sobota 25. ledna 2020

Péče o pleť - leden

Nějaké shrnutí péče o pleť tady dlouho nebylo. Mi totiž přijde, že tam není pomalu ani co už řešit. A nebo mi je to prostě teď jedno, se kolem děje tolik věcí, že se ráno třeba ani nestíhám namalovat. Každopádně celkově jsem péči o pleť dost zjednodušila. Jako chápu, že nějaký minimalista mi klidně s vědomím převahy napíše, že toho používám moc, a bude mít pravdu. Ale na moje poměry toho je docela málo. Nebo ne?

Ráno se umývám, pak tonizuji s UNT EX White. K toniku mám z té samé řady teď i sérum a upřímně bych se asi bez něj obešla. Pak dávám jen základní hydrataci, nějaký ten krém a na to už jen SPF. Vlastně dalo by se to ještě zjednodušit, že bych přestala používat UNT sérum, ono tonikum mi stejně přijde lepší, ale zase když už to sérum mám, tak ho přece budu koukat i používat.


Večer to je pak náročnější. Zaprvé nemám teď ustálenou rutinu pro každý den v týdnu. Střídám to, nejvíc se mi tak ustálily tři různé verze.

První je asi nejčastější, kyseliny a na to céčko. Je to dost dalo by se říct náročná kombinace, rozhodně se mi vyplatí v tom třeba vynechat AHA. Na druhou stranu je tohle takový hezký základ pro regeneraci. Nejdřív BHA proti pupínkům, tohle Paula’s Choice fakt funguje a používám ho každý den. Pak Bravura AHA, na to pak dávám mix The Ordinary céčka, do kterého si přidám jak ten olej, tak hyaluronový tonikum. S nakonec to všechno přemáznu krémem.

Druhou variantou jsou retinoly. To pak nedávám AHA, ale nějaký retinol: Pixi tonikum, Vitacid krém, Disciple olej, dávám klidně i kombinaci těchto tří. Pak už mažu olejem a krémem. Jinak Pixi i Disciple jsou trapně jemný a šetrný a nedělají mi nic. Na Vitacid jsem už dostala pár dotazů, jestli mi to vůbec něco dělá... a musím uznat, že dělá. Zatím teda jenom to špatné, jakože po týdenním nonstop používání mi začala mírně bolet pleť, taky se loupala a byla nedůtklivá na dotek. Takže myslím, že něco to dělá, protože tohle jsou vedlejší účinky retinolů. Ale vyloženě červená a extra podrážděná jsem nebyla. Každopádně teď už vím, že každý den pro mě není dobrý den a to já mám pleť docela odolnou. Teď si dávám retinoly jen občas a uvidíme, jak se to bude vyvíjet dál.

Třetí variantou je pak takový oddechový den s The Ordinary modrým buffetem. Podle mě prostě nic nedělá. Ale je opravdu hodně glycerinový a pleť to pozná, vlastně té retinolem vysušené pleti se to až líbí. Což je u mě dost neobvyklé, obvykle spíš mi spíš glycerin nedělá dobře a ucpává mě. Každopádně teď na toto ještě vrstvím třeba dvakrát hyaluron, pak už jen olej, namazat a spát.

Jo a jen tak na okraj. Taky jsem dost líná. A občas začnu jen s BHA, zapomenu, takže pak hned skončím krémem. Protože prostě to tak některé večery vyjde.




1 komentář:

  1. Vitacid mám asi půl roku a souhlasím, nedá se používat každý den, měla jsem dost bolavou pokožku a loupala se, ale myslím si, že je to dobrý výrobek, budu kupovat dál

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny komentáře!

Nestyďte se a řekněte mi cokoliv, pochvalte nebo zkritizujte, na tom až tak ani nezáleží. Pokud ovšem toužíte jen zveřejnit odkaz na svůj blog, raději s tím jděte... někam jinam, veškeré komentáře s odkazy, pokud ty odkazy nejsou k věci, budou smazány.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...