pátek 14. října 2011

Kde nakupovat

Pro tento článek jsem se inspirovala u Dashulky. Takže vlastně to nejdůležitější bylo už stejně sepsáno... No už je to delší dobu a já ten článek pořád nedopsala... Vypadá to, že mnohem zábavnější je v e-shopech nakupovat, než o nich psát. Tak to vezmu alespoň ve zkratce.

www.strawberrynet.com
Věřili byste tomu, že jsem na jahodě nikdy nenakoupila? Zvláštní co. Jako už několikrát se k tomu schylovalo, ale při letmém průzkumu jsem vždycky našla danou věc někde jinde levněji. Poštovné je zdarma, ale bohužel neumí správně vyplňovat celní deklarace a zákaznický servis vůbec stojí za starou bačkoru (zaslechla jsem). Zboží se posílá z Taiwanu, i když jsem opět zaslechla, že pokud koupíte parfém, jde balíček z Norska (v takovém případě se nemusíte starat o celní a DPH limit).

A tak raději nakupujte na evropském jednotném trhu.
www.feelunique.com je naopak můj velmi oblíbený obchod. Poštovné je zdarma a rychlé. Zasílá se z UK, takže o DPH se taky starat nemusím. Nabízí velké množství konvenčních i přírodních značek, já bych si vybrala, ale peněženka je proti. Nějaké ty slevové akce se taky často vyskytnou. Nevýhodou je, že nejde platit PayPalem.
www.cheapsmells.com je další UK obchod, tento se specializuje především na parfémy (to byste asi z toho názvu neuhodli, co). Ostatní kosmetiky je výběr hodně malý, ale zase se dá natrefit na opravdu velké slevy a výhodné akce. Poštovné je nízké, při nákupu nad 50 liber dokonce zdarma.
Z www.lookfantastic.com jsem taky nikdy nenakoupila. Proč? Protože se tam vždycky platilo poštovné, sice nebylo vysoké, ale i tak, proč platit něco, když jinde nechtějí nic. No ale to už není pravda, poštovné je teď zdarma a k první objednávce dostanete pět liber slevy, takže z dálky slyším, jak mě volají nákupní Sirény... Sortiment je hodně podobný FeelUnique, něco je dražší, něco je levnější, celkem to stojí za to ověřit si nabídku v obou těchto obchodech. Jo a taky posílá z UK.
www.fragrancedirect.co.uk, pokud hledáte něco velmi konkrétního, tady to nejspíš nenajdete, ale jestli zavítáte do jejich výprodejových a akčních sekcí, tak si nejspíš vyberete. Jen tak mimochodem toto je obchod, odkud mi poslali tu prázdnou tvářenku. Náhradu jsem doma měla za týden. Poštovné je velmi rozumné a zasílá se z UK.
Pak jsou tady obchody, které jsem nikdy nevyzkoušela (zatím), ale spousta bloggerek na ně věří. Výhodou je především velká rozmanitost nabízených značek. Takže pokud hledáte něco opravdu specifického, zkuste www.misebeauty.com, www.beautyexpert.co.uk, www.bathandunwind.com, www.saveonmakeup.co.uk nebo www.zuneta.com.

Určitě jsem na něco zapomněla, ale to nevadí a podíváme se do zámoří.
V amerických eshopech se už asi moc nevyplatí objednávat. Vzhledem k celnímu limitu se toho do balíčku moc nevejde a navíc za to zaplatíte nehorázné poštovné. Ale i tak existuje několik míst, kde se můžete inspirovat.
www.brigettesboutique.com nabízí velmi levně velmi úzký výběr značkové kosmetiky, poštovné je rozumné.
allcosmeticswholesale.com byla oblíbeným místem s nízkými cenami. Vypadá to, že stránka je zavřená a bude nově otevřena na suite7beauty.com, bůhví kdy, s bůhví jakými cenami a za bůhví jaké poštovné.
www.cherryculture.com s NYX, Milani a tak určitě všichni znáte.
www.nonpareilboutique.com je taky celkem zajímavý, někdy dokonce levnější než Cherry Culture.
www.drugstore.com je klasika, ale já tam nejspíš nenakoupím nikdy, protože poštovné šplhá do nebes.
www.iherb.com je sice spíš taková lékárna, ale jinak to vůbec není špatné místo pro nákup přírodní kosmetiky a naprosto neznámých malých značek.
Jen tak mimochodem, kdyby mi někdo byl schopný poradit e-shop, kde nabízí kompletní sortiment Revlon, Physicians Formula, Milani a podobně za slušné ceny a s poštovným, které bude také slušné (maximálně třetinové k těm slušným cenám), tak mu budu velmi vděčná.

A nebo zapomeňte na západní kosmetiku a nakupujte na dálném východě, protože v Asii... tam jsou investice budoucnosti.
S asijskými e-shopy mám určitý problém. Většina z nich nemluví anglicky. Takže je to pro mě zatím pole neorané.
www.cosme-de.com je nejspíš můj neoblíbenější e-shop. Je to asijský obchod, nabízí celkem velké množství luxusních asijských značek. Bohužel ty levné zatím vynechal, ale i tak se na cosme-de nakupuje zajímavě. Jen pozor při výběru, některé v Evropě běžně dostupné značky, jsou na cosme-de opravdu předražené. A taky pozor na limit DPH a cla.
www.apopofkawaii.com je obchod, který vede blogerka a který nabízí v Asii běžně dostupné drogérkové značky.
Jistotou zůstává samozřejmě eBay a kdyby by mi někdo jasně, stručně a česky vysvětlil, jak vlastně funguje Gmarket, nebudu se zlobit.
Jo a pak jsou tady různé kýčovitě designované e-shopy specializující se na kontaktní čočky a podobně, které bokem nabízí i kosmetiku... www.gallover.com nebo pinkyparadise.com nemám zatím vyzkoušené, ale je to alternativa.

Jo tak tento článek asi nic moc... nakupovat umí přece každý.

11 komentářů:

  1. Já si na jahodě kupovala šampony Tigi. A jsem moc zvědavá na nově předělané stránky ACW,moc ráda bych si tam nakoupila.

    OdpovědětVymazat
  2. ja som vcera nahadzala kadeco do kosiku na iHerb a ono to chce len kreditku! nuz, kreditku nemam, takze som nenakupila :( dost ma stve, ze je kopec obchodov, ktore sa tvaria, ze paypal neexistuje :((

    OdpovědětVymazat
  3. Na Feelunique jde platit paypalem, možná dřív ne, ale teď už ano, já jinak neplatím a tady nakupuju;-)
    A s jahodou je sranda i s těma parfémama- slyšela jsem, že napařili clo i na tyhle balíčky, páč tam byla jako adresa odesilatele P.O.BOX a na to dávaj prý clo taky, ať je to odkud chce.

    OdpovědětVymazat
  4. dejnicka: aha, tak to jsem nevěděla. na feelunique jsem naposledy nakupovala před půl rokem a to paypal ještě neměli. a ta jahoda je vůbec nějaká divná poslední dobou...
    jana šamalík: pravda, na iherbu taky paypal neznají. a vůbec to nechápu, proč ty obchody ignorují paypal, taky mě to vždycky rozhodí, když při checkout chtějí jen kartu.
    noogeta: taky jsem na to zvědavá. doufám, že se brzy dočkáme.

    OdpovědětVymazat
  5. jj, paypal uz je na feelunique celkem dlouho

    a na jahode uz se clo resit nemusi, uz je zapocitane nove v cenach

    + i kdyz vam ho driv napocitali, tak jahoda tu castku zase bez problemu a obratem vratila po poslani fotek celnich dokumentu (sama jsem to nekolikrat uspesne vyuzila)

    OdpovědětVymazat
  6. černá moora: já jsem asi natvrdlá a nějak nechápu tu výhodu dph v cenách. co když si koupím jenom jednu věc, která stojí méně než těch €22?

    OdpovědětVymazat
  7. super článek, musím si ty e-shopy hned uložit :-)
    http://baruskanty.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. to je uzas takový výpis!! bylo by super jesi máš zkušenosti i s nákýma českýma net. obchodama, to sem napsat( ikdyz vetsinou je to bída ale...)..(přece jen nemam paypal:(aspol)

    OdpovědětVymazat
  9. trb: no to znamená, že jahoda už si to nějak pořešila a to clo zaplatila za zakazníka, takže on už nic platit nebude a prijde mu to rychleji


    DPH platíme u všech zásilek do Bulharska, České republiky, Dánska, Irska, Litevské republiky, Nizozemí, Polska, Slovenska, Slovinska, Španělska, Švédska a UK. To znamená, že odpadají poplatky za DPH při proclení a většina zákazníků se nyní může těšit a rychlejší dodávku zboží bez zdržování na celnici.

    jak to funguje v praxi nevím, protože to pro CR platí teprve par dni :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj,
    chtěla bych tebe, a tvé čtenáře pozvat na mojí první Giveaway, pokud máte zájem zapojit se můžete zde
    http://hey-fouqi.blogspot.com/2011/10/giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  11. priscilla: v českých moc nenakupuji.
    černá moora: to jo, oni asi vyplní deklaraci, že dph platí odesílající, ale pořád nechápu to, že nakoupíš pod ten limit... no zkoušet to nebudu, nemám jahodu ráda a přijde mi drahá.
    fouqi: děkuji, nemám zájem.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...