pondělí 10. října 2011

Závidíte?

Pravidelně jezdím do Prahy. Po prvotních peripetiích, kdy jsem se soustředila spíše na školu a nákupní centra, nastala chvíle socializace. Setkání tam, setkání tamhle... však se známe už kolik let. A víte co? Snad všichni, se kterými jsem se setkala, mi závidí. Závidí mi život bez starostí (že prý) a dobrodružného ducha. To, že nemusím chodit do práce pondělí pátek, od osmi do pěti nebo déle. Mám prý plný život, mám to a tamto, ničím se netrápím a můžu si dělat, co chci.

No jo, ovšem je to, jak kdyby nikdo neviděl, že jednu podstatnou věc nemám. Peníze. A že já závidím jim. Vlastní byty se splacenou hypotékou. Tři auta v rodině. Prodloužené víkendy v Egyptě. Stabilní práci a nadprůměrné výdělky. Abyste si nemysleli... není to taková ta závist emoční, která pokřivuje mezilidské vztahy, je to spíš letmé nenápadné pomyšlení během konverzace: tak takhle bych se chtěla taky mít. Taková slabá chvilka, která po chvíli odezní, a zábava pokračuje.

Jako samozřejmě, že to se mnou není finančně až tak špatné, jsou dobré ale i horší měsíce. A pak jednou přijde likvidační účet, který můj vyrovnaný rozpočet vychýlí na hodně dlouhou dobu, to pak závidím všem zajištěným a za vodou. Faktem také je, že nejsem příliš materialisticky zaměřená, kdybych byla, asi bych nedávala před pěti lety výpověď ze solidního zaměstnání a nezačala poznávat svět po vlastní ose. Na druhou stranu občas mi napadne, kde bych mohla být, kdybych byla více materialistická. Kariéristická. Kdybych byla soustředěná s jasným cílem. Asi bych si taky jezdila na prodloužené víkendy /dovolené na jiné kontinenty. Ale přišla bych o spoustu té zábavy po cestě...

Tak teď nevím, když jsem tento článek začala psát, měla jsem celkem jasný cíl. Ten se mi ovšem někam vytratil a zase vznikla spíš taková směsice bez závěru. I když možná jeden menší závěr mám... je mnohem produktivnější být spokojený s tím, co mám, než pokoutně závidět něco, co (zatím) nemůžu mít.

A otázka na konec: závidíte mi?
Dělám si srandu. Na to se ptát nechci.

Otázka na konec podruhé: závidíte něco někomu?
Tak na to se taky ptát nebudu.

Otázka na konec potřetí: líbí se Vám na blogu takovéto články o ničem a vlastně o všem? Nebo toho mám raději nechat a věnovat se opět kosmetice?

A ještě jedna otázka na závěr: jak je možné, že někdo, kdo vydělává tolik peněz, utrácí tak málo za kosmetiku?

27 komentářů:

  1. Alebo iná otázka : ako je možné, že niekto, kto zarába tak málo peňazí , utráca tak veľa za kozmetiku? :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem na odchodu, takže jen narychlo: děsně Ti závidím, že se obejdeš bez smajlíků.
    O dalších věcech budu ještě přemýšlet.

    OdpovědětVymazat
  3. Líbí. A na další otázku mi vzala odpověď z úst Eva- jak je možné, že utrácím tak moc za kosmetiku, když tak málo vydělávám?

    OdpovědětVymazat
  4. Mám ráda články o ničem :-) Když jsou dobře napsaný a to tady je všechno. Závidět ti může leda cvok, který nikdy nezkusil pár nocí za sebou nespat ;-)
    Já už nezávidím nikomu nic. Zdůrazňuji "už", jelikož sebekriticky musím přiznat, že byla doba, kdy jsem těm za vodou záviděla docela dost. Jenže pak jsem se sama dostala do situace, kdy mi bylo možné toto závidět - skutečně jsem neměla žádné seriosní problémy, nemusela řešit peníze (a já jsem tedy výjimka a utrácela jsem za kosmetiku dost :-) ), ale stejně to tak nějak nebylo ono a furt jsem se děsně plácala. Teď jsem se ocitla v přesně opačné situaci, ale kupodivu jsem se dostala do stavu, kdy mi je dobře a jsem spokojená a můj život se mi líbí, protože je můj. Akorát vím, že bych jistě záviděla, kdyby moje děcka měla nějaké zdravotní problémy. Toho se bojím a dokud je tady všechno v pohodě, víc mě nezajímá, ona je velká část těch věcí stejně spíš v hlavě. Ale momentálně přece jen maličko závidím lidem, co si můžou zaplatit takový ty stěhováky, co sami všechno zabalí a pak zase vybalí a dají, kam chcete, mně se asi bude brzy o krabicích i zdát :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle je dobrý článek...líbí se mi a klidně další takové! Já jen nevím, na kolik je to moudré, ukazovat střípky soukromí. Protože lidé jsou různí a pořád dost je jich zlomyslných :(
    Já závidím...občas někomu chvilkově. Nic dramatického a bývá to spíš ve formě povzdechu nad vlastním já nebo nadšení nad nějakým "kouskem" kamarádky. Ale tak nějak jsem pochopila, že peníze neznamenají štěstí. Dokud člověk není spokojený uvnitř, tak si žádné štěstí nekoupí. Peníze, majetek, zámožnost bývají svárem mezilidských vztahů. Chápu, že bez peněz to dnes nejde, ale neměly by se stát středem vesmíru lidského života. A tak je šťastný ten, kdo není materialistou, šlechtí ho duchovní hodnoty a takové ty další pohádky pro dospělé :o)

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímalo by mě to samý co Dejničku :-)

    Jinak takové články se mi líbí, moc!

    Mě by zajímalo, koho jsi tím, kdo utrácí málo za kosmetiku a hodně vydělá, myslela? Někoho z tvého okolí? Nebo jak tě ta otázka napadá? Jsem zvědavá :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Peníze, úspěch a kariéru nezávidím. Vždycky je to něčím vyváženo a já jsem raději sama sebou, nepříliš majetná, po kariéře netoužící, ale tak nějak mající všechno, co je k životu potřeba. Jediné co bych někdy chtěla změnit jsou chronické zdravotní potíže mých dětí. Toužím vyházet plnou skříň léků, vyškrtat z kalendáře termíny lékařských vyšetření.... ale to není závist. Zdraví se přeci nedá závidět, jen si prostě přeju, abychom ho měli taky.
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  8. jana: aha, nikdy by mě nenapadlo, že by mi někdo záviděl tohle... ale mě to nevadí, tak si klidně záviď.

    eva: dejnicka: a tak tohle zase chápu, protože to není utrácení za kosmetiku, ale utrácení za mě a mého koníčka... a koníčka musí mít přeci každý.

    rena: tak zrovna jsme poobědvali špagety s omáčkou, taky mám pocit, že toto mi může závidět jen naprostý cvok. (takové stěhováky bych taky potřebovala.)

    borůvka: no já tak nějak čekám, že se mi to někdy vrátí...

    dashulka: ono to bylo spíš všeobecně. i když třeba moje máma sice nevydělává nějak závratně moc, ale stejně do drogérie jde jednou za půl roku, koupí denní, noční, oční a nějaký čistící gel, utratí tisícovku a má na další půl rok vystaráno..

    šárka: tak zdraví to je všechno. jsem moc ráda, že něco takového nemusím řešit a doufám, že nikdy řešit nebudu. přeji ti hodně štěstí...

    OdpovědětVymazat
  9. Já upřímně závidím každý žencký, co může mít děti. Závidím těhotenský břicha, závidím mimina. Ale to sem asi úplně nepatří.

    Taky nerozumím tomu, jak může někdo, kdo vydělává pětkrát víc než já utrácet tak málo za cokoliv, co se hygieny týče.

    OdpovědětVymazat
  10. Článek rozhodně není o ničem, zaujmul a je k zamyšlení.
    A závist? Někdy je, zhruba pětivteřinová a malicherná ( krásný boty, ty bych chtěla taky-) asi v tomhle stylu-pak následuje prozření kdy si uvědomím, že vlastně danou věc nepotřebuju...)

    OdpovědětVymazat
  11. suhlasim s evou, zijem ani nie z 200 € mesacne, ale mam blog o kozmetike:D a ano, mna taketo clanky bavia. len by si mohla byt viac jednoznacna a prezradit nam, ze ako sa vlastne teda zivis:)

    OdpovědětVymazat
  12. Článek je super a líbí se mi i diskuze pod ním! Klidně víc takových!
    Já taky sem tam někomu závidím, většinou to, čeho se mi zrovna nedostává. Ale neznamená to, že bych to někomu nepřála! Jen bych to chtěla taky...:)
    Určitě zdraví je nejdůležitější, ale pak bych taky chtěla mít práci, která by mě bavila. To závidím lidem často. Jedno co dělají, ale když je to baví... to musí být super.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  13. blanketnoir: tak to je taková smutná závist...

    noogeta: takže vlastně nezávidíš.

    bellatrix: jsem na rodičovské, takže se živím tak různě: milodary států, muže, rodičů a jiných příbuzných. občas něco přeložím a teď vlastně dostávám honosné stipendium, takže jsem skoro za vodou.

    jana: práce, která baví, to je něco, co je podle mě naprosto v pohodě závidět. to dělají asi všichni.

    OdpovědětVymazat
  14. trb, to nebylo na tebe jakože jak si to dovoluješ utrácet za takovou blbost, když na to nemáš, to byl povzdech nade mnou samou, jak jsem toho vůbec technicky schopna utratit většinou daleko víc než mám příjem:-D Někde jsem prostě v mínusu, ale nechápu kde:-D
    A závidím taky- závidím chytrým lidem, že jsou tak chytří- taky bych chtěla kouknout na složitý matematický příklad a prostě vědět výsledek nebo něco bádat co pomůže lidstvu a tak, ale s tím bohužel nic nenadělám i kdybych se rozkrájela.

    OdpovědětVymazat
  15. dejnicka: já jsem to pochopila, že to není na mě. jen prostě pro utrácení za kosmetiku já mám Pochopení. ale pokud jsi v mínusu a nevíš kde, tak bych opravdu chtěla znát tvou metodu...

    OdpovědětVymazat
  16. mam rada take clanky, pises mudro, s nadhladom, s humorom, vies si vystrelit zo seba a neberies sa vazne
    no, zavidim, ved som clovek :)
    ale nezavidim materialne veci, no, troska ano, ale tak chvilkovo, ked vidim na niekom peknu vec,tak i poveim, mne by pristala urco viac :)
    ale zavidim ludom, ktori cestuju, ktori sa zbalia a idu, hoci len s ruksakom, toho slobodneho ducha im zavidim. lebo ked ja som bola vo veku, ked som mala slobodneho ducha, tak som riesila VS, rychlo rychlo dostudovat, zamestnat sa. a teraz, ked zas mam maleho spunta a pracu, ktoru chcem ale zmenit a trocha s aposunut dalej pracovne, sa uz ten slobodny duch sa vytratil a ja som sa zaradila do mainstreamu.
    PS

    OdpovědětVymazat
  17. a este jedna veta, ktoru hovorila babka- radsej nech mi zavidia, ako by ma mali lutovat
    PS

    OdpovědětVymazat
  18. tyhle články se mi moooc líbí... akorát nějak nechápu, že, když nechodíš do práce, z čeho žiješ? :D

    OdpovědětVymazat
  19. Já závidím své kamarádce. Studuje velice úspěšně prestižní VŠ, má super přítele, do toho ještě stíhá chodit do práce a peníze utrácet a moc pěkné oblečení a kabelky. A celkově závidím všem těmhle holkám co stíhají víc věcí najednou, protože já jsem pravý opak. Na konci dne nechápu jak jsem se mohla naučit tak málo, když jsem vlastně celý den nad tím seděla a pomalu nic jiného neudělala :(

    OdpovědětVymazat
  20. Hani, super článek, jak píšeš o ničem, ale já tam toho našla moc !! Já ti nevím, taková ta závist není, spíš mne štve nespravedlnost a smůla ke všemu když pracuju tvrdě a co z toho mám, já dobrej pocit, ale za ten se neuživím, takže to je jen troška toho mého..moc ti fandím !!!

    OdpovědětVymazat
  21. závidím lidem peníze
    závidím,že někdo kdo se neučí na písemku z matiky tak dostane 3/4...já se někdy učím dost a třeba i přes to dostanu pětku,protože udělám debilní chybu..závidím,že oni nějaké chybi nedělají...já jim sakra tka závidím, život je nefér!!
    ach tak,aspon trošku jsem si ulevila:D

    OdpovědětVymazat
  22. Takovéto články se mi moc líbí.

    O smajlících jak psala Jana jsem už taky několikrát přemýšlela. Já je nechci používat, ale neobejdu se bez nich... Takže taky závidím ;)

    OdpovědětVymazat
  23. ps: moc děkuji za komentář.

    anonymní: nijak, já vlastně jen tak přežívám.

    jája: tak nevím, asi to chce zvednout zadek a začít něco dělat.

    snbbibi: jo tak to znám. a děkuji.

    jenníe: moc děkuji za upřímnost.

    sonidlo: jezuskote, tak ty smajlíky nepoužívejte, však na tom nic není... ':_))//?:))Db))))::_(

    OdpovědětVymazat
  24. Tak tohle si nezaslouží nic jiného než :DDDDDDDD

    OdpovědětVymazat
  25. peníze jsou podle mě až úplně ta poslední věc, co se dá závidět, alespoň v mém případě. neřikám, že naši jsou bohatí, to nejsou, ale vždycky nám s bráchou dokázali nějak zařídit všechno co jsme chtěli a i tak dokázali šetřit. ALE!!! k čemu nám jsou peníze, když jenom u nás doma jsou určité problémy, z kterých je každý jednotlivý člověk nešťastný a v podstatě se trápíme všichni navzájem. většinu času si to ani neuvědomuju, ale pak si nějaká kamarádka stěžuje na tohle a tohle, a já si řikám jaký to jsou malicherný a povrchní problémy, který bych taky chtěla mít a v ten okamžik se dostaví chvilková závist, která ale zase za chvilku přejde, protože si uvědomím, že kdybychom byli doma všichni happy a za vodou, byl by ze mě úplně jiný člověk a neuměla bych se vyrovnat se složitými situacemi a postavit se životu čelem, i když od něj dostávám kopance ze všech stran

    OdpovědětVymazat
  26. jitulikaaa: peníze nejsou důležité a pohoda v rodině je určitě víc. a tak ti přeji moc štěstí a lepší časy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...