úterý 3. dubna 2012

La Roche-Posay: Cicaplast a šest způsobů použití

* výrobek mi byl poskytnutý k testování e-shopem La Roche-Posay


Ano, tento krém jsem dostala zadarmo. A díky za to, protože kdybych za něj musela platit, tak si nejspíš ještě dneska rvu vlasy nad tak skvělým nákupem. Což by nebylo dobré, protože za prvé mám strašně moc vlasů a trvalo by to věčnost, než bych si všechny vyrvala, za druhé bych to po sobě musela uklízet a takovou spoustu vlasů bych nejspíš uklízela další celou věčnost. A za třetí bych... ehmehm... pak byla holohlavá, což je přece jen asi nevhodné pro ženu mého věku (i když mladou duchem).



Stalo se vám někdy, že jste měli celkem jasnou představu o tom, jaké to bude? Měli jste načtené desítky oslavných recenzí, věděli jste každou podrobnost, prohlédli jste si fotografie, zkorigovali různé názory... Tak i já jsem měla celkem jasnou představu o tom, jak skvělý je tento krém. A nejen to, ve svém malém blogovacím mozečku jsem šla ještě dál... já jsem dokonce věděla, jakou o tomto krému napíšu recenzi. Jak moc oslavnou, samozřejmě... a jak moc jsem se spletla. No ale, aby všechno to moje přemýšlení a jasné představy nepřišly nazmar, tak tuto silně negativní recenzi napíšu v dávno přednastavených pozitivních osnovách šesti možného využití La Roche-Posay Cicaplast.

(1) Náplast v krému
A to funguje!!! Jestli máte nějakou otevřenou ranku na místech, kde si nechcete lepit náplast, ale přesto to místo chcete chránit, tak potom Cicaplast funguje báječně. Nebo mi to alespoň přišlo. Ta nechutná silikovaná konzistence tak jako pěkně přilne k pleti, chrání a ... nevím, jak bych to ještě vysvětlila, prostě to je náplast. Ale náplast to není. No ale funguje to jako náplast. A asi to opravdu funguje, protože jsem v tomto odstavci napsala už třikrát funguje a pětkrát náplast.



(2) Lokální regenerační krém
Takže jako náplast to funguje. No ale je to krém, ještě jednou si to ujasněme. A toto není žádný obyčejný okresní blog o náplasti, ale kosmetický blog první kategorie a jako kosmická blogerína první třídy bych od toho krému čekala, že bude regenerovat. Jako náplast tu ranku ochrání a jako krém urychlí hojení... jsem si říkala, však to je přece jasné jak facka, co jiného čekat od KRÉMU s názvem cicaPLASTer. To jsem se tedy setsakra přepočítala, protože ten krém moc neregeneruje.

(3) Noční regenerační krém
A ještě víc se to projeví, pokud tento krém hodláte používat opravdu jako krém. Jako regenerační krém, což ostatně výrobce doporučuje. Nebudu vám to přímo vymlouvat, i když není vhodné tyto silné regenerační krémy používat každý den (pamatujme na to), ale v tomto případě je to stejně jedno, protože Cicaplast neregeneruje, účinky mi ráno přišly naprosto minimální. A navíc se při nanesení na větší plochu obličeje ukáže jedna neskonale nepříjemná vlastnost: ten krém lepí. Ono se to ze začátku nezdá, konzistence je taková silikonová a hladká, ale pak asi nějakou chemickou reakcí s mazem pokožky nebo fyzikální změnou zahřátím o povrch pokožky se ta konzistence změní na ulepenou. Jakože fest ulepenou. Večer nanesu na čistý obličej, pět minut je všechno v pohodě, pak to lepí, pak to lepí ještě víc, pak jdu spát a ráno to zase lepí, takže se musím odtrhnout od polštáře a jít se rychle umýt. Jo a taky se to nezdá, ale na namazání celého obličeje je třeba spousta krému, asi tak trojnásobné množství než normálně používám.

(4) Příležitostná regenerační maska
Krém můžete nanést jen jako masku. To samozřejmě není z mojí hlavy, mám to pečlivě vyčtené z okolního internetu. Dáte Cicaplast na obličej, počkáte libovolně dlouhou dobu, ono vám to neublíží, jen jde o to přežít to lepení a zbytky krému setřete / smyjete / odlepíte. No jo... ale zas jako proč byste to dělali, když to žádné regenerační účinky mít nebude. Teď si ovšem říkáme všichni sborově: tak jaktože je ten krém tak vychvalovaný?

(5) Regenerační kůra
Nevzdala jsem se a zkoušela jsem dál a musím si přiznat, že krém funguje a opravdu regeneruje. Ovšem musí se používat intenzivně (minimálně 1x denně), pravidelně a dlouhodoběji, já jsem si určitých regeneračních účinků všimla asi po třech dnech, kdy jsem Cicaplast používala jako noční krém. Takže jo, nějaké ty účinky to má, ale prostě ta konzistence, ulepenost a obrovská spotřeba krémů mi je na tolik nepříjemné, že si příště stejně raději koupím Cicalfate od Avéne (které funguje) nebo Eight Hour Cream od Elizabeth Arden (který chci vyzkoušet už dlouho). A mimo jiné má ten krém i zázračné účinky na akné a jakékoliv vznikající boláčky ještě více podpoří a vyživí, takže nepočítejte s hladkou ranní pokožkou, spíš se připravte na ten moment, kdy si pomyslíte: a sakra, co mi to tady zase vyrostlo, protože to, co bylo večer velké, bude ráno ještě větší a nacucané (zvláštní). Něco jako klíště, jen prostě je to beďar. Jo a taky Cicaplast vysušuje. Takže všechno, co chcete zregenerovat, se nejdříve ošupinkatí, pak se to sloupne, a pak to teprve vypadá alespoň trošku ke koukání. V zájmu recenze jsem to dokonce jednou vydržela a sedm dní jsem si na sebe poctivě mazala každý večer ten ulepený silikon... a na rovinu vám řeknu, že účinky za to nestály. Dokonce jsem měla ke konci pocit, že kdybych se každý večer namazala obyčejnou indulonou, udělala bych lépe.

(6) Báze pod makeup
Jeden jediný důvod, proč jsem po tomto krému toužila, mi dala Rena, když kdysi dávno tady v komentářích upozornila na to, že Cicaplast používá Lisa Eldridge jako bázi pod makeup. Dala jsem si tu práci a našla jsem video... a je to tak, Cicaplast doporučuje Lisa Eldridge jako bázi pod makeup. No... Ona snad spadla z višně... Tak jo... Proč ne... Ale po pořádku... Cicaplast opravdu krásně vyhladí pleť, není divu, je to silikony napěchované až po víčko. Doktor nejsem, asi tam mají silikony nějaké upotřebení (jako vážně asi jo, myslím, že zrovna silikony můžou za tu náplastovou vlastnost krému). Takže pleť je vyhlazená, makeup se opravdu nanáší snadněji a dokonce to i docela dobře vypadá, i když tedy jedna drobnost: já se po tom lesknu jak namazaná mastným silikonem. No ale pak to začne lepit... a lepí to celý den... a pak si makeup vezme dovolenou a zmizí, ale jako celek to pořád lepí... a pak většinou ztratím nervy, jdu se umýt a namazat se obyčejnou indulonou, protože tak to mají kočičky rády...



Čím jsem starší, tím větší pociťuji potřebu vlastnit nějaký dobrý regenerační krém. Na pár už jsem narazila: Avéne Cicalfate, Yves Rocher 24 hodinová vitalizační péče proti únavě, Vitacreme B12 (s výhradami) nebo jakýkoliv krém na dětské opruzeniny (vím, že to zní divně, ale je fakt lepší než Cicaplast a taky to stojí méně a déle to vydrží). A po pravdě: zrovna Cicaplast si své čestné místo v tomto seznamu nezasloužil a za svoje vlastní peníze si ho určitě nikdy (nikdy neříkej nikdy, ale tentokrát si tím jsem celkem jistá) nekoupím.

(Jo a tuto recenzi berte asi spíše s rezervou, protože na celém internetu jsem snad nenarazila na jedinou negativní Cicaplast recenzi... jako že fakt ne, všude je to vychvalované a když to přeci používá Lisa Eldrige, tak to musí stát za to. Takže si asi sbalím pleť a pár svých švestech a jdu se zahrabat, protože nejsem nejspíš příliš relevantní... ale já ten krém fakt nesnáším.)

27 komentářů:

  1. Já ti ten 8 hour pošlu, ať máš porovnání :-) Já si osobně myslím, že všechna ta "kosmetická" reklama těmhle krémům typu cicaplast spíš škodí a vůbec nevím, proč to výrobce dělá. Že je to prostě primárně určené k hojení jizev a různých poranění a tu vrstvu to dělá proto, že to funguje na principu vlhkého hojení, tj.bez přístupu vzduchu. Funguje to poměrně dobře a vůbec nechápu, proč má tedy výrobce (či distributor) touhu vnucovat to široké veřejnosti jakožto kosmetickou vychytávku pro každého. Já osobně ho mám dost ráda, ale jednak jsem třeba Avene nezkoušela (8 hour jo, ale to je úplně jiná kategorie krému a je to prakticky samá vazelína, což taky není každého šálek čaje), jednak jsem ho primárně dostala od kožařky na hojení ekzému (což mi teda nefungovalo, bo mě hrozně pálil), takže jsem ho používala na hojení různých ranek a právě taky na různé pupínky (ideální v případě, že se vám něco klube na obličeji a pokud byste to chtěli hnípat, tak hrozí, že si rozryjete půl obličeje bez výsledku - pupínek do rána "dozraje" a jde ven bez problémů). Ale i tak je na pupínky i hojení asi milionkrát lepší Hemagel, který je sice dražší, lepivější, ale hojí fakt skvěle.
    Jo ale momentálně mi jako nejlepší regenerační noční kůra funguje aloe vera gel, takže asi tak :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak aloe jsem nezkoušela, asi vyzkouším. jinak k tomu 8hodin mám takový rozporuplný vztah, protože já vím, že to je prostě ochucená vazelína... a vazelínu já moc nemusím. ale v poslední době se odličuji prakticky vazelínou (tedy jako zabalenou do atraktivního odličovacího krému, že ano) a najednou mi přijde, že to vůbec není špatné. krom toho zrovna ten 8hodin má takové rozporuplné recenze, tak jsem se rozhodla, že já si na něj názor raději dělat nebudu, dokud ho nevyzkouším. no a jestli mi pošleš kousek, tak já budu samozřejmě jen ráda...

      a třeba ten cicaplast funguje prostě jako náplast, v tom máš naprostou pravdu, protože to fakt funguje, všechno uzavře a ochrání. já jsem jen prostě čekala víc po té důkladné masáži ze všech stran... a pokud mám cicaplast hodnotit jako kosmetický produkt, tak pro mě je naprosto nepoužitelný a vůbec zbytečný. no prostě ještěže jsem to dostala zadaramo, jinak si ještě dneska nadávám, co jsem to koupila (a že jsem ho fakt koupit chtěla...).

      Vymazat
    2. Na hojení jizev a ranek je daleko efektivnější daleko levnější Infadolan, takže tohle bych chtěla spíš na tu regeneraci a hojení pupínků a když to neumí, tak je to podle mě dost na prd:-D

      Vymazat
  2. no teraz si mi ´znicila´ idealy, ja som si myslela aky super produkt a ze si ho rozhodne niekedy kupim. tiez som videla to video od Lisy, prave preto som bola o jeho super vlastnostiach presvedcena (naivna Katze).. dakujem za uprimnu recenziu, peniazky miniem na nieco lepsie! :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nejsi v tom sama, zničila jsem i své vlastní ideály... ale nakonec jsme obě ušetřily. naštěstí.

      Vymazat
  3. Tak já bych za nej dala ruku do ohne, jakmile mám dne jakou ránku tak s tímhle je hojení 3x rychlejší . Na cely obličej bych ho teda taky nepoužívala, nikdy by me to ani nenapadlo, vždycky jsem měla za to, ze je to spis sport treatmnet. Ale na hojeni lupínků je to pro mě svatý grál :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pupinku...telefon opět píse co chce:-)

      Vymazat
    2. no vidíš a já bych ho nejraději vzala a mrskla za tou tvou rukou do toho ohně... jinak to nechápu, moje pupínky to nehojí, spíš to ještě podporuje v růstu, jakékoliv jizvičky to ještě víc vysuší (což nechápu, proč to tedy nevysuší i ty pupínky, když už je v tom, že ano). a hlavně je to tak ulepené... já už to na obličeji nesnesu ani bodově, strašně i vadí (no ale k tomuto stavu jsem se dobojovala asi tím týdenním testem, že ano, takže moje blbost.)

      Vymazat
    3. no prostě zlaté staré dobré avené cicalfate, to stačí jednou týdně namazat na celý obličej a je po starostech, pupínky to vysuší, jizvičky to zregeneruje, pleť to vyhladí...

      Vymazat
    4. Ja zas moc nemusim Avene :-/ prijde mi, ze mi to vysusuje oblicej. Jinak bacha, na pupinek asi nedavat, az pak kdyz je vymackej a hoji se...ale dobre dobre, prestanu te presvedcovat o svem zlatem gralu a smirim se s tim, ze mi ho takhle hanis :D

      Vymazat
  4. Na Avene mi akorát vadí jak je "hutný", ale výsledky má, to jo. Ještě musím zksuit konečně někdy Biodermu (nebo by se mi líbilo, kdybys jí otestovala ty;-)), páč, když jsem se o tom tuhle bavila s jednou lékárnicí, tak říkala, že z toho "cica" tria je nejlepší a LRP teda dala taky na poslední místo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak já ji mám doma (vyžebrala jsem v lékárně a dostala odlité do kelímku)... srovnání se někdy dočkáš.

      Vymazat
  5. dobre že si úprimná :) jedna negatívna recenzia je pre mňa viac než 100 pozitívnych

    OdpovědětVymazat
  6. ja som ho kedysi fakt davno skusala a na hojenie fungoval naozaj dobre...vtedy este nebezala kampan, propagujuca ho ako krem, masku, podklad pod make up a neviem co este, takze som ine vyuzitie ani netestovala.

    OdpovědětVymazat
  7. ja ho doma zhodou okolnosti mam a pouzivam ho akurat na akne, take, ktore som "nacala" fakt pekne hoji, ale ako podklad pod make up si ho teda moc predstavit neviem...

    OdpovědětVymazat
  8. No, ale z toho, co psala Plum já to chápu teda nějak jinak. Regenerace kůže, tzn. až po pupínku. Po vymačkání otevřená ranka, takže náplast je logická. Nebo až později, až vám tam zbude nějaký červený flíček, tak regenerace kůže, což znamená, že ta ulepená konzistence má logiku. Přímo na pupínek, jak by to fungovalo, není princip protipupínkových přípravků úplně naopak vysušování? Jako báze technicky kvůli napěchovanosti silikony asi jo, ale báze, která lepí a matlá je trochu kontraproduktivní. Snad na hodně suché pleti? Ale jinak bych jakékoli regenerační účinky zkoušela posoudit možná i po mnohem delší době. Ale je fakt, že na co jedna přísahá, po tom může druhá vypadat ještě hůř, fakt ti to prostě třeba nesedí.

    OdpovědětVymazat
  9. hm, zajímavý
    a já měla v plánu ho někdy zkusit právě místo Avene ... což teda teď už neudělám, protože Avene mi právě vyhovuje, že můžu namazat na celej obličej a úplně při tom cítím, jak skvěle regeneruje, je prostě strašně příjemnej
    na mokrý hojení bych si koupila rovnou hemagel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak tak, Hemagel, nezbytný pomocník pro věčně sedřený děti :-D:-D

      Vymazat
  10. Děkuji za recenzi. Po cicaplastu jsem koukala. Delší dobu hledám nějaký univerzální zázrak na pleť ve vodách francouzských lékáren. Myslíš, že Avene bude i na suchou pleť?
    Díky

    OdpovědětVymazat
  11. Mno, tak já tenhle přípravek pochopila tak, že se primárně používá jako ta náplast a lokální regenerace, u pupínků bych asi aplikovala až po vymáčknutí když se zatáhne. Primárně na pupínek bych použila něco z řady Effaclar.
    A jako podklad to taky chápu, vzhledem k již zmiňovaným silikonům, ale mě to přijde divný tuhle věc tak použít, ikdyž to použije Lisa:-D
    Pro mě tohle prostě není nic moc víc, než jakýsi lokální regenerační přípravek, který já nahrazuji povětšinou vitamínovýma mastičkama z lékárny za pár kaček, třeba taková calciovka za padesát Kč mi bohatě stačí.
    Hodně uvažuji o Effaclar A.I., tenhle přípravek mi dává smysl, ale Cicaplast moc ne.
    Izi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že nějaký Infadolan nebo cosi podobného prokáže nejspíš taky určitou službu.

      Vymazat
  12. děkuji moc za komentáře. abych řekla, máte pravdu, asi jsem možná od toho krému čekala moc. vlastně jsem čekala to samé, co zvládne avene... a nedočkala jsem se.
    uznávám, že jako náplast to funguje (lépe než avene). ovšem jako lokální regenerace na ten vymáčknutý pupínek to prostě u mě nefunguje. můžu si to mazat tři dny v kuse, lokálně, cíleně a pravidelně a přijde mi, že vývoj je zhruba takový: nejdřív se to totálně přesuší - ošupinkuje - dva dny vypadám jak debil - pak se to sloupne - a ten konečný stav není až tak odlišný od toho výchozího. (kdybych se tři dny lokálně mazala tou indulonou, tak to vyjde asi nastejno)

    takže jako na mě to prostě nefunguje. ani na ty vymáčklý pupínky. nehojí to a neregeneruje. jenom to lepí. ale zase je dobrý, že to na obličeji není vidět.

    u avene mi vůbec nevadí ta hutnost a mastnota, je to příjemné. krom toho avene funguje na vymáčklé i nevymáčklé pupínky docela dobře. asi budu muset teď pořádně pozkoušet i biodermu, když má být tedy nejlepší.

    jája, na suchou pleť asi opatrně. avene obsahuje zinek a ten dost vysušuje.

    OdpovědětVymazat
  13. já ho teď nedávno zkoušela taky (a chtěla psát recenzi, ale teď koukám jsem s křížkem po fonuse:DD), a mám teda značně smíšené pocity.
    a že teda mám teď co regenerovat a léčit.
    ovšem použitím cicaplastu se mi to teda o nějaký ten týden prodloužilo.

    (a jak ráda bych ještě použila svuj oblíbený "vtip": bez cicaplastu se vam to zahojí za týden, s cicaplastem za pouhých 7 dní" :DD)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo tak ten tvůj vtip je tak pravdivý, až je to smutný... ale zase spousta lidí na to pěje ódy, takže asi je někde ve vesmíru chyba.

      Vymazat
    2. Treba jim funguje hlavně "věř a víra tvá tě uzdraví";-)

      Vymazat
  14. Tak to tedy koukám. Já docela dost trpěla na akné a po pupínku mi vždy MINIMÁLNĚ měsíc zůstal flek, který nešel pořádně zakrýt, byla jsem fakt zoufalá. Naštěstí mě cicaplast z toho dostala a používala jsem ji jen lokálně, ani by mě nenapadlo dát to na celý obličej. Takže díky Bohu za to! :-)

    Jinak teď mám obličej fakt pěkný, až na pár drobných nedostatků. Asi záleží na typu člověka a jeho pleti, jinak mi to nejde na rozum. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj... S čím mi Cicaplast OPRAVDU pomohl byla dírka po vyndaném piercingu na bradě... do 2 dnů stáhl skvěle a dírka není skoro vidět (porovnávám s lidmi, kteří nechali jen volně zarůst - zaprvé jim to zarůstá déle, zadruhé dírka zůstane větší) Ale kdo ví, třeba by se mi to zatáhlo stejně i bez toho :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...