neděle 10. dubna 2016

5 pod 500: péče o problematickou pleť

Taky by se to dneska mohlo jmenovat rychlá a levná pomoc pro pleť s akné a ucpanými póry. A moc často to neříkám, protože to musí být snad každému jasné, ale co zabralo na moje akné, nemusí vůbec zabírat na vaše akné. Pamatuji si to zklamání, když jsem si vždycky kupovala vychvalovanou anti-akné kosmetiku a nezabrala na mě. Četla jsem o tom zázraky a u mě nic. Takže toto jsou takové moje zázraky pro moje akné. Odneste si z toho, co chcete.


Med
Možná med nemáte jako masku moc rádi. A možná ho jen používáte špatně. Med je pro mě malý zázrak. Takový manuka med potom velký zázrak, ovšem i s velkou cenovkou. Takže obyčejný med na začátek bude stačit. Přitom jsem med na sebe kdysi dávala a nějak to se mnou nic nedělalo, spíš mě to otravovalo, všechno opatlané, med kapal všude a výsledky nic moc. Trikem je, že med musím opravdu dostat k pokožce. Nejen tam, on se dokáže dostat i do pórů a vyčistit je. Na to ale ho fakt nenanášejte špachtličkou nebo jako já to dělala kdysi lžičkou... to ne, chce to pěkně prsty. A nejlépe když med ještě v dlani před tím zahřejete a pak v naprosto tenké vrstvě nanesete na pleť. Skoro jak kdyby to byl krém, vmasírujete do pokožky a necháte. Klidně půl dne, klidně jen chvilku. Po umytí je pokožka zklidněná, vyčištěná, nedělají se pupínky a všechno se regeneruje. Med je opravdu čistící a antibakteriální, občas ho dokonce používám jako čisticí gel, stačí nanést dlaněmi zahřátý med a hned umýt vodou. Klidná pleť. Z hlediska pupínkového.

Avene Cicalfate
Vlastně je až zvláštní, že toto je moje snad čtvrté balení, možná páté... a přitom jsem o tom na blog snad nikdy pořádně nenapsala. Možná jednou, ale rozhodně by si to zasloužilo víc. Takže jak? Je to super. Regeneruje to. Zklidňuje to pleť. Ať už je pupínkatá nebo suchá nebo podrážděná. Je pravda, že to úplně nehydratuje. Skoro to až vysušuje. To je docela dobrý na pupínky. Fakt že jo, to pupínky zmenšuje a likviduje. A zároveň to odstraňuje i všechny možné jizvičky, co už se nasbíraly. Taková dvojitá výhra. Mažu lokálně, kde je třeba. Mažu celoplošně jako masku nebo jako noční krém, když je třeba. A bez tuby Cicalfate nechci žít. Jo a kdybyste si mysleli, že ty různé varianty od Biodermy nebo LRP, Cicaplasty a Cicabio... tak zapomeňte. Ty jsou všechny strašné, musí to být prostě Avéne!

Tarika
Tariku potřebujete. Hlavně pokud máte problematickou pleť. Na pupínky, na černé tečky. Měla by i regenerovat, ale to se mi nepotvrdilo. Ovšem čistí perfektně. Navíc bojuje proti pupínkům, velmi efektivně je eliminuje, čistí póry do hloubky, zklidňuje a je prostě skvělá. Jako bonus pokožku vyhlazuje, jakoby zjemňuje. Bohužel skoro až vysušuje, takže věřím, že to nebude úplně příjemný zážitek pro všechny typy pleti, prostě je to hlavně pro tu problematickou. Taky Tarika říká, že by se neměla používat s žádnou jinou kosmetikou, prý pro maximální účinek... no tak to jsem vydržela jen chvíli a skončila jsem úplně přesušená. Si prostě musím vystačit s tím menším než maximálním účinkem, protože já se po Tarice prostě namazat musím. A i tak mi to pořád přijde super extra efektně účinná maska.

Vitamín C
No jo, už je to tak. Naprostá nezbytnost, co stojí míň než stovku a koupíte ji v každé DM drogerii. Vitamín C je samozřejmě super do čaje, když jste nachlazení. Ale ještě lepší je na pleť. Stačí smíchat s vodou a používat místo tonika. Pár pravidel. Koncentrace by neměla přesáhnout 20 %. Céčko je dráždivé, takže možná je lepší začít s menší koncentrací. A taky to může na pleti štípat. Navíc je céčko nestabilní a rychle ztrácí své účinky, takže je třeba to rychle spotřebovat a udělat nové. Existuje spousta názorů, jestli ano nebo ne, já se spíš kloním k té ano straně, ale na ne nezapomínejme. Kupované sérum s céčkem je podle mých zkušeností vždy účinnější. Jenomže takové sérum, které by účinkovalo, jak má, většinou stojí nemálo. Z tohoto ohledu si myslím, že práškové céčko je velmi dobrým a levným, i když možná provizorním řešením. Stačí přisypat, zamíchat, protřepat, aplikovat. Rozjasňuje, urychluje regeneraci, odstraňuje pigmentové skvrny. Prý je antioxidační, posiluje proti sluníčku, zastavuje stárnutí.

MSM prášek
Stejně jako céčko můžete přisypat do vody a aplikovat jako sérum. Posiluje pleť a urychluje regeneraci. Ještě lepší v tomto ohledu je ale vnitřní aplikace. Stačí nasypat do vody, rozpustit a vypít. Problémem ovšem je, že to chutná docela hnusně. Proto to taky dělám jen občas. MSM ale taky můžete přisypat do jílové / neemové / jiné čistící masky a opravdu mi přijde, že urychluje regeneraci a tak jako posiluje pleť proti neplechám.


Tak to byly moje levné zázraky na moje pupínky. Dalo by se říct, že všechny používám už pár let a fungují vždy spolehlivě. A hlavně když už vyzkoušíte a fungovat vám to nebude... tak až tolik peněz to nestojí. 

14 komentářů:

  1. Taky mám moc ráda vitamín C a MSM na pleť. Jinak když to na mě leze (myslím pupínky) tak aplikuji každý den masku ze zeleného jílu. Ale už dlouho mě láká Tarika. Tak uvidíme. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. se přiznám, že jíl je fajn, to jo. ale už asi dva roky, možná tři, ho doma nemám a vůbec mi nechybí. spíš si občas vzpomenu na neem, ten mi občas chybí. a taky ho nekupuji už dlouho. protože mám tariku a may lindstrom problem solver a ty jsou asi tak o pět tříd lepší a účinnější. takže tariku určitě doporučuji.

      Vymazat
    2. Já si nemohu vynachválit kombo Tariky a neemu. Koupila jsem si i neemový olej, tak to zkusím ještě upgrejdovat, ale musím opatrně, abych zase nebyla až moc krásná, že jo..za to riziko to asi nestojí :-D

      Vymazat
    3. téda tarika a práškový neem dohromady... to mě nikdy nenapadlo, ale to musí být boží kombinace! jsem si to představila a trošku se mi z toho teď klepou kolena.

      Vymazat
    4. Já někde viděla, že míchali tariku s jílem, tak jsem si řekla, že s neemem to bude jako plastika v prášku. A fakt je. Přiznám se, že mám ráda voňavou kosmetiku v parádním obalu se super složením, takže míchání vlastních zázraků a ještě z pytlíku mě teda vůbec nelákalo...ale po tom výsledku mám furt roupy na nějaké domácí hokusy - tarika, neem, jíl a různé oleje (ten neemový je jak lisovaný česnek, pořádný smrádek..a prý i sezamový je na černé tečky, tak taky zkusím...)

      Vymazat
    5. sezamový je skvělý. ten jsem dávala do neemu nebo i do jílu nebo na ocm. občas jsem ho na sebe i jen tak mazala. oni tedy říkají, že by se neměl dávat na otevřené rány = rozdrbané pupínky a že je spíš na černé tečky... ale mi přišel hodně fajn i na pupínky. a musím říct, že zrovna doma nemám neem, tariky mám poslední dávku, ale úplně snad půjdu a koupím... i když mám may lindstrom, tohle mě hodně zaujalo.

      Vymazat
    6. Psaly jsme si spolu na instagramu ohledně mého lišejníku na obličeji a že už nevím, co bych na to vyzkoušela, že už jsem zoufalá. Docela teď lituji, že jsem to nevyfotila, protože předtím to byla poměrně velká plocha s pupínky v různých stádiích v kombinaci s boulemi a až loupajícími se místy a neporadil si s tím nikdo a nic. Po kombinaci neemu a tariky - a to hned po první použití byl vidět pokrok - není ani známky po ničem. Mám to místo krásně hladké, čisté, bez šupinek...prostě jako dětská zadnice...Opravdu lituji, že nemám fotku před a po. A ještě jedna věc - tariku samotnou jsem na to zkoušela a bez valného úspěchu - až ta kombinace zafungovala.

      Vymazat
    7. ale tak to je super, že jsi našla něco, co funguje. každopádně tuhle kombinaci budu muset někdy zkusit. sice teď nemám moc pupínkových problémů, ale dost si mě tedy nalákala... to možná zkusím jen tak.

      Vymazat
  2. Ahoj, právě jsem dopoužívala svoji prvni várku C sera, krásně to bělí, takže bych do budoucna šla do nějakého "bezpečného" séra, ale zatím nevím jaké vybrat.(( med miluju také ale přiznám se že na něj zapomínám, častěji používám rozmačkaný banán-to miluju))
    A nyní mam dilema, několikrát jsem vyzkoušela Problem Solver a zamilovala se, dokonce nyní i jako student našetřila, ale zrovna všichni básní o Tarice(prý i bělí) a já bych si z ušetřených peněz mohla dopřát i další kosmetickou nutnost....no já nevím :D
    :) Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak banán jsem zase ještě nezkoušela já. to mi je líto, banán raději sním. jinak Tarika podle mě nebělí, alespoň mně nevybělila nic. a přesně jak píše Klára dole, tak v biooo mají i malé balení za stovku. jinak Problem Solver je samozřejmě lepší, taky ho je pětkrát víc, ale Tarika vůbec není špatná. Problem Solver tedy čistí líp, nahradí i peeling, určitě je vhodnější pro sušší pleť a navíc mi přijde, že i regeneraci podporuje lépe.

      Vymazat
    2. stačí tak půlka banánu a až to zaschne a budeš sundávat dolů, můžet to klidně sníst :D
      Vzorek Tariky vezmu, díky za tip Kláře :)

      Vymazat
  3. Tarika je bezva, Cčko taky mám - od Hádka, vyhovuje mi, že co nestihne pobrat plet, to časem vypiju ;-), na ostatní zatím nedošlo. Tarika v malém balení se dá pořídit za pár peněz, takže určitě stojí za pokus!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. céčko taky dávám i do čaje, místo citronu, když na mě leze nějaká nemoc.

      Vymazat
  4. Tyhle tipy musím dát přečíst své puberťačce :-)
    Giveaway

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...