdpovědětVymazat
  16. teda k těm silikonům - já jsem léta používala šampony kde silikonů bylo habaděj, pak jsem přešla na Herbal Essences a Alverde, kde by neměli být. a výsledek? vlasy mám pořád stejné, silikony, nesilikony.

    jinak k těm magnetkám v Kostících :D kéž by tam zase byly, já už jich mám 60! :D

    OdpovědětVymazat
  17. šampuky taky miluju,po New (na padání nepomohl xD),seaniku mám ted jumping juniper,který krásně voní a mám po něm hezké vlasy xD Jungle mám kvůli vůni,ale skoro nepomáhá =D

    OdpovědětVymazat
  18. tak tyhle články mě baví nejvíc!

    OdpovědětVymazat
  19. Tvůj článek mě opravdu pobavil :) nebo spíš Tvoje hlášky :))
    Jinak taky naprosto miluju veškerý přípravky na vlasy od Lush a řekla bych, že od té doby jsou moje vlasy lesklejší a plnější života. R&B miluju pro jeho vůni a henna no comment. Přirozená barva vypadá přeci jen nejlíp, než mít na hlavě pestrobarevnýho papouška :)

    Já bych spíš chtěla vidět Tvoje vlasy :))

    OdpovědětVymazat
  20. S tou hennou jsem to chtěla zkusit, ale mám strach, že to chytne do červena :-(
    A prosím řekla by jsi mi, jak si vlníš vlasy, když nepoužíváš kulmu, žehličku... Díky.
    -Hanča

    OdpovědětVymazat
  21. rendy: a kolik s takovým postojem ušetříme času...

    vally: jsem ráda, že jsem pobavila...

    siena.style: ano? mě to právě přijde strašná nuda. ještě tak článek o účesech zvládnu, ale číst článek o vlasech... nuda, šeď a nuda.

    jana: nevím, já jsem ani odvahu nepotřebovala, vlastně mi stačil strojek. lak je ten šedivý z aktuální námořnické kolekce essence.

    baletka: já si to taky myslím, silikony jsou přehnaně sledované.

    p.o.l.: je tedy pravda, že jungle je účinkem takový decentnější, ale i tak na mě funguje.

    anonymní: děkuji.

    maltynka: já myslím, že věci od lush na vlasy jsou to nejlepší, co v lushi mají. i když je pravda, že bohužel šampuky docela hodně vymývají barvu. a svoje vlasy zkusím nafotit, ale teda neslibuji.

    hanča: vlasy si vlním zaplétáním, proplétání, drdoly, uzly, natáčkami. a strašně bych chtěla mít horké natáčky, ale tak ještě si na mě s tím nikdo nevzpomněl.

    OdpovědětVymazat
  22. Zajímavý a zábavný článek:) Tak já na Biosil nedám dopustit, na mě funguje:)

    OdpovědětVymazat
  23. Ke kadeřnici bys měla chodit pravidelně, i když jen na zastřižení konečků. :)
    A souhlas, LUSH má nejlepší vlasovou kosmetiku!

    OdpovědětVymazat
  24. jana: no vzhledem k tomu, že na kadeřnici nemám čas a že se mi konečky netřepí ani nelámou ani nic, tak to podle mě není nutné.

    OdpovědětVymazat
  25. Konečně jsem našla člověka, co se o své vlasy "stará" asi tak jako já. Jen nemám to štěstí, že by se mi netřepily. Každopádně zatěžovat je olejíčky, maskami a vůbec tím vším, natož teplem (fén), jsem moc líná a pohodlná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele a uvědomuješ si kolik takovým líným postojem ušetříme peněz... takže každopádně ti lenost schvaluji.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...