neděle 27. ledna 2019

Péče o pleť LEDEN - takový můj základ

Tak nakonec na menší novoroční pauzu došlo. Sice jsem si tohle narychlo vyfotila už před dvěma týdny, ale se mi nechtělo psát... a tak jsem nic nenapsala. Až teď.

Asi poslední dva měsíce dodržuji skoro až minimální péči o pleť. Jako jasně minimální pro mě a naprosto pochopím, že mi někdo s kroky umýt- tonizovat - namazat poví, že prostě 8 až 10 produktů v jednom kroku nejsou minimální péče. Vzhledem tomu, že byly časy, kdy jsem na sebe mazala klidně 12 produktů, mi 8 přijde docela málo. Každopádně jsem opravdu měla pocit, že mi v koupelně ubylo produktů, hlavně sér, (a tedy přibylo mi lahviček v poličce tonerů).

Taky se mi změnily preference na aktivní látky. Asi před rokem to bylo jasné: kyseliny v AHA toneru ráno večer, céčko ráno večer, hyaluron ráno, retinol večer, další kyseliny AHA večer. Z toho se v letošním lednu, vlastně už během druhé poloviny minulého roku stalo následující:

AHA kyselina většinou pouze jednou denně, občas dvakrát, ráno ovšem jen minimálně, třeba jen jednou dvakrát týdně, občas ani to ne, večer taky ne pokaždé, ale třeba jen čtyřikrát týdně. Hlavně nedávám AHA automaticky, ale hodně dávám pozor, jak je na tom moje pleť, až tak moc kyselin právě teď nepotřebuji a při příliš častém používání mě spálí a ucpou se mi póry. Každopádně z 14 použití týdně se stalo tak 5 - 6 použití AHA kyselin týdně.

BHA kyselinu používám naprosto pravidelně každý den večer, jako první tonikum. Občas, když se ráno zamyslím, tak po BHA taky automaticky sáhnu. Dříve mě časté používání BHA vysušovalo, ale zjistila jsem, že když vynechám AHA, tak mi samotné BHA nedělá problém. A protože mi BHA přijde pro můj typ pleti mnohem přínosnější, tak jsem prostě AHA omezila a nahradila ho v podstatě BHA tonikem.

Céčko používám nekonzistentně. Dříve jsem věděla, že potřebuji céčko dvakrát denně. Dneska ho flákám, přijde mi, že rozjasňující účinky dosahuji právě jinými látkami. A céčko je jen takový doplněk. Takže céčko používám jen ráno a i to dost flákám.

Hyaluron mě stále moc nebaví a už jsem to s ním vzdala, takže ho používám prostě jen občas a jen, když se mi chce. Jako ono to není samozřejmě špatné a občas si hyaluron jen tak namažu na sebe ráda. Ale už jsem vzdala, že bych viděla u čehokoliv s hyaluronem jako hlavním účinkem něco zázračného. Jako hyaluron je fajn jako základ séra ještě s něčím, je super do opalovacího krému, vlastně nechápu, proč se nedělá makeup na základě hyaluronu. Ale samotný hyaluron bez dalších aktivních látek... no je prostě průměrný. Takže sice mám hyaluronové tonikum (Hada Labo), ale nejsem úplně schopná být z jeho účinků odvařená.

Retinol používám pravidelně a bojím se ho pořád míň, takže klidně kombinuji více produktů s retinolem a nedělá mi to největší problém. Každopádně retinol používám pravidelně a vlastně pořád stejně, každý večer.

Mezi nové účinné látky, které používám pravidelně a kterým se hodlám v dalším roku pořádně věnovat, jsou peptidy a tranexamic acid. Hlavně ta kyselina mi v podstatě v péči nahradila účinkem vitamín C a taky lékořici, to tonikum od UNT opravdu viditelně rozjasňuje, že céčko ani pendrek už nepotřebuji. Pořídila jsem si z té řady i sérum a zrovna tento týden jsem ho nastěhovala do koupelny... a zase ho vystěhovala, protože jsem zjistila, že ho vlastně nepotřebuji. A otevřu si ho až tak za půl roku, v září. Peptidy teď začínám zkoumat nově, mám tonikum, to už používám a jsem hodně spokojená, mám i nějaká séra a hodlám to pořádně prozkoumat.

Jinak taková ta doplňková péče bez aktivních látek mi zůstala stejná. Jemný čisticí gel ráno, něco mastnějšího krémovitějšího na odlíčení, čisticí gel pro Foreo večer, opalovací krém na ráno, oleje a hutnější balzámy na večer. A samozřejmě oční krém, ten je pro mě stále důležitější, protože dvacet mi už bylo. No a to je asi vše.



6 komentářů:

  1. A co Redermic R? Taky o něm uvažuju, ale líbí se mě i Dermaceutic Retinol 1.0, který je už s vitamínem C.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten ještě nemám otevřený, místo toho jsem začala používat differin. a ten zatím asi fajn.

      Vymazat
  2. Tak teď narovinu, se normálně stydím za svoji péči.. :( Mám tam tři produkty, a z toho jsem ráda, že si vzpomenu na všechny.. :D Noční masku dávám občas, krém pod oči zapomínám, ale za to pleťový krém se snažím používat pravidelně :-)

    The world of makeup

    OdpovědětVymazat
  3. Prosím napíšte Vaše dojmy z Peter Thomas Roth Unwrinkle Turbo. Tiež som zvažovala Redermic,ale Medik 8 mal akurát v akcii podobný balzam s 1% retinolom a zatiaľ som spokojná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. za mě zatím dobrý, opravdu mi přišlo, že mi to zjemnilo mračivky na čele. pak jsem tedy začala používat silnější retinol, takže dost těžko říct, co má lepší účinky a jaké vlastně jsou, takže na konečný verdikt si zatím netroufám. ale jo, mám ho ráda a čekám, co to ještě umí.

      Vymazat
  4. To máte fajn věci. Nemáte nějaké rady na to, jaká je vhodná kosmetika pro zralou pleť? Už začínám být ve věku, kdy bych potřebovala asi něco na pleť, která je věkem unavená. :) Teda tak nějak mi to naznačovala i kosmetička. Ale tak jako já se z toho naštěstí nehroutím. Jen sháním něco, co je fakt vhodné. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...