středa 18. srpna 2021

Péče o pleť SRPEN 21

Trošku mě mrzí, že se neodhodlám častěji a nefotím si pravidelněji aktuální péči o pleť. Ono přece jenom zapomínám a tyto články mi často sloužily jako takový menší připomínáček, co jsem to vlastně kdy používala a často i jak jsem s tím byla spokojená. A tak po nějaké době si tady dám opět rekapitulaci. Navíc mě o to na instagramu i někdo poprosil, jestli bych mohla shrnout svou péči o pleť, když mám tak hezkou pleť.

Moje pleť je momentálně ještě stále v poporodním/kojícím období. Takže je prostě hezká, bez pupínků, bez problémů. Momentálně mám tedy jeden problém na bradě, vůbec nevím, proč a kde se tam vzal, tak jsem to mačkala, protože tak to přece zmizí nejrychleji, a místo toho je to tam nejdéle a vůbec se mi to nelíbí. Kvůli tomu jsem si dokonce našla krycí makeup a korektor, korektor je mimochodem věc, kterou jsem už rok nepoužila... tak tento týden jsem kvůli problému na bradě použila a jen mi to připomnělo, jaký je s tím vším malováním voser a stejně to nikdy nevypadá jako bez problému na bradě. To jen tak na okraj.

Takže moje pleť je momentálně ve stavu, kdy se jí za čtvrt roku udělá třeba pět pupínků, z toho tři zmizí jen tak, jeden vymáčknu a zmizí a pátý vymáčknu a chvíli se mou pobude jizvička. Pokud hádáte, že se skoro nemaluji a že makeup a korektor už vůbec nepotřebuji, tak hádáte správně. Tak nějak si ovšem nemyslím, že za skvělý stav mé pleti může používaná kosmetika, i když i ta k tomu nejspíš přispívá. Za stav mé pleti stále můžou hormony těhotenské a ty následné z kojení. Péči o pleť tam mám zaměřenou hlavně na čistění, hydrataci, stále nepoužívám retinoly ani silné AHA. Ve zkratce to jde nějak takto.

Ráno si pleť čistím (PSA Reset miluji, protože prostě to byla láska na první použití, více snad už někdy brzy), pak si dávám toner (Good Molecule Niacinamide toner je asi fajn, uvidíme, je to u mě relativně novinka) a další toner (Coxir ráda moc nemám, zaprvé mám pocit, že parazituje na značce Cosrx, ostatně já si myslela, že Cosrx kupuji, a zadruhé mám pocit, že je to děsně ulepená záležitost). Po toneru pak oční krém (The Inkey List mám docela ráda), céčkové sérum (Skindivision ráda nemám, zoxidovalo mi a nic nedělalo) a niacinamidové sérum (Insta Naturals mám ráda, tohle je moje třetí/čtvrtá lahvička, ale mám pocit, že je na mě toho niacinamidu hodně a dráždí mi pleť, tohle sérum tak často vynechávám). Místo krému nejčastěji dávám hyaluronové lotion od Hada Labo nebo mažu nějaký vzorek krému, co jsem dostala v poslední době. A na konec dávám opalovací krém (Bioré je fajn, na pleti hodně lehké, jeho pověst nelže, jen teda po nanesení a vsáknutí, když se dotknu pleti, tak mám pocit, že jsem mastná, tak lehce olejová, a podle mě na tom hůře drží makeup).

Víceméně ve zkratce je tak moje ranní péče asi taková: po umytí pleti nějaký aktivnější toner, pak hyaluronový toner nebo sérum, následuje céčkové sérum a případně béčkové sérum, krém a opalovací krém. Béčkové sérum používám pravidelně hlavně v létě, protože si večer nedávám aktivní sérum s AHA, béčko mi ho svými účinky částečně vynahrazuje, hlavně tím jak podporuje regeneraci a rozjasňuje, chemický peeling ale samozřejmě nenahradí.

Večer se pak odlíčím (Good Molecule balzám je fajn, hodně základní, ale svou práci umí), umyju (Tropic Skincare prášek asi miluji, to je tak neskutečně jemná záležitost), pak si dávám většinou nějakou masku a jdu do sprchy. Po umytí pak dávám BHA tonikum (mám Paula’s Choice), momentálně tedy používám spíš PHA+BHA tonikum (od Skindivision, hodně jsem ho chtěla hned otevřít a vyzkoušet, ale nemám to ráda, asi se toho zbavím, je to moc převoněné, nebaví mě to používat a navíc jsem si to musela přendat do jiného balení, protože originální balení je nepoužitelné bez vatového tamponku), na to pak opět aktivnější tonikum (Good Molecule niacinamidové). Máznu něco očního krému (alverde je hutnější a na večer mi vyhovuje) a jako séra používám večer peptidy (The Inkey List Hepta-peptide nemám ráda, to je tak nechutně silikonové), občas opět niacinamide (Insta Naturals) a pak už jen olej smíchaný s hyaluronem (ten Oskia olej asi miluji, to se mi u Oskia často nestává, ale tohle tak neskutečně hezky voní a má to tak lehkou konzistenci). Všechno pak už jen fixuji hydratačním krémem (The Inkey List peptidový je konzistencí o dost lepší než to sérum, občas ho používám i ráno, je to takový základní krém).

No a to je večer vše. Taky se držím dost při zemi, hlavní je se odlíčit a umýt, pak nějaké to BHA, hyaluron a peptidy, celé to zamáznout olejem a na to ještě trošku krému, protože pak mi ten olej na pleti méně mastí a lépe se vsákne.

Na můj vkus je ta péče hodně jednoduchá, už asi měsíc si říkám, že přidám ještě jedno sérum, ale moc jsem se nerozhodla které. Mám doma zásobu nějakých těch AHA kyselin, ty si ale nechám až na podzim, pak tam mám i nějaké rozjasňující a podobné záležitost... no uvidím, asi vyměním niacinamidové sérum za něco jiného, když mám ten toner s niacinamidem. Hodně se těším, až mi dojdou věci od Inkey Listu, mám totiž doma velký výběr i zásob peptidů. A úplně nejvíc se těším, až mi dojde to céčko od Skindivision (už tam mám fakt na dně), protože potřebuji ve svém životě urychleně céčko, co bude fungovat. No a to je asi tak vše, nemám pocit, že by některý z těchto produktů byl zázračný, ale dohromady mi to funguje.






3 komentáře:

  1. Tak tu plet jen zavidim. S postavou jsem diky kojeni spokojena, u pleti se mi nelibi textura, zašedlost, povislost... Rikate peptidy jo? A je neco, co byste u kojeni z principu neuzivala, ze se to "nema"?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem vynechala retinoly. sice asi moc nevěřím, že by to něčemu škodilo, ale tak pro jistotu.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...