sobota 5. května 2012

Everyday Minerals: makeup

* vzorky makeupu jsem dostala od českého e-shopu pureskincare.cz, děkuji pěkně.

Vzorky od EDM vypadají asi takto: 


... roztomile a prakticky. Podle mě podoba vzorkového balení EDM je jeden z hlavních důvodů, proč je tento mmu tak populární. I když... čím zkušenější uživatelkou mmu se stávám, tím více oceňují pytlíkové balení vzorků (lépe se mi to dávkuje, protože vtěsnat štětec do této pidi piksly je umění, a lépe se mi to skladuje, protože pytlíky nezaberou tolik místa), i tak stále uznávám, že tyto "try me" velikosti jsou dost hezké na pohled.  To už ovšem dneska neplatí a vzorky se posílají napytlíčkované, kelímky se přestaly vyrábět. Mně to třeba přijde praktičtější, protože se mi makeup lépe dávkuje a vzorky lépe skladují, ale roztomilost se tím trošku vytrácí.

EDM vyrábí čtyři druhy makeupu: plně krycí - intensive base, matující - matte base, polomatující - semi-matte base a rozjasňující - original glo base. Dva druhy jsou boží a dva druhy jsou pro mě katastrofa, tak to vezmeme popořádku, od těch katastrof.

Intensive base neboli plně krycí makeup je plně krycí. Je to nejvíc krycí forma od EDM. A je možné, že to je čistě můj osobní problém, protože s krycími formami mmu to já prostě neumím. Lucy Minerals pro mě byla katastrofa (a ještě navíc ta alergie, že ano), Lumiere Flawless Fase na mně vypadal jak mouka a EDM Intensive Base není vyjímkou. Ze zásady už plně krycí formy mmu ani neobjednávám, protože to je marné. Nevím, možná si toho dávám moc, možná to dávám moc rychle nebo to prostě nesedne mojí pleti, sice dosáhnu velkého krytí, ale během půl hodiny se na mně makeup vysráží do jedné velké pudrové masky. Na fotce to ale moc vidět není, tak mi budete muset věřit.

intensive base v odstínu fair

Matte base je o něco lepší, vypadá na mojí pleti mnohem přirozeněji, ale pořád to není ono a navíc... je to takové ploché, moc matné a taky mi přijde, že tato forma docela vysušuje, což je logické, protože matné makeupy si většinou kupují majitelky mastné pleti, že ano. Krytí je podle mě pořád celkem slušné, i když o chloupek menší.

matte base v odstínu multi-tasking neutral

S original glo base se konečně dostáváme do zajímavých sfér. Tento makeup obsahuje třpytky, které jsou vidět v krabičce v docela velkém množství, ale na obličeji je nevidím, ukážou se až ke konci dne, ale jen tak decentně a stylově. Makeup mi přijde lehčí, krytí je menší, ale zase na obličeji je mmu velmi přirozený a vůbec nevypadá pudrově. 

original glo base v odstínu fairly light

Semi-matte base je moje oblíbená formule makeupu od EDM, vyžaduje pro mě nejméně úsilí při nanášení, obsahuje menší množství třpytek, které na obličeji nejsou vidět, nevysušuje a vypadá přirozeně. Sice není moc krycí, jen tak středně, ale není to nic, co by nenapravila troška korektoru. A krom toho jde velmi pěkně vrstvit. Jinak tento makeup nabízí snad všechno, co si může dívka od minerálního makeupu přát. 

semi-matte base v odstínu light


Barvy pleti na těch fotkách vychází dost různě podle toho, jaké bylo světlo, tak teď ještě něco o odstínech. U EDM můžete klasicky volit podle podtónu (růžové - béžové - zlaté - olivové) a tmavosti. Já dostala ve vzorcích čtyři různé odstíny. Mým odstínem je jednoznačně multi-tasking neutral, odstín fair by mi seděl víc v zimě (co si tak pamatuji ještě s odstínem linen), do odstínu light nejspíš brzy dorostu s pomocí sluníčka, zatím je na mě trošku tmavší. Fairly light je na mě příliš žlutý. (Jedna blogerka před půl rokem tvrdila, že my Češky všechny potřebujeme základ makeupu ve žlutých tónech, tak já tedy nevím, ale asi nejsem Češka, protože ve žlutém makupu vypadám žlutě a nemocně... poučení? nevěřte všemu, co se kde píše, a nějak si to přeberte.)


Pokud si svým podtónem pleti nejste jistí, nějaké ty návody určitě najdete na netu. Nejjednodušší je objednat si vzorky a otestovat. Na začátek zkuste určitě něco s neutrálními podtóny, podle toho, jak vám sedí, můžete odhadnout, jestli potřebujete studenější (s růžovými podtóny) nebo teplejší (se zlatými podtóny) odstín. Vzorky koupíte na pureskincare.cz, najděte si odstín, který chcete vyzkoušet a v rolovacím menu na pravé straně vyberte požadovaný vzorek. A vůbec mi tak jako přijde boží, že tento e-shop nabízí i vzorková balení, protože přiznejme si to... najít ten pravý odstín mmu je pro začátečníka trošku náročnější a omyly jsou pravděpodobné a nepatří k tradici českých obchodů vzorky nabízet.



V současné době už jsou vzorky napytlíkované, protože roztomilá malá balení přestali u EDM vyrábět. Spousta společností mmu prodává vzorky pouze v pytlíkové variantě a uznávám, že i když jsou kelímky roztomilé, tak stejně mi pytlíčky přijdou praktičtější a lépe se dávkují. Každopádně nejde přeci o obal, ale o ten obsah, že ano...

37 komentářů:

  1. Já měla skvělé zkušenosti i s intensive base, protože nutně potřebuji velké krytí, které spodní dva nedokáží (jsem líná používat korektor). Matte b. jsem neměla. Ještě existuje jakýsi It base, která taky nekryje. A hlavně jsem u EDM našla odstín, který je pro mě perfektní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no vidíš, tak potom to já prostě jen s intensive base neumím. a it base není jen inovace intensive base? tedy to jsem si doteď myslela...

      Vymazat
  2. docela mě to zaujalo, koukla jsem na stránky a co si myslíš o zbytku jejich minerální nabídky (štětce na pudr, tvářenky, korektory)?
    dík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. štětce -skvělé, tvářenky - taky, korektory nemám vůbec vyzkoušené.

      Vymazat
    2. Mám vyzkoušený jeden korektor - Multi-intensive concealer - a je to naprosto nej korektor, co jsem kdy zkusila. Dokonale mi splyne s pletí, takže někdy použiju jen korektor, rozumí si s minerálním i tekutým makeupem (na oba nanáším korektor až po makeupu a dělát to tak se všemi korektory, nějak jsem to zásadu dát napřed korektor a pak si ho rozmazat spolu s makeupem po obličeji nepochopila...). Nedávám ho ale pod oči, tak trochu zalézá do vrásek. Ale já si pod oči nedávám nic, takže ani nemám nic moc vyzkoušeno, tak tuhle jeho performanci nemohu moc dobře posoudit. Balení vychází, myslím, kolem 300 a musí vydržet snad věčně, jen vzorek jsem používala asi půl roku.

      Vymazat
    3. no vidíš... já normálně korektor taky dávám na makeup, ale když mám fakt hnusnou pleť, tak nejvíc mi vyhovuje krémový korektor - mmu - v případě potřeby ještě minerální korektor na vrchu. a pod oči cokoliv minerálního nesnesu, ještě tak před třema rokama to bylo v pohodě, ale teď mě to brutálně vysušuje a zvýrazňuje i ty vrásky, které nemám. jinak taky myslím, že plné balení minerálního korektoru jakékoliv by vydrželo asi celá věčná léta, já pořád jedu jenom v různých vzorcích, co mám doma.

      Vymazat
    4. Taky se přidám s tím, že EDM korektor je nejlepší ze všech co jsem vyzkoušela. A já ho snesu i pod oči, když ho nedám moc, tak mi do vrásek nevlézá.
      A štětce jsou úžasné- pevné, ale přitom jemné, líčení s nimi je jakonhlazení;-)

      Vymazat
  3. To balení je tak úžasné! :D :) Vypadá to hodně zajímavě, takže se na to určitě mrknu.

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem z těch podtónu zmatená jako Goro v Tokiu... U Mii na kissbooku jsem četla, že my Češky jsme všechny na žlutém podkladu. U Petry z lovelyhair jsem zase narazila na to, že jsme všechny růžové. A pak do třetice jsem se ještě u někoho dočetla, že kočky s růžovým, nebo příliš růžovým podtónem si mají vybírat žluté, aby se to vykompenzovalo a nějak utlumilo. Jinak úplně stejné pocity, které popisuješ u Intensive base jsem pocítila u elfího minerálního make-upu, sama jsem se sebe lekla.
    Ještě jsem se chtěla zeptat na taková zvláštní nepěkný ošklivý zlá věc:-) Mám na obličeji úplně jemňounké světlounké chloupky, normálně viditelně nejsou, ale všechny ty sypké šminky mi je zvýrazní, takže skoro vypadám jak opice. Co s tím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já myslím, že prostě makeup musíš zkoušet a kriticky zhodnotit, který ten podtón ti víc sluší. a vůbec se to nedá tak generalizovat. já jsem třeba výrazně růžová. což znamená, že ve výrazně žlutých makeupech vypadám nemocně. lehce žluté makeupy se dají, ale není to úplně ono. béžové a našedlé bb krémy mi sednou dobře. a z minerálních makeupů musím mít růžové nebo neutrální odstíny...
      k chloupkům na obličeji, zvláštní, mně se chloupky většinou zvýrazní hodně krémovým makeupem, s mmu se mi to nestává. po nanesení mmu vyzkoušej se přestříkat nějakou vodou ve spreji (nějakou tou minerálkou z lékárny nebo květinovou vodou nebo setting sprayem), to by mohlo pomoct.

      Vymazat
  5. tak toto je dost zaujimave... pekne ti to zjednotilo farbu a zakrylo nedokonalosti. Hm, normalne si ma navnadila, idem sa po tom poobzerat :-)

    VeVe
    imperfectwonderland.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky myslím, že ta barva vypadá fajně. Mě se hrozně líbí ta poslední fotka. To je jak Photoshop v kelímku :-) Vždycky mě podobné fota nalomí natolik, že začnu mít utkvělý dojem, že bez make-upu jsem ztracená :-)

      Vymazat
    2. a víte co, jako on ten minerální makeup opravdu je takový menší photoshop, tedy pokud najdete ten správný mmu pro vaši pleť. jinak je fakt pravda, že ten semi-matte na mě vypadá nejlépe, ale na té poslední fotce je vidět, jak je na mně strašně tmavý a za hladkou tvářičkou svítí bílý krk.

      Vymazat
  6. Pěkné srovnání, trb. Přiznám se, že si doteď nejsem jistá, jaký odstín vlastně potřebuju. Jediné co vím, tak že něco pro "mrtvolně bledé lidi" :-D Zkusím se odhodlat k těm vzorečkům.
    A vždycky se bojím, že s make-upem budu vypadat jak s maskou. Nějak jsem se ho nikdy nenaučila moc používat a tak to řeším bb krémem. Krytí skoro žádné, akorát to kapku ksichtík sjednotí.
    Někdy si po ránu říkám, že by bylo nejlepší řešení dát si papírový sáček na hlavu.. a velké, tmavé sluneční brýle.. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak pokud jsi mrtvolně bílá, tak s minerálním makeupem si vybereš. už se mi dokonce stalo, že některý mmu byl na mě moc světlý (taky jsem bílá, nebo spíš bílorůžová). masky se bát nemusíš, když si vybereš nějaký lehčí, třeba ten semi-matte, tak je to skoro, jak kdyby si na obličeji nic neměla.

      Vymazat
  7. Ja micham Original Glo s trochou Intensive, protoze samotny je na me az moc glowy=) A ktery z tech odstinu ti nejvic vyhovuje?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. právě proto mám raději semi-matte, ten je tak lehce sametově glowy. nejvíc mi vyhovuje multi-tasking (což je fakt divné jméno odstínu, ale budiž). pamatuji si, že ten jsem měla i kdysi před roky jako jeden svůj první mmu - a fakt ten odstín na mě sedne, jak... dal by se i ten fair a co si tak pamatuji, tak i ten linen.

      Vymazat
  8. a ještě jeden dotaz: nemůže minerální makeup zhoršit akné/ucpávat póry atd.?
    hodí se pro problematickou pleť?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě se ze všech typů makeupů hodí pro problematickou pleť nejvíc. Klasické, pěnové, krémové- prostě všechny makeupy mi plět zhoršovaly, minerální- tedy konkrétně EDM ne;-)

      Vymazat
    2. tak dejnicka ti už odpověděla za mě, naprosto s tím souhlasím. podle mě mmu póry vůbec neucpává a na mastnou problematickou pleť musí být naprosto úžasný. a vždycky lituji, že jsem minerální makeup nepotkala už před patnácti lety, ušetřilo by mi to spoustu problémů.

      Vymazat
  9. Mám to jako Miina, mě sedl nejvíc intensive base a pak i matte na druhém místě, a bude to asi fakt tou pletí, já mám smíšenou až mastnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a jsem ráda, že už mám vybírání za sebou, protože já zas vůbec nevím jak pracovat s pytlikem:-(

      Vymazat
    2. no právě, já mám pleť asi nejspíš normální s ucpanými póry. tedy to asi nebude oficiální typ pleti, ale tak nějak to je.

      a mě právě u edm dost často u vzorků rozčilovalo, že mmu nechce ven, protože dírky jsou malé a jenom tři.

      Vymazat
  10. vyzerá to zaujímavo ale asi to nebude nič pre mňa. mám citlivú pleť a pokiaľ použijem napr. zlý make up okamžite sa vysuším a začnú sa mi robiť šupinky a ty si písala, že mmu často vysušujú

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, přemýšlím, že bych si pár vzorků objednala, dlouho už o mmu uvažuji, ale teď jsi mě maximálně nahlodala. Akorát jsem narazila na problém. Na těch stránkách jsou jakoby na výběr jen vzorečky od toho intensive base a já bych chtěla zkusit i jiné, abych mohla porovnat, které mě více "sedne" :) Dávají normálně i vzorečky těch jiných například po žádosti přes mail? Nemám s nákupem vzorků moc velké zkušenosti ( obecně nemám skoro žádné zkušenosti:D) Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj, on každý odstín má v e-shopu nabídku jiné formy ve vzorku, je to trošku hloupé, ovšem když hledáš, tak najdeš. ale můžeš zkusit přes email, já samozřejmě totiž nevím, co a kolik mají reálně na skladě, a myslím, že to bude nejefektivnější řešení

      Vymazat
  12. Já se přiznám, že s mmu neumím :( Po aplikaci vypadám vždy jako moučný červ a nějak to na mě nechce sednout ani po čase. Takže vzhled moučného červa přetrvává :D Mám sušší pleť a pro tu to asi vážně není nebo to chce prostě jen šikovnější ručičky ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, já mám taky sušší pleť a sedí mi ;)

      Vymazat
  13. Ahoj:) Chcela by som sa opýtať, či je ten odtieň Light príliš žltý a tmavý, alebo to len tak vyzerá na fotke?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. co si pamatuji, tak je docela do žluta... já bych ho mohla mít spíš v létě, kdy se opaluji do teplého odstínu pleti.

      Vymazat
  14. Ahoj, jaky odstin by si mi doporučila na hodně tmavé kruhy pod očima prosim:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj, jakože korektoru? minerálního? žádný... minerální (tedy sypké korektory) mi pod očima nedějí dobře, vysušují, zalézají do vrásek a vypadám tak o dvacet let starší.

      jinak na hodně tmavé kruhy pod očima jedině žlutou. krémovou. na to makeup a případně ještě hodně světlý korektor.

      Vymazat
  15. dekuji a chtela jsem se jeste zeptat jestli se daji koupit jeste ty vzorky make upu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vzorky by se měly ještě prodávat (myslím), ale jsou už balené v pytlčkách. tyhle v mini pikslách se už nedělají asi dva roky.

      Vymazat
  16. a nevis kde bych je nasla? nemuzu je nikde najit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na pureskincare je nemají? oni hlavně dost často nebývají u všech odstínů... jinak tedy nevím. leda jim zkusit napsat, proč nemají vzorečky, že je přece mívali.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...