V poslední době mi přijde, že je to s blogy špatné. Vlastně pořád horší. Nebo možná to vidíte jinak, ale pomalu není co číst. Zajímavé blogy přestaly postupně fungovat, další zajímavé blogy se staly nezajímavými a najít blog, který by mi dokázal nabídnout relevantní použitelné informace... no není jich moc. Navíc nejsem úplně materiál na jůtúbko.
Jsem prostě vybíravá mrcha, takže mi ke čtení toho moc nezbývá. Ale něco málo čtu. Jaké blogy bych tedy doporučila? Prokliknete se na tě přes obrázky:
Jako první bych chtěla doporučit jeden český blog. Který má jedinou nevýhodou a to tu, že je jeho majitelka moc mladá. Z toho tak nějak vyplývají menší nedostatky, třeba jako že já si asi podle jejích doporučení kosmetiku nenakoupím. Protože prostě já jsem stará, že ano. Na druhou stranu je toto jediný český blog, který momentálně opravdu poctivě čtu. Navíc si myslím, že je to i jediný český blog, kterému poctivě sleduji i instagram. A je to jediný český blog, na který vám dám tady odkaz.
Jako další doporučím jeden anglicky psaný blog z Malajsie, který sleduji už asi no snad od začátku své blogovací kariéry a možná ještě déle. Na rozdíl od českého tipu je tohle blog, kde je autorka snad o kousek starší než já. Díky tomu se s ní dokážu tak nějak lépe ztotožnit a nebála bych se podle jejího doporučení nakoupit. Navíc stejně jako já se toho nebojí a občas si koupí kule od Guerlain jen tak do sbírky. Bohužel ale moc neřeší složení kosmetiky, je to takový mix parfumérky a na blogu je stejně hlavně dekorativní kosmetika. Díky tomu se nedokážu úplně inspirovat v péči o pleť, ale na to mám jiná místa.
Protože dále čtu hlavně blogy, které se zaměřují na ... řekla bych tomu chytrou krásu. Používají kosmetiku, která je podpořená nějakým tím věděckým výzkumem, tyto blogy ví spoustu věcí o složkách, dokáží to hezky vysvětlit a doporučit. Proč řešit pH, jaké jsou formy vitaminu C, jak na retinoly a další aktivní látky, jak si poskládat vhodnou péči o pleť. Jsou to blogy téměř výhradně o péči o pleť, o látkách, ale také o produktech. Bohužel nepíšou moc často, ale tak zase jich je víc.
Další blogy, které nepíšou moc často, jsou blogy čistě o kosmetické chemii. Vlastně nejsou aktivní zrovna teď skoro vůbec. Psané profesionály, kteří v této oblasti buďto pracují, nebo teprve studují. Každopádně tyto blogy píšou o tom, jak věci opravdu jsou, tedy na základě studií, na základě chemických zákonitostí, na základě vědeckých poznatků. A nepíšou nic o tom, jak by věci měly být a jak si myslí, že kde co funguje. Nevýhodou je, že se moc nedozvíte, jak je na tom který produkt. Ale dozvíte se, jaké jsou zákonitosti a na jejich základě si už budete muset v praxi vybrat kosmetiku sami. A ještě větší nevýhodou je, že tyto blogy píšou pořád méně a méně. Kdybyste podobný blog znali, takový co píše a pravidelně, tak sem s tím.
Poslední skupinou blogů jsou takové oficiální stránky. Nebo jak jim říkat. Jsou to weby eshopů, značek a magazíny. Výhodou je, že pro ně je to obchod, takže články jsou často. Přitom to ale nejsou články, kde by bylo prostě copy pro copy, znáte to takové seo články, jakože máme u nás blog. Naopak jsou to většinou texty, kde se i něco dozvím a které mě často inspirují.
Chtěla jsem ještě shrnout YouTube, ale uvědomila jsem si, že já si ta videa prostě nepouštím. Maximálně jako kulisy, ale neposlouchám to. A mám tedy v odběrech pár videí, kterým bych ohledně péče o pleť věřila, ale minimálně čtvrt roku jsem si od nich stejně nepustila video. Takže moje doporučení je sice upřímným doporučením, ale já se s ním moc neřídím. Pokud ovšem jsou videa vaše věc, tak pak: na kosmetiku Gothamista a Liah Yoo, na oblečení Justine Leconte a na lifestyle je nejlepší Starý Mrzout. Pokud si pouštím videa od nich, tak opravdu poslouchám. Případně cvičím se SeanVigueFitness.
Jasně pouštím si i ty kulisy, třeba Tati (i když trošku mě bolí, jak je afektovaná), Get The Louk (mě ty loutoriály ale fakt nebaví), Třešeň (to když už se fakt nudím), PLH (když se nudím ještě o kousek víc), Jeffree Stara (ale dost mě irituje, jaká to je pizda), Wayne Gosse (toho miluji a má tak krátká videa, že si udrží moji pozornost). A pak už jen náhodně, co mě praští přes nos a stejně to neposlouchám.
Kdybyste náhodou měli další tip na blogy/videa péče o pleť, které jsou postavené na nějakých těch znalostech a zkušenostech... tak šup sem s nimi do komentářů.
moc tipů se ti nesešlo, co :) Ty jdes na to moc vedecky,holka... přitom ve Švycarech jsi nebyla... nemela bys jako laik číst něco lehčího?? třeba mě :D Teď vážně, fakt jdeš do hloubky, což je super. Kdybych toho byla schopna, tak bych si to všechno přečetla a konečně dostala odpovědi na sve otázky... Meduňka
OdpovědětVymazatAnglicky psané blogy nečtu, YT nesleduji...neumím anglicky. A vlastně mě ani nebaví blogy zaměřené jen na kosmetiku. Jsem taky starší, troufám si říct, že starší než ty :-) proto mě baví blogy zaměřené na všechno, jako je ten můj :-)
OdpovědětVymazatO všem? Ovšem!
Carolyn's Lavender Garden - skus pozriet, mozno sa ti zapaci, je to hlavne o korejskej kozmetike.
OdpovědětVymazatLibusa
díky, podívám se.
VymazatTIež som tá zo starších, no najradšej si čítam slovenské a české blogy. Rada si prečítam o hocičom, nie som náročná, proste musi ma zaujať typ článku, alebo daná kozmetika, či outfit.
OdpovědětVymazatAnglicky pisané blogy nesledujem, akurát výnimočne nejaké fashion blogy. Youtube ma tiež vobec neberie, radšej si niečo prečítam, ako pol hodinu sedim a pozerám nejaké video.
Čo sa týka celkovej blogovej kvality blogov naokolo, nejak to neriešim. SKôr by som povedala, že je to o tom, čo kto hlada a rád čita. Ak by si preferovala hlavne modu, tak modnych blogov je nespočetne vela krásnych.
Štýl ženy
Nejsem uz zadna ranni rosa a u blogu nebo videi se lepe ztotoznim s zenou meho veku nebo se starsi damou, ktera vypada bajecne. Tou je napr. Melissa55 a hotandflashy. Obe v kosmetice pouzivaji Retinoidy nebo aktivni latky. Rada mam take Nadine Baggott. Fantasticka je Gothamista. Je podobne jako ja 'susenka' a take moc rada pouziva japonskou a korejskou kosmetiku. Liceni a vse kolem neho sleduji u Lisy Eldridge nebo Wayna Gosse. Vyborna je slovenka Aestheolic. U nas je fakt malo blogeru nebo youtuberu zamerenych na aktivni latky v kosmetice. Zuzka z Aestheolic je svetla vyjimka spolu s blogem Den je krasny. Moc casu na sledovani nemam. Proto si dost vybiram a davam prednost kvalite.
OdpovědětVymazatže prý ranní rosa... to budu používat. díky moc za spoustu tipů, teda nemám zrovna moc času, ale projdu si je, děkuji za ně. Gothamistu mám taky ráda, ale přiznám se, že v poslední době mě začal iritovat její projev... což je asi jedno, protože videa nestíhám.
VymazatOk tak teď jsem si celkem sedla na zadek - moc děkuju za doporučení a čtení. Musím říct, že tvůj je taky jediný český blog na který zavítám, především díky stylu psaní. Jeden z důvodů proč jsem já založila blog byla frustrace z blogů ve stylu "ahoj lidičkyyy mám tu pro vás recenzi na super nový krémeček z yves rocher" která končila "voní hezky a krémuje 10/10".
OdpovědětVymazatJinak máme naprosto stejné čtivo vidím.
tak to tedy taky děkuji. jsem byla za tvůj blog fakt ráda, když jsem ho asi před půl rokem nebo kdy objevila... takže vlastně není zač.
VymazatKdyž jsem si to četla, hned mě napadlo, zda na konci článku bude zmínka o Katty. Když jsem jí nenašla, přečetla jsem si konec v diskuzi k The Ordinary a pochopila)). Skoro zvažuji mail Brandonovi Truaxe, zda jí to opravdu poslali se slovy, že jde o "uživatelsky nízkou řadu bez významných efektů pro pokročilé uživatele"))).
OdpovědětVymazatOmlouvám se za OT a zdravím. Carol
nojo, tak nějak ji asi nedokážu s čistým svědomím doporučit jako zdroj relevantních informací. jinak jsem tedy byla drzá a zeptala jsem se u the ordinary, jak to tedy je a dostalo se mi odpovědi:
VymazatI think perhaps the message she received was misunderstood. The Ordinary is a budget-friendly range, yes. It targets immediate skin issues. NIOD is a more advanced (formula-wise) skincare range containing much more complex and cutting-edge technologies, and focuses on skin health in the long-term. Both brands are targeted at whoever wants to use them.
to je fajn že si tam napsala, i když ta odpověď od nich je celkem selský rozum. přece si chci udělat reklamu a vydělat, tak někomu něco nepošlu se slovy "no pro pokročilé uživatele (což u kosmetiky je stejně hovadina) je to k ničemu tak tady to máte". For real?
Vymazatno jsem se jich ptala i na víc věcí a jejich odpověď byla hodně diplomatická. jinak mě ani nezajímalo, na koho je to marketingově přesně cílený, protože je mi jasné, že cílem je prodat co nejvíc. spíš mě zajímalo, jestli je jejich pr oddělení fakt tak "blbé", že posílá pr balíčky se zprávou, že je to kosmetika určená pro nenáročné uživatele a že pokud o sebe někdo pečuje pravidelně, tak na něj nebude mít tato značka vliv. jako že by pr na rovinu v průvodním dopise napsalo: nic vám to nejspíš neudělá, ale zkuste celou řadu. protože pokud by pr tohle fakt říkalo, tak by nejspíš nedělalo svoji práci.
VymazatSouhlas. Btw já preferuji Ph.D. před swiss zkušeností v životopise)).
OdpovědětVymazatOno si to o ten dotaz u zdroje přímo říkalo.
Misunderstood, to je docela výstižné. I v rozhovoru u Hirons Brandon říkal, že The Ordinary je značka svým konceptem zaměřená na "very educated audience...irrespective of budget who understands ingredience and does not allow marketing to win over very clear science."
Ono je to vše již zřejmé ze způsobu balení, popisů i složení.
to je tak nenápadně hezké. že prý cílová skupina, která rozumí složkám a nepůsobí na ni marketing... a pro Katty the ordinary prý není, protože nefunguje.
Vymazat