úterý 2. října 2012

Crushed Botanicals: Liquid Mineral Foundation

* koupené ve vzorku na Etsy (a koupené opakovaně)

Dneska to bude na dlouho. Já totiž tak nějak nemám vyjasněné vztahy s tímto makeupem. Na jednu stranu je to láska jak trám, na stranu druhou takový malý utrápený milostný mnohaúhelník: já + makeup + všechny ty okolností, které nejsou tak, jak by měly být... A taky bych vás ráda varovala, že tento článek byl naprosto zbytečný, což zjistíte až na konci. Ale pokud máte čas a chuť, prosím... já si své srdíčko vypisuji ráda.


S tímto makeupem totiž...ehm... tak nějak vypadá makeupové nebe. Protože... protože tento makeup je úžasný. Naberete na prst a rozetřete na pleti, lehounká struktura jako vánek jemně pohladí pleť a okamžitě se vsakuje. Zanechá za sebou hladkou pleť s jednotnou barvou bez pocitů mastnoty a těžkosti, jen takovou lehkou dokonalost, kterou jsem nečekala. Snad pokaždé mě to znovu překvapí, snad pokaždé já a tento makeup spolu začínáme znovu tu milostnou ranní předehru zakončenou naprostým uspokojením. Textura je vodová, ale ne tekutá jako opravdu tekutá, spíš tekutě opravdu lehká a okamžitě po nanesení se vstřebává, nezanechává za sebou žádné stopy. Byl tady a najednou není? Žádné nedotažené a nerozmazané šmouhy, i když jen tak trošku máznete bez rozmyslu a důkladnějších propracovaných postupů, výsledkem je vždy jednolitá plocha zdravé pleti. Naprosto nemaskoidní vzhled, až se hlavou mihne otázka byl tady? nebyl tady? mám na sobě makeup nebo jsem tak dokonalá od přírody? já asi ještě spím... to se mi snad zdá? takto dokonalá? to nejsem já? dala jsem na sebe ten makeup nebo ne?... nebyl tady náhodou Jan Tleskač?

Krytí je lehké, jenomže... tento makeup jde úžasně vrstvit. Dáte první vrstvu, okamžitě se vstřebává do pokožky. Dáte druhou vrstvu, jak kdybyste na obličeji nic neměly, nikde se nic nedrolí, nikde se nic nemaže, všechno funguje tak, jak jste si už dávno pro perfektní makeup vysnily, druhá vrstva jen přidá trošku krytí a vykouzlí ten efekt jemňounké dívčí tvářičky bez jakýchkoliv kazů a chyb bez ostrých přechodů a bez viditelných úprav. A i druhá vrstva se okamžitě vstřebává a zanechává opět ten snový pocit tak byl tady? nebo ne?


Takový trošku BB krém v přírodní verzi, není vidět, ale přitom pleť vypadá úžasně. Konzistence ovšem nemůže být odlišnější, BB krémy jsou spíše hutnější a krémové, zatímco Crushed Botanicals makeup je lehký jako snový vánek. Pokud jste už někdy vyzkoušely přírodní makeup, pak víte, jaká je největší nevýhoda snad všech přírodních makeupů... vůbec nekryjí, jsou to spíš tónovací krémy (tedy kromě minerálních sypkých makeupů). Tak to tady nehrozí, makeup od Crushed Botanicals je první přírodní tekutý makeup, se kterým dokážu dosáhnout přijatelného krytí i na své pleti ve špatných okamžicích. Možná je to tím, že to je vlastně minerální makeup, jen v tekuté formě. Asi budu muset vyzkoušet víc tekutých minerálních makeupů... 

Vzorky Crushed Botanicals se prodávají v kelímku, ale naposledy jsem je viděla i v minibalení s pumpičkou, množství ve vzorku je celkem dostatečné, určitě vám plný kelímek vydrží minimálně na týden. No ono je to ošidné, možná vám to na týden nevydrží, ale k tomu se ještě dostaneme. Sada vzorků se prodává za velmi příjemné ceny a určitě bych k vyzkoušení doporučila, však já sama jsem si objednávala různé odstíny třikrát. A posledně jsem dokonce koupila kupón na Heartsy s jasným cílem... koupit plné balení tohoto makeupu. Ovšem pak kupón zrušili, a pak zrušili i Heartsy, takže jsem ostrouhala a šla si místo toho vysadit mrkev. Velkou nevýhodou tohoto makeupu bývala cena, vlastně ta cena i šla, ale poštovné bylo naprosto likvidační, takže celková cena přesahovala třicet dolarů, což znamenalo možné opletačky s našimi milými celními úřady a pokud jsem přičetla k ceně a poštovnému i sazby na české celnici, rázem jsem se dostávala cenou k běžnému parfumérkovému high end standardu. Naštěstí si to u Crushed Botanicals rozmysleli, zlevnili samotný makeup i poštovné, lépe upravili kombinované poštovné a docela často se dá narazit i na 40% slevy. Takže objednat za celkem hezké ceny takto skvělý makeup není teď už problém. Jenomže je tady to kdyby...




Kdyby nebylo té jedné nepříjemné záležitosti. Nevím, jestli za to může přeprava nebo jestli v Crushed Botanicals neumí prostě balit... a naposledy jsem to zjišťovala, psala jsem rozhořčené emaily, posílala dotazy, jestli se něco takového stane i u plného balení... a nikdo se nenamáhal na moje zprávy odpovědět. Takže zákaznický servis stojí dost za starou bačkoru... a navíc ten makeup přijde k vám domů v naprosto katastrofálním stavu. Některé kelímky špatně zavřené, jiné trošku prasklé, makeup rozlitý všude možně, až se docela bojím od Crushed Botanicals objednávat, protože bůhví, co na mě příště vyskočí.  Už moje první objednávka přišla trošku špinavější, než je běžné, druhá objednávka byla víceméně až na nějaké ty minoritní úniky tekutin v pořádku, ale ta třetí... to byla naprostá katastrofa. A já bych přitom ten makeup opravdu chtěla... ovšem když si představím, že zaplatím nějakých $20 za plné balení, ta lahvička mi přijde domů rozbitá s polovičním obsahem... no nejsem si úplně jistá, jestli takový nákup doporučuji. Ale možná časem sesbírám odvahu a objednám znovu, každopádně ty vzorky, co mám doma, mi opět došly... a je mi po nich smutno.


No jak jste už asi pochopily, nakonec jsem to nevydržela a koupila si plné balení. Prostě láska je láska, víme ne... Naštěstí všechno přišlo v pořádku. Ale je tady další problém: obal. Obaly Crushed Botanicals jsou prostě spodina všechny možných obalů, co jsem kdy v rámci indies kosmetiky vyzkoušela. Spodina nejspodnější. Levný až nejlevnější plast, víčka, která netěsní, grafika totálně žádná, vlastně popis je naprosto minimální. Minimalismus beru, ale tohle vypadá, jako z dílny čtyřletého dítěte, které mělo jen dvě barvičky a maličký kousek papíru... a ne, není to ani hravé ani zábavné, je to prostě jen ošklivé.

Když už jsme se prokousaly úvodem (já vám říkala, že je to dneska na dýl), tak se zkusím ještě vyžvejknout k tomu makeupu. Konzistence je velmi příjemná, vodověolejová, ale ne mastná, takže asi spíš vodová, ale nějaký ten olej tam bude. Je trošku divné použít spojení lehký makeup a olejová konzistence v jednom odstavci, ale je to prostě tak. Makeup se sice krásně vsakuje, ale zanechá lehce naolejovaný povrch, není to mastné, ale je to vyhlazené jako po namazání a vsáknutí oleje. Vůně je zvláštní... možná by se dala označit za smrad, ale tak špatné to taky není, bohužel čeština nevlastní neutrální výraz pro vůňo-smrad /nebo snad spíš smrado-vůni... tak nějak, voní to jako kamení... a teď nejspíš jsem dost mimo podruhé, protože kamení nevoní, tak to voní asi spíš jako ty minerály v tom... dejme tomu.

Takže konzistence je lehká, ve slabé vrstvě není na obličeji vůbec vidět ani cítit, spíš je to lehká mlha, která náznakově zakryje cokoliv nedokonalého. A tak to je i v dalších vrstvách a víte co... stokrát nic umořilo osla, párkrát lehká mlha vykouzlí dokonalou pleť. Výdrž je... neskutečně překvapivě velmi dobrá, celý den bez hnutí. Makeup je snad i rozjasňující, ale spíš tak náznakově a je viditelné, že matující rozhodně není... a tak to má trb ráda. Určitě bych ho doporučila všem možným mastných druhům a podruhům pleti, na mojí normální to vypadá prostě perfektně, ale přijde mi, že možná trošku vysušuje a zvýrazňuje šupinky, paradoxně i přes to všechno, že je olejový. Makeup vypadá přirozeně celý den, ať už nanesete vrstev milión nebo milión a půl. Jen to chce opatrnost v oblasti očí, tam ve více vrstvách vypadá suše.


Odstíny vypadají dost divně, ale sedí mi light cool i light neutral, v létě pak medium cool, což je nakonec odstín, který jsem koupila. A teď je na mě strašně tmavý. A nejraději bych si nafackovala, protože... protože to tak nějak vypadá, že Crushed Botanicals zavřeli krám s kosmetikou a začali vyrábět organické oblečení. Což je fakt, který jsem zjistila právě teď při dokončování článku. Asi bych o tom makeupu ani neměla psát, ale opravdu ho považuji za výjimečný, především díky konzistenci, nikdy jsem takového zatím nepotkala a bojím se, že už nikdy nepotkám. Zasloužíte si o tom alespoň číst. Já vím, že nebylo všechno naprosto ideální, ale prostě... jen se podívejte na to složení:
Organic Aloe Juice, Organic Jojoba Oil, Titanium Dioxide, Emulsifying Wax, Vitamin E, Phenoxyethanol, Iron Oxide, Mica, DMAE, Stearic Acid, Meadowfoam Oil, Carrot Oil, Zinc Oxide, MSM, Konjac Mannan, Rosemary Extract, Neem, Tetrasodium Edta, Citric Acid
... už jste měly makeup, který je na aloe vera základě? A ve kterém je neem, citrón, rozmarýna a mrkev? Já tedy ne a bojím se, že takový druhý asi nenajdu. Tak se omlouvám za zbytečný článek a jdu si oči vyplakat.



Obchod na Etsy, kde už si žádný makeup nekoupíte.
E-shop, který nezasílá do Evropy... a vůbec netuším, jestli funguje, ale můžete si alespoň prohlédnout obrázky. Tak honem... bůhví, jak dlouho to bude ještě fungovat.



37 komentářů:

  1. no, jeden z tych odtienov by bol pre mna idealny. Nicmene, indie kozmetika a ja, to je vsetko, len nie laskyplny vztah, takze to asi necham tak... Vidim tie rozpatlane sacky a kelimky a dostavam koprivku.
    "už jste měly makeup, který je na aloe vera základě? A ve kterém je neem, citrón, rozmarýna a mrkev? Já tedy ne a bojím se, že takový druhý asi nenajdu." - k tomu ma napada, uz si skusala Skin Illusion od Clarins? Skus sa niekde dostat aspon k vzorke... v ramci komercnej kozmetiky ma relativne vysoky podiel prirodnych zloziek a je velmi prijemny.

    OdpovědětVymazat
  2. Je vidět, že... Jan Tleskač nedá spát mnohým ženám a dívkám :-D

    OdpovědětVymazat
  3. no to je skoda :( ja som po tom makeupe pokukovala uz strasne dlho :(((

    OdpovědětVymazat
  4. Velice povedený článek, zasmála jsem se a namlsala si mě, kde ho teď jako seženu? :( :D

    OdpovědětVymazat
  5. Proč mi to děláš?Celé věky čekám od tebe na článek na nějaký tekutý mmu a on přijde s tak tragickým koncem.Jdu se taky vybrečet.Petra

    OdpovědětVymazat
  6. lučiak: clarins makeup jsem nějaký zkoušela a nic mi tedy neříkal. ovšem myslím, že to byl jiný? asi? zkusím to omrknout v sephoře, až tam někdy půjdu kolem.

    missBB: hele víš co? jan tleskač je prostě sympoš.

    sl.jahodová: a taky to byl zázrak.

    jana šamalík: no víš co no, já si taky říkala, že dokoupím ještě ten světlý růžový odstín... a už k tomu nedošlo.

    lucifrid, petra: tak sorry, broučci. a je to jen a jen moje vina, protože tuhle recenzi mám rozepsanou asi půl roku, kdybych byla rychlejší, nemusely jsme teď plakat.

    OdpovědětVymazat
  7. tyjo.. no tak to je fakt skoda :-(

    OdpovědětVymazat
  8. Když já bych ho chtěla. Ach jo, jsi tak zlá. Nicméně díky za zbytečný článek, aspoň jsem se vzdělala - TANF dělá taky jakýsi tekutý make-up, tak ho možná prubnu.

    OdpovědětVymazat
  9. To zabalení je fakt neuvěřitelně odfláklé. Taková škoda!

    OdpovědětVymazat
  10. Řadím se k zástupům zklamaných tváří ... tak přírodní makeup, který funguje, jsem zatím nikde neviděla. Jinak k tomu výše doporučovanému makeup od Clarins: neříkám, že je špatný, to vůbec ne, ale přírodní ingredience viděl jen z rychlíku (byť jejich marketingové oddělení určitě tvrdí něco jiného). viz složení: Active Ingredient: Titanium Dioxide 1.89%; Inactive Ingredients: Water, Cyclopentasiloxane, Isononyl Isononanoate, Butylene Glycol, Alcohol, HDI/Trimethyloyl Hexyllactone Crosspolymer, PEG/PPG-20/15 Dimethicone, Nylon-12, Magnesium Sulfate, Polyglyceryl-3 Diisostearate, Silica, Disteardimonium Hectorite, Polyglyceryl-3 Polydimethylsiloxyethyl Dimethicone, PEG-10 Dimethicone, Fragrance, Glycerin, Aluminum Hydroxide, Stearic Acid, Disodium Stearoyl Glutamate, Ethylhexylglycerin, Methylpropanediol, Mica, Disodium EDTA, Hydroxyethyl Urea, Sorbic Acid, Hydrated Silica, Asaparagopsis Armata Extract, Camellia Sinensis Leaf Extract, Phenoxyethanol, Lapsana Communis Flower/Leaf/Stem Extract, Algin, Acacia Senegal Gum, Opal Powder, Carbomer
    May Contain: Titanium Dioxide, Iron Oxides
    TEREZA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ja taky netvrdim, ze ma prirodne zlozenie :) O nejakom prudko prirodnom zlozeni mozes u komercnej kozmetiky akurat tak snivat...myslela som to tak, ze vzhladom k tomu, o co ide, ma podiel roznych prirodnych extraktov. Mne inak dost vyhovoval, aj na citlivu plet.

      Vymazat
  11. Já se přiznám, že jsem nevydržela a rychle skočila na konec článku, abych se dozvěděla, o čem to teda je. No a stejně jako tvoje recenze jsem i já po dočtení celého článku rozpolcená. Takže snad jen hledat dál? A až najdeš, dek vědět. Já ne ideální (to jsem vzdala někde u třicátého makeupu), ale dobrý tekutý makeup hledám roky :( Jinak počtení skvělé, jen škoda, škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak ale to ses připravila o ten twist na konci... už hledám dál, zrovna přemýšlím jaký další liquid mmu vyzkouším.

      Vymazat
  12. šla jsem si zasadit mrkev :D

    Jinak já akorát dodám k tomu clu - když hodnota věci je méně než 22 eur, tak na částce s poštovném nezáleží a dph se neplatí. Pouze v případě že samotná věc těch 22 eur přesahuje, tak se započítává i poštovné a platí se pak z celé takové částky.

    poznámka dvě - ad make-up a olej dohromady - nedávno jsem někde zahlídla nějakou MU novinku, kdy je make-up složený jen z olejů - to by ti třeba vyhovovalo :)))) (ale zaboha si nevzpomnu, co to bylo za značku)

    poznámka tři - měla bys dělat reklamy na make-up :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to o tom clu jsem ani nevěděla, že se to počítá takto. prostě mám zafixované, že poštovné do cla ano, do dph ne (a teď mi ještě povíš, že se počítá i do dph a můj svět jistot se úplně zhroutí). ale jenom dobře, vlastně to otevírá úplně nové možnosti nákupů.

      jeden přírodní mu z olejů už mám doma ve vzorku. no a tedy na to jak je vychvalovaný (a drahý jako prase)... tak asi raději zůstanu u sázení té mrkve.

      hele, tak zkus napsat do diora nebo do chanelu, že chceš abych jejich další reklamu na nějaký ten nude dělala já. třeba ještě udělám kariéru.

      Vymazat
    2. No já jsem zrovna tento měsíc dph platila a bylo to pouze z částky zboží, poštovného do toho nezapočítali.

      Vymazat
  13. Mě zarazil ten phenoxyethanol hned za vitamínem E. Hodně výrobců přírodní (přírodní"?) kosmetiky ho používá místo parabenů, je vyráběn synteticky. Může způsobovat podráždění pokožky. Dočetla jsem se i, že jeho obsah v kosmetických produktech nesmí překročit hranici 1%. Na české Wiki je klasifikován jako zdraví škodlivý, ale víme, jak je to s důveryhodností zdrojů... Já ho jako přírodní složku neberu.

    Pár linků o (ne-)škodlivosti fenoxyethanolu:

    http://nomoredirtylooks.com/2011/03/the-great-debate-phenoxyethanol/
    http://en.wikipedia.org/wiki/Phenoxyethanol
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Fenoxyethanol

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. abych se přiznala, tak mi parabeny a jiné v "přírodní" kosmetice nevadí. vlastně ani úplně nevěřím na to, že jsou škodlivé. a kdyby ano, tak na něco stejně umřít musím a pochybuji, že to bude na nějaký paraben v krému. takže u mě to prostě tento makeup vyhrál i přes phenoxyethanol.

      Vymazat
  14. a co tento? zlozenie maju zda sa, rovnake...
    http://www.etsy.com/listing/92938370/all-natural-liquid-foundation-sample
    len ak do toho pojdes, zrecenzuj nam ho, prosim, skor, nez zase zavru kram :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tý jo, já tady asi začnu vybírat vstupné, abych měla finance na všechna vaše přání.

      vypadá to dost podobně, jen to poštovné je zase likvidační. já si říkala, že asi vyzkouším příště tento: http://www.etsy.com/listing/106189899/all-natural-liquid-mineral-foundation (ten už mám na radaru docela dlouho, asi tak stejně dlouho jako crushed botanicals)

      Vymazat
    2. Všimla jsem si, že se díváš po tom makeupu od Erzulie Cosmetics. Za sebe ho nemůžu doporučit, po nanesení se vstřebá a je to jako bych na pleť nic nedala, ani stopy. Už jsem z tohoto obchůdku pár věcí měla, ale všechny pro mě byly zklamáním. :/ Tobě třeba ale bude vyhovovat. :)

      Vymazat
    3. fakt jo? no já si ho chtěla koupit, ani ne tak ten tekutý jako spíš krémový kompaktní... ale až tak za rok, až mi dojde makeup, co nosím v kabelce. asi nejdřív zkusím vzorky tekutého a uvidím.

      Vymazat
  15. Zienky neplacte, Drzim palce pri hladani ;)

    OdpovědětVymazat
  16. Tento článek mě vážně dostal. V průběhu čtení už jsem si začínala plánovat, jak si nějaké ty vzorky objednám a pak přijde taková rána na konci. :D Moc pěkně napsáno.

    OdpovědětVymazat
  17. http://www.crushedbotanicals.com/collections/organic-liquid-foundation/products/liquid-foundation-organic-light-medium-argan-oil a nezkusila jsi tenhle make-up?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten arganový jsem nezkoušela. myslela jsem si, že bude moc mastný.

      Vymazat
  18. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj trb, tak mi to nedalo a napsala jsem Kelli z Crushed Botanicals na Etsy. Odpověděla mi jakási Angela s tím, že Kelli už do kosmetiky nedělá, ale že ona to po ní převezme a že ještě nemá zprovozněný obchod. Domluvily jsme se na vzorcích make-upu a dneska mi přišly. Složení vypadá podobně jako ten od CB (obsahuje navíc nějaké oleje - arganový, avokádový, ale mastný není). A když jsem ho nanesla na obličej, tak to bylo přesně jak popisuješ, jako vánek, co vytvoří dokonalou tvářičku ve 2 - 3 vrstvách. Tohle je vážně úžasný make-up. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fakt jo, tak to je super. jen by mě zajímalo, jaktože mě nikdo nikdy neodpoví, když jim do crushed botanicals napíšu. no nic.

      ale jsem ráda, že jsi spokojená. to já si asi budu muset koupit i světlý odstín...

      Vymazat
    2. vesper, nemáš kontakt na tú angelu?:)

      Vymazat
  20. :) po každotýždňovom kontrolovaní Etsy a striehnutí je to konečne tu:D podľa toho čo som si s ňou písala je to on:) plus 50% zľava s prvou objednávkou (juchuchuuuu) už sa na neho teším:) čakám už len na to aké poštovné určí (a trochu sa ho bojím:D)

    http://www.etsy.com/listing/113592306/organic-liquid-mineral-foundation

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jej, tak to je super zpráva. děkuji a doufám, že do toho obchodu ještě něco přibude...

      Vymazat
    2. joj inak:) na vzorky má poštovné zdarma ;)

      Vymazat
    3. děkuji za info. fakt jo? a to jsi všechno vyzjistila? to jaké mám šikovné čtenářky!

      Vymazat
    4. jo jo! má teraz akciu k otvoreniu. a nebolo to také ťažké zistiť:) ona je veľmi milá a výrečná plus znáša moju lámavú angličtinu:D

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...