pátek 17. srpna 2012

Je lepší nakupovat na netu?

Má nedávná (a na dlouhou dobu poslední) nákupní smršť se udála v torontských ulicích. A teď když po delší době zhodnotím reálně dosažené výsledky, tak si myslím, že on-line bych ty peníze utratila lépe, cíleněji a praktičtěji. Proč?

(1) Na blogu si vedu svůj urgentní seznam. Je sice pravda, že jsem s sebou do Kanady nějaký menší seznam ručně psaný taky vezla (a na něm dlouhý sloupeček kanadských značek, které by mi stály za hřích), jenže mám takový pocit, že do letadla se mnou už nenastoupil. A nebo se ztratil někde dál po cestě, nejsem si tím moc jistá... Každopádně smutným faktem bylo, že nákupní seznam sice byl, ale v ten daný okamžik nákupu už vlastně nebyl.

(2) Na netu si vždycky bleskově najdu swatche a ujasním si, který odstín vlastně "potřebuji". Nebo jsem jediná, kdo je v drogérii u vystavených testrů hodně rozpačitý a zmatený a nakonec si domů odnese naprosto nevhodný odstín? (viz moje anabáze s Revlony)

(3) Pokud jsem si vybrala špatný odstín přes e-shop, vždycky za to můžu vinit špatně nastavený monitor nebo nevhodně nafocené odstíny, pokud jsem si vybrala špatný odstín osobně, jsem prostě jen tak blbá, že na to nemám. A jen tak mimochodem, já snad nikdy nebyla vyloženě nespokojená s tím, co jsem objednala on-line.

(4) Nákupní košík na mě počká i několik dnů, týdnů, měsíců. No jo ale v drogérii popadnete košík a k pokladně prostě za nějaký ten celkem krátký čas dojít musíte. Čas záleží na trpělivosti vašeho doprovodu, ale i kdyby ta byla neomezená, stejně nemůžete ten košík položit někam do kouta s tím, že přes noc si to prospíte a promyslíte a ráno se vrátíte.

(5) Nákupní košíky můžu lehko srovnávat v různých e-shopech. Takové srovnání naživo vyžaduje dobrou paměť nebo hbitou tužku a papír po ruce. Navíc srovnávat s vyššími cíli komplexnosti a kompetentnosti vyžaduje dobrou fyzičku a spoustu času, zatímco u počítače jenom sedíte, mezi obchody se bohužel musíte dopravit po svých.

(6) Není nad to nakupovat sama po večerech bez přetlačování se u stojanů.

(7) Na netu si můžu vybrat přípravky jen konkrétní kategorie, třeba tvářenky. Pak si je můžu seřadit podle ceny a pořádně si vybrat ten nejlevnější. Kdežto v obchodech často bývá dekorativní kosmetika řazená bez ladu a skladu podle značek, něco navíc je v akčních stojanech nebo u pokladny... kdo si tak má zodpovědně vybrat to nejlepší?

Vypadá to tak, že téměř čtyři roky intenzivního on-line nakupování nejspíše vedly k tomu, že zcela zakrněly mé schopnosti nakupovat naživo... A tak snad už ani nelituji toho, že u nás v drogériích nemáme Revlon nebo CoverGirl, že Sephora nevede Tarte nebo Stilu a že slevu si většina našich obchodů představuje jako zmáknuté PR s nezměněnou cenou. Spíš bych se přimlouvala za nějakou rezoluci OSN, která by uzákonila poštu zdarma pro zásilky neobchodního charakteru a zakázala by nevychované řádění českých celníků...

A otázka dne: nakupujete raději on-line nebo naživo?

18 komentářů:

  1. za taku rezoluciu by som bola ja ja...s nakupmi to mam tak pol na pol

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. třeba časem to těm obchodům dojde. však k čemu by tady jinak byla ta globalizace.

      Vymazat
  2. Souhlasím! Já taky jednoznačně raději nakupuju on-line - mám ráda svůj klid, všechno si pořádně projdu a hlavně mě to i víc baví. Navíc u nás snad ani není kde dobře nakupovat naživo, protože ty ceny v Sephoře a jiných parfumériích jsou neskutečné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak české ceny raději nechám bez komentáře...

      Vymazat
  3. Ano, založme petici pro zastavení řádění! Nenechme se okrádat.

    Já to mám různé, raději nakoupím se slevou na netu, než dráž v obchodě, před pěti lety by to nešlo, taď jsou všude recenze a swatche, tak mi to nepřijde jako takový problém. Já tedy když jdu do obchodu, píšu se seznam co chci vidět, docela mi to pomáhá při rozhodování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no vidíš. já si vždycky napíšu seznam, pak ho někde zapomenu, a tak chodím po obchodě, přemýšlím, co je na seznamu a nakonec si koupím nějakou blbost, o které mám pocit, že to nutně potřebuji a že určitě byla na seznamu... no nebyla a nepotřebuji to.

      Vymazat
  4. ako čo, štetce napríklad iba online, pretože na SVK ani iné možnosti v podstate nie sú. Chodím často do drogériek pre info, opozerať produkty, ale na živo som veľmi nerozhodná a málo čo kúpim a väčšinou ma aj tak nakoniec osloví niečo o čom veľké informácie nemám a potom doma frflem, že čo ma to zase pochytilo. Ale nakupujem poväčšinou zľavnené produkty, aby mi potom nebolo veľmi ľúto, keď mi produkt nesadne. Ale v globále to u mňa funguje tak, že pol roka nakupujem len online, potom ma chytí mánia chodiť po obchodoch, potom zase určitú dobu pátram a nakupujem len na nete a takto dookola, kým to finančné možnosti dovoľujú :) V slovenských parfumériach veľmi personálu neverím, pretože s ním nemám dobré skúsenosti, takže tam zablúdim naozaj sporadicky a radšej drahšiu kozmetiku aj tak kúpim potom cez net. keď sa dá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s těmi parfumériemi to mám přesně taky tak. já už tam ani raději nechodím...

      Vymazat
  5. S rezoluci naprosto souhlasim! Ja to mam pul na pul. Me kdyz vypusti do drogerky nebo parfumerky a mam penize navic, tak potes koste :(. Samozrejme prihodim neco, co vlastne ani nepotrebuju a buhvi zda vyuziju. Na netu je to jine, porovnavam, hledam nejnizsi ceny v kombinaci s nejlevnejsim postovnym, koukam poradne na recenze... A kolikrat si to necham v kosiku pres noc nebo tyden a pak nakonec ani nekoupim nic. Ale taky dokazu narazit na neco noveho, nadchnu se, behem minuty to mam v kosiku, zaplaceno a uz to frci :).

    Btw, co je to swatch?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. swatch = odstíny naplácané na ruku a vyfocené.

      Vymazat
  6. Jop, tak jsem na tom stejně jako ty...
    V krámě nejsem absolutně schopná si vybrat odstín a když něco vyberu, tak pak dojdu domů a brečím, že jsem snad úplně blbá .....

    A na internetu se mi v 99 % případů povede vybrat vyhovující odstín, nechápu :D

    K.

    OdpovědětVymazat
  7. Jako bych článek psala já! Nějakou podivnou záhadou se mi vždy povede na netu odstín vybrat líp, než live. Proto se nebojím nakupovat online ani makeupy a tak. Ještě divnější je to s oblečením. Mě z netu prostě snad všechno sedne, za poslední roky bych napočítala možná tak 5 kousků, kde jsem se sekla, ale to je zanedbatelný! Prostě internetovým nákupům zdar a zrušit celní poštu!

    OdpovědětVymazat
  8. Mě to na netu baví také mnohem víc a nesnáším celníky!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Ja radšej kozmetiku vyskúšam live a na nete ju nájdem lacnejšie. Ako napr. teraz som sa okašlala, keď som si u kaderníčky masku 150ml kúpila za 12€ a na parfums som našla 500ml za 16€ !!

    http://stoker-dewy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  10. Baví mě obojí, u toho online je výhodou čekání na balíček, vždycky se nemůžu dočkat! :) Naopak u nakupování live víc ušetřím, přijde mi méně bolestivé platit prostřednicvím čísilek na monitoru než opravdovými penězi... (i když i to se dá obejít - ať žije platební karta! :D)

    OdpovědětVymazat
  11. Vetsinou internet. Ale predtim vyzkouset nazivo, pokud to jde. Vedle pocitace mam zapisnicek, kam si pisu veskera sva kosmeticka i jina prani, a prubezne si je vyplnuju.

    OdpovědětVymazat
  12. Já jsem teda velmi velký internetový nákupčí. Na internetu nakupuji častěji než v kamenných obchodech.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...