neděle 9. prosince 2012

Někdo to rád v tubě!


Jasně L'Occitane a Crabtree&Evelyn jste asi všichni poznali. Ale co ten zbytek?

A zajímalo by mě: patříte do skupiny obdivovatelů Crabtree&Evelyn nebo L'Occitane? A proč proboha obě tyhle nóbl značky musí mít v názvu ty divné znaky, co se normálně jen tak někam nepíšou? Jakože to anglické áčko nebo apostrof, to přeci jen není nic, co bych psala denně, takže při tom musím zkroutit své artrózní staré ruce nahrbené blogeríny a pracně prsty vracet do výchozí pozice. Jasně asi to takto vypadá lepší... zas ale řekněte mi, co by bylo špatného na názvu Crabevelyn nebo Ocitane?

No a protože se kdosi nedávno dlouho dobu podivoval nad složením tělovém krému od Crabtree&Evelyn, že prý to má jenom samé levné silikony, tak se tomu podíváme trošku na vodu a jiné složení:

(1) Na prvním místě mají obě značky vodu... to netřeba dále řešit, předpokládám. Voda je skoro zadarmo, proto se to taky všude cpe v hojném množství.1:1

(2) Na druhém místě je u L'Occitane glycerin, což není nic speciálního. A vedení získává Crabtree&Evelyn se zaručeně přírodním a určitě 100% bio makadamiovým olejem. 2:1

(3) Crabtree&Evelyn sice pokračuje přírodní kukuřičkou moučkou, což ale moc nechápu, proč si mám mazat ruce nadrcenou kukuřicí? No jasně, google poradil, že prý to vyhlazuje, tak furt lepší než nějaký ten silikon asi. L'Occitane ovšem vedení nezískává, jeho další ingrediencí je isononyl isononanoate, což prý taky vyhlazuje, takže si ty krémy nemají navzájem co vyčítat, a taky se to získává prý přírodně, ale je to možný alergen. Tak teď nevím, viděla bych to v tomto bodě jako nerozhodně, ovšem kukuřice mi zní trošku lépe než isononyl. 3:2

(4) Bychom řekli, že Crabtree&Evelyn se s hvězdnou přírodní surovinou už vytáhl, tak teď je snad na čase, aby to samé udělali i u L'Occitane. Omyl... na scénu přichází látky dělající krémy ještě krémovější: cetearyl alcohol u L'Occitane, který Crabtre&Evelyn trumfuje s hydroxyethyl ureou, což by měla být lepší a pro citlivou pleť příjemnější varianta glycerinu. Přičteme k tomu pozitivní dojem z kukuřičné moučky bodu tři a bod putuje pouze k Crabtree&Evelyn. 4:2

(5) By mě zajímalo, proč jsem si myslela, že obsah bambuckého másla u L'Occitane krémů je 25%? Nebo to je jenom u některých variant? Každopádně bambucké máslo přichází konečně na scénu, obsahově ho tam bude určitě míň než 25%. Na shea butter Crabtree&Evelyn vytáhl trapnou stearic acid, L'Occitane tak stahuje svou ztrátu na 4:3... Jen tak mimochodem stearic acid se používá většinou v mýdlech, mycích gelech a takových věcech, co pění, tak moc nechápu použití u krému na ruce.


... list ingrediencí pokračuje až po číslo 64 (?!?) u Crabtree&Evelyn a 28 u L'Occitane. Jsou tam nějaké ty oleje, silikony, parfémy, citróny, alkoholy a tak. Na čísle 8 má Crabtree&Evelyn dokonce taky bambucké máslo, zatímco na čísle 6 u L'Occitane najdeme tu mletou kukuřici. Tak tedy, kdo od koho opisoval? Za ten dlouhý seznam ingrediencí to L'Occitane srovnal a oba krémy končí s pěkným skóre 4:4 nerozhodně!




Srovnávala jsem Crabtree&Evelyn Lily hand therapy a L'Occitane Hand Cream Cherry Blossom. Pak tedy pro korektnost jsem doma našla i tubu L'Occitane Dry Skin Hand Cream 20% Shea Butter, tam to složení na prvních pěti místech jde takto: voda, bambucké máslo, glycerin, dimethicone, cetearyl alcohol... 36 položek v ingrediencích. Tato varianta nejspíš těch 20% bambuckého másla fakt obsahuje!

Oba krémy se prodávají za zhruba dvě stovky v tom malém balení. Ale trošku jsme to zamluvili a zpátky k tubám. Tak jaké to jsou na úvodním obrázku? První čtyři jsou L'Occitanní a poslední dvě Crabtree&Evelynčí. A co ty zbývající? Prozradím, že jednou je to krém na ruce a dvakrát to je dokonce BB krém! A ano balení bylo jediným důvodem, proč jsem ty dva BB krémy koupila.

* výrobky Crabtree&Evelyn jsem dostala od českého obchodu, děkuji!
* všechny ostatní tuby jsem si koupila naprosto sama a dobrovolně

25 komentářů:

  1. No, do skupiny vyslovenych "obdivovatelov" oboch tychto znaciek nepatrim, ale su podukty, ktore mam od nich rada. Od C&E cely rad La Source, ale hlavne kvoli parfumacii, od L´Occitane je toho viac, ale vzdy, ked pridem do ich obchodu sa akurat tak dobre na...vytocim kvoli cenam.

    OdpovědětVymazat
  2. C&E versus L'Occitane 1:0 na obaly - kov versus plast. Ikdyž si nejsem úplně jistá, co je pro přírodu lepší, jestli plastový obal, který pohdlně zrecykluju proti kovovému obalu, který nemám lehkou dostupnost zrecyklovat. Do sběru nebo dvora se s tím vážně nemám chuť tahat. Takže čistě pocitově 1:0:)
    Obš značky jsou pro mě spíš jen zpestřením, nenakupuju pravidelně.

    OdpovědětVymazat
  3. Nechápu, proč je C&E tak kritizována za silikony ve složení, právě proto, že už na drehem místě je makadamiový olej, což je super. Jinak "occitane" (taky s emi to nechce psát!) mě celkem láká, ale tím plastem si to kazí... Prozatím určitě vede C&E a jejich kov.

    OdpovědětVymazat
  4. Ja si to jeste vyzeru, koukam :) Za to nemuzu, ze jedina vec, co jsem kdy zkusila, byl jen ovoneny dimeticone :) Hele a nevim, co to je, ale at to je cokoliv, chci tu prostredni barevnou tubu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to ne, spíš si byla moje múza a inspirace, protože mě fakt zajímalo, jak je na tom se silikony loccitane. hledala jsem to asi půl hodiny někde na netu a to mi tedy fakt vysvětli, proč je ta složitý najít složení loccitane výrobků, že jsem to raději vzdala. a namátkově jsem prolustrovala jen krémy na ruce...

      to prostřední je bb krém od jakési značky nature republic. a kdyby si viděla, v jaké papírové krabičce to přišlo, tak by si to chtěla ještě víc. nemám ho ale pořádně vyzkoušený, protože je to fakt echt tmavý odstín... (ale neříkám nic)

      Vymazat
    2. Kdyz ho nebudes chtit, tak to bude idealni adept na nejaky dalsi swap. Ja furt zadny bb nemam a za chvili si asi zacnu pripadat v kosmetickym svete fakt menecenna.

      Vymazat
    3. už jsem nad tím uvažovala, ale zatím jsem došla k závěru, že ta tuba je příliš veselá na to, abych ji dávala někomu jinému. zatím ji chci jenom pro sebe!

      Vymazat
  5. krémy C&E mám moc ráda :) pěkná recenze! :)



    PS: Zvu tě k sobě na giveaway.
    http://bloggerandbeautifullife.blogspot.cz/2012/12/giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych za takovéhle mini tubičky moc peněz teda nedala :) takže jsem ještě žádný krém od l'occitane nevlastnila, jak koukám, tak o moc nepřicházím..

    OdpovědětVymazat
  7. mně se ty plastové tubičky líbí, nesnáším ty kovové, protože se nesouměrně krabatí a já nesnásím nesouměrné věci, navíc je ten plast lehký, prostě pro mě z praktického hlediska vede plast v podobě kovu :)
    Jinak nejsem na straně ani jedné z firem, krémy mám od obou, spokojená jsem, víc to nezkoumám.

    OdpovědětVymazat
  8. Hehe I wouldn't have known that some of them are BB creams if you didn't point it out!

    OdpovědětVymazat
  9. Parádní srovnání.
    Já vlastním zásobičku L'Occitanu, jejich krémy mám ráda na léto, ale na zimu mi vůbec nestačí. Mám i jeden krém od C&E z doby blogové masáže, ta na mě výjimečně zapůsobila úspěšně, ale je mi až líto ho používat :D Kéž by byl levnější... v Británii 5 liber, u nás 270 Kč, to je nastřelená cena jak u Lushe... A taky mají zajímavou obchodní strategii - jsem onehdá přišla s kamarádkou do obchodu a chtěly jsme si koupit nějaký z těch malých krémů na ruce, ale žádný tam vystavený neměli, tak jsme se zeptaly, a když po nějaké době prodavačka viděla, že o větší balení zájem opravdu nemáme, tak se zázračně asi dva druhy krémů v malém provedení objevily :))) Ale jinak ta prodavačka byla hrozně ochotná a chápu, že u nás takový obrat nebude a je pro ně lepší prodat větší balení...

    OdpovědětVymazat
  10. Crabtreevelyn u nas (bohuzial alebo nanesrastie?) nie je, s tym skusenosti nemam, co sa tyka kremov loc. Tak s tymi vobec nie som spokojna, cim dalej, tym viac mam pocit, ze na rukach iba vysychaju a vobecnehydratuju...to uz radsej indulonu, stacil by trochu dizajnovejsi obal a predavali by sa ako teple rozky :D

    OdpovědětVymazat
  11. lučiak: mi tedy přijde, že cenově si nemají co vyčítat. proto do těch obchodů raději ani nechodím, vlastně je to docela meganáhoda, že se mi sešlo tolik krémů od loccitane. (no jo, chtěla jsem tu plechovku tří krémů v těch super vůních a chtěla jsem ji tak moc, že jsem cenu ignorovala).

    tuttobene a meduňka-b: stojím na straně kovových obalů, protože je to jednodušší dostat všechen krém z tuby ven!

    lc: určitě jsem někdy ty malé tuby v obchodě c&e viděla, to je zvláštní... že by je zrovna před tebou schovali? ale jasně, myslím, že z toho velkého balení bude asi zisku víc.

    OdpovědětVymazat
  12. já mám loccitane třešňový květ a jsem spokojená, jen ty hříšné prachy za takovou malou potvoru.. :D

    OdpovědětVymazat
  13. nepatřím do skupiny obdivovatelů ani jedné ze značek :D ale krémíky mám ráda

    OdpovědětVymazat
  14. já jsem teda zatím nezkoušela ani jednu značku, vždycky je mi hrozně líto peněz:D ale už jsem párkrát měla cukání.... ovšem po tomhle článku už nemám ani cukání, člověk by si řekl, že za takový peníze to aspoň bude mít solidní složení... ale tohle teda nic moc:/ když to srovnám třeba s krémem na ruce od Essence, kterej jsem si nedávno pořídila za 35peněz a hned na druhým a třetím místě byl kokosovej olej a bambucký máslo ;) (a je mimochodem uplně výbornej!)
    Olga

    OdpovědětVymazat
  15. Ani jeden. Koupím si krém s lepším složením za 60 korun.

    OdpovědětVymazat
  16. Bez toho elka by to bylo divný, protože je to člen ve FJ a taky se to líp vyslovuje.
    Jinak zatím jsem nepodlehla ani jedné z těchto značek :D.

    OdpovědětVymazat
  17. Jednou jsem se ví bůh proč v L'Occitanu pomátla a popadla tři krémy na ruce (a jeden gel, bo cosi), musím říct, že můj mozek se v tom případě nechal asi hodně unést vůní do končin neznámých :D

    Ale jinak mi teda těžce nevyhovují, já trpím na suchou kůži a L'Occitane mi nepřináší žádnou úlevu (ok, nějakou jo, ale asi na 5 minut - ani ta bambucká varianta...) a silikony mi taky nedělají moc dobře... ;) no snad příště to bude zase s rozmyslem.. ;)

    OdpovědětVymazat
  18. anonymní + anonymní: přesně tak. essence je rozhodně lepší a ještě rozhodněji levnější.

    kejtyna: ale v češtině snad členy nepotřebujeme, ne... takže v rámci zachování plynulého psaní na klávesnici, bych ten apostrof prostě zrušila nějakou směrnicí nebo něčím.

    katushkaa: já se asi taky pomátla, u mě za to tedy může ta krásná plechovka. jinak loccitane mám poprvé a ještě jsem nezkoušela, ale je pravda, že to crabtre&evelyn teď v zimě nic moc. v létě to bylo v pohodě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach ano, ty obaly :D a proto se tomu bohužel třeba Karel Hadek nemůže nikdy vyrovnat, ač jeho produkty jsou kvalitní a dobré, ale hnusná flaška mě totálně odradí.. :(

      Vymazat
  19. Mam oba, C&E ma asi radeji. Ale, stearic acid je proste tuk, s penivosti to nesouvisi, resp. je to mastna kyselina (s leptavou kyselinou nema samozrejme nic spolecneho, proste druh tuku).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vidíš, to jsem až tak nevěděla, každopádně jsem se dočetla, že se to dává právě do pěnivých přípravků, aby pak nevysušovaly. což dává smysl, tuk nevysušuje... ale stejně mi to přijde vtipné, protože přeci jenom v minikrémíku za dvě stovky bych čekala něco jiného, než v lahvi jaru za čtyřicet.

      Vymazat
  20. Měla jsem L'occitane, byl zdarma a kdyby zdarma nebyl, tak bych je tím krémem umlátila. Podle mě na nic. Čekala jsem víc, něco výživného, ale kecy prdy. Takže s děkuji odcházím a raději si dám hodně muziky za málo peněz ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...