pondělí 30. dubna 2012

Minerální makeup vs. BB krém

Mám ráda minerální makeup. A mám ráda BB krémy... A víte, že minerální makeup a BB krémy toho mají hodně společného?

(1) Jsou to určité nové formy makeupu. Minerální makeup přichází s konceptem sypkých drcených minerálů, naprosto úplně přírodního složení a velké variability odstínů, tónů a podtónů. BB krémy přichází s revoluční multifukcionalitou a spojením pečujících a dekorativních vlastností.

(2) Obě tyto formy makeupu získaly slávu nejdříve v neevropských destinacích. Královstvím minerálních makeupů je Amerika, jasně, existují i evropské značky, ale každý zná EDM, Silk Naturals, Bare Minerals... Asie a především Korea je pak hnízdiště většiny slovutných značek BB krémů.

(3) Bohužel jak pověst MMU, tak vlastnosti BB značně utrpěly západoevropským pojetím těchto fenoménů. MMU se v rukou drogérkových společností Loreálů, Rimmelů a jiných změnil spíše na sypký pudr bez krycích schopností, zatímco BB krém Garnier přeměnil na tónovací krém. Což jen tak mimochodem mě přivádí na myšlenku: je něco špatného na solidním krytí?

(4) Ty pravé formy jsou na českém trhu dostupné pouze omezeně. Sice máme Bare Minerals v Sephoře a na Aukru můžete bez problémů ulovit nějakou tu mysshku, ale ten větší a ještě větší výběr všech značek je zatím omezen pouze na zahraniční e-shopy a eBay.

(5) A pokud se při nákupu BB a MMU trošku rozšoupnete, tak bohužel zaplatíte české DPH, poplatek poště a kdyžužtakuž třeba i to clo.

(6) Situace se ovšem zlepšuje. Pomineme předražený český e-shop BB krémů, který raději ani jmenovat nebudeme. Nabídka BB krémů se ovšem rozšiřuje i na Aukru a myslím, že je pouze otázkou (i když nejspíš dlouhého) času, kdy některé asijské značky proniknou i do evropských Sephor. Stejně tak nabídka českých e-shopů v oblasti minerální kosmetiky roste. V Česku už koupíme Lily Lolo, EDM, Pure&Simple a další.

(7) Trend BB a minerálních makeupů se tak snadno kopíruje. A tak své BB má už Esteé Lauder, Clinique nebo M.A.C., stejně tak minerální pigmenty můžete najít v kdejakém výrobku z drogérie. I tak ty originální verze zůstávají stále lepší, vždy dám přednost BB od Skin Food před jakkoliv luxusní verzí od NARS.

(8) BB i MMU jsou při použití lehké, nezatěžují pokožku, neucpávají póry a také proklamují své pečující a ochranné vlastnosti, které dost často i fungují.

(9) Oba dva obsahují SPF ochranu proti slunci. Pro BB krémy je toto pomalu jeden ze smyslů existence, minerální pigmenty zase obsahují určitou minimální ochranu přirozeně z podstaty.

(10) BB i MMU bez problémů seženete ve vzorku, takže není problém vyzkoušet si odstín, konzistenci a jiné před koupí plného balení.


Tak co máte raději, BB krémy nebo minerální makeupy?

17 komentářů:

  1. Já jsem nikdy nepřišla na chut minerálnímu make-upu. Podle mě je to prostě jenom jinej název pro pudr...
    Na BB cream se těším, až mi dorazí vzorky z eBaye...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no to je právě důsledek bodu tři, opravdu existují mmu, které jsou krycí.

      a jinak doufám, že budeš s bb spokojená.

      Vymazat
  2. Minerální vzhledem k typu pleti není to pravé ořechové, proto zůstávám u BB.

    OdpovědětVymazat
  3. BBčka postupně objevuji a nejsem si jistá, že mi hutnost a vyšší krytí bude vyhovovat (krytí možná časem taky, ale hutné jsou všechny, to jo; holt nic moc silnějšího než tónovák většinou nepotřebuju). Minerální make-upy jsem měla možnost vyzkoušet ze vzorečků od známé, nicméně mám na to blbé náčiní a s jemňoučkým štětcem se to prostě pořádně nanést nedá (nebo to neumím), páč mi to trvalo hrozně dlouho, hrozně jsem toho vypotřebovala a na kůži stále nic moc.
    Pročež usuzuji, že to chce asi cvik, ale věřím, že to za to stojí.
    Verunka

    OdpovědětVymazat
  4. B jsem vyzkoušela zatím jen od Garnier a na léto to určitě pro mě nic nebude. Ale chci zkusit ten od Skin 72. MMU používám už delší obu a jsem s ním spokojená. Na léto toho moc nepoužívám, jen bronzer a sem tam minerální pudr, abych se neleskla. Navíc na mém pihatém obličeji toho moc poznat není. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Stejně jako Veronika, tak jsem zatím taky testla jen ten BB od Garnier. Trb, tušíš prosím, jestli existuje i nějaký přírodní BB krém? Popř. bio a tak? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo tak bb krémy v bio snad ani neexistují. jakože eco friendly značka je innisfree nebo brtc nebo bio-essence, ale tedy u ani jednoho si nejsem jistá tím, jak moc je bio to bio. myslím, že innisfree je bio, pamatuji si, že jsem někdy něco na ten způsob četla, ale byla to pro mě dost ne moc podstatná informace, takže možná si to špatně pamatuji...

      Vymazat
    2. une ma organic bb http://www.unebeauty.com/en/products/make-up/face/intuitive-touch-bb-cream-foundation.html

      Vymazat
    3. Díky za tipy, zkusím to omrknout ;-)

      Vymazat
  6. ženy, našla jsem v regálech místního DM Garnier BB krém s matujícím efektem. Nikde na netu jsem nebyla schopna se dopídit toho, zda je ten matující efekt opravdu znát, případně zda je lepší než jeho bratříček.
    http://www.garnier.de/_de/_de/our_products/product.aspx?tpcode=OUR_PRODUCTS^PRD_SKINCARE^BB_CREAM^BB_CREAM_DISCOVER^BB_CREAM_RTN2&prdcode=P19002

    Nemáte nějaké zkušenosti?
    dík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj už jsem o něm něco zaslechla, ale zkušenosti nemám a myslím, že recenze to taky mělo nic moc...

      Vymazat
  7. BB

    minerálních jsem zkoušela pár a nějak mě vysušovaly, i když vůbec nemám suchou pleť
    navíc byly všechny moc tmavé
    a sadu vzorků z EDM mi někdo ukradl, oni pak odmítli vrátit peníze, já si musela stěžovat na PP a celkově mě to znechutilo od nich ještě někdy něco zkoušet a vlastně z minerálních vůbec (na čemž se ovšem podepisují spíš ty dvě předchozí věci, ale tahle zkušenost taky nepomohla)

    OdpovědětVymazat
  8. ja som nevyskusala ziadny mineralny este a BB len garnier v drogerii ateraz ten loreal co je najprv biely a po rozotreti sa urobi na telovu farbu ale v obchode mali len medium a to bolo tmave ako prase cize nic somsi domov neodniesla....cize odpoved na otazku znie ze este neviem,ale ak by ma tie BB urobili bledou tak idem do toho :)

    OdpovědětVymazat
  9. BB jsem ješte nezkoušela, ale horuji pro MM, páč mě ještě nic tekutého nepřesvědčilo, že dostatečně kryje, přitom nevypadá jako maska a vydrží na pleti víc než pár hodin a ještě bez lesknutí.

    OdpovědětVymazat
  10. Zkusila jsem oboje, jednu dobu jsem byla nadchnutá z MMU, pak zase z BB...a teď se asi pokorně vrátím k minerálům. Nejraději mám The All Natural Face, ale přemýšlím, že prubnu EDM.

    OdpovědětVymazat
  11. já nejspíš nikdy mm nevyzkouším...trpín utkvělou představou, že mě hrozně bude vysoušet a budu mít před třicítkou vrásky jak indiánská babička

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...