neděle 7. října 2018

3x3 nových produktů a prvních dojmů

Na úvod bych chtěla poznamenat dvě věci. Zaprvé tyto věci jsou u mě doma opravdu novinky. Fakt je nepoužívám déle než měsíc, spíš bych řekla tak dva týdny. Takže berme cokoliv, co bude následovat, s rezervou. A také si vyhrazuji právo kdykoliv změnit názor a zavrhnout to do horoucích pekel.

No a za druhé, taková sociálně citlivá věc, asi mi nemusíte psát, že já mám sice teď ráda tuhle kombinaci, ale pro VÁS BY tato kombinace nebyla. Beru to, že každý má samozřejmě nárok na vlastní názor. Ale tak nějak si nedokážu představit situaci, kdy by mě měl zajímat hypotetický názor (tedy bez reálného vyzkoušení) u naprosto jiného typu pleti, než je ta moje. Pokud jste něco z toho zkoušely, klidně mi napište do komentářů, že to stojí za houby a už nikdy to nechcete vidět ani na fotce a že jsem vám tou fotkou vlastně přivodila trauma a jen z toho jednoho pohledu vám naskočily červené skvrny na čele. Ale nevím vám, nějaké to hypotetické věštění, že vidíte něco, z čeho mám radost... ale vám to hypoteticky radost nedělá, takže mi to osolíte... no nevím, asi není třeba. Expertem je na tohle moje máma, která mi na cokoli, co se mi líbí, dokáže říct: ale tohle bych já nechtěla. Nikdy si nejsem jistá, jak vlastně s touto informací naložit.

No ale dost stěžování a tak vůbec mudrování, jdeme na to. Tyhle tři kousky jsem si koupila všechny nedávno. UNT toner mám tedy doma už déle, asi od srpna, kdy jsem si ho koupila k narozeninám, abych dostala dárek (opalovací krém, který je můj nej). Ale jak olej, tak i prášek jsem koupila někdy v září a tak moc mě zaujaly, že jsem je začala hned používat.



(1) Pokud s něčím po pětatřicítce bojuji, tak jsou to prostě skvrny. Ať už po pupíncích nebo po sluníčku. Nebo občas mám pocit, že prostě jen tak, že jsem asi jen tak existovala... a je tam hned skvrna. Jako letos v létě jsem se opravdu krotila s kyselinami a opalovací krém jsem mazala i dvakrát denně. Stejně mi přišlo, že jsem zase opět trošku zflekatěla. Toto tonikum mě zaujalo hodně složením. Ono totiž není nijak agresivní. Tonikum neobsahuje žádné kyseliny, ani další agresivní složky. Místo toho jde na bělení přes složky čistě proti pigmentaci, tedy ne přes agresivní složky, které pracují naopak na procesu obnovy kůže tím, že tu starou vrstvu sundají, aby byla nová vrstva hezčí. Jako samozřejmě nic proti klasickým AHA kyselinám, ale tohle tonikum prostě zaujalo spíš jejich absencí.

(2) Co v toniku místo toho je? Je tam pendrek, u kterého mám opravdu prokázáno, že mi zesvětluje pleť, měla jsem i čistý prášek a jo funguje na mě. Pak tam je arginin, který mi třeba u The Ordinary dost vyhovoval a jeho pověst proti skvrnám je famózní, tak je na čase vyzkoušet znovu a lepší. Místo AHA kyselin, je tam amino kyselina, tranexamic acid. To by měla být alternativa k tradiční bělicí složce v kosmetice, k hydroquinone, ale bez nežádoucích vedlejších účinků, hlavně bez podráždění a tak. Hlavní výhodou je fakt, že tato amino kyselina cílí opravdu na produkci pigmentu v pleti. Rozhodně to zní zajímavě, k tomu dále ve složení najdeme i ceramidy. Naopak ve složení chybí silikony, glycerinu je tam jen malinko. No zajímavé to složení je.

(3) A stejně tak i po týdnu používání mi to tonikum přijde stále zajímavé. Má trošku vazkou gelovou konzistenci, ale nelepí a ani mi neucpává póry. Na pleti je opravdu příjemné, nedráždí, naopak mi přijde, že částečně hydratuje a zklidňuje pleť. Používám ho tedy jen ráno, používám ho teprve týden a jak moc budu znít šíleně, když řeknu, že už zhruba třetí den jsem viděla výsledky, byla jsem méně flekatá a teď po týdnu se naprosto těším, co mi přinese druhý týden používání?



(1) Tuhle značku mám na eBay v kukátku už dlouho. Trošku mě brzdilo... prostě ten fakt, že je to totálně noname, že bůhví, co to je. Na druhou stranu mají k tomu sepsané i inci, i když trošku nesprávně, dost těžko bude složení oleje začínat retinyl palmitate, že ano. Ale pak jsem se někde u nich dočetla, že je to celé prostě v bázi éčka... tak to by šlo. Poslední retinol jsem doma spotřebovala v červenci, je na čase si pořídit nový.

(2) Tož jsem se nadechla a objednala. Chvíli jsem chtěla koupit jen to malé 10 ml balení, ale pak jsem se rozšoupla na 30 ml za asi tři stovky. Kromě retinolu jsou v oleji i další účinné látky, například opět znovu ten pendrek (jako v tonikum), taky tam je centella asiatica (ta zklidňuje a regeneruje), resveratrol (antioxidant), arbutin (na bělení) a beta glucosamine (na posílení pleti). Prostě takové opravdu účinně poskládané složení z látek, u kterých byly alespoň nějaké účinky prokázané studiemi, nejsou to jen nic neříkající extrakty, které se předhánějí marketingem, ale skutek utek. Zároveň je to celé v přírodní bázi, bez zbytečných vycpávek... jako jo, takto by podle mě měla přírodní efektivní kosmetika s účinnými složkami vypadat. Bez snobských ingrediencí, za to ale s prokázanými účinky.

(3) Pokud bych měla o samotném oleji něco říct, tak prostě to balení je na ránu pěstí mezi voči. Normální lahvička se širokým hrdlem a v tom docela tekutý olej. Budu to muset přelít do něčeho s kapátkem, protože tohle se nedá moc používat. Jinak ale ten olej je skvělý. Není na pleti těžký, nevadí mi a neucpává mi póry. Opravdu mám pocit, že do druhého dne regeneruje a projasňuje pleť. Není tedy moc výživný, takže na to mažu ještě druhý hutnější olej. A zatím jsem si nevšimla retinolových účinků, ale ty se asi stejně po dvou týdnech neukážou. Minimálně ten retinol je tam hodně jemný, i když tvrdí, že deset procent, ale nejsem po oleji červená, ani podrážděná, ani přesušená a loupající se. Mám tedy trošku sušší pleť teď, ale to může být i studenějším počasím, mám teď třeba i sušší rty a musím se hodně mazat, takže za suchou pleť vinit tento olej zatím nebudu. A navíc ho zatím miluji, čekám, co mi ukáže třeba po třech měsících používání.



(1) Jako i tohle má samozřejmě neskutečně zajímavé složení. Jako hlavní hvězdná složka je tam centella asiatica, která by právě měla zklidňovat a pomáhat regenerovat. Dál pak ve složení najdeme všechny možné regenerační a posilující látky, jako třeba lactobacily a biotin. Takovou zajímavostí je fakt, že v tom suchém prášku je hlavní ingrediencí voda. To asi úplně nechápu. Složení viz např. Cosdna.

(2) Konzistence je vůbec zvláštní. Jasně je to prášek. A já jsem prášek čekala. Ale tak nějak jsem si myslela, že to bude něco jako prášková maska, která se v něčem vodovém rozpustí, ale stejně to bude alespoň maličko cítit na pleti, že se tam něco rozpouští. On je ten prášek spíš ale jako hodně jemně mletý minerální makeup, hodně hodně maximálně jemný. Při aplikaci se kolem tvoří obláček, jak prášek prostě lítá všude. Prášek nejčastěji pak míchám s hyaluronem Hada Labo a tím, jak je jemný, tak míchání není úplně sranda, pořád to lítá všude. Nakonec se mi nejvíc osvědčilo nasypat do hrstky trošku prášku, přidat dávku hyaluronového tonika, nemíchat to, jen promnout dlaně mezi sebou a nanášet rovnou dlaněmi.

(3) Účinky pak jsou přesně takové, jak bych si od něčeho, co má posilovat přirozenou kožní bariéru, představila. Na pleti to není vůbec cítit, neštípe to, nedráždí to. Vlastně jak kdybych se ani ničím nenamazala, protože prášek ani nemění konzistenci produktu, prostě jak kdyby nebyl. Ale ráno mi přijde pleť tak nějak silnější. Sjednocenější a hezčí.  Kolem a kolem jsem ráda, že jsem prášek koupila a těším se, až ho budu používat déle. Taky jsem zjistila, že prášek má i vitamínového brášku, který by měl projasňovat... tak myslím, že si ho brzy pořídím do party.


No a víte co? Jestli máte nutkání mi tedy stejně sdělit, že nic z toho není pro vás, tak mi to klidně povězte, jsem už mírně zklidnila hormon...

10 komentářů:

  1. A ja bych vlastne brala vsechny 3 produkty. Retinol teda ted mam od doktora, tak ten muzu preskocit, ale cicu v prasku nutne potrebuju. Na beleni ted mam nutkani koupit The Ordinary Alfa arbutin s vitaminem C.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten AA s vit C od Ordinary můžu jen doporučit. Jak mi od nich nic moc nesedlo ,tak tohle je geniální. Překvapila mě tedy vazká jakoby olejová konzistence, ale účinky u mě velmi uspokojivé.

      Vymazat
  2. Na fleky mi nejvice pomohl 3xtydne RetinA 0,05% a 3x tydne serum VitC 20%. Oboji davam jen vecer. Pres den SPFko. Fleky jsem mela hrozne - pres celo flek tvaru Noveho Zelandu, nad ocima dvoji oboci, jedno prave, druhe melasma.. Jeste nejsem stopro spokojena ale fleky vyrazne ustoupily. Je to velky rozdil. Zatim jsem neprisla na lepsi kombinaci. Chystam jeste vyzkouset Trispot, ktery jsem si koupila v lekarne v Egypte. Na uklidneni pokozky mi nejvice pomaha konopny olej, COSRX Snail Essence a rano po umyti vodou si casto na tvar davam med. Po snidani smyju vlaznou vodou. Jeden den v tydnu nechavam plet odpocivat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. céčko mi taky hodně pomáhá. ale musí být fakt minimálně 15% , lépe 20% a jen s ascorbic acid, další deriváty na mě moc nefungují. teď zrovna doma žádné takové nemám, ovšem vypadá to, že ho snad ani nepotřebuji, opravdu mi to tonikum neskutečně srovnává tón pleti a retinolový olej pomáhá taky dost.

      Vymazat
  3. Tedy, po dlouhý době fakt něco zajímavého a pro mě úplně nového. Ani nevím, co bych chtěla víc, asi tonikum.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tonikum je z nich asi nej. alespoň zatím a pro mě.

      Vymazat
  4. Trosku OT: uz jste slysely, ze the ordinary konci? Zakladatel se uplne zblaznil a pry jsou tam nejake financni nelegality. Obchody po svete v pondeli zavrely. A pry neni zaruka, ze budou vyrizene objednavky pres web...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak jako, chtěla jsem od nich ještě něco vyzkoušet. ale asi mi to nějak výrazně žíly nerve. neboli je mi to líto, ale asi se bez nich klidně obejdu.

      Vymazat
    2. Ja si jeste objednala par veci z cult beauty. Retinoly od nich miluju. Tak ziskam cas a jiate tu najdu nejaka jina doporuceni ;)

      Vymazat
    3. FYI:Nadine Baggott uz na youtube dala nejake mozne alternativy za sera od The Ordinary.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...