neděle 9. října 2011

Chanel Poudre Universelle Libre

* vzorek odsypaný a darovaný jednou ze čtenářek tohoto blogu.

Jsem ostuda. Ten vzorek mám doma minimálně dva měsíce (no spíš déle, jen se mi to nechce hledat, jak vlastně dlouho, ale je to dlouho) a recenze pořád nikde. Ale mám výmluvu. Já na ty pudry opravdu moc nejsem. Pudruji se jenom, když si vzpomenu, a to není moc často, někdy je to jednou týdně, jindy je to každý druhý den. Prostě tak náhodně, nic v tom nehledejme, jen jsem prostě líná. Takže na pudr jsem si vzpomněla, až když jsem přečetla oslavnou recenzi od Dashulky. No uznejte, po takové pozitivní reklamě jsem si to zkusit musela. Chvíli mi tedy trvalo, než jsem tu nádobku s pudrem našla, ale uspěla jsem, a tak si můžete přečíst tuto skvělou recenzi na Chanel Poudre Universelle Libre v odstínu Dore.

a jsem velká ostuda, toto je jediná fotka, kterou jsem za dlouho dobu vyfotila...


Tak pro začátek si snad ujasněme, co od pudru očekávám.
  1. V první řadě fixaci, jako to je důvod, proč pudr používám. A přes to, bez toho, nejede vlak. Nějaký mat a krytí mě u pudrů nezajímají. Jdu po prodloužení trvanlivosti makeupu jako celku. 
  2. A protože fixuji makeup jako celek, takže až po nanesení tvářenky, kontury nebo rozjasňovače, tak potřebuji pudr transparentní. Nesnáším, když mi fixační pudr (s krycí schopností) sežere barvu tvářenky (což je důvod, proč už nemám moc ráda Complexion Perfection od e.l.f.). Vlastně upřímně: nechápu účel krycích pudrů, buďto je to sakra krycí pudrový makeup, pak tomu teda jako neříkejme pudr, a nebo je to pudr, který kryje až moc, což je prostě pro mě naprosto nepřijatelné.
  3. Snadné nanášení štětcem. Nejsem fandou různých labutěnek a houbiček na pudr, proto mám taky mnohem raději sypké pudry, tak nějak s nimi umím lépe pracovat. 
  4. Vyhlazení pokožky a zamaskování pórů, případně rozjasnění jsou vlastnosti, které u pudru nehledám, spoléhám se v tomto spíš na makeup nebo podkladovou bázi nebo denní krém nebo cokoliv jiného. Ale pokud něco takového pudr umí, tak nakonec proč ne. 
  5. Zmatnění pokožky je pro mě spíš určitá přidaná hodnota, které ovšem ne vždy fandím. Víme co, mám ráda spíš rozjasňující makeupy.
Tak a teď povím, že ten pudr je skvělý a naprosto si zaslouží tu cenovku, která mě v parfumérii trošku vylekala. Pudr fixuje makeup a vytváří naprostou iluzi hladké pokožky bez pórů, photoshopový vzhled porcelánové panenky. Makeup příliš nematuje a nekontroluje mastnotu obličeje během dne, já jsem se už po obědě leskla... hodně. Překvapivě ale makeup jako celek pořád drží, sice to vypadá jak právě vypražená kobliha, ale jinak barvy jsou pořád čerstvé a tvářenka vydrží celý den bez jakékoliv poskvrny. Pudr je opravdu hodně jemně namletý, ale nanáší se snadno. Měl by obsahovat jemné třpytky, já je tam tedy nevidím. Pudr je lehce krycí, pro mě to je docela nevýhoda a myslím, že tento fakt bude opravdu hodně silným argumentem pro neutrácení, až budu zvažovat někdy v budoucnu (jestli vůbec) nákup plné velikosti. No ale pokud jste pudrové, tak jen doporučuji...

18 komentářů:

  1. Tak já měla vzorek v odstínu Naturel a krycí mi moc nepřišel. Přiznám se, že až tak odvařená jako třeba Dáška jsem z něj nebyla, hlavně tedy proto, že si nějak nesedl s mým tekutým makeupem (korres) a vypadal na něm fakt hnusně. Ptala jsem se a nikdo jiný podobný problém neměl ani s cizími makeupy, takže jde asi o nějaký interní spor mezi řeckem a francií :-). S chanel vitalumiere vypadal báječně. Nicméně já JSEM pudrová, takže v tomto ohledu jsem dost náročná a hodně zkušená, takže ani tak jsme si z něj na zadek nesedla, na můj nejoblíbenější (by terry) nemá (zatím neměl žádný a to ho mám už 4 roky). Ale vzhledem k tomu, že se dá celkem bez problémů sehnat kolem 900 a je ho tolik, že normálnímu člověku vydrží několik let, tak si myslím, že pokud člověk shání dobrý pudr, tak je to jedna z nejlepších variant po všech stránkách.

    OdpovědětVymazat
  2. Rena: a jaký máš přesně?...
    jinak já mám k pudru celkem nedůvěru...mám celkem sušší pleť, tak se bojí, že budu seschlá jak slívka :(

    OdpovědětVymazat
  3. rena: ten pudr na mě vypadá prostě skvěle. tečka!!! takže nevím, jaký máš ty spor s tou francií a řeckem... finanční limit pro pudr já mám tak 300 a dávat cokoliv víc za něco, co použiji jednou týdně, mi přijde naprosto zbytečné, i kdyby mi to mělo vydržet dvacet let. (a taky vím, že kvalitní minerální pudr se za nízkou cenu dá koupit všude možně.) jako vyloženě krycí není, ale pravidelně mi vyžíral barvy z dokonale nanesené tvářenky...

    jája: to asi jo, myslím, že najít vhodný pudr pro suchou pleť, je úkol náročný...

    OdpovědětVymazat
  4. ten puder ma laka, aj ked ja tiez nie som pudrova- doma mi lezi t.le clerk, ktory som pouzila asi 3x a chem ho predat, lebo naco... a este mam doma meteority gulky a tiez nepouzivam, tiez chcem predat, lebo naco...
    ale tento ma nejak specialne pritahuje.
    PS vcera som prisla na to, ako ziskat vzorky makeupov a pritom nezobrat od predavaciek- lebo u nas ich tuuuze nerady davaju do kelimkov a mne uz je to trapne.
    takze- na ruku si akoze normalne odlejete z testera na predajni- kedze nic od predavacky nechcete, specialne si vas nevsima, tak si odlejete viac, ako len malu bodky a potom sup z predajne von a z ruky do kelimku pripraveneho vo vrecku, na jedno pouzitie staci. viem , nie je to velmi koser, ani spravanie damy,ale ked sa inak neda.
    PS

    OdpovědětVymazat
  5. A ty vzorky ti čtenářky posílají poštou nebo je to někdo, koho znáš osobně?

    OdpovědětVymazat
  6. Hani, no aspoň něco se líbilo ;-) já jsem fanoušek a nechci už žádnej jinej pudr ;-)
    Každopádně věřím, že tentokrát se pražskej výlet povedl bez puchýřů ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem teda hodně pudrová :) bez něho bych nevyšla a používám ho opravdu při každým líčení a maluju se min. 6x týdně :-)
    Očekávám od pudru hlavně jak píšeš, fixaci makeupu a taky přirozenost - žádná mouka, co jen zdůrazní makeup. Tento to určitě splňuje na jedničku. Krytí sice není velké, ale krásně doladí práci makeupu. Matování by mohlo být lepší, ale já taky nečekám dokonalé matování, ale spíš přirozeně zářivou pleť. Prostě já ho furt propagovat asi budu, stále jsem s ním moc spokojená. Ale kdo čeká od pudru krytí, ať si ho nekupuje. ale já si stojím za tím, že od tohoto účelu je makeup a ne pudr.

    OdpovědětVymazat
  8. Jája - mám poudre libre eclat, ale myslím, že ho už nedělají a něčím ho naradili...

    Trb - já jsem taky nepochopila, kde byl problém, ale prostě to dohromady vypadalo fakt děsně, ten pudr nepřirozeně a maskoidně seděl na makeupu. Na tom vitalumiere byl nádherný a neviditelný. Fakt nevím. Jako pro mě je pudr taková srdcovka, esence všeho, co makeup představuje, takže u toho jediného prakticky nemám cenový strop a taky ho používám pokaždé. Je to jediná věc, která by mi stačila jen jedna (mám teda tři, ale to se jen tak náhodou sešlo :-) ). Na pudr mám totiž jediný, zato trochu vágní požadavek - abych byla krásná :-) Takže jeden den to znamená zmatnit, druhý projasnit, další utlumit přehnaně nanesenou tvářenku, pak zase nezakrýt úžasně nanesenou tvářenku.... Ten by Terry mi toto všechno splní, snad nikdy nedojde :-) Ty klasické minerální mě asi vysušují, ale většinou se hrozně brzo lesknu nebo prostě zmizí. S tímto mám obecně problém i u tvářenek, rozjasnovačů a vlastně i makeupu (i když tam je pár výjimek) - všechno je strašně rychle pryč, moje pleť asi minerály požírá nebo co.

    OdpovědětVymazat
  9. Ale aby to nevypadalo, že ho pomlouvám :-) Fakt myslím, že to je jeden z nejlepších pudrů na trhu. Já mám třeba hodně ráda TLC, ale ten je celkem krycí, aspoň mně vytváří takový velvet finish a ty HD křemíkový pudry jsou zase super matující, neviditelný, ale někdy mi to nepřijde tak nějak ono, dobrý pudr prostě ten makeup dotáhne a to oni nedovedou. Ten Chanel mi přijde něco mezi klasickým a HD, je jemňoulinký, ale pořád dělá ještě něco navrch než jen fixuje, prostě i nějak vypadá... A už se přestávám vykecávat, já bych byla stavu psát o pudrech disertaci :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Já teda hledám pudr, který mi vymizíkuje pory. Používám pore minimizer od clinique, ale stejnak by to chtělo ještě něčim dotáhnout do konce.
    Zase na druhou stranu namám moc ráda matování. Radši mám glow look..chjo..to je dilema :(((

    OdpovědětVymazat
  11. ps: tak se vzorky já už se moc neflákám, prostě suverénně napochoduji do parfumérky, odchytnu si první volnou prodavačku, řeknu si a nazdar bazar. za poslední půl rok se mi ještě nestalo, že by mi nedaly. chce to prostě jen stát na svým. prostě na vzorek z testeru máš právo, i když si nic nekupuješ... stejně ty testery nepatří parfumérce.

    anonymní: poštou, ale zase si nemyslete, že to je dvakrát týdně... spíš se tak jako příležitostně někdo nabídne.

    snbbibi: tentokrát v praze byly nožky jak v papučkách.

    dashulka: přesně na krytí je makeup. a tento pudr není vyloženě krycí, ale není ani transparentní, což mi docela vadilo. hlavně ten odstín na mě byl trošku tmavší, než by bylo vhodné, tak asi i proto.

    rena: tak zaprvé moc bych si chtěla přečíst dizertaci o pudrech. zadruhé vlastně takovou dizertaci bych si i ráda napsala. a zatřetí nechtěla bych být tvým pudrem.

    jája: tak možná tento vyzkoušej. mně póry lehce vyhladil a není vyloženě matující.

    OdpovědětVymazat
  12. ja by som zas potrebovala nieco matujuce. poriadne matujuce. na dlhe hodiny. nejake tipy?

    OdpovědětVymazat
  13. jana šamalík: to asi moc neporadím... hodně je chválený snad maybelline dream matte

    OdpovědětVymazat
  14. Úplně bezkonkurenčně matuje toto
    http://www.coastalscents.com/make-your-own-1/makeup-ingredients/fp-010.html
    Ale dost práší, je to jak živý...

    OdpovědětVymazat
  15. Jano, na to je dobrá kombinace jak pudru tak makeupu. Dlouho matný na mě vydrží třeba kombinace Revlon Colorstay combination/oily + TLC pudr.

    Ten silica od CS jak píše Renča, matuje skvěle, ale nevím, já mu asi na chuť nikdy nepřišla, pač mě vyděsilo to, jak jsem vypadala na fotkách s bleskem - jako posypaná moukou tak trošku :)

    A holky, kdo se tu ptáte na vzoreček - normálně si zajděte do parfumerky, klidně s vlastním mini kelímkem. Ještě se mi nestalo, že by mě odmítli a vůbec, nemám s parfumeriemi takový hrůzný zkušenosti jako se na hodně diskuzích píše. Já si myslím, že je to hodně v hlavě a o přístupu :)

    OdpovědětVymazat
  16. Já mám ten pudr ve vzorku a nesedla jsem si z něj na zadek ani skoro. Ale musím ho vyzkoušet i s dalšími makeupy, protože všichni (krom mě a Renči) ho děsně chválí. A já bych ráda věděla, kde je jako problém.
    Zatím - mastná lesklá pleť a rozpitý makeup do 1 hodiny. Nehledě na to, že na mně vypadá ten pudr hnusně :D

    OdpovědětVymazat
  17. na mě ten pudr vypadal opravdu dobře, i když odstín mu to trošku kazil. a je pravda, že moc nematuje, byla jsem po něm lesklá a mastná taky (ale až tak po šesti hodinách a makeup pořád držel).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...