úterý 17. července 2012

Květinové a minerální vody ve spreji

Květinovými vodami ve spreji jsem vždycky pohrdala. Přišlo mi to jako tak brutálně nadstavbová kosmetická výbava... až naprosto zbytečná. A je to pravda, vody ve spreji jsou zbytečné, myslím, že žádnou přidanou hodnotu denní rutině nedají, pokud si vyberete správně krém a makeup, k čemu takovou vodu. Krom toho... jestli po sprejování opravdu toužíte, tak to zvládnete i s normální vodou v rozprašovači nebo s čajem, návodů pro DIY je na netu spousta a možnosti se nekladou. Ale i tak, přiznávám, že použití koupené vody ve spreji něco málo možná do sebe má a můžete takové vody používat jako:

(1) osvěžení v horkém dnu, jestli je moc horko, tak si tu vodu raději nejdříve schovejte do ledničky, to je pak ta pravá svěžest

(2) podklad pod pleťový olej, protože olej se přeci dává na vlhkou pokožku, stejně by vám posloužilo i obyčejné ošplíchnutí obličeje vodou z vodovodu, ale s květinovou nebo minerální vodou ve spreji to vypadá tak trošku víc cool

(3) "báze" pod makeup, voda totiž pomůže mastnému a hutnému krému při vstřebávání, obličej pak není mastný a makeup na něm lépe drží, toto se mi velmi osvědčilo při používání minerálního makeupu

(4) fixační sprej na makeup, nebudu vám nalhávat, že to něco fixuje, na to květinové vody nejsou (kupte si raději nějaký spray and fix od MAC nebo Urban Decay, tedy jestli na to věříte), ale pokud se rádi pudrujete a občas je toho pudru až moc, tak právě přestříkání vodou pomůže pudru opět vypadat přirozeně

(5) náhradu pleťovému krému, není to samozřejmě tak, že by květinová voda nějak dlouhodobě hydratovala, ale například po odlíčení se nastříkám květinovou vodou a ona dokáže zklidnit zčervenalé plochy a lehce hydratovat, takže se nemusím mazat krémem (pamatujte, nemám suchou pleť) - překvapivě toto je asi nejspíš ta jediná unikátní vlastnost květinové vody, s normální vodou těchto účinků nedosáhnete.


Tak teď jsme si to vyjasnili, sice je to naprostá blbost, ale i tak několik koupených vod ve spreji mám doma:

Saloos: Květinová voda Levandule
Umí krásně uklidnit pleť a redukuje začervenání. Balení stojí skoro stovku a má jen 50 ml. Ta stříkací část taky není moc vymyšlená a stříká docela hodně a prudce... výsledkem je až moc mokrý obličej a rychlé ubývání vody. Na moji pleť ale funguje úžasně jako nouzové uklidnění, takže raději neříkám ne a myslím, že si ji možná ještě někdy koupím. Jo a obsahuje 2% alkoholu, což by mohlo někomu vadit.



V mnoha ohledech je tato růžová voda lepší než ty květinové od Saloosu, jedna lahvička mě stála 99 (kupovala jsem na World of Beauty & Spa) a obsah je 150 ml. Rozprašovač je jak ze snu, pouští jenom takovou lehoučkou mlhu, když to správně nasměrujete stačí často i jen jedno stříknutí na celý obličej (u Saloosu potřebuji minimálně tři), které zanechá jen lehké zvlhčení pokožky. Ale... ale... ale... bohužel... strašně mi nevoní, je to jak marmeláda uvařená z okvětních lístků růže, řádně několik let uležená a pořádně zkysnutá. Takže za mě jedno veliké ne... tuto vodu si už určitě nekoupím.




Avéne: Thermal Spring Water
Tuto minerálku mám doma tradičně každé léto. Protože tradičně se každé léto jeden z českých časopisů rozhodne to malé balení přidat jako dárek (většinou je u Elle). Má dobrý a lehký rozprašovač, nevoní - nesmrdí, však je to prostě jen minerálka. Osvěžuje a to je asi tak všechno, na co je to dobré. Sama od sebe bych nikdy nedošla do lékárny a nekoupila to, přeci jenom mi přijde, že ty květinové vody toho nabízí víc než jen vodu...




Saloos mi už došel a schovala jsem si lahvičku, už se těším až mi dojde i Bulgarska Rosa a Avéne a já vyzkouším do lahvičky nalít jenom zelený čaj...

19 komentářů:

  1. pěkný článek, kdysi jsem měla od saloosu tuším mátovou vodu a byla fajn, ale po týdnu jsem ji měla vyplýtvanou...jinou už jsem pak nezkoušela, protože mi to připadalo dost neekonomické...
    docela by mě zajímaly ty fixační spreje, jestli to opravdu funguje, já jsem k tomu dost skeptická...a asi to zkoušet nebudu, protože je mi líto peněz...

    OdpovědětVymazat
  2. Termálku mám z loňska (Elle) a je mi celkem k ničemu...

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem si pořídila od Saloosu 1/2 litrové balení květinové vody a používám ji místo pleťové vody a jsem s ní strašně moc spokojená.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, promin za off topic, ale ty už nebudeš přidávat fotky do rubriky MT? Děkuji za odpověd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. budu, nedávno jsem se nad sebou zamyslela, že by to možná chtělo tuto rubriku obnovit.

      Vymazat
  5. ja som si teraz kúpila balea no a to bolo hrozné, bola som celá červená, vysušená a príšerne ma svrbela celá tvár...tie o ktorých píšeš ty rozhodne vyskúšam radšej :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ja chci ten Saloos. Jako vzdycky. Jdu zavolat domu at zacne maminka shanet:D x

    OdpovědětVymazat
  7. Tu od Avéne mám taky hrozně ráda a jak říkáš vždy je někde přibalená. Já mám ještě dvě do zásoby zdarma :D.

    Jinak ty vody od Saloosu moc ráda nemám.

    OdpovědětVymazat
  8. Všechno beru, ale k tý fixaci jsem se už vyjádřila. Prostě tomu nevěřim, ale abych za to dala ruku do ohně, tak to budu muset vyzkoušet. Tak nevim, má cenu do toho cpát prachy? Mně je líto i blbý stovky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já té fixaci taky nevěřím, ale třeba getthelouk o té urban decay tak básní, že snad věřit začnu...

      a na stažení přepudrovanosti to opravdu funguje, ale na to stačí asi normální voda v rozprašovači, že ano...

      Vymazat
    2. Mně s fixačním sprejem vydrží make-up určitě dýl - asi o 3-4 hodiny (mám rosaceu, takže to poznám celkem dobře díky vylezlým červeným tvářím :( ).

      Jinak mám už jen lahvičku od Saloosu, plním ji Avirilem + vodou a stříkám si tím nohy :)

      Vymazat
  9. Tak to se přiznám, že vody ve spreji taky považuju za zbytečnost :) Je pravda, že se s tím dá dělat všechno to co jsi tu vypsala, ale přesně jak uznáváš, jde to udělat i s mnohem levnější (byť míň cool :D) verzí.

    OdpovědětVymazat
  10. Já používám ty vody od Saloosu a jsem spokojená, vyzkoušela jsem i plno dalších jiných a tyto mi vyhovují. Ten rozprašovač asi záleží na každém kusu, mám doma růži a ta vydává takovou tu mlhu a pak levanduli a ta stříká fest :D Dá se koupit taky náhradní balení, který má větší objem, je v plastu a vyjde o hodně levněji, pak už mi ta cena nepřijde špatná. Tady u té malé se podle mě platí dost i za ten skleněný obal.

    OdpovědětVymazat
  11. Kvetinovou vodu nepouzivam, do rozprasovace si micham slabe koncentrovany roztok z aloe vera a H2O. A to hlavne kvuli pripadum, kdy je i male mnozstvi mineralniho makeupu velke. No a pak hlavne na delsi cesty pod stan.

    OdpovědětVymazat
  12. Pěkný článek! Květiny miluju a ani květinová voda mi doma nikdy nechybí...

    OdpovědětVymazat
  13. Já jsem měla od Saloosu, používám je v létě, když potřebuju ve vedrech osvěžit. Jen mi vadí ta skleněná lahvička, protože je to další zátěž do kabelky. Kdybyste někdo věděl o velikosti 50 ml v plastu, kam se dá doplňovat voda, tak děkuji za tipy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a nemají náhodou v sephoře? prázdné s rozprašovačem. určitě jsem je někde viděla. možná i v douglasu nebo tak nějak.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...