středa 18. dubna 2012

Péče o pleť

Pečující kosmetika je moje slabost. Poslední zhruba rok jsem se nechala trošku nalákat a nakupovala spíš makeupy a jiné, ale s horší pletí přichází i jiné potřeby a já zase nakupuji pečující kosmetiku všech druhů, velikostí a vůní. Nejsem totiž spokojená se stávající péčí. Trošku si to zrekapitulujeme... toto právě teď používám:


Ráno: Luview Lemon Balm Bubble Cleansing Foam - Skin Food Peach Sake Toner - UNT Duo Réveil - UNT Ex White - Beija-Flor Naturals Amazon Antioxidant Treatment (pouze občas)


Pro večerní odlíčení používám jedno z následujících (na fotce není vše): Bioderma micelární voda - Avéne micelární voda - La Roche-Posay micelární voda - Yves Rocher micelární voda - theBalm Balms Away - Silk Naturals Apricot Cleansing Oil - kokosový olej - olivový olej
...asi si teď myslíte, že mi přeskočilo, ale většina těch micelárek je skoro na dně nebo jenom v cestovním balení, kokosový olej používám, protože pro něj moc nemám jiné použití a když už to doma mám... a olivový olej je spíš taková nouzovka


Večer: Luview Lemon Balm Bubble Cleansing Foam - UNT Duo Réveil - Of A Simple Nature Floral Indulgence Facial Serum


Květinové vody používám pod olej nebo jako tonikum nebo jako nouzový "krém": Saloos Květinová pleťová voda Levandule - Bulgarian Rose Rose Water natural


Peelingy používám minimálně: Becca&Mars Lavender Love Mask and Scrub - Alexis Lauryn Microderm Abrassion Cream


V maskách se naopak vyžívám: Raw Gaia Raw Chocolate Face Pack - Kosé Mask White - TonyMoly Tomatox - Yves Rocher 3 Minutes Fresh Mask with lemon zest


Regenerační krémy: La Roche-Posay Cicaplast - Nivea Baby Bottom Ointment


Na něco z toho tady už recenze existuje... na něco se objeví v následujících dnech. Ale nejsem s tím moc spokojená. Protože prostě pupínky se najednou zase dělají. Kdysi dávno jsem četla, že až dva roky po porodu je ještě žena plná hormónů, které ovlivňují její tělo, pleť, mysl a podobně. V listopadu moje mladší dítě oslavilo druhé narozeniny a od té doby to jde se mnou z kopce. Něco na té teorii asi bude. K tomu se beztak přidal stres, nenechavé prsty, porucha štítné žlázy a hormony v tabletce... no není na mě pěkný pohled.

Právě teď mi došlo, že jsem vám ještě nevyložila svou teorii péče o pleť. Mám totiž takový systém, ráno používám konvenční, večer přírodní kosmetiku, nebudu machrovat jak úžasně propracovaný je toto systém, že večer se pleť regeneruje čistě z přírodních zdrojů, zatímco ráno má chemickou ochranu proti civilizačním nástrahám běžného dne. Kecy kecy kecy. Je to prostě tím, že jsem magor, nevyhraněný a nesystematický s přehnaně kreativním myšlením. Mám ráda přírodní kosmetiku i vysoce vědeckou chemickou kosmetiku, takže toto uspořádání víceméně vychází z mých zálib a nekontrolovaných nákupních záchvatů, abych všechnu kosmetiku, kterou nakupuji, taky někdy upotřebila. No a večer přírodní, protože to jsou často oleje a olej na den pod makeup to je dost na milosrdný skok makeupu z okna, že ano. Ovšem jak to tak vypadá, moc to zrovna nefunguje (překvapivě a takový promakaný systém to je: nakup, co se ti líbí - používej libovolně - ono to nějak dopadne), asi se budu muset vrátit k nějakému méně kreativnímu systému jakési striktní péče tří kroků a třeba se opět dočkám čisté a hladké pleti. Prostě nuda, která vyústí v ještě nudnější dokonalost.

A ještě takový náhled, co je v současné době u mě ve frontě na koupelnu:

Soap&Glory Fab Pore Hot Cloth Cleanser - UNT Clearegen - SynCare Enzymový peeling - Pai vzorky krémů (začala jsem Avocado&Jojoba, bude následovat Chamomile&Rosehip, Geranium&Thistle, Macadamia&Rose) - vzorek čistícího krému Pai Camellia&Rose - další vzorky lékárenské kosmetiky - vzorky kosmetiky SynCare (není na fotce).



Jen si tedy nejsem jistá, jak přesně nakombinuji ty AHA/BHA kyseliny a enzymatický peeling, zas abych to nepřehnala... Asi si Clearegen schovám až na zimu.

Tý jo a tento článek je asi dost na ránu pěstí mezi oči, chtělo by to vypotit spíš nějaké praktické rady, ze kterých si domů něco odnesete... jako hydratovat-hydratovat-hydratovat, čistit-čistit-čistit a hlavně pravidelně a šetrně, systematicky a účinně, občas maska, peeling opatrně, SPF ochranu hojně a tak vůbec... vy to všechno znáte nebo si to vygooglíte a já si jdu dát zatím papírový pytlík na hlavu, abych to nějak elegantně uzavřela.

30 komentářů:

  1. používáš toho docela dost, někdy je těžký si vybrat jen pár serepetiček, tkerý na sebe člověk bude pravidelně patlat. Já se v různých etapách pohybuju mezi přírodní a lékárenskou kosmetikou, jednu dobu mi pomáhá to, pak zase ono - ted právě mám období chemie :) xicht mám relativně vpohodě,ale myslím, že mi to drží jen ty pilulky, až je jednou vysadím, tak se budou všichni okolo ještě divit...a já bych je rak ráda vysadila a dala tomu tělu oddych, ale copak se odvážím????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. docela dost? to ti nevím, pravidelně vlastně používám jen ráno čistíci pěnu - tonik - sérum - v zimě krém, ten ale teď nepotřebuji. a večer odlíčení - čistící pěnu - olej. + tedy oční krém samozřejmě. ono toho jde používat ještě méně?

      všechny ty peelingy, (ty stejně moc nepoužívám) - masky - regenerační krémy používám jednou týdně, když si vzpomenu... jen tedy mám větší výběr v těchto oblastech.

      jinak zvláštní je, že antikoncepce na mě nemá moc vliv v tomto ohledu.

      Vymazat
    2. špatně jsem po ránu formulovala svoji myšlénku - myslela jsem, že máš pěkný výběr a já bych měla problém si vybrat, co z toho zařadím do pravidelné péče....
      no, asi jde o to jakou přesně tu antiko vybrat, aby ten vliv měla

      Vymazat
    3. tak to zas jo... výběr to mám.

      s tou ha je to u mě tak, že nikdy jsem vlastně nechtěla tyto problémy řešit pilulkama. takže jsem měla vždycky naprosto nízkohormonální asi pět let tu jednu a samou, která na mě měla minimální účinky...

      Vymazat
    4. ja beru asi rok a pul tu nejslabsi (aspon si myslim),ktere je na nasem trhu k dispozici (0,2) a zatím se nekonalo zadné markantní zhoršení...za což jsem ráda.... jako semo tamo teda se ráno divím, co se to urodilo, to zase jo...

      Vymazat
    5. Já myslím, že při chatickém užívání chvíli tak a chvíli zas něco jiného nepomůže asi nic. Jinak já taky beru nízkodávkovou HA a vliv na mě má naprosto úžasný. Pleť jak z alabastru.
      Trb a nevadí ti ty oleje? Vážně si nedovedu představit, že bych na svou pleť se sklonem k akné dávala cokoli olejovatého, to by asi nebylo moc dobré.

      Vymazat
    6. tak právě takovému chaotismu se snažím vyhnout, stávající kombinaci používám asi tři měsíce a hodlám to používat, dokud to nespotřebuji.
      oleje mi nevadí. dávám na mokrou pleť a mastná jsem... ale málo a vsákne se to. jen bych tedy měla upřesnit, že nemám mastnou pleť a ten olej mi je na pleti moc příjemný, jakoby vyhlazuje pleť. proti akné tedy nepůsobí, ale zase to ani nezhoršuje...

      Vymazat
    7. přidávám se k trb s tím, že oleje mi taky na pleti žádnou paseku nedělají. Mám ráda levandulový od salusu a taky atopikderm - ten mi strašně moc voní

      Vymazat
    8. Měla jsem a mám smíšenou pleť a vždycky jsem se bála ucpávání pórů, používat na sebe oleje by mě nenapadlo. Mám lehce rozšířené póry i když co se mi pleť uklidnila do té míry (přičítám to HA i věku, z puberty už jsem přece jen venku a na své patnáctileté já vzpomínám s úsměvem), že se opravdu nepotřebuju každé tři hodiny přepudrovávat, tak to ani není nijak dramaticky znát, takže je neřeším. Samozřejmě si uvědomuju, že i smíšená nebo mastná pleť potřebuje hydratovat, ale nikdy jsem na to teda nešla tudy, to se obávám. I když nejvíc stejně preferuju hydrataci zevnitř a snažím se hodně pít.

      Vymazat
  2. ahoj, co si myslíš o teorii, že by člověk měl na sebe v rámci péče patlat produkty jedné značky a řady, protože účinky se prý pak násobí a místo toho, aby se tloukli mezi sebou?
    Jinak díky za radu, mám to co se týče přírodní kosmetiky (aktuálně, body shop aloe vera řada) a chemické kosmetiky (La Roche Possay) stejně, a včera jsem zrovna přemýšlela, kterou řadu kdy použít. :)
    Chtěla jsem se zeptat: Raw Gaia maska -- neucpává ti póry? Někde jsem četla, že kakaové máslo je na póry mor.
    A těším se na recenzi Soap ang Glory. Chodím okolo ní mlsně tu v Douglasu, ale bojím se, že je to běžná drogerková kosmetika v hezkém obalu. A za tu se mi platit 15 a víc euro nechce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem to s tím kakaovým máslem taky někde četla - ucpává póry. ale v té masce není kakaové máslo, je tam prášek, jak kdyby si vzala normální kakao (tedy ono to asi bude jiné, ale vypadá to dost podobně).... jo a póry mi to neucpává, naopak tak pěkně vyhlazuje pokožku, ono to funguje i jako jemný peeling.

      jo a teorie, že by se měly kombinovat přípravky z jedné řady?... no z toho horního výčtu je asi dost jasné, co si o tom myslím. pro mě to je zbytečnost a vlastně i komplikace, protože kdo by chtěl v koupelně mít jen jednu řadu (někdo asi jo, ale já ne)... takže já si tak kombinuji a kombinuji, většinou překombinuji... myslím si, že z velké části je to spíš jen marketing. a krom toho kdykoliv jsem měla nějaké kompletní řady, žádný extra účinků jsem si nevšimla (a ano vyzkoušela jsem i slovutnou clinique a tři kroky a nic)

      Vymazat
    2. aha, tak to je dobrý, do toho pujdu, na masky jsem ujetá. :)
      Na moji bolavou pleť (roky akné různé hloubky), která byla na podzim napadena bakteri, co mi začala na obličeji dělat hluboké boláky plné hnisu, se mi nejvíce osvědčila.
      0) antibiotika, co zabila bakterii
      1) zklidňující péče (kosmetická katastrofa od lush aplikovaná denně, gel z 95% aloe vera plus nyní ta body shop aloe vera řada). Bylo opravdu vidět, že to intenzivně pomohlo, přestali se mi dělat vředy, zbyla jen trocha mastnoty, póry a občas pupínek (což je pro na mě výborná pleť)
      2) nyní chci zlikvidovat zbytek pomocí effaclaru od LRP, používám pár dní pár výrobků a musím říct, že super
      3) poslední krok bude zbavit se jizev, ale na to si už vážně asi skočím k dermatologovi, nejsem takovy chemik, abych si ordinovala AHA nebo kys. hylarunovou sama, vážně se bojím překombinování.

      Snad něco z toho pomůže :)

      Vymazat
    3. tak jo... já si asi budu muset to aloe vera taky nějaké pořídit.

      Vymazat
  3. Taky se mlátím mezi chemickou a přírodní kosmetikou. Teď jsem na tom tak, že ráno umyju obličej Sponjac houbičkou, pak pleťová voda ABCderm od Biodermy a na to krém DayWear od EL (už ho chci konečně dospotřebovat). Večer se odlíčím 9 to 5 od Lush (taky už se ho chci konečně zbavit), potom pleťová voda Tea Tree (taky Lush), a pak buď nic, nebo konopný/růžový krém od MULondon.
    Chci se teď víc zaměřit na tu přírodní kosmetiku, jen řeším péči o oční okolí, protože se mi začaly docela dělat vrásky. A také mě hodně láká kosmetika Avene (mám od nich čisticí gel, který je moc fajn).
    Peeling (jak na tělo i obličej) jsem si začala vyrábět sama - ovesné otruby s trochou oleje (olivový, mandlový.
    Prostě jsem na tom jako Ty. Láká mě toho spousta, ale taky vím, že není dobré střídat jedno za druhým, a že už bych si konečně měla najít něco, co mi opravdu sedne a já to budu používat déle než jen pár měsíců. Kosmetika je prostě mor:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo kosmetika je mor... hlavně ty nákupy a já pak doma nad tím sedím a přemýšlím, co jsem tím chtěla dosáhnout a jak to zkombinovat. jinak taky používám zrovna teď taky spoustu věcí, jen aby to už bylo z domu...

      Vymazat
  4. :-))) hezky jsi vypsala svůj šuplík pěčující kosmetiky. Mě tedy vyhovuje podobný systém, ráno spíše chemie z lékárny a na noc příroda, ale nijak jsem si to nikdy neodůvodňovala, spíš to tak vzešlo z toho co mi sedlo.
    Jinak já též jsem něco málo přes dva roky po porodu (navíc jsem skoro 1,5 kojila) a pleť mám strašlivou nejstrašlivější, v pubertě jsem nic takovýho nezažila. Mě gynekolog řekl, že co se divím, těhotenství a kojení je pro ženu vlastě destrukce a někomu trvá léta, než se hormony srovnají, takže vydržme a doufejme, že bude líp;-)
    Teď mám v testovací fázi Konjac with Bamboo.
    A já jsem zrovna typ, co má radši ucelenou řadu, ikdyž taky to nedodržuji striktně, ale každopádně se mi to líbí vyskládané v koupelně, že to není každý pes jiná ves:-D:-D
    Izi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no jo, jenže mi přijde, že moje pleť se naopak vrací silně do normálu. takhle hnusnou pleť jsem totiž měla vždycky. jenže pak dva roky těhotná a dva roky rozbouřených hormonů mi ukázaly, jaké to je hezké mít hezkou pleť...

      Vymazat
    2. sorry, ale ten gynekolog je debil. ako moze chlap zene nieco take povedat??? primitiv...
      (viem, ze je to OT, ale toto mi nedalo)

      Vymazat
    3. mě to neurazilo;-) psaná forma vyzní dost jinak než styl jakým se to řeklo, hawk.
      Izi

      Vymazat
  5. abych byla upřímná, tak já osobně si myslím, že stav pleti ovlivňuje pouze vnitřní stav těla..kosmetika tomu jde sice krapet naproti, ale pokud se tělo nesrovná, tak se s tím moc dělat nedá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si to vlastně taky myslím... a proto ten papírový sáček z hlavy už raději sundávat nebudu.

      Vymazat
  6. Vysadila jsem HA, jelikož mi přijde jedno dítě na zbláznění málo. Moje dosavadní veškerá kosmetika přestala fungovat, resp. funguje naopak. Nemam nervy shánět novou, spoléhám na brzké otěhotnění, při něm jsem nepotřebovala víc jak pikslu s niveou... Tak mi je hrozně sympatický, že jsi mezi všema kosmetickýma nadšenkyněma jediná, kdo nepředstaví jednotlivé výrobky s detailním postupem, jak to dělat, kterej mě stresuje, protože nejsem schopná udělat tři dny po sobě jakejkoliv úkon stejně, protože si buď nevzpomenu, nebo už je to pro mě nuda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji za komentář a doufám, že tedy budeš brzy těhotná. já jsem to měla taky tak, stačilo mi cokoliv, tak jsem na sebe tak bez systému taky patlala cokoliv a měla jsem krásnou pleť.

      Vymazat
  7. jo a nebudeš dělat recenzi na UNT Ex White? Vidíš nějaké výsledky?Díky, Izi

    OdpovědětVymazat
  8. Mně se pleť zasekla v pubertě, takže i když mi už náct dlouho není, obličej je jiného názoru. A co mi pomáhá? Vlastně nic, nebo jen na chvíli, nebo nedokonale. Mohla bych dělat reklamu na téměř všechny nešvary pleti. Ale chtěla jsem se hlavně zeptat: když se ti takhle zhorší pleť, jaká dekorativní kosmetika ti to pomáhá zamaskovat? Čtu tě dlouho a z toho, co píšeš jsem měla za to, že máš téměř vždy krásnou, bezproblémovou pleť. Samozřejmě je možné, že jsem takový příspěvek přehlédla, zapomněla, v tom případě se omlouvám. Ještě se mi nepodařilo najít líčení na pleť jako mám já, ale ono to asi pěkně nalíčit jako bezproblémovou pleť ani nejde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no bezproblémovou pleť... asi s výhradami jsem před půl rokem měla. je tedy pravda, že ten foťák dost toho schová, ale zase přiznávám, že minulé léto jsem měla pleť hezkou.

      a maskuji prostě korektorem (mám teď thebalm a collection 2000). a když už je fakt hrozně, tak korektor a přes to ještě minerální makeup (nejvíc mi z těch krycích vyhovuje lumiere).

      Vymazat
  9. Dík za fotky, trb. Už nemám pocit, že toho doma skladuju hodně :-D
    To je jak na houpačce. Jednou mám pocit, jak můžu bb krém vyhodit z okna, bo přeci dnes vypadám úžasně... a z toho přijde den, kdy bych snad nevylezla bez kapuce a slunečních brýlí :-D Dnes z tvých stránek odcházím s pocitem, že i když to někdy stojí za houby, tak stejně bude líp :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj, já jsem měla pleť vždycka krásnou v těhotenství, ale po šestinedělí to šlo do kytek. Tak jsem pochopila, že je to o hormonech, a nic s tím nenadělám. protože hormonama se ládovat nechci.Vyzkoušela jsem lecos levného i drahého-Clinique celou řadu, Normaderm, Effaclar, Biodermu. Chodila jsem na kosmetiku, na dermatologii pro všelijaké Skinoreny, Differiny, v antibiotikách jsem se mohla koupat celá.Dokonce jsem se na mateřško nelíčila, takže jsem se dekorativkou nezatěžovala. Tak jsem už smířená, že prostě to tak nekdo má, a doktor Plamínek to spraví.Momentálně teda nepoužívám celé řady( nějak mi přišlo, že to sice zabere, ale pleť mi to přesuší...), dokonce to i hodně střídám.Na co nedám dopustit jsou micelárky( jakékoliv- Bioderma, ISIS, Ziaja- efekt mají všechny stjný),´domácí peeling medovo-olivový,2 měsíce zkoušil řebříčkový gel na T zonu a fakt se mi pleť mín mastí, a testuji i kokosový olej na noc( jinak se večer mažu dětským krém ), no a ráno avene na T a jinak jakýkoliv hydrat. krém- momentálně Ziaja okurkový, protože miluji jeho vůni,ale dlouho jsem dávala všelijaké krémy hydrat. bioderma, avene.A nějak to jde.Ještě jsem změnila čištění pleti- čistím gelem a mikrovláknovou( švédskou) útěrkou z Rossmana ( viděla jsem to na Youtube) a opravdu to rychle a efektivně vyčistí pleť dokonale, že ani ten peeling nemusím dělat tak často a na tamponku s micelárkou už nezůstane nic. Takže třeba pomáho tohle. Petra

    OdpovědětVymazat
  11. so great products! nice post:)
    please visit me in free time:)
    http://mesmerize87.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  12. To znám, byla jsem dávno přes dvacet a pořád mě trápilo akné. Někdy ve 25 jsem zkusila vyměnit kosmetiku na pleť problematickou za kosmetiku na pleť citlivou (ani nevím co mě to napadlo) a stal se zázrak, polovina akné byla pryč. Teda neměla jsem pleť nějak katastrofickou, ale nebyla chvíle kdy bych neměla nějaký ten pupínek, někdy i ty zákeřné podkožní a tiše jsem záviděla kamarádkám jejich bezchybnou pleť.
    No a letos už mi bylo 30 a poprvé v životě jsem se objednala na kosmetiku (uloveno přes slevový portál). No a ta kosmetička pracovala s kosmetikou Biologique Recherche a to ošetření bylo velmi příjemné (ale na můj vkus moc dlouhé). Nakonec mi doporučila, abych si koupila alespoň jejich exfoliační vodu, Biologique Recherche Lotion P50V, že je to moc dobré na problematičtější pleť (né úplně problematickou, na tu mají něco silnějšího, jmenuje se to stejně ale není tam to "V"). Jo cena není tedy lidová, 1000 Kč za 250 ml, ale rozhodně se vyplatí - já to budu kupovat už asi napořád. Mimochodem to balení mi vydrželo při každodením používání 2x denně 6 měsíců. No a teď k těm účinkům na pleť, jsou úžasné - má to nějaké nižší pH takže je to jako by trochu kyselé ale pleť to nepodráždí (je to prý nabité přírodními látkami a vitamíny). Jemně to den za dnem odstraňuje odumřelé buňky, pleť se tak nějak projasňuje, sjednocuje a vyhlazuje. Asi po měsíci se mi úplně přestalo dělat akné, za tech dalších 5 měsíců se mi vyrobily tak 4 pupínky celkem, což je neskutečné. Taky pokud už se ty pupínky vytvořily tak se rychleji zahojili. No těžko se to popisuje, prostě já jsem nadšená a i přes vyšší cenu budu kupovat pořád. Jo a beru nízkodávkovou HA a mastnější T-zónu mi to nespravilo, tu mám pořád.
    Jinak zkoušela jsem od té značky i sérum a nějaký ten krém a tam už výsledky tak jednoznačné nebyly.
    Kromě této vody toho mám doma taky spoustu, masky, krémy, séra... Teď bojuju zas proti prvním vráskám :-)
    Skvěle se mi osvědčily i vitaminové kapsle na pleť (C + E) a růžový olej od Saloosu, ale kdybych měla vybrat jen jednoho favorita tak tu vodu.
    Jo a ještě jedna poznámka, já teda zkoušela jen ten 100 % Růžový olej od Saloosu, jiný ne, ale sama mám smíšenou pleť a po tomhle oleji rozhodně vůbec mastná nejsem. Nevím jestli se totiž správně chápe to nanášení na vlhkou pleť - takto se to totiž nanáší ani tak ne proto, aby se to rychleji vsáklo, ale aby se dalo na obličej rozprostřít velmi malé množství a to 1-2 kapky. Já dávám maximálně 2 a olej se hned vsákne a jsem suchá, dávám s klidem i pod makeup. Růžový olej navíc obsahuje vit. C a je antiseptický.
    Ale zase není přípravek ten, který by vyhovoval všem, že :-(

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...