středa 11. ledna 2012

Práškové masky

... byly snad jediné, které jsem v minulém roce nakupovala. Takže se není čemu divit, že jich mám doma docela velkou hromadu. A proč mám práškové masky ráda? 
  1. Baví mě aplikace. Toto je naprosto individuální podnět ke koupi práškové masky, ale nemůžu si pomoct, mě to baví. Taky mám pocit čerstvosti masky, protože takto si to doma míchám sama.
  2. Velkou výhodou těchto masek je trvanlivost, práškové formy jsou méně náchylné k množení různých všech těch bacilů a baktérií a plísní... i když je nutné to brát s rezervou a hlavně dávat pozor na to, aby se do prášku nedostala tekutina. (Jojo už se mi stalo, že prášková maska/peeling v koupelně zplesnivěla.)
  3. S jednou maskou můžete dosáhnout velmi variabilní výsledky. Je to trošku jako s hennou, prostě si to namícháte, jak potřebujete. Pro nejjednodušší aplikaci přidáte vodu. Pro výrazné peelingové a bělící účinky smícháte s citrónem (slabší povahy si raději namíchají poměr citrónové šťávy a vody nebo jen s pomerančovým džusem). Pro větší hydratační a pleť vyživující účinky míchejte s bílým jogurtem, mlékem nebo smetanou. Toto jsou varianty, které si pamatuji a používám. Ještě je možné míchat s tomatovým džusem (snad pro zralou pleť a proti vráskám), s různými bylinnými, černými nebo zelenými čaji (pro zklidnění pokožky) nebo s nastrouhanou okurkou (pro hydrataci) a mnoha různými ingrediencemi, které jsem osobně zatím nezkoušela. Prostě kreativitě se meze nekladou.

Práškové masky jsou různé. Jílové jsou čistící, peelingové masky mají v sobě drobné částky jako například kokos nebo strouhanou čokoládu. Já mám doma tyto:

byla moje první a zatím je tou nejlepší práškovou masku, kterou jsem vyzkoušela. Voní, na obličeji je moc příjemná, naprosto úžasně obličej opeelinguje a vyhladí. Škoda, že u nás není běžně k sehnání, tenkrát prodávali v Lidlu dvě varianty a dodnes lituji, že jsem si nenakoupila zásoby... protože cena kolem stovky za takový zázrak byla víc než lidová.




je něco, bez čeho bych se klidně obešla, i když tedy tak krásně voní po heřmánku. Ty účinky jsou takové šulnul mi občas přijde, takže ji míchám většinou s citrónem, a pak je to mnohem lepší... až bych se nestyděla říct úžasné.




je mnohem víc peeling než maska. Jako maska to moc nedrží pohromadě, proto ji většinou míchám s jogurtem, pak je na obličeji opravdu příjemná, jogurt pleť hydratuje a maska je tak hrubá, že poskytne na konci spa-desetiminutovky při smývání důkladný peeling. Vhledem k ceně tu masku ale spíš nedoporučím, já jsem ji měla v akci Heartsy. Stejně tuto masku/peeling moc nepoužívám a spíš mi jen stojí v koupelně. Ale zase se mi moc líbí balení - skleněná lahvička, takže se za to opravdu nestydím.




je voňavá a poskytuje viditelné výsledky. Je ovšem velkou nevýhodou, že zrovna tato maska nadělá největší bordel. Jinak by byla asi moje nejoblíbenější, protože výsledky jsou stejné jako u Suhady ovšem s tím rozdílem, že tuto masku můžu klidně dokoupit, až mi dojde.




Silk Naturals, Watermelon Coconat Detox Mask
jsem dostala jako GWP a v nabídce SN jsem ji nenašla, takže to asi byla jednorázová akce? Nevím, ale zas až tak nemusíte litovat, protože tato maska není výjimečně speciální. Docela pěkně voní, cítím tam kokos, i když místo melounu cítím jahody (asi mám divný čumáček). Maska s vodou je naprosto hladká, jen v ní plavou taková malá zrníčka (to bude asi ten meloun), ve svojí dávce jsem jich našla snad pět. Na obličeji je neviditelná a zasychá do hladkého gelového povrchu. Nějaké superiózní skvělé účinky jsem nezaznamenala, snad jen lehká hydratace a to je asi tak vše, ale zas co já vím, možná mě do opravdu detoxikovalo na půl roku dopředu.



A jak práškové masky míchám?
  • ve dlani, protože jsem líná hledat nádobku, ale uznávám, že s nádobkou by to bylo mnohdy jednodušší
  • některé z těchto masek mají celkem silné tendence odpuzovat vodu (Suhada, Raw Gaia) - o to náročnější je to v dlani důkladně vymíchat
  • s každou práškovou maskou se musím vždycky naučit pracovat, protože vychytání té pravé konzistence je celkem důležité
  • všechny tyto masky se velmi snadno smývají (tedy kromě Raw Gaia, která špiní, a je třeba na ni vzít třeba jar nebo tak)



A to je asi tak vše. Nějak mě nenapadá nějaký duchaplný závěr. Snad jen... přeji krásný den.

    15 komentářů:

    1. Téda, krásná sbírka a skvělý článek=)

      OdpovědětVymazat
    2. Parádní zásoby! :-D
      Hennu používám a kdyby se dala stejně jako henna tak všelijak spatlat maska... No určitě si nějakou práškovou masku na nákupech přivlastním, bo toto mě fakt zaujalo :-)

      OdpovědětVymazat
    3. tyjo, o tom jsem ani nikdy neslyšela :) zajímavý,, sama teď používám masky z rituals a jsem s nima moc spokojená, až dojdou, tak se poohlídnu po nějaké práškové :)

      OdpovědětVymazat
    4. tá čokoládová vyzerá ako kakao! až som práve dostala úchylný nápad napatlať si ho na tvár

      OdpovědětVymazat
    5. Tu Suhadu maji u nas na trhu za libru aka 30kc tak ti jich par privezu az pojedu zpatky do CR:-) mne vonela hezky ale ja nemuzu to opadavani cuciku, bych se zblaznila:-D xx

      OdpovědětVymazat
    6. Super clanek! Moc moc dekuji, nejake takove rozebrani jsem presne potrebovala:-)

      OdpovědětVymazat
    7. tereza kohutova, fakt jako? nemůžu uvěřit, že by na mě byl někdo tak hodný.
      já jsem věděla, že suhadu mají normálně v obchodech v uk a nejspíš asi i v německu, tak pořád čekám, až to lidl doveze i k nám a pořád nic (a už je to víc než rok).

      nina, a víš co, ta maska kakao obsahuje. dokonce jsem ji i ochutnala a chutná jako kakao. jen teda nevím, jestli je nějaký rozdíl ve zpracování kakao pro jídlo a pro kosmetické účely.

      katie, na rituals jsem zrovna včera koukala a pak jsem raději nic nekoupila. asi se na to příště kouknu znova a lépe.

      bebe, to určitě nějakou kup.

      dášo, děkuji.

      OdpovědětVymazat
    8. Super článek, hned mám chuť něco nakoupit...práškovou jsem měla jen jednu a to SN nějakou myslím s ananasem a byla jsem s ní spokojená...

      OdpovědětVymazat
    9. Haha ja rada delam lidem radost, ale domu dojedu az tak na velikonoce:D Se podivam co tu jeste mame za praskovy masky, kdyz uz budu v tom:) Jinak u nas sem ji videla jenom na tom trhu, tam je to vsechno takovy laciny. V drogerkach sem nezahlidla, ale mrknu se. x

      OdpovědětVymazat
    10. dashulka, no nakupuj, kočičko, nakupuj. tu ze sn s ananasem jsem nezkoušela a ani zkoušet nebudu, protože mi sn masky přišly slabší.

      tereza, a ty jsi naprosto zlatá, takže já si velikonoce značím v kalendáři, přepisuji na vánoce a je to. (ale jako žádný nátlak a tak.)

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. Ted sem si to tu precetla, no nebudu se cejtit nijak nucena, neboj:) Mne se ty tvoje recenze tak libi, ze si je proste musim zaridit dodanim produktu!:D x

        Vymazat
    11. o praskovych maskach som este ani nepocula, a v lidli som si teda ani tuto nevsimla, ako vidim mozem lutovat..

      OdpovědětVymazat
    12. Suhadu mam a používám docela často a přijde mi skvělá :) Jen se chci zeptat..v jakém poměru to mícháš ? :)

      OdpovědětVymazat
      Odpovědi
      1. to už si moc nepamatuji, maska mi došla asi před rokem. ale míchala jsem tak od oka, dokud to nebylo dostatečně tekuté, aby se to dobře nanášelo... asi tak hrst masky a třikrát kápnout pořádně vody?

        Vymazat

    Děkuji za všechny komentáře!

    Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...