sobota 6. prosince 2014

Nejnovější posedlost: balzámy na pleť

* koupené na SpaceNK a FragranceDirect

Hutných krémů na pleť jsem vyzkoušela... no ne moc, ale pár jich bylo. MuLondon, Raw Gaia, Beija Flor Naturals, čisté bambucké, bambucké Saloos s příměsemi... no pár jich bylo. A rozhodně to nebyla žádná výhra, spíš mi to přišlo moc mastné, pleť mi po tom bujela, tvořily se pupínky, ucpávaly póry a navíc k tomu všemu jsem se ráno budila úplně stejná, jako jsem byla večer + pupínky. No žádná výhra.

Ale balzámy jsou jiné! Decleor a Darphin ... trb ... seznamme se!

Nejsou mastné. Tedy jsou mastné, ale nejsou tak mastné jako cokoliv s převahou bambuckého másla. Tyhle jsou matně mastné. Suše mastné. Nemastně mastné. Nevím, jak lépe bych to popsala, takže zůstaneme u suché mastnoty. Hlavně je to patrné u Darphinu, který má sice mastnou konzistenci, ale rozhodně ne olejovou a navíc po nanesení na pleť snad pomalu až matuje a vysušuje. Decleor je tedy výživnější a hutnější, ale i tak se rychle vsakuje a nezanechává přímo mastný povlak.




A teď už asi konkrétněji.

Darphin Aromatic Purifying Balm je speciálně pro problematickou pleť. Působí proti pupínkům, předchází ucpávání pórů, vysušuje a není vhodné ho používat každý den. Tolik oficiální popis... a víte co? Docela to souhlasí. Rozhodně to není mastný, výživný balzám, co by přes noc regeneroval a pečoval. Je spíš suchý, po nanesení na pleti se chvíli pozdrží, a pak se vsákne. Pleť zanechá víceméně takovou matnou a sametově hedvábnou. Alespoň mi to tak přišlo, opravdu se mi moc líbila pleť po namázání Darphinem na dotek i na pohled. Moc pěkné. No a účinky? Zázraky úplně nečekejte, že by třeba do rána zmizely všechny pupínky... tak to ne. Ale jinak účinky jsou. Menší pupínky jsou pryč, větší jsou menší, černé tečky se nedělají. Menší nevýhodou je, že to asi fakt není na každodenní používání, trošku vysušuje, moje pleť (a pamatujte, že je naprosto normální a vůbec není suchá, občas je trošku až mastná) dala mazání Darphinem ideálně tak tři dny po sobě, pak už bylo cítit, že to chce něco výživnějšího. Takže nakonec jsem se ustálila na používání asi dvakrát týdně, občas i víc, třeba dva dny po sobě... a opravdu to přispívalo k úbytku pupínků.





Decleor Baume Excellence Regenerating Night Balm je jiný. Výživnější, hutnější. A opravdu přes noc regeneruje. Vy mi to možná neuvěříte, ale já se ráno budím s hezčí pletí. Hladší, jemnější, vyhlazenější. Prostě regenerovanější. Zahojenější. Možná i rozjasněnější a sjednocenější? Ale za to může spíš sérum s vitamínem C, myslím, že v tomto ohledu Decleor pouze sekunduje. Má naprosto skvělou konzistenci, tam prostě máte zážitek už při nanesení, rozvoní se, přilne k pokožce a pak se pomalu asi půl hodiny vsakuje. Vůně přitom není nijak intenzivní, spíš jen tak nenápadně přítomná, potěší, ale neomrzí se.





No co bych dál povídala, toužím vyzkoušet další balzámy na pleť, hlavně ty noční. V hledáčku mám InLight a May Lindstrom. Menší větší nevýhodou těchto balzámů je jejich finanční náročnost. Jo, levné to není, což ostatně taková May Lindstrom dotahuje k extrémním výšinám. Ha £125 za 50 ml... no to už přeháníte. Vlastně i ten InLight to nemůže přece myslet vážně... 2695 Kč za 30 ml? Možná asi spíš vyzkouším BioAroma? Tam jsou ty ceny přece jenom přívětivější. I když ostatně... ani Darphin ani Decleor z levného kraje tedy nebyly, levnější byl Decleor, který jsem zvládla chytnout na FragranceDirect za kolem tisícovky v přepočtu (už ho dávno nemají), což už se dá. Darphin sice stojí jenom 44 liber, ale zase to je jenom za 15 ml, takže levné to fakt není.

A vlastně ještě jedna věc. Ty balzámy nějak extra rychle ubývají. Vždycky mě dojímá, jak se vychvalují balzámy a že prý jich stačí maličko. Že prý: mám ho už dva měsíce a jsem v půlce, jsem si jistá, že ještě další dva měsíce mi vydrží, prostě super výdrž. Jo přesně tak nějak to mám s Decleorem a vypadá to, že dýl než čtyři měsíce spolu nedáme. Což je ovšem dost blbý, protože od 30 ml nočního krému, který používám jednou denně, očekávám výdrž půl roku... a většinou mi vydrží 7 měsíců. Takže uznejme, že čtyřměsíční výdrž nic moc.

No prostě finančně to fakt super výhodný kauf není, i když to koupíte ve výprodeji, tak stejně... pomalu abych si na nějaký ten noční balzám zařídila hypotéku. Ale tak uvidíme, kam až se v novém roce finančně odvážím. Zatím jsem se jenom osmělila a objednala vzorek May Lindstrom. 

24 komentářů:

  1. Tyjo tak to je daleko za mou financni hranici.... Prave u pece tolik nedam, protoze ta investice se pak muze opakovat, kdezto dekorativni kus vydrzi leta. No, ale mozna kdybych neco z toho zkusila, tak bych treba nechtela nic jineho. Z tech drahych peci jsem zatim ozkousela Rosemiru, no a jako ocni krem super, jinak nic moc.
    Tyhle lehke balzamy by pro me asi nebyly, sice mam pupinku hafo, ale zaroven jsem vysusena a na noc potrebuju neco hezky mastne-mastneho, jinak se rano loupu :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ani dekorativka není věčná. Možná tomu reálně nic není, ale já prostě nevěřím tomu, že když levný pudr za půl roku spotřebuju a ten drahý mi bude doma pět let ležet, že je v pohodě ho po těch pěti letech ještě používat. Krom toho, přesně jak píše přispěvatelka níže: péče je základ, dekorativka takový bonus navíc a pro svou pleť udělám maximum spíš ve směru, aby vypadala dobře sama od sebe, než zalíčená vším možným. Kdybych si měla koupit jeden drahý krém a na to konto si odřeknout pět kusů dekorativky, tak to udělám. Radši budu chodit nenalíčená, tak nějak přirozeně pěkná, než neduhy akorát zatírat tunami "omítky". (Berte mě s nadsázkou, ale pointa mého příspěvku je určitě jasná.) A to jsem teda mladší ročník než dáma níže. (Mně je dvacet čtyři.)

      Vymazat
    2. musím tedy souhlasit, taky raději investuji do pleťovky. (i když tedy musím říct, že spíš věřím tomu, že pudrové věci správně skladované jsou pomalu nesmrtelné, takže do pudrové dekorativky mi není líto investovat a klidně ji budu používat i po šesti letech)

      taky nesouhlasím s tím, že čím mastnější, tím lepší pro suchou pleť... to podle mě neplatí, třeba takové čisté bambucké máslo je mastné jako blázen, ale pleti skoro nic nepřinese. navíc decleor sice není vyloženě mastný, ale výživný určitě je. a decleor ani darphin fakt nejsou ani náhodou lehké balzámy. (nebo možná mám o lehkosti čehokoliv jinou představu?)

      Vymazat
    3. Uvědomuju si samozřejmě, že pudr pokud je ultra levný, ale dojde mi za tři měsíce, je investice, která se prostě nevyplatí a raději investuju do toho, který mi vydrží. Ale takové ty hlášky jako kupte si high-end tvářenku/pudr/rozjasňovač/meteority za x peněz a budete to mít do konce života, na to moc neslyším.

      Vymazat
    4. aha asi moc nechápu, jak přesně myslíš to srovnání levného a drahého pudru. jinak já taky neslyším na hlášku: kupte si pudrové tohle a budete to mít do konce života... ale slyším na volání kosmetiky: jsem krásná, jsem roztomilá a navíc pudrová, kup si mě a já se ti nezkazím... a tak mi za pudrové věci není líto dávat hodně peněz, protože vím, že i za těch pět let a víc let je klidně použiju. (a kdyby ne, tak jsou alespoň roztomilé a já se na ně mohla pět let dívat... a proto na obalu záleží)

      Vymazat
    5. Obal je mi teda zcela fuk, obalem se nemaluju. (A jestli náhodou u mě na poličce někdo něco zahlédne, tak je mi fuk, jestli si tam bude prohlížet Diora nebo Rimmel, pro mě je podstatný konečný efekt šminek, ten na mně. :-) Když už jsme u toho. Ale to jsem až tak říct nechtěla.
      Výdrž kosmetiky beru jen v intencích její trvanlivosti a ani pudrové produkty mě nelákají tím, že alespoň na pohled se zdají být nesmrtelné. Já mám prostě utkvělý pocit, že možná vypadají v pořádku, ale nejsou. :-) Kupuju si to, co můžu spotřebovat. A spotřebovat v rozumnou dobu, pět let pro mě není rozumná doba u ničeho. (To jsem chtěla říct, ne to, že jsem pitomá a neumím si spočítat, že pudr za dvě stovky, co je o třetinu menší než jeho o stovku dražší kolega a ještě mi ho půlka opráší a zmizí do luftu, se mi vyplatí. To si radši přidám, ale zas bych nedala za pudr třeba tisícovku.)

      Vymazat
    6. jono... jsem si už všimla dřív, než náš názor na tuto problematiku je dost rozdílný. ale tak stane se i v lepších rodinách. já bych za pudr tisícovku klidně dala... tedy oprava, já ji už několikrát dala.

      Vymazat
  2. Tak to já zas péči jo! Možná to je hlavně o věku (blíží se 35. narozeniny, dvě ratolesti na krku), raději mít čerstvou a rozzářenou pleť díky krému, než díky rozjasňovači - ideálně oboje, ale v tom prvním vidím právě tu dlouhodobou investici. Decleor se mi líbil moc, byl lepší než MuLondon a jiný neznám. Na BioAromu už jsem taky koukala, mají zajímavé věci a myslím, že něco zkusím , píšu na list! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mulondon mi přišel o ničem, jen zamastil, mastil pár hodin, pak se mi nejspíš otřel do polštáře a přes noc vůbec nic nedělal. decleor je lepší! nebo možná ta bioaroma? no recenze má fakt pěkné!

      Vymazat
    2. Tak, a už jsem si ji objednala - s růží a mandarinkou, snad to byla dobrá volba - BioAroma poprvé!

      Vymazat
    3. tak to jsem zvědavá...

      Vymazat
  3. Tak to jsi napsala přesně, taky vždycky žasnu, že to každému vydrží bůhvíjak dlouho. Momentálně mažu Delarom balm, je taky čistící, jen ta moc přírodní zvláštní a silná vůně není pro každého, stále si na ni zvykám, to Decléor je jiná liga vůně . Od Bio aroma, mám zálusk mimo jiné aj na tonikum. InLight balm na vrásky, nedokonalosti a další otravné věci mě láká, asi bude dalším v pořadí nakonec.
    Do péče dneska investuju klidně víc, hold "krása a věčné mladí" něco stojí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj do péče taky klidně investuji, hlavně v posledních letech se toho fakt nebojím. ale zase nějakou tu psychologickou hranici mám. třeba ta may lindstrom mi přijde dost pekelně předražená a asi to spíš nedám, než dám.

      Vymazat
    2. Psychologická hranice ceny je praktická věc, asi bych si měla taky něco takového zavést už...... :) Mě brzdí často v rozletu jiné věci.....

      Chtěla jsem se zeptat, nezkoušela jsi nějaké ty noční balzámy od 100%Pure?

      Třeba ve vzorku? Ten rozjasňující mě láká mj. taky, navíc sympatické složení, ale ani ostatní nevypadají zle. Co jsem našla recenze zatím je to spíš chválené.

      Vymazat
    3. 100%Pure jsem ještě nezkoušela a vlastně mě tam ani nic extrémně neláká, abych se přiznala. takže nic no.

      Vymazat
    4. Taky používám balzám od Delaromu. Mam anti age, voněl mi více než čistící. Koupila jsem si ho s padesáti procentní slevou za osm stovek, ale nevím, zda bych byla ochotná dát ty peníze za plnou cenu. Jsem spokojená, po ránu plet vypadá jako po vydatném spánku, je odpočatá, vyživená a projasněná. Po Inlight pokukuji, ale je mimo mou cenovou ligu.
      Lenka

      Vymazat
  4. Tak ten Tvůj adventní kalendář fakt žeru, zatím samé super tipy, můj wishlist praská. Ten Decleor balzám je rozhodně pro mě must-have, takové účinky a navíc 100% přírodní, to beru, po Vánocích ho snad dají do slev.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fakt jo? tak děkuji. no uvidíme, jak to bude pokračovat. decleor by mohli na FD zase doplnit, jsem měla ještě něco vyhlídnutého a už není na skladě...

      Vymazat
  5. Darphin znám, pracovala jsem s touhle firmou 4 roky :) Mám jí docela ráda, jen po těch letech jsem se jí až až "přejedla" a už má na mě až moc silné vůně, tyhle balzámky my moc nevyhovovali, nepřišlo mi, že urychluje hojení a přesně jak píšeš spíš vysušoval. už si nepamatuji moc složení je to přeci jen už pár let, takže nevím myslím, že asi nebyl 100% přírodní ..ale jinak co má Darphin fajn je čistící maska a vůně těch jejich olejíčků :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo... vůně je docela silná to jo. jinak tento purifying byl přírodní a měl dokonce Ecocert a možná ještě nějaký certifikát.

      Vymazat
  6. Tvůj názor na InLight by mě fakt zajímal... Ten noční balzám jsme nezkoušela, ale pár jiných vzorků jsem měla a pořád nechápu, proč bych za to ty peníze měla dát.. A přestože jsou recenze všude, tak ho zatím neměl nikdo, jehož názor bych pokládala za směrodatný a taky si ho nikdo z těch lidí za ty prachy ještě nekoupil, ono psát "je to boží, určitě jdu do plného balení" bývá často tomu plnému balení na míle vzdálené... Zato BioAroma mě strašně mile překvapila u všeho a tam si plný balení koupím zase já :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. když já mám u inlight pořád zábrany, i ty vzorky jsou brutálně předražené. zatím ale vím, že may lindstrom balzám potřebovat asi nebudu... to se mi docela i ulevilo.

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...