neděle 12. prosince 2010

Minerální makeup podruhé - aneb není všechno jen růžové...

Pro mě má minerální makeup mnoho výhod. Je bez konzervantů a barviv, pokožka může volně dýchat, makeup je taky vhodný pro citlivou nebo aknózní pokožku. Makeup obsahuje přirozeně SPF a není parfémovaný. Po úvodní fázi seznamování se s aplikací se s minerálním makeupem velmi snadno maluje. Sypká forma prodlužuje výrazně trvanlivost. Můžu si nakoupit jen vzorkové velikosti nebo malá balení. A např. vzorek tvářenky mi vydrží opravdu dlouho. Většina značek nabízí mnoho odstínů pro různé podtóny pleti, sice je náročnější si vybrat (z padesáti odstínů oproti šesti odstínům běžných makeupů v drogerii), ale makeup pak vypadá přirozeně. A minerální makeup mi na pleti opravdu dlouho vydrží, dokonce i v případě, kdy nepoužiji žádnou podkladovou bázi, minimální doba bezchybného trvání minerálního makeupu je u mě zhruba šest hodin.
Ale není všechno jen růžové...

Vzhledem k tomu, že minerální makeup užívá přírodní ingredience, je možné, že na některou z těchto složek budete mít alergickou reakci. Stalo se mi to dvakrát, s Lucy Minerals a v menší míře s adorned with Grace Minerals. Po nanesení makeupu Lucy Minerals mě začal pálit a svědit obličej a makeup se mi jakoby vysrážel do malých ostrůvků, po odlíčení jsem měla obličej asi dva dny zarudlý a taky mě svědilo čelo. To samé se mi stalo i s Grace Minerals, makeup mě svědil, ale spravilo se to odlíčením.

Minerální makeup vysušuje, to je prostě fakt. Lituji, že jsem minerální makeup neznala před patnácti lety, když jsem bojovala s mastnou pubertální pletí. Lituji, že jsem minerální makeup neznala před deseti lety, kdy moje akné dostoupalo svého vrcholu. A lituji, že jsem minerální makeup neznala před pěti lety, kdy moje zoufalství ze špatné pleti akcelerovalo. S věkem se mi pleť zpravila a taky hlavně vysušila, není přímo suchá, ale minerální pudry mě při delší používání vysušují hodně. A co pomáhá? Dostatečná hydratace, výživný regenerační krém nebo správná báze. Vůbec se mi neosvědčil hutný krém nebo např. báze od Benefitu, makeup v těchto případech jen zalezl do pórů, takže jsem vypadala jak slunéčko sedmistotečné.

Makeup se aplikuje pouze štětcem. U mně to znamenalo vyvinutí další mánie... nakupování štětců různých barev, velikostí i funkcí. A některé štětce jsou opravdu finančně náročné. A problém taky stále zůstává přenosnost celého toho areálu sypkých pudrů a štětců. Minerální makeup je taky bohužel nekompatibilní s některými další kosmetickými produkty, např. s krémovým korektorem, který jsem zvyklá dávat na makeup, nebo krémovou tvářenkou. Řeším to tak, že kromě minerálního makeup mám v koupelně i běžné tekuté makeupy. A opravdu už bych potřebovala na poličce víc místa.

2 komentáře:

  1. Pardon - nechci rýpat...jen poradit...výživný regenerační krém? Kolik ti je? Co budeš používat až ti bude 60? Jednou jsem ve videu viděla 19-ti letou holku, která si myslí, že "už" potřebuje anti-aging make up...myslím, že se zbytečně zatěžuje pleť a moc se jí tím nedodá co potřebuje. Tím se hydratace jako taková nemyslí. Mladá pleť potřebuje vodu -> hydrataci, ne "olej", mastné a hutné věci. To patří na zralou pleť, která už má vrásky. Hydratace má být úplně první prevence vrásek a ochrana pleti před vnějšími vlivy a slun. zářením, protože vrásky jako takové se už léčit nedají a až v pokročilejším věku je potřeba pleť více promastit. Třeba to víš, zase tak pročtený tvůj blog nemám, jen se tím šíří špatné info dál. Ale OPRAVDU to nemyslím ve zlém. S blogem sama začínám, ještě tam skoro nic nemám ;) (možná proto, že se bojím negativních komentářů) ale kosmetiku jsem se učila na střední a tohle nám mistrové opakovaly neustále dokola. Je pravda, že z toho co je napsáno na složení a popisu výrobků se nic moc pochopit v tomto smyslu nedá a není to tak dobře rozděleno. Někdy mám pocit, že je vše v drogeriích pro 40-ti leté a ikdyž je to určeno pro mladou pleť obsahuje to právě vše pro regeneraci ;)

    Mimochodem, minerální make-up už si jako jediný make-up pustím k tělu, protože mám také problémy s akné ;) takže tu proklikávám všechny tvé články o něm. Měj se hezky a hodně čtenářů! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kolik mi je? no... víc než třicet, takže si myslím, že na nějaký ten výživný regenerační krém alespoň občas už nárok mám. třeba zrovna ten yr, na který je odkaz a na který se asi ptáš???... (tady jen tipuji) si dávám dvakrát za rok a moje pleť je za to vyloženě ráda...

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...