pátek 6. července 2012

Kolik toho spotřebuji za půl roku II...

Půl roku sice ještě neuběhlo, ale je na čase si v tom udělat jasno. Rozhodla jsem se to spočítat trošku dřív (po asi pěti měsících), protože odbila polovina roku a já si to hodlám tu druhou polovinu roku počítat systematičtěji. A taky mi začalo docházet místo v košíku ve skříni. Nebojte se, veškeré prázdné obaly byly umístěny do správných recyklačních nádob...



Takže za půl roku jsem spotřebovala toto:

Na vlasy jsem vypotřebovala 4x šampón, 3x henna, 1x fixační sprej. Pokud z tohoto množství usuzujete, že vlasy si sice myji pravidelně, ale v oblasti péče a stylingu mám stále určité mezery, máte naprostou pravdu. Takže závěr číslo jedna: nebudu si kupovat masky, kondicionéry a stylingové prostředky, pokud mi toto někdo nabídne zadarmo k recenzi, měla bych mu to nejlépe obratem hodit zpátky na hlavu, otočit se na podpatku a hrdě odkráčet středem.

Na péči o obličej si zakládám, takže v této sekci jsem toho spotřebovala hodně. 4x maska, 2x čistící gel, 2x odličovací prostředek (1x olej - 1x micelárka), 2x oční krém, 2x krém, 1x olej, 1x sérum, 1x květinová voda, 15x nějaký ten vzorek v deluxe velikosti. Musím se pochválit za spotřebované vzorky, vy to sice nevíte, ale přijala jsem novou filozofii denní péče není důležitá, stačí jakýkoliv krém a s tím i související předsevzetí do konce roku spotřebovat všechny ty vzorky krémů, které jsem za minulá leta s chamtivou jiskrou v oku shromažďovala. A jsem na sebe pyšná, že jsem dokázala dokončit 4!!! pleťové masky (a další tři mi z posledního melou v koupelně), tudíž závěr číslo dvě je jasný: si dávám povolení pleťové masky opět nakupovat po kilech.

Na péči o tělo si moc nezakládám, což můžete poznat z počtu spotřebovaných sprchových gelů a tělových krémů (aneb nula celá nula nula). V této sekci jsem spotřebovala 3x deodorant, 1x parfémované tělové mléko, 2x parfém, 1x krém na ruce, 8x krém na ruce ve vzorku, 2x mýdlo. Nic překvapivého ani zajímavého, takže se posuneme k zajímavější sekci.

Dekorativní kosmetika se většinou spotřebovává pomalu, ale zároveň se nejlépe nakupuje. Za půl roku jsem zvládla dokončit 4x řasenku, 1x pudr, 1x rtěnku, 2x balzám na rty, 1x rozjasňovač a jsem na sebe náležitě pyšná. Spotřebovat celou rtěnku a celý jeden tekutý rozjasňovač... tak to už je výkon, trošku mi to ovšem kazí ten pocit, že za těch pět měsíců jsem nakoupila asi deset nových rtěnek a snad pět nových rozjasňovačů, ale tak nebudeme to rozmazávat a raději oslavíme tu spotřebu, ne přeci. Trošku zarážející je množství řasenek, čtyři mi přijdou fakt nadbytečné, ale je pravda, že ta jedna od essence z výprodeje za třicet byla použitá asi pětkrát a pak jsem milostivě ukončila její i mé trápení, protože byla brutálně drolivá.



Celkový počet tedy byl 64, bez vzorků 41, ovšem ty vzorky byly opravdu veliké (takové ty pytlíkové 2 ml jsem ani nepočítala a rovnou vyhazovala), třeba pleťového krému jsem navzorkovala 45 ml, což už je jedno veliké balení, pleťových sér jsem vyvzorkovala 20 ml, tak to je taky skoro celé balení, krémů na ruce jsem navzorkovala minimálně 3x plné balení menší velikosti (jj, to je ta štědrá vzorkovací spolupráce s Crabtree&Evelyn). Možná bych se za ten další chybějící měsíc na padesát plných velikostí i dostala, BB krém jeden mi mele z posledního, další řasenka taky, opět mi dochází krém na ruce, tělový krém mi po půl roce dochází, krému na nohy už mám tak jenom na dvakrát, R&B od Lush je skoro na dně... Ovšem předpokládaných šedesát kusů plné velikosti asi nedám. No co si budeme povídat, za měsíc si to znovu spočteme, co vy na to?

18 komentářů:

  1. neee, ted jsi mě předběhla, taky jsem chtěla udělat teď tenhle příspěvek. Tak ho odlořím o pár dnů, aby to nevypadalo, že se opičím. Ale trochu jsi mi vyrazila vítr z plachet, já začala skoro stejně jako ty a přitom mám na kontě (odhadem) 2 make-upy, jeden krém a nějaký balzámy na rty... A to jsem se pečlivě matlala a líčila a odličovala...

    OdpovědětVymazat
  2. Hodně zajímavý článek! Taky se mi nějak podezřele hromadí věci a hlavně vzorky, které jsem si koupila s tím, že jich nakoupím hodně, protože se spotřebujou rychle...no a teď jich mám plnou krabici.

    OdpovědětVymazat
  3. Tyhle články já ráda. A spotřebovat celou rtěnku, wow, rtěnku jsem za svůj život nespotřebovala ani jednu, leda jsem jich pár musela vyhodit... Já si vedu asi dva roky podrobnou tabulku v Excelu, kde si pečlivě zaznamenávám, kolik věcí z Lushe jsem si koupila a kolik spotřebovala :D Doufala jsem, že to pomůže omezit mé nákupy, ale... ehm, není to tak slavné.

    OdpovědětVymazat
  4. Na tendle článek sem byla zvědavá hned ze začátku, jak si napsala, že to budeš evidovat. Jen teda nevím,jestli by se mi doma chtělo schraňovat všechny ty prázdné obaly.

    OdpovědětVymazat
  5. Vedu si takovou evidenci s laky na nehty (a samozřejmě jsem mnohokrát vedla s jídlem v rámci snahy o zhubnutí) a bohužel to výsledný spořivý efekt absolutně nemá. Jen mám teď své plýtváni pěkně zaznamenané.
    Každopádně, za tu rtěnku máš můj obdiv. Já v životě nespotebovala žádnou, to dřív letěla do koše, protože byla roky prošlá :) A pak mě ještě zaráží to tělové mléko - mažu se tak obden a mám spotřebu určitě alespoň 2-3 mléka za půl roku. Asi mám hodně velkou plochu na mazání :))
    Pěkný den!

    Veronika

    OdpovědětVymazat
  6. Šikulka, ale nechápu jak to děláš:-D Já spotřebuju nejvíc sprcháčů, deodorantů a řasenek, ale třeba krémy mi prostě neubývaj vůbec a to mažu poctivě furt...

    OdpovědětVymazat
  7. Také se přidávám k obdivu! :) Tedy celkovému samozřejmě, ale především za rtěnku. Jak vidím, nikdo nikdy nespotřebuje celou rtěnku, proč se nevyrábí třeba poloviční velikosti?? Pche! Celkově bych udělala všechno poloviční, abych to mohla vesele nakupovat dál a neměla výčitky. :D Přeji hodně štěstí v projektech! Ráda si přečtu výsledek :)
    Kačka

    OdpovědětVymazat
  8. suzie: to nevadí, klidně to napiš. a jinak já obdivuji dva makeupy... i když jsem se snažila, stejně jsem nedokázala dopotřebovat ani jeden makeup nebo bb.

    in your face!: ty vzorky, to je mor, člověk si toho nabere, protože má pocit, že to nevydrží a pak najednou mám doma jenom vzorky.

    lc: a taky ti přijde, že to doma spíš přibývá, než že by se to spotřebovávalo?

    mishulka: ani mně se už nechtělo to schovávat, proto jsem to utla.

    kunkuli: téda s laky na nehty... to by mě nebavilo, já snad nikdy nespotřebovala lak na nehty, spíš je vyhazuji, když zatuhnou. jinak s těmi mléky na tělo je to jednoduché - já si tělo totiž mažu strašně málo, nějak to nepotřebuji.

    dejnicka: no vidíš a mně spíš ubývají krémy na obličej než sprcháče.

    kačka: děkuji. ta poloviční balení by byla skvělá... jenomže mám pocit, že pak bych toho jen nakupovala o to víc. to je stejné jak se vzorky, taky jsem měla pocit, že vzorky můžu syslit, protože se spotřebují hned... a stejně jich mám doma pořád nadbytek.

    OdpovědětVymazat
  9. Právě, má to úplně opačný efekt :) Ale aspoň to trochu ukojí mou úchylku na tvoření nejrůznějších (zbytečných) seznamů.

    OdpovědětVymazat
  10. Když přijedu k našim, tak furt slyším, kolik mám tý kosmetiky a proč objednávám furt něco nového. A když se pak podívám sem, tak zjišťuju, že jsem vlastně ještě břídil. Ikdyž...už Tě skoro začínám dohánět:-D

    OdpovědětVymazat
  11. Já mám pocit, že cokoli si koupim, tak se u mě ohřeje minimálně 2 roky. A pěkně mě to štve!

    OdpovědětVymazat
  12. Poslední dobou mám pocit, že mi všechno, co si koupím a oblíbím a nejlíp - je to drahý, mizí bleskovou rychlostí. Netuším, kolik toho spotřebuju já v krémech a tak, ale udivilo mě, že mi jeden makeup vydrží tak půl roku. Přijde mi to strašně málo a nechápu, že má někdo MU třeba dva roky. Závidím těm lidem :) Hrozně to leze to peněz, když si člověk nekupuje věci za stovku.

    Dál mám šílenou spotřebu produktů na vlasy, nestačím dokupovat nový a nový obří balení šamponu a kondicionéru...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ti nevím, ale půl roku na makeup mi přijde tak akorát ideální. já mám makeup průměrně asi devět měsíců (za předpokladu, že používám jen ten jeden (převážně)) a pokaždé mi to ke konci přijde už strašně dlouhé.

      a šampony je taková vlastní kapitola, tak nějak čím delší mám vlasy, tím víc potřebuji šampónů... a ty čtyři kusy mě dost překvapily, protože mi to přijde za půl roku docela hodně.

      Vymazat
  13. Tak to je dobrý:D,Myslím že má memnší spotřebu teda:)(nejvíc utratím na šamponech),Jinak se mi tu tuze líbí nezbývá mi nic jiného než se přidat ktomuto blogu:) Až ted sem si všimla ty jsi z Třebíče?:O tak jestli ano tak já tam bydlím taky:D:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no vidíš, tak to se třeba někdy potkáme.

      Vymazat
  14. Jsi toho spotřebovala nakonec fakt hrozně moc! Navíc pěkný příspěvek do recyklačního oběhu ;).

    OdpovědětVymazat
  15. Ja ta uprimne obdivujem, ze to dokazes takto sledovat, pocitat a este aj vyhodnocovat :)

    OdpovědětVymazat
  16. super nápad takto zistiť koľko toho spotrebuješ :) chválim :) a máš krásny blog

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...