neděle 4. března 2018

Péče o pleť v březnu

Teda povím, že mrazy posledních dní se na mně docela podepsaly. A mám docela suchou pleť. Ono vůbec letošní zimu nastal takový zvláštní čas, kdy si uvědomuji svoje stáří a každou svou jednu vrásku, hlavně kolem očí a na krku a vůbec roláky jsou fakt super vynález. Taky ty na čele, možná bych měla vyzkoušet ofinu? Tož nic, hlavně to chce stárnout s šarmem, že ano.

Takže péče o pleť. Jsem prostě spokojená. Ovšem trošku se mi mění přístup. Někde jsem ubrala a jinde přidávám a pořád mi to není dost. Tak nejdřív ráno.

Ráno jsem ubrala kyseliny. Už pár let jsem si zvykla, že dávám kyselinové tonikum (nejlépe glykolové) dvakrát denně. No a teď jsem si otevřela to nejsilnější tonikum od Bravura, že ho budu používat ráno, do léta stejně spotřebuji to mandlové tonikum By Wishtrend, co mám teď... takže v létě pak Bravuru zruším ráno a upgraduji ji na večer místo mandlového. No a nevím, jsem z toho skoro až nešťastná, protože prostě když si dám ráno glykolovou a dělám to tak každý den, tak prostě pak vypadám hůř. Unaveněji a se zašedlou pletí. Asi jsem poprvé narazila na limity své pleti, co se týká kyselin. Takže ráno je mou stálicí Acwell, který se mi úplně nejdřív nezapsal nejlépe, ale během času jsme si k sobě našli cestu. Má jemně kyselé pH, měl by snad obsahovat i nějaký mini obsah kyseliny, zapomněla jsem jaké, takže možná to pletu, a je bez glycerinu, silikonů i alkoholu. Na můj styl je to hodně jemné a hodně velký posun od kyselin směrem uklidnění. Ale opravdu to mojí pleti vyhovuje.

Místo kyselin jsem tak ráno přidala retinoly. A tuto zimu je používám dvakrát denně. Večer používám The Ordinary ve skalenu a nejsem úplně fanynka, ale nyní po třech měsících zkoušení jim asi přiznám nějaké ty účinky. Ráno pak používám jemnější áčko od Mad Hippie a miluji ho. K tomu samozřejmě céčkové sérum, to momentální mám od By Wishtrend a taky ho miluji. Konečně céčko, které zase jednou naplnilo má očekávání. A pak už hlavně jen mažu a hydratuji. Na fotce mi chybí hyaluron, ten jsem zrovna spotřebovala, musím si vytáhnout ze zásob něco nového. Pak šneci, hydratační vypínací krém a nesmí mi chybět ani opalovací. Tento od Balance Me mám už třetí zimu a prostě ho na pleti miluji.


Večer to pak je trošku složitější. Začínám odlíčením, mým favoritem je asi Astrid olej. Jako mám ho už skoro rok a mám ho v koupelně jako takovou záložní jasňačku, zatímco se mi tam točí všechny další možná i nemožná odličovací mléka, oleje a gely a tak. Teď zrovna tam zůstal Astrid osamocený, takže asi ho už dorazím, zbývá mi třetina. Jinak on teď Astrid rozdal něco zdarma, že zrovna tento odličovák všichni recenzují? No a balení je fakt otřesné, nechápu, jaktože z toho teče olej, i když to normálně postavíte...

Pak po umytí a po Foreu na sebe prostě vrstvím aktivní látky. Konkrétně salicylovou - mandlovou - mléčnou - céčko - retinoly. Salicylovou jsem musela začít vynechávat a dávám si ji jen třeba dvakrát týdně. Mám opravdu najednou hodně suchou pleť. Mandlovou miluji a nechci bez ní žít. Lactic acid mám od The Ordinary 10% a přemýšlím o tom, že je na mě moc silná, že si příště, pokud bude nějaké příště, vezmu zase tu slabší. Jinak i mléčnou občas vynechávám. Co nevynechám nikdy, ráno ani večer, je to céčko, protože je prostě úžasné. Se mi neskutečně rozjasnila a sjednotila pleť od té doby, co jsem ho začala asi před měsícem používat. Miluji ho. Nevynechám ani retinoly, používám a střídám 5% retinoid a 1% retinol ve skvalenu od The Ordinary. 

V aktivních látkách tak ubírám, protože prostě mi zima dává zrovna na frak. O to víc pak ale přidávám v mazacích mastných věcech. Jako jo, jsou večery, kdy jsem fakt unavená, namažu na sebe jeden olej a je vymalováno a jdu do postele. Ale jindy to pěkně vrstvím: olej - propolisová ampule - druhý olej - šneci - krém a občas na to přidám ještě platýnkovou masku. Prostě kdo maže ten jede a mazání je bezva.



Na závěr bych chtěla udělat věc, kterou nedělám, svěřím vám, jaké dva články si právě nosím v hlavě. Nevím, kdy je napíšu, od nápadu k realizaci je u mě většinou dlouhá doba, ale stejně se vám svěřím. A můžete mi říct, který by se vám líbil víc...

  • Jak poznat, že jsem to přehnala s kyselinami a co s tím. Vzhledem k tomu, že mám hroší kůži, tak vám vyspojleruji, že to nepoznám podle toho, že bych byla červená. Já totiž nejsem červená skoro nikdy.
  • Proč jsou platýnkové masky jen fast foodem kosmetiky a že bychom se jim měli vlastně vyhýbat a jak jsem si k nim přece jenom nakonec našla cestu. Taky spoiler? No přece glycerin.

12 komentářů:

  1. Mas to propracovany! Ja jsem proti tobe zabar :) retinol mazu jen vecer a dokonce uz ani ne uplne kazdy vecer, nekdy se po kyselinach uz nevyhrabu z postele. Krem ani olej ted nepouzivam zadny. A na oba clanky jsem zvedava, snad je zrealizujes v dohledne dobe.

    OdpovědětVymazat
  2. obidvaaaa....ale ak by som si musela vybrat jeden jediny clanok, priklanam sa ku kyselinam

    OdpovědětVymazat
  3. Ako je na tom konzistencne to nove cesko od by wishtrend? Nechvala to taky povlak na pleti? Mam obvykle pri serach ten problem, ze mi vsetky spravia taku cudnu vrstvu a potom mi vsetko dalsie na tom stoji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj, konzistence je prostě voda. povlak ne, ale přijde mi to ulepené. ztratí se to, když se to namaže krémem, ale samotné mi to fakt přijde dost ulepené.

      Vymazat
    2. Este sa spytam, odkial si objednavala? Vsetko z usa je nad $22 . Da sa niekde kupit do celneho limitu?

      Vymazat
    3. objednávala jsem z ebay. hodnota byla hodně hraniční, takže jsem si říkala, že možná to na celnici chytí, ale došlo to normálně bez cla. každopádně se dá chytnout na ebay cena pod 22 euro.

      Vymazat
  4. Dobrý den, já bych ráda kyseliny. Mám jednu otázku, retinoly se můžou používat po kyselinach? Nevím proč, ale myslela jsem si, že by se to nemělo. Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to má dva aspekty:
      - za prvé co snese pleť, protože obě látky jsou dráždivé. moje pleť s tím nemá problém.
      - a za druhé retinoly by se měly hůře vstřebávat v kyselém pH. takže mezi kyselinami a céčkem čekám asi půl hodiny, než dávám retinoly. podle všech studií by to mělo být v pořádku, dokonce kyseliny zvyšují účinnost áčka.

      Vymazat
  5. Hmm.. ta propolisova ampule vypadá náječně. Kurňa, tu chci! Jinak já jsem s kyselinkama opatrná. Jsem na ně citlivĕjší než na tretinoin. U něho se občas trochu šoupu ale kyseliny mi pleť dělají nepřijemně vysušenou a začervenalou. Musím pak pleť regenerovat několik dnů. Ale používám enzymatický peeling a s tím jsem moc spokojená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pardon, myslela jsem báječně.

      Vymazat
    2. ta ampule je fajn, nejsem si tedy jistá, jestli to je nej hodnota, balení je fakt maličké a dýl než dva měsíce mi asi nevydrží. ale jinak je na pleti fakt příjemné, podle mě pomáhá regenerovat a hydratuje. každopádně v asii těch medových a propolisových věcí teď začínají mít strašně moc, takže asi vyzkouším něco jiného, až mi toto dojde.

      Vymazat
  6. A mě by zase zajímaly plátýnkové masky, protože je prostě nemám ráda, přijdou mi jako zbytečná blbost.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...